Kontrero Публикувано Август 10, 2011 Публикувано Август 10, 2011 Смартфоните на Apple са най-евтини за поддръжка. Това съобщиха от компанията ClickFox, която се занимава с анализ на потребителския опит при справянето на проблеми, възникнали с потребителска електроника. Те направили анализ на разходите, които доставчиците правят за поддръжка на трите основни типа телефони в Северна Америка – смартфоните на iPhone, Blackberry, и тези, които работят под Android. Резултатите показали, че смартфоните на Аpple са най-евтини за поддръжка, като на второ място се нареждат апаратите на RIM, a най-скъпи са устройствата под Android. Въпреки че не разкриха точни данни, от ClickFox показаха, че основните разлики между трите типа телефони се състоял в броя на обажданията, които трябвало да бъдат пренасочени към специализираните екипи за поддръжка. Той показателен за броя на сериозните проблеми, които изискват помощ от повече от едно звено за поддръжка, за да бъдат разрешени. Така например, докато повечето потребители на iPhone били консултирани успешно още на първото ниво, то 37% от собствениците на Blackberry били прехвърляни към специалистите, а при използващите Android този процент достигал внушителните 77%. В интервю за InfoWorld директорът към аналитичния център на ClickFox Лаурен Смит казва, че поддръжката на серията Blackberry струва на центровете средно с 46 милиона долара повече от поддръжката на iPhone. За телефоните под Android сумата е с 97 милиона долара по-висока. От ClickFox предполагат, че тази разлика се дължи на по-високата степен на трудност в разучаването и използването на Blackberry и Android телефоните. Това води до по-голям брой объркани потребители, нуждаещи се от помощ. Те звънят по-често на линиите за поддръжка и често установявали, че често приемащите обажданията не могат да им помогнат и е нужно прехвърляне към специализираните екипи. Данните, публикувани от ClickFox идват в лош момент за Android. На тазгодишната хакерската конференция DefCon в Лас Вегас стана ясно, че операционната система на Google притежава сериозни структурни слабости, които могат да застрашат сигурността на потребителите и да дадат достъп на киберпрестъпници до личните им данни и банковите им сметки. Source:iNews.bg 9 Цитирай
LudFen Публикувано Август 10, 2011 Публикувано Август 10, 2011 От това, което разбрах най-евтини за поддръжка са за самия производител тоест Apple... 1 Цитирай
johnnybravo Публикувано Август 11, 2011 Публикувано Август 11, 2011 Гога, по-евтино е за търговците и операторите, които предлагат телефони, защото на тях им се налага да поддържат кол центрове, от които да консултират клиентите си. В тези кол центрове има разходи за заплати, телефони, ток, данъци и т.н. Някой си е направил труда да направи статистика и да калкулира тези разходи. Останалото са цифри, приеми го, че Андроид не е съвършенната OS. iOS също има неща, които могат да се пипнат, но те не касаят масовият потребител. По-голяма част от хората, които си купуват смартфони, го правят за да имат достъп до Skype, FaceBook и до пощата си, нямат нуждите, които имаме аз или ти. Отиват в магазина и си купуват най-изгодното за тяхните нужди, което в повечето случаи е апарат с Андроид. Има много хора, които си купуват iPhone само от снобария и не го използват за друго, освен за разговори, но има и такива като мен, за които iPhone е офис в джоба. Проблемите на Андроид идват от това, че апаратите с него са "Твърде много и твърде различни". Ако си купиш апарат от по-нисък клас, има голяма вероятност част от приложенията да не ти тръгват. Това за обикновения потребител си е проблем, защото той знае само, че телефона му е с андроид и иска всичко за андроид да му върви. При iPhone този проблем е по-малък, в AppStore не са чак толкова много приложенията, които не вървят на апарати, които се продават към момента. Ако продължа в същия дух, ще се отдалеча от темата, за това спирам и се надявам да не се превърне отново в поредната тема Android vs. iPhone и да замине към коша, преминавайки през говорилня 9 Цитирай
johnnybravo Публикувано Август 11, 2011 Публикувано Август 11, 2011 Гога, нямам намерение да правя "преразказ с елементи на разсъждение" върху тази статия. Хората са си направили някакво проучване и споделят цифрите. Това относно статията. Сега за професията и естеството ми на работа. Кое те кара да си мислиш, че знаеш с какво се занимавам? Предлагам да преминем на лични. Цитирай
iPhoneman Публикувано Август 11, 2011 Публикувано Август 11, 2011 Аз също ползвам телефона си като малък офис, въпреки че професията ми и съществото на работата ми са крайно различни от твоите. Ти пък си най-зле и цял живот само iPhone трябва да купуваш Няма друг телефон, който да ти го сменят с Нов на прага на дома ти след 24 часа, няма друг телефон, който да е "ремонтиран" и да е налице в офиса ти след броени дни, няма друг телефон, с който влизаш в магазина на производителя с оплакване, че бутона ти не работи и да си излезеш с Нов - Единственият е iPhone. Така трябва да са всички, но за съжаление не са...Проблемът, е че в България няма АпплеСторе и определено е по различно. Обикновено никой не носи iPhone за ремонт на Телефонен Оператор, защото знае, че 2-4 седмици не му мърдат, а да не говорим за цените ако повредата е по твоя вина. Уж iPhone имал два сензора за влажност, чистиш ги колкото можеш и го пращаш в сервиза на Аппле. пп. Също така няма друг производител на телефони, който да ти подарява бъмпер, защото телефонът ти губи обхват . 2 Цитирай
Kontrero Публикувано Август 12, 2011 Автор Публикувано Август 12, 2011 Последното много ме изкефи, еваларка... но не спорете и не се карайте моля ви, нали тука сме за да обсъждаме и да си помагаме... това е целта на форума, не може ли да разберете че всеки си има мнение и го споделя, уважавайте това!! Цитирай
iPhoneman Публикувано Август 12, 2011 Публикувано Август 12, 2011 Никой не спори, с грешно впечатление си . Сервизното обслужване на Аппле е на много високо ниво. Sent from my GT-I9100 1 1 Цитирай
Kontrero Публикувано Август 12, 2011 Автор Публикувано Август 12, 2011 Да знам че е добро, поне в Англия бех много доволен Цитирай
Anton Публикувано Август 12, 2011 Публикувано Август 12, 2011 gorgior, аз не мисля че джони те нападна, все пак ти уточни, че не питаш, за да се заяждаш или да спориш. Аз разбрах статията по същия начин като него. Колкото до call центровете, те не са толкова много в света, че да говорим за това колко обекта са наблюдавали и т.н. Понеже имам достъп до тази индустрия(ако мога така да нарека услугите в сферата на customer support-а) мога да ти кажа, че най-вероятно call центъра за целите САЩ е само един(някъде из Филипините), а за всички останали държави, в които се продава също е още 1(или хайде нека са 2). Ескалациите към следващото ниво(специалистите) според мен включват и пращането на клиента в Apple Store или в другия случай сервиза на Самсунг. На свой ред искам да попитам какво в детайли имаш предвид под това, че не ти излиза евтино телефона ? Аз също ползвам iPhone от горе долу три години(малко по-малко) и честно казано поддръжката му ми е излязла 0лв. 2 Цитирай
Aveliky Публикувано Август 12, 2011 Публикувано Август 12, 2011 На мен ми стига само това, че от както ползвам iPhone си сменям телефона само веднъж годишно. Преди това го правех всеки месец(да не кажа, че и толкова не ги траех). 8 Цитирай
johnnybravo Публикувано Август 12, 2011 Публикувано Август 12, 2011 Гога, надявам се да пиша за последен път в тази тема и да ме разбереш правилно. Голяма част от телефоните с Андроид са марка Samsung. Ако тръгна да пиша за това колко са "качествени" продуктите им, ще трябва да напиша епопея. Най-вероятно голяма част от телефоните не се ограничават само с обаждане, но се налага да стигнат до сервиз Сега на въпроса ти дали се назначават хора за Apple и отделно за Андроид. Със сигурност не е така, но ако си дал сумата "Х" за поддръжка на кол център и си получил "А" броя обаждания за Apple, "B" броя обаждания за Blackberry и "S" броя обаждания за Андроид (голям процент от които са с марката Samsung), тогава сметката ще ти е нещо от сорта на "X=A+B+S". Това разбира се е проста, селска и кръчмарска сметка, но така е по-нагледно От кол центровете със сигурност могат да извадят тази статистика и лесно да разберат коя поддръжка колко им струва. Другото, което си мисля е, че не си длъжен всеки път, когато някой отправи критика към Андроид, ти да се включваш като защитник на неоправданите. Голяма част от критиките са наистина основателни и в стремежа си да защитиш позицията си, влизаш в излишни спорове. 2 Цитирай
Recommended Posts
Присъединете се към разговора
Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.