Премини към съдържанието
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

Тежка седмица за софтуера на Apple


dessyteneva

Recommended Posts

iPhone.jpg.b752abf8c713bf3617f2496639ff5968.jpg

Apple е компания, която се гордее с потребителското изживяване, но изминалата седмица беше една от най-лошите в историята й, след като клиентите бяха изправени пред сериозен недостатък в сигурността на macOS High Sierra и бъгове в iOS, които направиха някои от телефоните неизползваеми. Това безспорно е неприятно събиите за технологичния гигант, който често се хвали с нивата на удовлетвореност на своите фенове. Какво се случи всъщност?

Идеалното потребителско изживяване, към което се стреми компанията е в резултат на симбиозата между хардуер и софтуер – с добре изработени устройства, които се чувстват добре в ръката и работят така, както потребителите очакват, използването на пордукт на Apple предизвиква усещане за удоволствие. Изминалата седмица обаче, не се вписваше точно в това определение, тъй като две от най-важните платформи на компанията – macOS и iOS имаха сериозни проблеми. Критичната уязвимост в сигурността на macOS High Sierra би могла да остави системата напълно незащитена, а един бъг в iOS накара хиляди iPhone да се рестартиран многократно, правейки ги неизползваеми.

Всичко започва във втърник, когато голямата уязвимост в macOS High Sierra стана публично достояние. Всъщност тя беше на дневен ред в продължение на месеци, но вниманието на потребителите беше привлечено към нея едва сега. Както вече ви разказахме, уязвимостта би могла да осигури достъп до системата, без да е нужна парола и това наистина е голям гаф, когато говорим за толкова популярна операционна платформа, като macOS. Apple реагира светкавично, като един ден по-късно пусна пач за уязвимостта. Набързо скалъпенатата кръпка обаче наруши споделянето на файлове, което може би трябва да се отчете като минимално неудобство, в сравнение с опасността, а компанията беше принудена да се извини, признавайки, че „Нашите клиенти заслужават най-доброто“.

След като изглеждаше, че проблемът с macOS вече е решен, датата стана 2 декември и се оказа, че iOS 11.1.2 също има сериозен проблем. Потребителите засегнати от него установиха, че телефоните им крашват многократно, понякога толкова често, че само секунди деляха рестартите. Независимо дали е на началния екран, или в някое приложение, устройството показваше черен екран с въртящо се колелце, преди да се върне на началния екрна. Определянето на причината за този проблем се оказа трудно, но всъщност в основата му стояха приложения от трети страни, които изпращат пуш известия и за да се отърват от рестартите, потребителите трябваше да ги изключат от настройките. Apple отново реагира бързо, като пусна предсрочно iOS 11.2, чиято премиера беше предвидена за тази седмица, а при инсталирането й се оказа, че новата платежна услуга за изпращане на пари чрез iMessage все още не е активна. Навярно можете да си представите и усещането, което са изпитали не до там технически грамотните потребители на iPhone, които с изненада установиха, че не могат да разчитат на своя iPhone. Всъщност всички ние може би вече свикнахме с неприятните изненади, които преследват софтуера на Apple от известно време. IOS 11 несъмнено донесе много интересни промени, но със сигурност можем да я определим и като най-бъгавата версия в историята на операционната система.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Така е, когато лидерът в компанията е *** и няма кой да стяга редиците.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че това има някакво значение, по-скоро фрагментацията бавно, но сигурно настъпва и тук, макар и в по-малък размер, от колкото при Android и това неминуемо се отразява.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Незнам какъв е, но да оправят Сиерата, че съм бесен!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Вчера се стигна по 2 рестарта на макбука и телефона за да може itunes да намери телефона и айпода.За 3 години не ми се беше случвало.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Каквото и да си говорим, iOS11 според мен е най-лошо работещата операционна система досега. Броят на обновяванията за този кратък период от момента на появяването си говори за наличието на доста проблеми. След 8г. ползване на iPhone за първи път се замислям дали да не ползвам друга операционна система.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добре де ,чета за 2 .12 и рестартите на Айфони..В моето семейство има 3 айфона ,5S, 6S  и Х на 2.12 нямаше никаква драма.Значи ли това ,че определени региони в света са имали проблем или ..?

Редактирано от venelin111111
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Имате ли приложения, които пращат пуш съобщения - например напомняния за пиене на вода, или нещо подобно? Рестартите са били причинени от такива, ако нямате, значи не е имало какво да бъгне и затова не сте усетили, масово се пишеше за това и щом Apple изплю 11,2 в събота, е достатъчно да потвърди наличето на много случаи.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, dessyteneva написа:

Имате ли приложения, които пращат пуш съобщения - например напомняния за пиене на вода, или нещо подобно? Рестартите са били причинени от такива, ако нямате, значи не е имало какво да бъгне и затова не сте усетили, масово се пишеше за това и щом Apple изплю 11,2 в събота, е достатъчно да потвърди наличето на много случаи.

Да ,спор няма за бързия ъп до 11-2 преди обяд в събота.Пуш нотификации нямам лично аз на Х ,на жене ми на 6 S мисля ,че има ,но не твърдя.Благодаря за отговора.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 6 часа, rooibos написа:

Каквото и да си говорим, iOS11 според мен е най-лошо работещата операционна система досега. Броят на обновяванията за този кратък период от момента на появяването си говори за наличието на доста проблеми. След 8г. ползване на iPhone за първи път се замислям дали да не ползвам друга операционна система.

Едно време последната подверсия на годишния цикъл беше .2, сега 3месеца след излизането вече имаме .2 Но то е нормално, все пак софтуера е доста по обемен от преди.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

И не само софтуера е по-обемен. Телефона вече не е 1, а в случая са три различни модела само за 2017-та и доста други предишни модели от предишните години. Все пак iOS 11 е актуален за модели след 5s и повечето модели iPad. Настройката между трите вероятно бърка нещата сериозно и налага постоянни ъпдейти. Поне ъпдейтите се появяват ...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Всеки има свободата и избора да използва всякакво друго устройство за телефония. Айде сега напиши, че си дал 1000/2000 лева за телефон и той не работи, защото има определени софтуерни проблеми ...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Проблемите идват от лош Quality Assurance - нещата не се тестват колкото преди. Уж има публични бети и не знам си какво, а качеството се влошава все повече... Трябва да наблегнат повече на стабилността, вместо да наливат само нови неща, които не са изпипали. Разбирам, че маркетинга им го налага, но рано или късно това ще ги ухапе по задниците.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, Asen_77 написа:

И не само софтуера е по-обемен. Телефона вече не е 1, а в случая са три различни модела само за 2017-та и доста други предишни модели от предишните години. Все пак iOS 11 е актуален за модели след 5s и повечето модели iPad. Настройката между трите вероятно бърка нещата сериозно и налага постоянни ъпдейти. Поне ъпдейтите се появяват ...

Хубаво е, че има ъпдейти, но лошото е, че не подобряват работата. В най-добрият случай оправят едно, а развалят друго. Това не е показател за изпипан продукт, какъвто се надяваме да имаме.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 часа, kal1ch написа:

Проблемите идват от лош Quality Assurance - нещата не се тестват колкото преди. Уж има публични бети и не знам си какво, а качеството се влошава все повече... Трябва да наблегнат повече на стабилността, вместо да наливат само нови неща, които не са изпипали. Разбирам, че маркетинга им го налага, но рано или късно това ще ги ухапе по задниците.

За съжаление, тази тенденция се наблюдава навсякъде и според мен ще става и по-зле. Последните няколко години всички компании решиха, че може да се спести от задълбоченото тестване на софтуер. Преди в произволна софтуерна компания имаше поне 4-5 QA във всеки екип, на места и над 20-30. И това в компаниите тук, където не са правени кой знае колко мащабни неща. Сега ако има над 2-ма си е постижение. Да не говорим как неща като детайлна документация, формално и задълбочено описване и изпълняване на тестови сценарии, оставяне на достатъчно време преди release за пълноценно тестване и т.н. са отдавна забравени. 

До някъде вина имат обаче и потребителите - от една страна сме склонни да приемем бъгав продукт, от друга много хора сами се натискат да им тестват нещата безплатно. И на някой в един момент му светва, че може и така...и се печели повече...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 часа, Asen_77 написа:

DDC3E1DE-15B0-475D-9CD3-893632F6C632.thumb.jpeg.f78ff7b3ba39625d85267a5c04a6770a.jpeg

@Asen_77,

Хубаво нещо е да си позитивен стига да не се губи реална представа за действителността. Когато нещо не е наред, то не е наред, независимо колко сме позитивни. В случая последната версия на iOS не е това, което аз и много други очакваме и колкото и да ми се иска да съм позитивен, не мога да кажа на черното бяло. Та,.. ако искаш stay away from me.B)

Редактирано от rooibos
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не само изработката на софтуера почна да поокуцява ами и хардуера им почва да понижава качеството :)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 часа, rooibos написа:

@Asen_77,

Хубаво нещо е да си позитивен стига да не се губи реална представа за действителността. Когато нещо не е наред, то не е наред, независимо колко сме позитивни. В случая последната версия на iOS не е това, което аз и много други очакваме и колкото и да ми се иска да съм позитивен, не мога да кажа на черното бяло. Та,.. ако искаш stay away from me.B)

Пусна ли на съпорта тикети за проблемите който имаш със софтуера? Уведоми ли ги за проблемите който срещаш? Ако си го направил е чудесно. Въпроса е, че с реване в форума на bgiPhone не става. Трябав да се уведомява Епъл за всичко това, за да има ефект и правилната корекция. Тук можем да си пишем и да се заяждаме колкото си искаме, само че съпорта на Епъл спря да ни чете постовете и вече не теглят информация от форума.

 

gorgior Ти защо се оплакваш - 4-ката отдавна спря да получава ъпдейти. Такава поне информация предоставяш на хората, а после се заяждаш за новите версии на софтуера. Мисля, че iOS 7.1 работи идеално и няма нито един от изброените проблеми ...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

@Asen_77,

Цитат

Тук можем да си пишем и да се заяждаме колкото си искаме, само че съпорта на Епъл спря да ни чете постовете и вече не теглят информация от форума.

Не  се заяждам с никого. Споделям от какво не съм доволен. Проблемът, който аз имам (изчезване на известия и часовник) е стар и известен на Apple.  Досега след четири обновявания все още си стои. Е, извини ме, но не мога да кажа, че съм доволен от компанията в този случай и имам пълното право да се оплаквам. Нали за това е форум, да се споделя, или аз бъркам някъде? Ако ти си доволен, добре, "не ме четеш" и си свиркаш позитивно.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Просто форума не е представителна извадка за компанията Епъл. Оплакването трябва да е към тях. Тук е повече, да споделиш проблем и ако някой друг може да ти помогне да го направи или съответно ако ти можеш да помогнеш на някой с неговия проблем. Да епъл са наясно с проблема, но ако са се оплакали малък % от хората, то проблема стой в графа не толкова важен. Ако се оплачат повече хора, то тогава ще се променят нещата и важността на проблема ще стане различна. Най-веротяно изчезването на известията и часовника са им от най-малките проблеми. Със сигурност има доста други проблеми, за който ние дори и не разбираме, но това не значи че те не съществуват. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Какво значи малък проблем? И изобщо, кое за теб е голям проблем? Да не мога да го ползвам, като телефон ли? Има проблем, от който много хора се оплакват. Незнам защо се опитваш да адвокатстваш, казвайки, че пускали обновявания, при условие, че след 4 такива проблема, бил и той "малък" все още си стои? Що ли пиша въобще да се обяснявам,... Грешка.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

А пък на мен за стотен път ми е проблем И и Й,направо ми се изкълчи езика.
Накратко:
Проблем,коЙто...
Проблеми,коИто...
Големи хора сме,срамота.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Малък проблем значи от 10 опита да ти скрие часовника. Голям проблем е - на iPhone X да не ти работи фейс ай ди. Аз бих ги подредил по този начин като големина. Не адвокатствам на никой, просто казвам че ако всеки който се е оплакал от това нещо е пратил оплакване и към епъл, то тогава има много по-голям шанс този проблем да се реши по-скоро. 

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Знаеш ли, Асене, всъщност вече не се гледа колко хора са се оплакали, а дали медиите пишат за дадения проблем. 

Когато повече от 1 човек им пусне bug report, оставят само първия и затварят всеки следващ, тъй като се повтаря. Могат 10,000 човека да докладват един и същ бъг и да не бъде оправен в продължение на месеци.

Но в момента, в който сайтовете почнат да пишат за него реагират веднага. Всичко пак води до маркетинг отдела, който има прекалено много контрол върху всички решения, а не трябва да е така. Иначе ще си сърбаме бъгавата попара още години наред.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора

Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

×
×
  • Добави ново...