Премини към съдържанието
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

Uber в София


hidalgo

Recommended Posts

Ползвах ги преди около 2 месеца. В момента апликацията показва, че може да се резервира в Мюнхен, но не мога да потвърдя. :scratch:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 156
  • Created
  • Последен отговор

Топ автори в тази тема

  • Alxx®

    35

  • shpeki

    16

  • dessyteneva

    16

  • The Shaman

    10

Едва ли някой насила кара хората да се записват като шофери в Убер. АКо няма делавера просто няма да има шофери.

Шпекс, пита ли дали допускат автомобили на газ? Ще се впишеш ли с твоя кофтор? :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

По "Нова" сега ще дават нещо по темата.

Едно пътуване излезе 3лв, а връщането с такси излезе 2.04лв. Към тези 0.40лв на километър се добавят и 0.22лв за време прекарано в колата. Колата до 10 годишна, а не 5.

Редактирано от turieca
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Шпекс, пита ли дали допускат автомобили на газ? Ще се впишеш ли с твоя кофтор? :)

Не мисля да се вписвам, а само да ги ползвам.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ревящите и миризливите бакшиши никой не ви е карал да ги ползвате, и никой не ви е вкарал в колите им насила. Естествен подбор в България не съществува, защото както казах - каквито клиентите, такива такситата. Успех с юбер ви желая. И там няма да видите разлика след време.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Саше, хайде стига де. Между нас клиентите има и нормални хора, от които 99% са срещали таксиджии олигофрени.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Безсмислено е да се пишат глупости без да си се поинтересувал и прочел малко. Няма как да има 20 годишна кола и ако някой се държи малоулно бързо отпада.

Десетки пъти в този форум съм приканвал да се дискутира темата, а не да се дава оценка на даден юзер или мнението му.

Това, че аз мисля по-различно от теб ме прави глупак ли?

И да замениш цифрата 20 с 9, 7, 5 и т.н. всичко си остава по същия начин.

И един конкретен въпрос: кой определя дали "някой се държи малоумно" или "някой се държи многоумно"?

Пример: хващам си 20-ина служители от офисите ми и им казвам да ползват дадения "малоумник" и да напускат след това "малоумна" оценка за шофьора Ханс.

Естествено си плащам минимума от 3 лева - тоест 20 курса по 3 лева е равно на 60 лева.

Мичето и Грухчето тръгват да ползват услугата и виждат въпросните едиколкоси негативни оценки на шофьора.

Е?

Срещу 60 лева (или 120) съм се погрижил Ханс да тъне в мизерия и нещета (образно казано).

Нещо не ми се връзва...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Саше, хайде стига де. Между нас клиентите има и нормални хора, от които 99% са срещали таксиджии олигофрени.

Знам. Който не се мисли за такъв, няма да ми се обиди. На мен ми писна да ми викат обидни думи зад гърба без да съм го заслужил и се махнах. Махнах се и заради "колегите" олигофрени. Аз не защитавам шофьорите на таксита(малко от тях го заслужават наистина), а професията. Ето затова съм срещу юбер и подобните "модерни услуги".

Типичните постъпки на юбер по света:

The New York Times called Uber "clever but costly", noting the cars are "particularly nice by livery standards" and pickup times were slow compared with traditional New York City taxis and black cars.[41]

Uber faces competition from lower-cost real-time ridesharing startups such as Lyft, Sidecar and Haxi. To compete at lower price levels, Uber has introduced UberTaxi (partnerships with local taxi commissions) and UberX (non-luxury cars such as Toyota Prius hybrids).[55] This move has led to dissatisfaction among existing Uber limo drivers who have seen their earnings decrease.[56]

Грамотни сте, превод не ви е нужен. Интересува ги САМО печалба, без значение на чий гръб е.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

А другите таксита и такси компании не ги интересува печалба, те го правят за хората и християнски ценности :tooth:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Да обобщим - 12 лв/час + 80% от цената на курса (при мин 3 лв. това е мин 2.40 лв. на курс). Ако се работи по 10 часа на ден само от твърдата заплата това са 120 лв/ден, 600 лв/седмица (5 дни), 2400 лв/месец. Осигуровките (за макс. праг 2400 лв.) ако не лъжа са около 620 лв. без фонд "Общо заболяване и майчинство" и около 700 лв. с ОЗМ. (след осигуровки 1780 или 1700 лв/месец) Парите за гориво бих ги сложил 1:1 с парите от курсове (тези мин. 2.40 лв. на курс).

От общата сума се вади, разбира се, поддръжка на автомобил + съответните данъци като се изчисли цялата сума. На фона на средната работна заплата за страната не е никак лошо.

Относно осигуровките - предполагам наемат шофьори на граждански договор. А дори и да не е - шофьорите трябва да си подават декларациите за самоосигуряващи се лица. Частта с осигуровките няма какво да я коментираме - по закон си е казано точно и ясно, въпросът е ако не се изпълнява да го има съответния контрол от институциите.

За шофьорите съм съгласен, че не преминават през обстойна проверка, но нека не си кривим душата - колко често шофьорската карта на такситата отговаря на реалния шофьор? Защото ако не съм с кола почти винаги се развозвам с таксита (основно две от най-големите софийски компании) и ми е правило доста често впечатление, че снимката не отговаря (за името няма как да знам). Да, не говоря за миризливи хора от дадени етноси, а за достатъчно адекватни шофьори, но е факт, че такси колите се преотстъпват на втори и трети лица без това да се упоменава никъде. Къде ми е тогава сигурността, че и тези хора минават съответните психотестове и пр.?

Не виждам нищо лошо да се получи едно разчупване на пазара чрез Uber, било то за добро или лошо - това времето ще го покаже.

Факт е обаче, че и доста от такси копаниите имат голямо лоби в парламента (няма да назовавам имена), та да видим там какви законопроекти тепърва ще "спъват" Uber. ;)

Редактирано от Vancuver
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Мен пък печалбата на който и да е работещ не ме интересува.

Тъй като аз, семейството ми, приятелите ми и т.н. сме потенциални клиенти се вълнувам от други неща.

Ок, решавам да си помогна на финансите и скачам със 7-цата да поработя.

Недай боже някога се случва ПТП и имам пътник в колата, който е пострадал леко и има причинена временна нетрудоспособност (примерно счупена ръка) и си задавам въпроса при положение каското на колата и гражданската отговорност не са платени като на регистрирано такси, а като на съвсем обикновен лек автомобил, та този човек ще иска обезщетения и пари за причинените му вреди.

Но в протокола от КАТ няма да пише, че той се е возил на такси, а на лек автомобил.

В същото време той си заплаща с кредитната/дебитната картата тази услуга и е нормално да си търси правата и парите като от такси, защото за него тади услуга е такава.

Та си мисля просто какво се случва при това положение и кой каква отговорност носи?

Умишлено дадох пример с лека контузия, а ако има причинена смърт тогава пък не ми се мисли...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Юбер не плаща заплати, бъркаш се. 12-те лв на час са имагинерен приход от превоз, а не почасово от фирмата. Относно осигуряването - цялата работа на юбер е в сивия сектор и няма как институция да натисне някой от шофьорите да си плаща за масрафа. Даже и да си плати осигуряването доброволно, то ще е някакъв минимум, а не на база приходи, както и няма да плаща лицензиране както транспортните коли. Това не е нелоялно както го наричат, това си е баш кършене на закона.

На шофьора в таксито като не отговаря картата - ами слез и вземи друго. Возиш ли се, го стимулираш да продължава - кой е виновен в такъв случай?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

При смъртен случай си плащаш "кръвнина" на семейството, а при травма, ако иска може да те осъди. Елементарно е. То по тая логика, тия дето качват сулю и пулю от гарите и автогарите, си седят нерегулирани от закона. Точно в Бяла Слатина имаше 3 случая - цивилна кола, превозваща хора за пари, катастрофира, водачът си изплати обезщетенията, чрез съда и така.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Редактирано от Максим Костадинов
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

След като услугата се поддържа в Германия няма сила на света,която да я забрани в нашия разграден двор.(Освен след пожарникар следващия премиер да е таксиметров шофьор)

Редактирано от Wayward
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Знам. Който не се мисли за такъв, няма да ми се обиди. На мен ми писна да ми викат обидни думи зад гърба без да съм го заслужил и се махнах. Махнах се и заради "колегите" олигофрени. Аз не защитавам шофьорите на таксита(малко от тях го заслужават наистина), а професията. Ето затова съм срещу юбер и подобните "модерни услуги".

Типичните постъпки на юбер по света:

Грамотни сте, превод не ви е нужен. Интересува ги САМО печалба, без значение на чий гръб е.

Да, защото всички други компании работят на загуба щото клиентите сме много красиви. :tooth: :tooth: :tooth:

Редактирано от shpeki
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Правите разлика между печалба, изкарана с труд и печалба, на гърба на друг? Много елементарно мислене демонстрирате, колега...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

http://m.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2014/12/12/2436953_vse_po-skupi_i_stari_taksita/

Много дълга и дускусионна тема, е тази за такситата. В нашия град има 3-4 таксита, които заслужават да бъдат такси. Всичко останало заслужава всички епитети, които сте чували за "бакшишите" И не мога да приема, че каквито са клиентите, такива са и шофьорите и колите. А за редовноста на същите, може да се съди, ако спре кола на ДАИ на центъра, да хванеш такси, става по трудно отколкото Ебола.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Моите наблюдения и изводи са за софийските таксита/клиентела. Нещата в Стара Загора(например), стоят по-различно, в Търново също. За други градове нямам идея.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Във Велинград съм втора вечер, такситата са не пред разпад, а са след разпад. 80/90 ст на километър, но са на по 400 хил км шкоди и дачий, таблата им светят като дискотеки всички лампи на чек енджини и прочая. Тропат и лопат все едно са се разпаднали и са ги събрали. Направо е ужас. Притесняваш се дали ще стигнеш до крайната дестинация. Не знам има ли някакъв контрол, но това не са таксита. Малко ще се разводни темата.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Единствените нормални таксита в БГ са greentaxi.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Всичко до време. Колите им са чисто нови, няма аренди и лизинг, а норматив и заплата. Само при такъв тип контрол(и дано ги поддържат), ще има добър резултат. Лошото е, че заплащането е мизерно и от големи планове с 25 коли, сега работят има - няма десетина.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Инсталирах си приложението и ми изчезна мобилния интернет, наложи се да рестартирам телефона и многократно да включвам и изключвам данните, докато се появи отново. Иначе тия дни смятам да пробвам промоцията и ще споделя наблюдения от първа ръка :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

И аз пробвах. Само мога да кажа, че родните гнусни бакшота бая хляб има да изядат за да станат конкуренция на юбер. Няма цигании за маршрути, за ресто и мръщене ако си поискаш. Няма помпи. Идилия просто, направо си беше удоволствие.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора

Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.



Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

×
×
  • Добави ново...