Премини към съдържанието

Volkswagen не се "страхува" от електрическите превозни средства на Apple


Recommended Posts

Изпълнителният директор на Volkswagen Херберт Дийс заяви в интервю за Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, че неговата компания "не се страхува" от автомобилите на Apple.

https://www.digger.ru/resize/668/-/storage/app/media/uploaded-files/2021/2/15/a5252310-fa21-11e9-bed5-edbe674a5d9b.jpeg

Според изпълнителния директор на VW автомобилната индустрия не е технологичен сектор, който може да бъде „превзет с един замах“. Каквото и да предлага Apple, то няма да стане доминиращо за една нощ.

Diess отбеляза, че би било разумно Apple да навлезе на пазара на електрически автомобили, тъй като вече има опит в изграждането на батерии, дизайн и софтуер.

Според слуховете Apple залага на "пробивен" дизайн на батерията, който ще осигури по-голям резерв на мощност при малък размер.

Както знаете, Apple първоначално преговаряше с Hyundai за съвместно производство на автомобили, но сделката така и не се осъществи. Производителят на iPhone вече води преговори с други потенциални партньори.

Очаква се Apple да представи първия си електрически автомобил през 2024 година.

 

Източник: Reuters

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Всъщност, Епъл първоначално води преговори точно с ВАГ и после с БМВ. Подозирам, че е имало закачка и сега ВАГ заема отбранителна позиция :) Според мен, те ще са първите ударени, ако Епъл наистина стъпи на пазара с миксери. Също смятам, че не им трябва подизпълнител, а игра Ва банк - да си построят собствен завод от нулата, както постъпи Мъск с Тесла. Уменията на наетите хора ще са ключови, за останалото имат достатъчно пари.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Извън темата, ама понеже спомена Тесла, возих се в една модел 3, и да ти кажа качеството на изпълнение е трагично. Луфтовете са... абе няма един с един вътре да са равни. Високия клас не съм го виждал, сигурно не е като на тази. Дано на Апъл е по-добро.


Sent from my iPad using Tapatalk

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Модел Х е същият - и панели на купето се разминават :) Просто ги споменах за успешен(засега) бизнес модел.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Аз яинаги съм се чудил какви приоритети имат хората относно автомобилите.

Как може външния вид да е по-важен от техническите параметри, мощност и ускорение, екстри и т.н.?
Разминавали се панели, боята била еди каква си. Малко като крив андроидажия коментиращ Айфоните ми звучи. Като няма за какво съществено да се хване, и тия неща само остават.

А факта, че няма семеен автомобил с толкова пространство и удобство, който да може да ускори под 3 секунди? Някой да има по-добър автопилот от техния? Или да предлага OTA updates и да получаваш нови екстри без дилър да те цоца за доплащане?

Може би не съм прав, но ми се струва, че масово хората се фокусират върху най-не-съществените неща за една кола. Само погледнете каскотата. Всеки е готов да плаща каско на някоя стара бангия, да и трепери за ламарините и лака къде се надрал, а в същото време технически може да са пълен скрап. И те повечето коли из БГ са така. Ако техническите ни прегледи от утре започнат да се правят примерно от немци по техните критерии, нали осъзнавате, че 3/4 от автопарка отива на трупчета? Ако ще и да е с полирани фарове и пребоядисани елементи по щета...

Ама това явно това им е важно на хората, щото как да се покажат пред другите, че примерно окачване и мотор са им изрядни? 

Редактирано от OXYGEN
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Как може външния вид да е по-важен от техническите параметри, мощност и ускорение, екстри и т.н.?
Разминавали се панели, боята била еди каква си. Малко като крив андроидажия коментиращ Айфоните ми звучи.


Точно обратното е - години наред доводите на андроидите са, че превъзхождат с повече технически характеристики. Айфон от своя страна винаги е бил с по-добрият дизайн, материали и сглобка.

Според мен и едното, и другото е важно. Бях се засилил да взимам тесла, но ме отказаха: 1) най-близкият сервиз е в Австрия, 2) нивото на станции за зареждане в обикалящото ни географско пространство, 3) точно тези коментари, които чета за лоша сглобка, design flaws (някои от които доста сериозни).

Иначе съм много ЗА моделът на тесла. Нямат еквивалент в софтуера, автопилота и батериите.
Ако Епъл се намесят, нищо чудно да ги изпреварят във всяко отношение. Ще трябват обаче поне 1-2 десетилетия...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

OXYGEN, Нещо не те разбрах, казваш че щом ускорението е супер, и получаваш навременни ъпдейти, това че е сглобена “с ляв измръзнал крак” не е много важно? Извинявай ама изсипеш една торба с пари за тая тояга на батерии, на която зимата гледаш да не увеличаваш много парното щот разхода на енергия става злобен, и трябва да се примириш със скърцания и разлики в луфтове на детайлите ли? Само щот си модерен? Даже няма да навлизам в темата екологичност, защото само преместваме вредните емисии от градовете към други райони, и в глобален аспект нищо не се променя.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Тесла са поне 10 години пред конкуренцията, която тръби това или онова, а реално гледа да изтупа колкото може още чувала на ДВГ-тата.

Епъл от своя страна, са си нарпавили сметката добре, че ако почнат от нулата, ще им отнеме мноооооооого време за да стигнат някакво ниво на конкурентоспособност.

Лотус Елис и Роадстар са началото на Тесла, макар Той (😂) в едно интервю наскоро спомена, че Лотус е около 6%, а всичко останало е изградено на ново и реално проблем е масовото производство, а не дизайна.

И последно, като се качиш и покараш модел С или Х разбираш, защо другите коли изглеждат глупави и спрели.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 2 часа, DreamcatcheR написа:

2) нивото на станции за зареждане в обикалящото ни географско пространство,

Мой приятел има Nissan Leaf . В Неделя се видяхме и го попитах как стоят нещата със зареждането при пътуване на по-дълги разтояния и той ми показа някакво приложение на телефона (не запомних как се казва), което показа къде има станции за зареждане в БГ. Изненадах се че са толкова много и освен по бензиностанции има и много частни такива по къщите на хората, които ги предлагат като услуга.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 23 часа, Kery70 написа:

OXYGEN, Нещо не те разбрах, казваш че щом ускорението е супер, и получаваш навременни ъпдейти, това че е сглобена “с ляв измръзнал крак” не е много важно? Извинявай ама изсипеш една торба с пари за тая тояга на батерии, на която зимата гледаш да не увеличаваш много парното щот разхода на енергия става злобен, и трябва да се примириш със скърцания и разлики в луфтове на детайлите ли? Само щот си модерен? Даже няма да навлизам в темата екологичност, защото само преместваме вредните емисии от градовете към други райони, и в глобален аспект нищо не се променя.

Просто тия писаници за качеството на сглобките ми идват too much. За мен те са или "гроздето е кисело", или просто яко пресолен и необективен хейт.

Просто няма как да ме убедиш, че всички собственици на Тесла (които забележи не са сульо и пульо предвид цената им) са все заблудени и без способност да преценят кое си струва и кое не. 
А темата екологичност изобщо няма място тук. Макар че, кое му е лошото, точно от градовете (където живее мнозинството хора) да се изнесат вредните емисии? Или предпочиташ докато не се се измисли тотално разрешаване на проблема с емисиите, по-добре да не правим междувременно частични действия за облекчаването му?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 23 часа, DreamcatcheR написа:

 


...Бях се засилил да взимам тесла, но ме отказаха: 1) най-близкият сервиз е в Австрия, 2) нивото на станции за зареждане в обикалящото ни географско пространство...

 

И мен това ме спря.
Но е въпрос на време. Вече има дилър в Атина, което е малко по-близо от Виена. Надявам се скоро да отворят и в Солун или Букурещ.
За малко да си взема и Кона 64kW преди година, но ме отказа дългото чакане за доставка тогава. Обаче един приятел я си взе и вече не иска да чуе за обикновен автомобил. А той пътува много. Да, заради зарядната мрежа в България малко малко си е променил стила на пътуване, но нищо фрапиращо. Все едно кара кола с много малък резервоар. и вместо зареждането му да е 5-10 минути колкото се сипва бензин/дизел, той пие едно кафе за около половин час. Но където и да е тръгнал из България, стига с едно такова спиране. И въпреки, че кара повече от средностатистичския българин (за година навъртя над 20 хиляди), сметките му за ток на електромера в гаража не подминават 100лв. Кой конвенционален автомобил с такова ускорение ще го търкаляш за 60-100лв гориво на месец?

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

За какво кисело грозде ми говориш? Тая тояга не струва и половината от това което искат (базова цена от близо 40000£ и пробег 350км) , и да правилно да не навлизаме в темата за екологията, защото няма нищо екологично в производството на батериите за тези автомобили. Сглобката на “евтиния” модел 3 е повече от лоша, има не малко оплаквания от собственици по сайтове, за луфтове, тракания и тн. Та не гроздето е кисело, а това че е наречена автомобил е недуразумение. adec5b7d9bd84ecaf2676feee5382e49.jpg
d9a980c9a6a018845925e8e04dea8a59.jpg
Но дет се казва щом те кефи...

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Има една максима: лице,  пиче продава! ;)

Няма как външния вид и качеството на изпълнението да са фактор, който не бива да се взема под внимание. За автомобила на Тесла няма да давам оценка. тъй като съм го виждал единствено на картинка.

Едва ли към момента Епъл е някаква заплаха за която и да е автомобина компания. А и да не забравяме, че Епъл има много издънки назад във времето и не се знае какъв автомобил ше извадят.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не забравяйте, че големите хора в Епъл, МС, Гугъл, ФБ и тн могат да "виждат" в бъдещето и направо да го чертаят. Огромният поток пари и влиянието, което имат не трябва да се подценява. Колата (поне в САЩ) след 20 години може да е услуга, а от Епъл много обичат да продаваст такива. Анализът и дългосрочните прогнози, които те са направили със сигурност са далеч от това, което ние си мислим. 

Ето идея: Живея в САЩ, давам Х на брой пари за лизинг, данъци, застраховки и тн на месец, като сутрин отивам до работата и вечер се връщам, а уикенда ходя да речем някъде извън града. През 80% от времето реално колата не се кара, а паркирането в големите градове като Ню Йорк е почти невъзможно или струва, колкото самата кола. От ябълката, ще ми продадът услугата "кола", която е много тясно интегрирана в тази пуста тяхна еко система. И докато автопилотът ме кара и взима аз, ще си консумирам други техни услуги. 

Тесла се промъква без много, много да се говори, но техният AI е много напреднал и инфото, което събират от всяка едно кола, която има 8 комери, които записват нон-стоп какво ли не, след години ще е безценно - буквално. 

С други думи - чака ни интересно бъдеще.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Колега OXYGEN, не знам за какво грозде говориш, при условие, че години съм карал базова W220-ka, по-евтина от Тесла и на светлинни години пред нея като качество(а, 220-ката не е от най-добрите Мерцедес). Технологично някои хора виждат бъдещето в Тесла, аз засега виждам само сглобка от "труд и творчество" за куп пари и спорен екологичен ефект.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
публикувано (редактирано)

Ами съжалявам, обаче за мен критиките ви звучат пресилени и не съвсем необективни.
И някак си твърде много ми напомня на мнения за Apple/iPhone в Андроидски форуми или из FB... 

А моето мнение е следното:
1. Тесла се появи от нищото и никой не вярваше, че е възможно някой новак да се намеси в индустрия с толкова дългогодишна история. Но след редица нововъведения всички големи авто производители започнаха да копират и да се съобразяват. Едва ли щяхме да имаме днешното бурно развитие не само в посока електрически задвижвания. Не може да отречете, че последните години всички марки в някаква степен взимат пример от Тесла - изчистване на интериора и таблото, голям екран на infotainment системата, дигиталните табла, системите за безопасност и автопилот в някаква степен. (някаква аналогия с взаимстването на неща от iOS/Apple в андроидите, въпреки, че са ги оплюли преди това???). Ако не беше Тесла едва ли щяхме да имаме такова бурно развитие с толкова сериозна трансформация. Тесла в момента е като Apple в началото на iPhone ерата - изкара продукт много напред в тхнологично отношение спрямо старите играчи и те догонват. Да, и там имаше недомислици, несъвършенства и т.н., но знаем какво се случи в крайна сметка...

2. Естествено, че Тесла имат разни проблеми и това е видно в всякакви класации за надеждност, удовлетвореност на собствениците и т.н. Обаче тези проблеми са второстепенни. Панели, фуги, боя, преди това някакви пластмаси в салона. Няма "истински" проблеми по задвижване, софтуера и т.н. Ами съжалявам, обаче аз винаги бих предпочел кола, която може да не е изпипана визуално, но ми предоставя най-новите технологии и неща, които при другите производители или се внедряват само частично, или не се знае след колко години ще се появят. А тук ги има и работят невероятно добре.

3. Екологията - защо трябва да я гледаме само глобално и "черно-бяло"? Да, идеалния вариант е да се работи на ниво цялата планета, но това е много трудно постижимо и дългосрочно. А междувременно какво пречи да се работи на локално ниво? Мнозинството хора на планетата живеят в градовете. А там качеството на въздуха е много по-лошо и конвенционалните автомобили имат голям принос за това. И употребата на електрически автомобили решава много добре този "локален" проблем. Отделно много по-лесно е да се работи за подобряване на отделни големи замъсрсители (заводи и т.н.) отколкото да имаме милиарди малки замърсителчета на колела и да се борим с техните газове...

Редактирано от OXYGEN
Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Не мога да се съглася с теб! Ама никак!

С пазарен дял от 0,8% в световен мащаб, колко пък да са се намесили в индустрията? Колко системи за безопасност са измислили и внедрили? Кои от тях ги няма в другите марки?

Това, че са сложили един таблет на централната конзола и са понаписали софтуер не ги прави "качествени". Всеки който се е сдобил с Тесла споделя само 2 неща: 1. Много ми държи батерията! 2. Много върви!

Но никой не разказва какво се случва като ритнеш педала до ламарината няколко пъти и батерията прегрее, никой не споделя за колко време му доставят - джанта примерно. Или калник, защото въпреки всичките им системи и те се удрят (или ги удрят). Факт е, че имат някои попадения ама чак толкова да се прехласваме.....

А по отношение на бума в производството на електрически автомобили пък въобще ни си прав. Тесла няма никакво отношение - просто квотите за СО2 към производителите на ICE автомобили рязко намаляха (разбирай - рязко поскъпнаха глобите заплащани от тях ако ги надвишат) и от някъде трябва да намалее общата квота. И за да си продават нормалните автомобили следва да произвеждат електрически и/или хибридни.

 

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 13 часа, OXYGEN написа:

Ами съжалявам, обаче за мен критиките ви звучат пресилени и не съвсем необективни.

Ще ти отговоря по точки:

1. Никой не отрича достиженията, иноваторския(не толкова, де) двигател и т.н. Критиката е към качеството като цяло.

2. В коя класация, тази, в която изръсилият 100к $ баровец няма как да си признае, че си е купил кола с компромисно качество и поостен като пейка в парка салон ли? При 100к$ за кола няма второстепенни неща. Това да не ти е Дачия?! Истински проблеми има - палят се и после не се гасят от пожарна ;) Че и повтарят след сервиз. Да е една случка, как да е, ама... И да подчертая, че не ми еб* за дизайн и визия, което коментираш, а за качество. Отвори тълковния речник и прочети дефиницията на тази дума, видимо ти убягва.

3. Силно спорен момент. Кой рециклира батериите после? Никой, да ти кажа. Никой, щото не става. А, мизерията, с която заливат регионите, където се произвеждат не искам и да коментирам. Въздухът може да се подобри по много начини и с двг, ама нали да не зависим от Русия и природния газ, водородът бил скъп и т.н...

Не го приемай лично, ще сгрешиш. Само си поизмий очите, като свалиш розовите екологични очила преди това.

P.S. Не сравнявай Епъл с Тесла. Даже не си го и помисляй. Не помня на iPhone или Mac да му е хлопал дисплеят, палила се батерията или да се е разминавал детайл(анатема!). :)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
преди 9 часа, Alxx® написа:

P.S. Не сравнявай Епъл с Тесла. Даже не си го и помисляй. Не помня на iPhone или Mac да му е хлопал дисплеят, палила се батерията или да се е разминавал детайл(анатема!).

Я се позамисли ! 😀

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Истината е, че ако не беше Тесла, другите компании щяха да пускат електрички по една на година, колкото за спорта. Сега всеки се надпреварва да пуска модели само на ток. Не е нужно да харесваш Тесла за да го признаеш. Производството на батерии е мръсно, но в пъти по-мръсно е добиването, обработването, транспортирането и употребата на петрол.

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове
на 24.02.2021 г. at 10:38, arm11 написа:

Истината е, че ако не беше Тесла, другите компании щяха да пускат електрички по една на година

 

Тцъ. Компаниите пускат електрички, защото имат квоти за общо замърсяване от цялата гама модели(мери се само замърсяване с експлоатационни емисии, не от-до ;) ), иначе солидни глоби. Фиат, например май има една само EV за присъствие, щото техните дизели и бензини надскачат текущия еко стандарт. Екологичният имидж на Тесла е балон и ще пукне рано или късно. Просто Мъск първи се осмели да продава миксер в луксозния(ценово) клас, като е наблегнал на светая светих при уличния рацер - ускорението. И не, не съм критикар на Тесла и Мъск (в частност), просто виждам нещата каквито са. Иначе му свалям шапка за бизнес подхода.

P.S. Гога, гугълни "сарказъм" ;)

Линк към този отговор
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи в момента   1 потребител

    • seldom
  • Кой е бил онлайн:  134 Потребители бяха Онлайн в последните 24 Часа

      • HMRC
      • penmark
      • patrik
      • hub
      • iNikolov
      • eXtazy
      • seldom
      • Евелин
      • NoshtenYastreb
      • zlia
      • miro1972
      • jh_ivanov
      • joroiliev
      • cvalio
      • dessyteneva
      • Plovdiv
      • gogi6
      • raduloff
      • shemesh
      • cezare
      • ayl
      • Kery70
      • jimmy.ant
      • Jekylll
      • drpetar
      • rooibos
      • robot
      • ivan79792
      • maxpainus
      • nass
      • sgalchev
      • Enigmus
      • AresP
      • 007Georgi
      • niksan1979
      • JmeLche
      • ElemenT (a.k.a. Chiko)
      • MidwinterSun
      • puho
      • mirror
      • ludiamax
      • kabel
      • pepo1919
      • tshishkov
      • expectedtar
      • momchil_g
      • Joro23
      • zlaten
      • kal1ch
      • koksibg
      • Баба Гана
      • Christina
      • blackadder
      • londongunner
      • linkinpark79
      • XoXo
      • dasoviq
      • gazara74
      • rakita
      • forka2k
      • delmondo
      • extremee13
      • NaSk0'
      • stangen
      • SpAwN
      • venelin111111
      • don Baro
      • zaharieff
      • hudson
      • nikiyd
      • Bodlio
      • Trichocephalus
      • Mich
      • istoyanov
      • 242vanko
      • ne4o
      • minevjr
      • sarmak
      • coss
      • svetlozar
      • ML16
      • MagicNAS
      • Anthony
      • Русев
      • Alxx®
      • anrito
      • tedier
      • Rumen Topalov
      • stasi72
      • cerni1
      • mariankata
      • gosta
      • mitkoiphone
      • Em Sun
      • ddeynov
      • petkopetkov
      • simba4
      • Ivanov351
      • liuboo
      • Владо Узунов
      • nikitobet
      • zaioristu
      • arm11
      • matsan
      • WULAS
      • R32
      • rad97
      • Izzy
      • KLM
      • delo
      • miiladiin
      • skpavlov
      • Infamous
      • DreamcatcheR
      • akoae
      • MacIlian
      • mrdido
      • Fakoni
      • HaveFun
      • shaman
      • bobiikonomov
      • Ledg
      • GeCaTaA
      • morfei
      • daga6daga6
      • yasen75
      • wsgar3
      • miroslavm
      • lyubo94
      • Mytag
      • Aveliky
      • Д_Т_Г
      • autofar
      • germana
×
×
  • Добави ново...