Премини към съдържанието
dessyteneva

Apple Arcade иска да унищожи безплатните игри, които помогнаха за популярността на iOS

Recommended Posts

1351901456_applearcade.thumb.jpg.ae08908df2c2875a3ad76880d4dcca3f.jpg

Безплатните игри издигнаха App Store, създавайки пазар за останалите евтини схеми за монетизиране, но сега Apple има друга идея: Apple Arcade.Услугата обещава десетки висококачествени игри, които ще се фокусират единствено върху развлеченията и изкуството, а не в изкарването на повече пари от играчите, без реклами и таймери за блокиране и вътрешни покупки, само срещу месечна такса. Достъп до заглавия, които ще бъдат ексклузивни, игри с различни платформи, които ви позволяват да ги играете както на телефона, така и на компютъра, или Apple TV. Звучи интересно – комбинация от привлекателните характеристики на Xbox Game Pass и Nintendo Switch, но дали е така?

За да разберем, трябва да се върнем назад до 15 октомври 2009 година, когато компанията разпрати имейли до разработчиците, че от този ден ще разреши предлагането на покупки в безплатните иначе приложения и отвори вратата за демо версии и отключване на нива, чрез покупка, последваха таймерите, ограничаващи бонусите докато не се заплати с реални пари, или изчака да изтече таймера. През януари 2011 година Flurry изчисли, че безплатните игри представляват 39% от приходите от игри за iOS, а през юни същата година те вече достигнаха 65%, засенчвайки платените заглавия. Следващата година се появиха freemium juggernauts като Candy Crush Saga, натрупала над 3.91 милиарда долара и Clash of clans с над 6.4 милиарда, което даде начало на златния период на този тип игри. Днес безплатните заглавия доминират в класациите, като поне според App Annie такива са 49 от 50 най-добрите игри. Докато разработчиците са предпазливи оптимисти, че Apple Arcade може да обърне резултата в полза на премиум игрите, то все още има много въпроси без отговор – колко ще струва услугата, как ще работи и как ще бъдат разделени приходите от нея? Съществута опасения, че тя ще канибализира продажбите на платени игри, или ще вдигне бариерата за навлизане на не до там утвърдени разработчици за сметка на известни брандове. Apple Arcade е идеалистичен подход, с който компанията иска да стане известна, насърчавайки творчетвото и изкуството, без да изпразва джобовете на клиентите си по примера на пристрастяващите freemium механизми. От друга страна услугата ще осигури нов поток приходи, позволявайки и открояването на най-добрите заглавия за платформата, а не най-доброто за обслужване на реклами и печелене на пари. Ще се наложи обаче да изчакаме за подробностите, докато видим Apple Arcade в действие по-късно тази година.

  • Харесвам 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, dessyteneva написа:

Apple Arcade е идеалистичен подход, с който компанията иска да стане известна, насърчавайки творчетвото и изкуството, без да изпразва джобовете на клиентите си по примера на пристрастяващите freemium механизми.

Не бе, всичко е про боно :tooth:

  • Харесвам 1

Сподели този отговор


Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Регистрирайте се или влезете в профила си за да коментирате

Трябва да имате регистрация за да може да коментирате това

Регистрирайте се

Създайте нова регистрация в нашия форум. Лесно е!

Нова регистрация

Вход

Имате регистрация? Влезте от тук.

Вход

×