BulgarianSS Публикувано Януари 4, 2013 Публикувано Януари 4, 2013 Apple започва работата по първия iPhone през 2006 г. Официалното му представяне било на 29 юни 2007г. Снимка:Ройтерс Годината е 2006-а – времето, в което Apple започна усърдно работа върху дизайна на своя първи смартфон – iPhone. Стив Джобс се нуждаe от някои съвети за направата му. На „помощ“ му се притича Ралф де ла Вега, който по онова време заема един от ръководните постове в американската компания Cingular Wireless, днес част от мобилния оператор AT&T. Вега е основният посредник при сделката между Аpple и AT&T, след която мобилният оператор се превръща в един от първите предлагащи iPhone и работещи с него, пише в обширен анализ икономическото списание Forbes. “Как да направим това устройство един наистина феноменален телефон? Не става въпрос за това как да направим добра стандартна клавиатура или други подобни неща – нужно ни е да направим вътрешния механизъм на радио връзката, който да функционира добре“. С тези думи Джобс започва взаимната си работа с Вега преди повече от 6 години, когато са поставени основите на партньорските взаимоотношения между Apple и AT&T по разработката на iPhone. Тогава американският мобилен оператор AT&T представя цял наръчник от над 1000 страници, в които нагледно било обяснено в детайли как да бъде сглобен перфектният телефон, който да работи в „съзвучие“ с мрежите на оператора. „Спомням си, че Стив ми каза да му изпратя всичко, което сме подготвили и което ще е нужно на Apple. Изпратих му мейл, както ме помоли, а само 30 секунди по-късно ми се обади учуден. Беше възмутен как първите 100 страници от въпросния наръчник всъщност са посветени на изграждането на стандартна клавиатура, както и на други стандартни подробности. Отне ми малко време, за да го успокоя, след като му обясних, че може да пренебрегне тази част от наръчника и да фокусира вниманието си върху останалата, където всичко нужно е описано нагледно“, припомня си Вега пред Forbes. Не отнело много време и зад стените на Cingular Wireless се разпространила новината, че Apple нямало да се наложи да се „напасва“ спрямо всички изисквания на мобилния оператор. Тогавашният изпълнителен директор на AT&T се обадил на Вега и го нарекъл „луд, защото се е съгласил със странните условия на Apple”. Всъщност Ралф де ла Вега подписва споразумение за конфиденциалност в офиса на Джобс, което го принуждава да пази в тайна всеки възможен детайл около изграждането на устройството. Вега не можел да разкаже с подробности за бъдещия смартфон дори на своите шефове, които го обсипвали с въпроси. Членовете на борда на директорите дори не успяват да видят прототип на модела до момента, в който сделката между Apple и AT&T не се състояла само месеци преди първият iPhone да бъде представен пред света. „Не спирах да убеждавам колегите си да ми повярват, че този телефон не се нуждае от първите 100 страници на нашия наръчник, защото ще бъде нещо напълно ново, напълно революционно. Част от тях не ми вярваха и ме мислеха за луд“, разказва Вега. Доверието е много важна част от историята за първата сделка между AT&T и Apple. Най-големият мобилен оператор в страната бил пълен със задължения, а свитият му, по онова време слабо развиващ се бизнес, бил единственият му източник на приход. Компанията не можела да си позволи излишни рискове. „Многократно се налагаше да обяснявам на хората, че Вега не заложи на неясното бъдеще на едно съвършенно ново и непознато устройство. Истината е, че Вега заложи на Стив Джобс – на човека, който преоткри компютъра и музикалния пазар, шлифова ги и ги видоизмени напълно“, категоричен е сегашният изпълнителен директор на AT&T Рандъл Стивънсън, който споделя спомените си за първия iPhone. Стивънсън е сред хората, които потвърждават и говорят с усмивка на лицето за ползите от сделката, която AТ&T и Apple са сключили през 2006 г. и как създаването на iPhone променя коренно бизнеса на залязващия, нестабилен по онова време мобилен оператор. "Този малък телефон преобрази цялостно компанията", допълва Стивънсън. AT&T все още изостава зад втората по големина американска телекомуникационна компания Verizon по редица критерии. Въпреки това, откакто първият iPhone е на пазара, подразделението Ma Bell се развива бързо, а по пътя си среща нови партньорства и интегрира нови технологии. От 2007г. насам, когато е и официалното представяне на iPhone, трафикът ѝ се увеличава двойно с всяка изминала година, а АТ&T влага над 115 млрд. долара, за да поднови и доизгради мрежите ѝ. „Сделката с първия телефон на Apple промени абсолютно всичко. Промени начина, по който разпределяме капитала си, начина, по който изграждаме мрежите си“, допълва изпълнителният директор на АТ&T. Плодовете на инвестициите на AT&T тепърва ще бъдат брани. Въпреки че новата 4G мрежа на мобилния оператор е тази с най-малко потребителски оплаквания според анкета, проведена за декември 2012 г., AT&T все още е на 4-то място сред конкурентите си на пазара в САЩ. И така, близо 6 години след като светът стана свидетел на раждането на първия смартфон на Apple, близо две трети от клиентитe на AT&T на договор притежават смартфони. Данните на компанията сочат, че малко над половината от тях притежават именно iPhone. investor.bg 9 Цитирай
Recommended Posts
Присъединете се към разговора
Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.