Премини към съдържанието
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

Recommended Posts

Публикувано

Ами само ще ти кажа, че като махна батерията на Макбук/а (Юнибоди) и производителноста кляка (както и описано навсякъде из Нет/я). Apple са решили да намалят скоростта на централния процесор, когато Макбук/а е само на зарядно и батерията е извадена - за повече инфо тук. Зарядното не винаги може да предостави достатъчно енергия необходима в даден момент и батерията явно запълва този 'недостиг'.

Т.е. дори при 'заминала' батерия и нон-стоп на 'зарядно', батерията нека седи вътре в Мак/а, където й е мястото. При новите Мак/ове дори липсва тази дилема - батерията се води несменяема (по лесния начин) :mad:

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано

Малко се обърках... значи да не държа макбука на зарядно нон-стоп, да го калибрирам на месец поне веднъж и да си пазя батерията дори да е за боклука... това ли е?

А горе долу до колко % да чакам да падне батерията за да я включа на ток :?

Публикувано

Обобщавам ти: ползваш го както ти е кеф - колкото ти душа иска на зарядно, колкото на батерия. Веднъж месечно е желателно (но в никакъв случай задължително) да калибрираш батерията. Всичко това при условие, че имаш читава батерия.

ПС: При теб явно има частен случай - заминала батерия. Имаш два варианта -пазиш я и караш нон стоп на зарядно, калибрация, разбира се, е излишна или купуваш нова батерия и следваш правилата по-горе.

При литиево ойнните батерий (като тези на Макбук и айФон) важи следното, независимо доколко си ги разредил, можеш спокойно да я дозареждаш когато ти душа поиска. Един пълен цикъл (заряд-разряд) се смята като се събират времето на разреждане до 100 % след което започва нов цикъл, като разликата остава в новия.

Пример: Телефонът се е раздредил до 65% заряд (от последното зареждане което е било на 100%). Ще пътуваш по голямо разстояние - веднага го включваш на зарядно, с идеята да го заредиш колкото се може повече за да разполагаш с достатъчно енергия по време на пътя. Налага се обаче да тръгваш и в момента в който спираш заряда, той се е заредил на 80%. Ползваш го един ден, зарядът пада на 10%. Отново зареждаш този път до 100%. Цикълът на зареждане се смята по следния начин: 0% (остатък от предни непълни цикли) + 35% + 70% = 105%. 100% образуват 1 цикъл. Останалите 5% (нека ги наречем остатък от преден непълен цикъл) отиват към следващия и т.н.

  • 2 месеца по-късно...
Публикувано (редактирано)

bwy1271330554c.png

MacBook polycarbonate, 1 цикъл за 4 месеца. :) Трябваше да си взема iMac. :)

Редактирано от VooDooSound
Тъп съм :)
Публикувано (редактирано)

Преди седмица излезе"Service Battery" на дисплея ми и потърсих в нета решения,но открих само неща които не ми помогнаха!Батерията ми е на 211 цикъла и май е за смяна,но реших да проверя дали няма друго решение преди да извадя 290 лева.Благодаря Ви предварително!

Редактирано от Mkarchev
Публикувано

Има, разглоби я и провери кой елемент е "сдал багажа" и смени само него. :)

Публикувано (редактирано)

Благодаря ти....намерих как да я разглобя,но е доста брутално.Би ли ми казал от каде мога да намеря само елемент за да го сменя.

PS.Sorry за цитата.Не е умишленно.Благодаря!

Редактирано от Mkarchev
Публикувано

Питай в магазините за електронни компоненти - в Conrad на бул.Прага например...

П.П. Не цитирай последно мнение, че пляс...

  • 1 месец по-късно...
Публикувано

Kaк е възможно това?

413fa8f1c5f796d1.jpg

  • 2 месеца по-късно...
Публикувано

DreamcatcheR и при мен се получи подобно.

Това стана докато работех цял ден на Windows 7.

Батерията беше на половина изтощена от предния ден включих адаптера и заредих направо Windows.

Сега като буутнах на Mac OS и видях това.

screenshot20100815at001.png

Windows за по-заредена батерия :)

  • 5 месеца по-късно...
Публикувано

Опитвам се вече няколко пъти да си калибрирам батерията и все не ми се получава! Даже става по-зле от 94% смъкнах на 92.. Сигурен съм, че правя всичко, както е описано и в сайта на Епъл, и тук и в мрежата като цяло. Преди също съм я калибрирал и всичко е било наред. Сега не мога да си обясня защо става така.. На 56 цикъла стана. Вече около 3 опита съм направил. По принцип изпълнявам процедурата веднъж на месец-месец и нещо.

Идеи?

Публикувано

Аз мисля да си взема един Air, но се чудя дали в началото трябва да има 3 зареждания като т.нар. калибриране за да изпълня капацитета й? Тоест изразходвам до край фабричната батерия, зареждам 12-13 часа и така 3 пъти...

Публикувано

ПЪРВО зареждаш догоре, после всичко останало. Има си инструкции в книжката.

  • 2 месеца по-късно...
Публикувано

Отново проблеми с тая калибрация. Преди 1-2 дни я направих наново, като разбира се спазвах стриктно указанията.

Беше ми на 94% преди, а след това - 90! Да ти имам и калибрацията :D Че дори и не пуснах лаптопа при зареждането на батерията. Сега за няколко леки разреждания и зареждания се вдигна на 93. Самата батерия е на 77 цикъла, мак-а го ползвам от май 2010.. Някой има ли идея защо се получава така?

  • 1 месец по-късно...
Публикувано

Отново проблеми с тая калибрация. Преди 1-2 дни я направих наново, като разбира се спазвах стриктно указанията.

Беше ми на 94% преди, а след това - 90! Да ти имам и калибрацията :D Че дори и не пуснах лаптопа при зареждането на батерията. Сега за няколко леки разреждания и зареждания се вдигна на 93. Самата батерия е на 77 цикъла, мак-а го ползвам от май 2010.. Някой има ли идея защо се получава така?

Здравейте,

Ето ви документ, който описва т.н. калибрация на батерии.

Apple Portables: Calibrating your computer's battery for best performance

http://support.apple.com/kb/HT1490

Ако Mac компютърът ви е Mac Book Air, или произведен след 01.2009 година и е с т.нар.

несменяеми батерии той НЕ СЕ нуждае от калибрация.

Принципно батерията е консуматив, който има гаранционен брой цикли - от 300 за сменяемите батерии до 1000 за несменяемите.

Аз лично имам Mac Book Pro 17" от 09.2009 година и в началото издържаше при леко натоварване (кой както иска да го тълккува) около 8 часа, в момента около 6 часа, което за почти две-годишна батерия е нормално.

Ако в гаранционния период не се зарежда до 95-98% тичайте в сервизм ако сте извън гаранция си поръчвайте нова батерия...

Публикувано

Ще караш на зарядно :)

Публикувано

Щом пише че е несменяема...

За две години имаш 136 цикъла, до 1000 има доста :)

Споко, живей си живота :)

Публикувано

Сменя се бре, просто не е user replaceable. Т.е. в сервиз или сам, ако си "разбирач". :D

  • 3 месеца по-късно...
Публикувано

Здравейте. Искам да попитам за това калибриране на батерията. Подходящо ли е за литиево- полимерните батерии и ако не е как да си вдигна здравето на батерията. В момента е на 93 %. Macbook Pro early 2011

Публикувано

Повечето са такива. Иначе - поразгледай темата...

Публикувано

Благодаря много. Така или иначе калибрацията не е за моя Мак. Просто след 1000 цикъла трябва да я сменя :)

  • 3 месеца по-късно...
Публикувано

Здравейте,

от една седмица имам нов MBA 11'', не съм му правил калибрация, но го заредих напълно 1я път както пишеше в книжката. Прави ми впечатление,

че батерията в началото падаше бързо, има няма час, час и половина при пуснато WiFi. След десетина цикъла нещата видимо се подобряват, което

ме успокои. Бях решил вече да ходя в сервиза. Ако някой има същия лаптоп нека сподели дали калибрацията помага и колко държи батерията и при какво

натоварване. Друго което ми прави впечатление, че на игри дори и при low настройки почва да грее като печка. Нормално ли е за съвременен лаптоп от този клас ?

Публикувано

Да, нормално е. Батерията също - все пак си с 11". При 13-ките нещата са по-различни.. Зависи и от други неща, като какво имаш пуснато. Ако теглиш торенти на заден план, това оказва огромно влияние.

  • 3 години по-късно...
Публикувано

Здравейте ,

имам следния проблем от една седмица .

MacBook Air 13" A1369 ,

От седмица иконата за батерията ми има един Х и показва че нямам батерия .

Другия проблем е - при пускане на Мака зарежда много дълго време докато започне да работи нормално .

Немога да проверя и на колко цикъла е батерията .

Бих се радвал на всеки съвет :)

Публикувано

Х - дъното не вижда батерията. Нищо не можеш да провериш в това състояние.

Присъединете се към разговора

Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

×
×
  • Добави ново...