dedil Публикувано Ноември 26, 2014 Публикувано Ноември 26, 2014 Българите не използват смартфоните си пълноценно Мартин Дешев Въпреки че умните телефони стават все по-масови, често възможностите им остават непознати за потребителя, показва проучване на Gemius Манията по смартфоните от последните години не подмина и българските потребители. Умните телефони продължават да бъдат сред най-желаните покупки от нашенци и тяхното разпространение продължава да се увеличава доста бързо. Въпреки това изглежда, че често потребителите у нас така и не се "запознават" със смартфона си достатъчно добре и много от неговите възможности остават неоползотворени. Поне такова заключение може да се направи от проучването на Gemius за поведението и навиците на българските интернет потребители по отношение на технологиите. То е направено по поръчка на Samsung и е проведено сред 1000 души на възраст 18-55 г. Те са подбрани на представителен принцип от различните региони на страната и са подредени в структура, която да следва интернет потребителите у нас по пол и възраст от 17 български града. Резултатите от него в известна степен следват международните тенденции от други подобни проучвания, но има и няколко съществени разлики. По нашенски Проучване на приложението Hailo например показва, че 40% от британските притежатели на смартфони всъщност не провеждат никакви разговори със своя смартфон. Като цяло разговорите са едва шестата по популярност дейност със смартфон във Великобритания. Този показател спада с една стъпка спрямо подобно проучване през 2012 г. Същевременно провеждането на разговори е най-често използваната функция за 93.7% от българските притежатели на смартфони. На второ място се нарежда сърфирането в интернет, което се използва от 82.1% от собствениците на умни телефони. На трето място пък е будилникът, на който разчитат 66.3% от анкетираните. За сравнение, британците използват смартфоните си за SMS-и, имейл, сърфиране в интернет, будилник и едва тогава за разговори. Същевременно 75% от участвалите в българското проучване казват, че притежават смартфон, като по този показател се нареждат доста високо. Малко под една трета заявяват, че познават всички възможности на смартфона си и са ги използвали поне веднъж. Близо 38% отговарят, че познават устройството си, но са използвали само някои от функциите му. Една четвърт знаят само най-важните възможности, а 4.9% използват само базовите функции като разговори и SMS. От Gemuis отбелязват, че времето, което българите прекарват със смартфоните си, е изненадващо ниско на фона на тяхната популярност като дял. Около 13% от анкетираните използват смартфона си под един час на ден, а 40.9% - между един и три часа дневно. Най-активни се оказват мъжете в София, които са на възраст до 30 г., женени са и имат приход над 1000 лв. на месец. Те отделят по над 5 часа на ден за смартфона си. Същевременно използването на приложения е доста слабо, което е в тон с международните тенденции. В случая почти половината от българите са изтеглили между 0 и 5 приложения за последните три месеца. Най-популярната марка смартфони е Samsung. На второ място е Nokia, на трета позиция се нарежда Apple, следвана от HTC. Таблети за вкъщи Потреблението на таблети сред българите се ограничава най-вече до дома. Общо 38% от анкетираните са отговорили, че имат таблет. От тях 76% използват устройството си най-често у дома. Когато един таблет се използва извън пределите на дома, най-често това става по време на екскурзия. Съвсем очаквано най-използваната функция на тези устройства е сърфирането в интернет, следвано от гледането на видео и имейл. Същевременно 32.4% от анкетираните отговарят, че са използвали всички функции на таблета си поне веднъж. Почти същият процент анкетирани познават възможностите на устройството, но не използват всички, а 28.2% разчитат само на най-важните функции. Малко под 10% разчитат на таблета си единствено за сърфиране в интернет и видео. Ползването на приложения е със сходни пропорции като при смартфоните. Мъжете използват най-вече карти и навигация, прогноза за времето, банкови транзакции и редакция на документи. Жените пък предпочитат да използват таблетите си за четене на книги и списания и слушане на музика по интернет. Най-популярният бранд и тук е Samsung, следван от Lenovo, Apple, Asus и Prestigio. Цели 11.7% от таблетите са друга марка, което се обяснява с голямата популярност на евтините китайски таблети. Скучаещите умни телевизори Проучването показва, че умните телевизори постепенно започват да навлизат на пазара. Малко над 30% от анкетираните вече разполагат с такова устройство, а 17.5% предвиждат да си купят в рамките на следващите 12 месеца. И тук най-популярен бранд е Samsung с 40.8% дял, следван от LG с 20.2% и Philips с 19.6%. Цели 41.3% от потребителите отговарят, че познават всички възможности на умния си телевизор, но са използвали само някои. Една пета използват само най-важните функции, а 8.4% практически не използват умните функции на устройството и гледат само телевизия. Същевременно над 54% от потребителите казват, че умният им телевизор е постоянно свързан с интернет. Най-популярната "умна функция" всъщност се оказва гледането на YouTube, което е предпочитано от две трети от потребителите. На второ място се нарежда сърфирането в интернет, а на трето място е стриймингът на музика. Интересното в случая е, че умните функции на телевизорите се използват предимно от мъжете. Дамите обръщат повече внимание единствено на здравните и фитнес приложенията, които пък се използват от 3.6% от анкетираните. Най-големите фенове на умните телевизори се оказват мъжете на средна възраст в София, които са женени и имат доходи над 651 лв. на месец. ------------------------------------------------ Най-популярните марки смартфони: Samsung - 40% Nokia - 16.6% Apple - 15.9% HTC - 13.3% За какво се използва най-често смартфонът: Разговори - 93.7% Сърфиране в интернет - 82.1% Будилник - 66.3% Най-популярните марки таблети: Samsung - 23.9% Lenovo - 16.9% Apple - 14% Asus - 12% Prestigio - 9.8% -------------------------------------------------------------- Оригиналния материал capital.bg 2 Цитирай
Alxx® Публикувано Ноември 26, 2014 Публикувано Ноември 26, 2014 Не мога да спра да се хиля. На "изводите", класациите, "проучването"... Г-н Дешев ми е новият любимец, псевдожурналист. Поне такова заключение може да се направи от проучването на Gemius за поведението и навиците на българските интернет потребители по отношение на технологиите. Специално на джемиус им пращам много поздрави от българския юзър. Ако едва 5-7% от ПЦ юзърите на запад(или смартфон юзърите, все тая) имат адблокъри и тракър блокъри, то в България процентът е в пъти. 1 Цитирай
dedil Публикувано Ноември 28, 2014 Автор Публикувано Ноември 28, 2014 Никой не коментира и имeнно, затова не съм убеден, че сте обърнали внимание на "… проучването на Gemius ... е направено по поръчка на Samsung". Всеки, който е поръчвал дадено изследване или каквото и да е, в крайна сметка… този, комуто е поръчано задава един въпрос, който в повечето случай е в смисъл на "Какъв резултат би Ви устроил?". Нормално е този, който поръчва "музиката" и я плаща да казва, кое "парче" иска да слуша... По повод коментарите за автора на статията… качвам това, на което съм попаднал. Нека никой не очаква от мен предоставеното да е само "тирирамби" за Apple. На мнение съм, че всеки нормален ползвател тук може да си "вземе" нещо от всяка една статия, пост… Предполагам, че на всеки е ясно, че след като съм тук фаворитът ми е именно Apple. Цитирай
Recommended Posts
Присъединете се към разговора
Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.