Премини към съдържанието
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

Recommended Posts

Публикувано

0000137180-article3.jpg

Най-новото бойно поле на пазара на мобилните телефони ще бъдат мобилните разплащания. Google или Microsoft - лидерите в индустрията - се борят за това, в бъдеще потребителите на мобилни телефони да вадят самите апарати на касите, вместо пари в брой или карта.

Само Apple засега е сдържана в този тренд. Но това не е необичайно: компанията от Купертино често изостава, за да изпревари след това пазара, пише в свой анализ Wall Street Journal.

Потенциалът на новото бизнес поприще е огромен: транзакциите чрез мобилни телефони в световен мащаб се очаква да надхвърлят през 2016 г. обема от 600 млрд. долара, смята пазарният анализатор Gartner. През тази година сумата е около 172 млрд. долара.

През миналата година Google представи своята услуга Google Wallet. С мобилното портмоне определени потребители могат да придържат телефоните си с Android до малък терминал на касите и да плащат безкасово.

Конкуренция има например от Deutsche Telekom: преди дни компанията представи стратегическото си партньорство с Mastercard, което преследва същата цел. Още през тази година клиентите на телекома ще могат със своите мобилни телефони да заплащат на специално изградени от Mastercard терминали. В САЩ група мобилни оператори планират да пуснат подобна услуга под името Isis.

Samsung планира съвместни тестове на подобна услуга заедно с Visa по време на Олимпиадата в Лондон. Производителят планира да въоръжи флагмана си Galaxy S III със система за мобилни разплащания и да ги предостави на атлетите и на избрани тестващи.

И Microsoft навлезе на пазара, а през миналия месец представи ново приложение. Неговата версия на мобилния портфейл запаметява между другото и информация за кредитни карти.

Добре премерена сдържаност в Купертино

Влизането на Apple на пазара е значително по-малко амбициозно. Толкова по-малко, че чак прави впечатление. През миналия месец компанията представи услуга, наречена Passbook. Passbook е един вид карта за клиентска лоялност. Приложението обединява например данните от клиентски карти, билети за вход на събития и самолетни билети. И така няма нужда потребителят да разнася навсякъде картите си.

Новата услуга ще излезе на пазара тази есен. Но Passbook привлече внимание най-вече с онова, което не може да прави - приложението не позволява пряко плащане с кредитна или дебитна карта. Така че потребителите на Apple не могат да използват Passbook за мобилни плащания.

Въздържането от влизане на пазара на мобилни плащания е умишлено. Маркетинг шефът на Apple Фил Шилер заяви миналия месец, че цифровите услуги за плащане „искат всички да отхапят парче от пая. Ние няма да направим това".

Тази стратегия е резултат от интензивни вътрешни дебати през цялата предишна година, пише Wall Street Journal.

Но и тази стратегия на наблюдение със сигурност не е нещо ново. Защото, въпреки че Apple създава революции в различни индустрии - от музика до мобилната индустрия - компанията рядко хваща първия влак. Вместо това тя изчаква, докато другите участници на пазара минат през първите препятствия по пътя.

„Apple винаги се чувства спокоен в удобната роля на номер две“, казва Джийн Мюнстер, анализатор на инвестиционната банка Piper Jaffray. Той припомня за сравнително по-късното навлизане на пазарите на MP3, смартфон и таблети. „Концернът оставя на конкуренцията да извърши проучването на пазара ".

Налице е благоприятен страничен ефект за производителя на iPhone - конкуренти и партньори на Apple могат да си счупят главите, мислейки над това кой влак ще хване най-ценната компания в света.

Особено на все по-конкурентния пазар на мобилни телефони този подход може да бъде доста опасен, но анализаторите на сектора Yankee Group виждат друго развитие. Пазарът на мобилни плащания в момента е в развитие, казва Ник Холанд, анализатор в Yankee Group. Apple може да си позволи да изчака, „Точно сега сме в момента на златната треска", казва той. Очаква се след около 18 месеца бизнес моделите и лидерите да се стабилизират.

Както той, така и други наблюдатели на индустрията очакват, че Apple ще промени курса си, когато потребителите свикнат с използването на телефона като виртуален портфейл.

А дори и само следните цифри показват, че Apple ще има предимство в сегмента на мобилното плащане: компанията досега е продала повече от 200 милиона iPhone. В неговия iTunes-Store се съхраняват данни за около 400 млн. кредитни карти.

Така се появи и Passbook

Вътрешните доклади за вземането на решения в областта на мобилните плащания при Apple потвърждават заключенията на външните наблюдатели за общата стратегия на изчакване на Apple.

През миналата година в компанията започна сериозна дискусия за новата бизнес зона. Мениджъри и предприемачи обмисляха как биха могли да използват своето господстващо положение на пазара на хардуер, както и регистрираните си клиенти, за агресивен подход в сектора. Малко преди това Google е стартирала своята Android-базирана платежната система.

Според хора, запознати с въпроса, е сформирана малка група в Apple, която да разбере дали компанията да предложи нова услуга, която да интегрира различни методи на плащане в iPhone, или Apple да създаде своя собствена система за плащане.

Скот Форстал, ръководител на софтуерния отдел на Apple, намира идеята за интересна. Разработчиците от неговия екип са стартирали мозъчна атака за всеобхватно приложение, така че да се получи един съвършен виртуален портфейл.

При това се е обсъждало и дали директното плащане не трябва да бъде улеснено. Но тази идея скоро е била отхвърлена от разработчиците поради сложността, не на последно място и заради факта, че в противен случай компанията трябваше да създаде банка, казва човек, запознат с въпроса.

В същото време хардуерният отдел в Apple търси технология за безкасово и безконтактно плащане. Това включва Bluetooth версия, която изисква по-малко енергия и по-малък обсег на радиотехнологията NFC (Near Field Communication).

Технологията NFC позволява на потребителите да използват телефоните си за безкасово плащане на терминали. Тази технология вече се използва от Google Wallet. Microsoft също иска да се възползва от нея.

Служителите на Apple са патентовали някои от своите NFC идеи. Те са загрижени обаче за безопасността на технологията и същевременно се чудят, дали не биха могли да интегрират необходимия чип и новата антена в iPhone, без да се повлияе много на захранването на батерията.

Мениджърите от своя страна са обезсърчени от бавния темп на съоръженията в обектите за търговия на дребно с терминали с NFC възможности. Експерти прогнозират, че значителното покритие на мрежата може да отнеме от три до четири години.

В началото на тази година мениджърите на Apple се занимават лично с плановете. Според вътрешна информация някои от вземащите решенията са били разколебани. Главният финансов директор Питър Опенхаймер е питал дали няма по-нова технология за сигурност, която да се ползват чрез интернет, а не чрез NFC технологията. Шилер, маркетинг директор на компанията, изразява загриженост, че имиджът на Apple може да пострада от въвеждането на директно плащане с кредитна карта: клиентите на концерна може да го държат отговорен за евентуален лош опит с продавачите.

Накрая членовете на борда са гласували за орязана версия на Passbook, която сред разработчиците все още се нарича Wallet App.

След като Форстал представи приложението на конференцията за разработчици през миналия месец, анализаторите реагираха незабавно. Въпреки това не станахме свидетели на дъжд от критика. Наблюдатели на индустрията предричат, че Apple скоро ще предложи повече функции за плащане.

„Всъщност Apple има всичко в това приложение, което всеки може да пъхне в реалния си портфейл, с изключение на кредитните карти", казва анализаторът Холанд от Yankee Group. „Може да си представя, че Apple има предвид начина за изместване на физическия процес на плащане във виртуалния свят".

investor.bg

Присъединете се към разговора

Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

×
×
  • Добави ново...