Премини към съдържанието
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

Recommended Posts

Публикувано

Пазарният дял и голямата капитализация са само резултат от целта да се променя до неузнаваемост животът на хората

0000158298-article3.jpg

В интервю пред списание Businessweek изпълнителният директор на Apple Тим Кук казва повече, отколкото сме си помисляли, че ще каже.

Ето нещо за него, с което да добиете представа. Когато вземате интервю от тях, някои изпълнителни директори влизат в стаята и казват „Здравейте“ и ви приканват да си свършите работата. Но не и Кук. Той пристъпва с топла усмивка, здрависвате се и веднага започва да задава въпроси: „Какво мислите за събитието от четвъртък? Какво мислите за новите телефони – имахте ли възможност да ги използвате?“

Ето какво разкри пред читателите директорът на Аpple Тим Кук.

Някои хора виждат иновацията като промяна, но в Apple никога не са мислили по този начин. Тя прави нещата по-добри. iOS7 е чудесен пример за това. Системата е значително по-добра от iOS6 или от всички останали преди тях и очевидно значително по-добра от всички останали операционни системи.

Brand X говори за иновации, за внимание към всеки детайл. Те ни напомнят за това колко важно е преживяването. Ето защо когато използваме iOS7 или сензора за пръстовите отпечатъци разбираме, че всеки един детайл е бил внимателно премислен. Преживяването предизвиква ефекта „Уау!“.

Като първия път, когато купуваме нещо с пръст. Пръстовият отпечатък използваме и за нашата сигурност. Много е яко и много хора ще се влюбят в него, защото отключват телефона си по няколко пъти на ден. Но пазаруването е още по-впечатляващо преживяване.

Тези продукти крещят „Apple”. Имаме технология от ново поколение в iPhone 5S. Имаме цвят при iPhone 5C. Когато го усетите, това не е просто заради цвета. Все едно е създаден точно за вашата ръка.

„Никой друг не е загрижен за преживяването. А Apple e. И наистина сме горди, че сме. Не продължихме да продаваме стария iPhone 5, а пуснахме 5С на пазара, защото бизнесът ни се разшири, пазарът става все по-голям, заедно с желанията на потребителите. Искахме да направим телефона по-достъпен. За нас продуктите са всичко. Ако този велик продукт може да бъде продаден за по-малко пари, то ние го продаваме по-евтино.“

Вземете iPod за пример. Apple също искаше да го продава на по-ниска цена - 99 долара, например. Един модел на iPod може да бъде различен от другите модели, защото може да удовлетворява различен тип потребители и да им носи различни преживяване. Сега компанията продава iPod-и от 49 долара до 400 долара, като това е резултат, а не цел, която е трябвало да бъде изпълнена.

„iPhone излезе на пазара през 2007 г. Не толкова отдавна. Разбрахме, че можем да пуснем продукт, който да задоволява желанията на различните потребители и който може да извлече ползи от това, че е евтин, с което да го направим по-достъпен. А оттам – броят на клиентите ни да расте. Това е причината за появата на iPhone 5C“, продължава Кук.

Достатъчно ниска ли е цената? Първо, това е великолепен продукт, което е най-важното за Apple. Второто, зашеметяващият успех на iPhone 4. „Не продаваме iPhone 4, но продаваме iPhone 4S. В страните, където има субсидия за телефона, той е на по-достъпна цена дори от 5С. С моделите ни 4S, 5С и 5S сега имаме достъп до огромен брой хора, които могат да усетят преживяването, наречено iPhone. Гордеем се, че логото ни е на гърба на телефоните“, разказва Тим Кук.

Никога не са си поставяли за цел да продават евтин телефон. Основната цел на компанията е да продава велики телефони и да предоставя чудесно преживяване. „Просто измислихме начин да го направим за по-малко пари. Чувството да стигнеш до много хора е прекрасно!“, споделя Кук, вдъхновен от успеха.

Състоянието на пазара на мобилни телефони е нещо повече от две операционни системи, които са в момента. Може би това ще се промени, но може би не. Android е много по-фрагментирана и като резултат, когато става дума за удовлетворение на потребителя и употреба, разликата между Android и iOS е изключително огромна.

Големият брой версии на Android, проблемът с фрагментацията се разраства на функционално ниво. Хората си купуват телефон, сключват договор и е въпрос на чест да спазят условията. След като двугодишният период изтече, те може би ще сменят телефона си. Когато дойде време за това, повечето от версиите на операционната система на Android ще са остарели. През това време излизат нови, но хората вече оперират със система на 3-4 години. Не можем да си представим, че това е възможно.

Причината е, че светът се променя. Проблемът ще се разраства и ще се отрази на разработчиците, на хората, които вече няма да имат достъп до определени приложения, на сигурността. Хората са по-недоверчиви, когато съществуват проблеми.

Има огромна разлика между пазарния дял на апаратите и делът на употребата. Това не трябва да изненадва никого. Това е важно за Apple, защото целта им не е да продават най-много, а да продават най-доброто. Много хора са притеснени, че пазарът е толкова голям, че няма накъде повече да се разширява. Но той ще става все по-голям.

Пазарът на таблети до някаква степен е пазарът на смартфони, но с много повече конкуренти. Всеки, който произвежда персонални компютри, на всяка цена трябва да произвежда и таблети, защото по този начин ще иска да се предпази. Според Кук пазарът на таблети ще надмине този на компютрите. Той смята, че само 24 месеца ни делят от това.

Истината е, че повече хора използват iOS6 от която и да е версия нa Android. Ето защо iOS7 ще бъде най-голямата операционна система за мобилни телефони. Ръстът на пазарния дял на Android не изненадва Кук, защото потребителите гледат на тази операционна система по различен начин. Но ситуацията е различна от тази, в която Microsoft и Windows бяха.

При Microsoft нещата са същите, нивото на фрагментация не е голямо. Те имаха проблеми с подобренията. OS X ги победи що се отнася до подобренията.

„Не искаме да оставяме впечатление у вас, че не ни пука за пазарния дял. Не е толкова лесно. Това е посланието ми”, казва Кук.

През последните години акциите на Apple преживяха изключителен период. Стигнаха рекорден връх, но след това слязоха от него. Кук обаче никога не е обръщал голямо внимание на движението им. Той е минал през по-големи обрати. Но е истина – за 2011 г. акциите на компанията поскъпват с 11%, а през 2012 – с 31%. Това се равнява на 100 млрд. долара пазарна капитализация на година. Едва ли има компания, която някога да го е правила.

До края на годината акциите може би ще изгубят 10% от стойността си. Кук не е щастлив от този факт. Но нищо лошо не се случва. През 2008 г. книжата поевтиняват с около 50%. През 2009 г. една акция се предлагаше за 75 долара. Ето защо фокусът трябва да бъде въпросът „Правилно ли постъпваме?“, а не пазарът да диктува настроенията ни.

Когато Apple стъпи на пазара, на него вече бяха Nokia, Мorotola и BlackBerry. Вече знаем къде стои BlackBerrу днес, очевидно Motorola е част от Google и всеки ден слушаме какво става с Nokia. Съдбите им напомнят на всички в бранша, че трябва непрекъснато да представяш нещо ново, а ако не го правиш, означава да загинеш. В Apple тези ценности са дълбоко вкоренени. Сега всеки се опитва да осинови стратегията на компанията.

Неотдавна хората смятаха, че да произвеждаш хардуер и софтуер едновременно е нелепа стратегия. Тогава никой не мислеше за услугите. Когато Apple навлезе в бизнеса със смартфони, хората още мислеха така. Определено Microsoft не мислеше, че ще купи Nokia, както и Google Motorola.

Като оставим BlackBerry настрана, всичките три компании имаха опит в операционните системи и поделения за хардуер. Microsoft е на път да се сдобие с такова. Google вече си купи. Всички бяха на мнение, че се нуждаят от него.

Apple никога не се е стремил да утвърждава своите стратегии. Ето защо съществува вероятност от копиране на стратегиите. Хората са разбрали колко е важно да ратифицираш идеите си. Компанията е много над разработването на софтуер и хардуер. Вижте А7 и новият M чип. Резултатите са налице благодарение на служителите, които работят със силиций. Едва ли и трите компании имат такива експерти.

Ето защо магията на Apple e съчетаването на софтуер, хардуер и услуги. Хората не знаят, че виждат това, а именно в това се крие красотата. Именно iPhone е великолепният пример за комбинацията от хардуер, софтуер и услуги.

Apple пожъна голям успех с iPhone и iPad преди пазарът на продуктите от нисък клас да се развие. Но това се случва и на други пазари – на автомобилите, на фотоапаратите, компютрите, таблетите и телефоните, както и на видеокасетите и DVD-тата. На всеки един пазар. Компаниите се целят в този сегмент, но Apple няма скрити амбиции на всяка цена да завоюва огромен пазарен дял.

Компанията е намерила начин да направи своите продукти такива, че преживяването да е смайващо. Качеството и прецизността са смайващи. Apple прави това за много хора. В която и друга категория да се развие компанията, Тим Кук е убеден, че ще продължи да доставя наслада на много хора.

За повечето иновациите означават създаването на нова продуктова категория. Тим Кук не вижда нещата по този начин. Иновацията е всичко в продуктите – от сензора за отпечатъци до мощта на процесора.

Мисията на Apple е да произвежда най-добрите продукти на света, които променят до неузнаваемост живота на хората. Целта не е най-голямата пазарна капитализация. Тя е само резултат от първата цел. Мисията на компанията е да предоставя незабравимо преживяване за своите клиенти, казва още Кук.

investor.bg

Присъединете се към разговора

Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

×
×
  • Добави ново...