BulgarianSS Публикувано Септември 18, 2012 Публикувано Септември 18, 2012 Сайтовете и блоговете, специализирани върху компанията, увеличават трафика си и генерират значителни приходи Часове преди събитието специализираните сайтове публикуват снимки на декора на залата. Снимка: Ройтерс Като IT директор и онлайн разработчик Сет Уайнтрауб наистина е печелил нелоши пари. Въпреки това преди няколко години той решава да изкарва прехраната си, като пише за технологиите, вместо да ги създава. Така той основава блога 9to5Mac, който е един от водещите онлайн медии за компанията от Купертино. 9to5Mac сега е част от медийната екосистема, който улавя всеки малък фрагмент от новини за новите продукти на Apple и го разпространява мигновено, пише в свой анализ Wall Street Journal. "Ако имах възможност, сигурно щях да нарека страницата си 24/7-Apple", казва Уайнтрауб. Онлайн присъствието му обаче е доста скъпо на време. "Аз вземам моя компютър, когато се събудя. А вечерта последното нещо, което преди лягане правя, е да отместя компютъра настрани. С Apple се занимавам почти всяка минута, когато съм буден". Необятният апетит на обществеността за новини около Apple трансформира новините около американската компания в доходен бизнес – независимо за каква медия иде реч. Това стана ясно отново в сряда, когато в Сан Франциско беше представен новият iPhone. Причината - историите за Apple съчетават високите такси за реклама, които обикновено са свързани с технологичните новини, с масовото привличане, което се излъчва от компанията. Apple е една от най-големите и най-интересните фирмени истории на всички времена. Биографията на Уолтър Айзъксън за съоснователя на Apple Стив Джобс е най-продаваната книга през миналата година на Amazon. Списанията с Джобс на корицата си се продават на вестникарските будки обикновено с 25 до 45 процента по-добре, отколкото предишния брой. През октомври миналата година юбилейно издание на Time, посветено на смъртта на бившия шеф на Apple, се продаде два пъти по-добре от обикновено. Ефектът на ореола върху Apple не спира дори пред телевизора. Според Nielsen CNBC може да разчита на повече зрители, когато Apple представя тримесечни резултати. Ако те са добри, шансовете значително се увеличават. Когато през април миналата година данните на Apple ясно надминаха очакванията, телевизионната станция докладва на следващия ден с 56 процента повече зрители в аудиторията между 25- до 54-годишните. CNBC излъчи четири специални репортажа, между другото и документален филм за Стив Джобс, озаглавен "Хипито за милиарди долари". И до този момент този филм е лентата с втория най-висок рейтинг в горепосочената аудитория за последната година. Но ефектът е много по-очевиден в интернет. Там писането за Apple продължава да се счита за идеалния начин за привличане на максимален брой посетители до сайта и съвсем не между другото и за начин за генериране на значителни приходи от реклама. „Това е опасна игра, когато даден сайт обхваща всичко, което прави Apple и скрива новините за другите компании, само за да се постигне по-голям трафик", казва Тим Стивънс, главен редактор на Engadget, технологичен блог, който принадлежи към концерна AOL. Но увеличаването на трафика е впечатляващо. Най-добре в Engadget се развиват блоговете на живо за продуктови презентации. Наскоро материал на живо за ново устройство на Apple е постигнал седем пъти по-голям трафик от последния блог на живо за продукт на Amazon, казва Стивънс. Точни данни той не споменава, но според ComScore сайтът отчита средно по пет милиона уникални посетители на месец. Пеймен Нилфоруш е главен изпълнителен директор в NetShelter, мрежа, която продава реклами за много технологични сайтове. Той изчислява, че около 60 процента от най-четените статии в мрежата са за Apple. Той свързва експлозивно нарастващия интерес към Apple още със старта на първия iPhone през януари 2007. „Това е културен феномен, начин на живот", казва той. "Преди iPhone ежедневното взаимодействие на хората с технически средства се ограничаваше до компютъра. Днес там я има тази телекомуникационна категория, която се разраства бързо. Днес в света има повече мобилни устройства, отколкото компютри“. Разходите за онлайн реклама в сектора телекомуникации, компютри и потребителска електроника ще нараснат тази година до 7,24 млрд. долара, което е около една пета от всички разходи за дигитална реклама в САЩ, е изчислил eMarketer. През 2011 г. те са били 6,43 милиарда долара. Рекламодателите искат рекламите им там, където хората могат да прочетат за Apple. И те са готови да платят за това допълнителна такса. Нилфоруш казва, че неговата мрежа, специализирана в блоговете за технологии, може да начисли на рекламодателите такса до 30 долара за Thousand Ad Impressions (TAI) (цена на хиляда контакта). Това е около три пъти над цената, която обикновено искат водещите новинарски сайтове, са изчислили рекламните анализатори от SQAD. Публиката на мрежата се състои от 150 млн. уникални посетители на месец, от тях 60% са от мъжки пол. Според наскоро приведена анкета 82% от потребителите са помагали през последните 30 дни на приятели или членове на семейството със съвети за технически продукти. При всички случаи блоговете за Apple имат специална и сложна роля във вселената за технологични новини, казва Троя Янг, рекламен консултант в блог мрежата Say Media. "Проблемът с блоговете за Apple е, че от една страна има технологични специалисти и хора, отговорни за вземането на решения, но също така и много потребители, от друга. А мъжът - клиент в сайт за Apple обикновено е само фен и за рекламодателите не особено ценен в действителност", казва той. Като цяло битката за новините около Apple засили конкуренцията на пазара. Преди всичко щом става дума за публикуване на съобщения за предстоящите премиери на продукти, битката е безкомпромисна. Блогъри и репортери анализират календара на залите, в които Apple обикновено провежда своите мероприятия и публикуват изображения на поканите, когато те са изпращат около седмица преди самото събитие. В дните преди събитието се публикуват снимки на декорации на мястото и внимателно се анализират. На сутринта преди представянето на новия iPhone например навсякъде се появиха съобщения, че Apple индиректно е потвърдила за новото устройство преди часове, защото на страницата на компанията биха могли да се намерят подходящи резултати и линкове. Ерик Силвка, редакционен директор на MacRumors казва, че Apple със своето тайнствено поведение допринася за тази лудост. "Мисля, че те обичат вниманието, което получават с мълчанието си", казва той. "В същото време все пак искат да избегнат оповестяването на твърде много информация в навечерието на събитието. Това е една от причините те да не искат да говорят с нас". Една част от лудостта около Apple е добре обоснована. Цели индустрии, от производителите на приложения до тези на чантичките и защитните фолиа, са зависими от познанията за продуктите на концерна. Но много от информацията надхвърля онова, което потенциални клиенти и трети страни действително трябва да знаят, пише още WSJ. "Apple е най-ценната, най-печелившата, но също така и най-провокативната компания в света", казва Хенри Блоджет, изпълнителен директор на Business Insider. Сайтът дори инсталира часовник за обратно броене за събитието за iPhone 5 в сряда. "Едва ли има някой, който да разгледа неутрално компанията и продуктите ѝ", добавя той. investor.bg Цитирай
guBaHe Публикувано Септември 18, 2012 Публикувано Септември 18, 2012 (редактирано) Ако прочетем Статията малко по-надолу доста ще се замислим дали не е точно обратното. Ще цитирам и последните няколко реда от статията, които я обобщават случилото се доста добре: ".. излиза, че пиарите на Apple са си свършили толкова добре работата, че компанията няма нужда да измисля нов дизайн, а инженерите и да работят върху усъвършенстване на устройството - достатъчно е да се каже на хората, че им се представя "напълно нов и уникален смартфон", и това със сигурност ще проработи, или поне в САЩ." Редактирано Септември 18, 2012 от guBaHe Цитирай
Recommended Posts
Присъединете се към разговора
Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.