LUBECA Публикувано Декември 1, 2011 Публикувано Декември 1, 2011 Доскоро Research in Motion (RIM) и техните BlackBerry смартфони бяха отличителен белег за работещите в големи компании. Комплексните услуги, които компанията предлага – мобилни устройства, собствени сървъри и свързани към тях интернет услуги, както и софтуер за управление на бизнеса, превърнаха канадския производител в лидер в този сегмент. Всичко това се случи не и без помощта на големите корпорации, които налагаха на своите служители да използват услугите и устройствата на RIM. В общи линии причината за това беше една - че те предлагат по-добра защита и управление на ценната бизнес информация. Залагайки на това, RIM реши да пусне BlackBerry Mobile Fusion – софтуерен пакет, който съчетава повечето услуги на компанията в едно. Разликата при него е, че той може да бъде инсталиран и да се използва не само от устройствата на канадския производител, каквото беше положението до момента. Сега услугите, предлагани от екосистемата BlackBerry Enterprise Server, стават достъпни и за други мобилни устройства. Трудният избор Доскоро затворената екосистема на компанията беше движещата сила на растеж за производителя на BlackBerry. През последните месеци обаче устройствата на Apple и тези с платформата Android се превърнаха в предпочитани за служителите. В променената ситуация корпорациите се изправят пред труден избор – дали да продължават да налагат използването на устройствата и услугите на RIM, или да преминат изцяло към по-популярните, но по-несигурни смартфони. Тази тенденция се засили покрай навлизането на таблетите, които освен като потребителски продукт започнаха да се използват и служебно от някои големи компании. С пускането на Mobile Fusion компанията RIM се опитва да се адаптира към актуалните тенденции на пазара за мобилни устройства и към предпочитанието на своите основни клиенти – представителите на бизнеса. Услугата реално решава дилемата на големите корпорации относно каква политика да предприемат по отношение на устройствата, които нейните служители могат да ползват. Но тя също така помага на RIM да превърне не особено продаваемия си таблет PlayBook в по-привлекателен за корпоративни клиенти. За момента той няма достъп до услугите на канадската компания, освен ако не е свързан със смартфон BlackBerry. Новите две тенденции Появата на Mobile Fusion е доказателство за две неща – първото е отварянето към различни от собствените устройства, а второто е преориентирането на бизнес модела повече към предоставянето на услуги, отколкото към производството на хардуер. Това е повече от логично, като се вземе предвид прогресивно намаляващият дял на компанията на пазара за мобилни устройства. Реално освен Nokia RIM е другият голям производител, който губи пазарни позиции през последните месеци. Канадският производител отчита срив на акциите, като книжата на компанията се слезли от 69 долара през февруари 2011 г. до 16 долара миналия петък. А не е ли твърде късно Преориентирането към комплексни бизнес услуги обаче вкарва канадците в друг силен и доста населен пазар, на който има утвърдени играчи като Sybase, AirWatch, Symantec и Good Technology. RIM има безупречна репутация откъм корпоративна сигурност при предоставянето на корпоративни услуги и на това ще разчита при налагането на Mobile Fusion. Основните рискове, които стоят пред компанията с налагането на тази мултиплатформена услуга, са свързани с едно нещо: дали този ход не идва прекалено късно и дали големите бизнес клиенти ще бъдат убедени, че тя ще предложи същите стабилни функционалности и на други устройства, различни от BlackBerry. Източник: Цитирай
Recommended Posts
Присъединете се към разговора
Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.