Премини към съдържанието
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

Recommended Posts

Публикувано

Концернът е продал 100 млн. лиценза за операционната система за шест месеца и готви мащабни промени

0000150601-article3.jpg

Ще обърне ли Microsoft гръб на новата си операционна система? Снимка: Ройтерс

Американският софтуерен концерн Microsoft напредва твърде бавно с разпространението на последната си операционна система Windows 8.

„За първите шест месеца от пускането на Windows 8 са продадени 100 милиона лиценза за операционната система“, съобщи Тами Релър, директор по маркетинг и финанси на подразделението Microsoft Windows, цитиран от Ройтерс.

Темпът на продажбите съответства на този за предходните версии на системата. Така например през първата година след пускането на Windows 7 бяха продадени 240 млн. лиценза.

Към януари 2013 г., тоест четири месеца след старта на Windows 8, са били продадени 60 млн. копия на системата. Повечето от тях са доставени с нови компютри, сочи статистиката.

По данни на IDC за първото тримесечие на 2013 г., доставките на РС в световен мащаб са намалели с 14% до 76, 3 млн. броя спрямо същия период на миналата година. Наблюдава се най-негативната динамика на РС пазара от 1994 г. насам.Windows 8 е първата операционна система на Microsoft, предназначена предимно за сензорно управление, но тя не успя да улови навиците на потребителите и да направи пробив на пазара на таблети, доминиран от Apple Inc. и Samsung Electronics.

"Дали е идеален? Не. Има ли неща, които трябва да се променят? Абсолютно. Ние сме съвсем реалистично настроени за това какво трябва да се промени и ще го променим толкова бързо, колкото е възможно", казва Тами Релър.

Коментирайки трудностите, които много потребители отчитат с ползването на софтуера, тя казва: „Кривата на научаването (на урока) е определено истинска“. Затова се очаква „ключови аспекти“ на употребата на софтуера да бъдат променени с излизането на осъвременена версия на операционната система тази година, съобщава в интервю за FT Релър.

Редица борсови анализатори предупреждават, че една промяна на курса е признание за значим провал за изпълнителния директор на компанията Стив Балмър, който нарече излизането на Windows 8 през октомври „залагането на компанията на карта“. Всичко това се случва в момент, в който Microsoft се опитваше да намери отговор на успеха на iPad на Apple.

„Ужасяващо е такова нещо да се случи с флагманския ти продукт. Той (Балмър) ще понесе удара за това“, смята Марк Андерсън, независим технологичен анализатор, цитиран от Financial Times. „Но той е отговорен и за ренесанса вътре в компанията. Вътре върви едно повишаване на риска и на креативността, което се случи именно през последните две години“.

Aнализаторът на Envisioneering Ричард Дохърти добавя: „Това е точно като случая с New Coke, който издържа седем месеца на пазара – с тази разлика, че Coca-Cola се вслушаха в критиките“. Coca-Cola изостави продукта след само три месеца, след като посрещна истинска вълна от недоволство от потребителите.

Windows 8 бе амбициозен опит да се подобри персоналния компютър и да се пригоди за ерата на таблетите, като се премине към интерфейс за чувствителни на докосвания екрани, базиран на цветни „тухлички“, скривайки досегашния традиционен екран при стартиране.

Комбинацията на софтуер за персонални компютри с такъв за таблети обаче бе силно критикувана от анализаторите, а мнозина от тях заявиха, че именно на провала на операционната система се дължи и сривът в продажбите на персонални компютри в последните месеци. Още преди излизането на операционната система изпълнителният директор на Apple Тим Кук заяви, че Windows 8 ще е комбиниране на тостер с хладилник, нещо, което макар и технически осъществимо, „е слабо вероятно да зарадва потребителя“.

investor.bg

Публикувано

Наистина интересна статия. Мога да споделя и малко собствени наблюдения, направени в малка популация ( семейството ми). Аз подходих с ентусиазъм, който във времето охладня и дори леко започнах да се разочаровам. Децата нямаха никакви проблеми да ползват новия Уин или стария - без особености. Жена ми категорично отказ да го ползва и си работи на лаптопа си, който е със 7-цата.

В крайна сметка след като не предлага някакви значими ползи, а ангажира потребителя, продукта не е абсолютно необходим. ДА! Хубав е. Идеята е наистина интересна, но какво дава на стандартния потебител в повече? По отношение на универсалноста: има много мобилни платформи и те не могат да ги покрият тотално. Ако Уин-фонът беше наложен бранд и най-масовият, то тогава потребителите с радост биха ползвали идентичен софтуеар на мобилния, таблета и стационарното устройство. Да не забравяме за огромния пул потребители на Мак.

Търсенето на блокбастър на пазара е съпроводено с рискове, а както знаеме от класика "Който рискува - пичели!". А в по-честия вариант - не!

Присъединете се към разговора

Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

×
×
  • Добави ново...