Премини към съдържанието
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

Recommended Posts

Публикувано

Новите технологии отвличат вниманието на хората от наистина важните неща, а с часовника си Apple иска да поправи това

0000192459-article3.jpg

В началото на 2013 г. Кевин Линч приема предложение за работа от Apple. Странното нещо в офертата: не му е казано какво точно ще прави той. Толкова силно пазена е тайната на Apple, че всичко, което Линч знае, е титлата му - вицепрезидент по технологиите, и че ще работи върху нещо напълно ново.

Доста странно е дори, че Apple му предлага работа. През осемте си години в Adobe, за последно като главен технологичен директор, той стана известен като единственият човек, достатъчно глупав, за да контрира публично Стив Джобс за липсата на поддръжка на Flash видео в iPhone. Когато Линч обяви промяната в професионален аспект, реакцията е светкавична: Те искат този човек? Блогърът по темите за Apple Джон Грубер нарича Линч „пълна боза, лошо попадение за калифорнийците", пише в свой анализ Wired.

Линч трябва да се доказва и очевидно има доста задачи. Когато той се появява на първия си работен ден на ул. Infinite Loop 1, той е бил инструктиран да прескочи обичайните процедури за новите служители. Неговият шеф по онова време, хардуерният цар Боб Мансфилд, му казва да иде директно до дизайнерско студио и да се захваща за работа.

Веднага след като влиза в студиото, той разбира, че проектът, за който е бил нает на работа, вече е пред т. нар. дедлайн. В действителност той дори изостава от графика. След два дни е планиран и преглед на проекта, така че е по-добре Линч да побърза с работата.

Няма налични работещи прототипи, няма и софтуер. Става дума само за експерименти – екипът на Ipod е създал устройство с кликване на колело и много идеи. Очакванията обаче са ясни: старши вицепрезидентът на Apple по дизайна Джони Айв ги е натоварил със задачата да създадат революционно устройство, което може да се носи на китката.

При това не става дума нито за надменност, нито за напълно оправдано очакване. Или и за двете. В крайна сметка през последните 15 години Apple преобърна представите ни за три основни категории на потребителска електроника, а впоследствие се превърна в най-ценната компания на земята. Преди iPod имаше MP3 плейъри, но Apple направи така, че потребителите да искат само едното. iPhone трансформира смартфона от бизнес устройство в поп култура. iPad вкара таблетите от периферията в основата, като направи безсмислена работата на Nokia и Microsoft през последните години. За четвъртия си акт Apple избра часовника. Това е трябвало да бъде следващата стъпка в династията – първата без ръководството на Стив Джобс. Очакванията са невероятно високи, часовникът е трябвало да бъде, според разговорния език на компанията, безумно велик.

Apple решава да направи часовник и едва след това започва да търси онова, което може да е добрият продукт (освен, разбира се, да показва времето). „Витаеше чувството, че технологията ще влезе в тялото", казва Алън Дай, който управлява групата за човешки интерфейс на Apple. „Чувствахме се така, сякаш естественото място, мястото, което има историческо значение и значимост, е на китката".

Целта на технологията на китката, какви проблеми тя ще може да решава – всичко това е трябвало да реши този екип постепенно, по време на процеса на създаване на един куп нови начини за взаимодействие с устройството. Но едно нещо е ясно от самото начало: часовникът ще бъде успешен или неуспешен заради едно единствено нещо, което се нарича с прозаичния термин „потребителски интерфейс“. Интерфейсът ще определи дали Watch накрая ще се показва в една дузина музеи или ще бъде запомнен като най-големият провал на Apple от Нютон насам (става дума за първото лого на Apple, проектирано през 1976 г. от Роналд Уейн. Логото изобразява Исак Нютон, седнал под едно дърво, а една ябълка виси точно над главата му).

Така че много неща зависят от Алън Дай. Като шеф на групата по потребителски интерфейс, той е отговорен за създаването на начини, по които да може да казвате на устройството ви какво да прави и как това устройство отговаря на тези заповеди. Тези готини малки преживявания, които имате с вашия лаптоп, телефон и таблет, когато иконите на приложенията трепкат, защото са готови да се движат из екрана? Това всичкото е благодарение на екипа по потребителския интерфейс.

Графичен дизайнер по образование, Дай е „много повече Burberry, отколкото BlackBerry“. С умишлено преметната наляво коса и японска писалка, закрепена за вътрешната страна на памучната си риза, той очевидно не остава никакви подробности на случайността. Той идва в Apple през 2006 г. с биография, която включва работа като директор на дизайна на модната къща Kate Spade и тежка артилерия в Ogilvy & Mather, където е работил за марки като Miller и Levi’s. След като работи в маркетинг поделението на Apple, помагайки за разработването на емблематичните кутии на продуктите, Дай поема юздите на групата на потребителския интерфейс.

Айв започва да мечтае за часовник на Apple след смъртта на Стив Джобс през октомври 2011 г. Скоро след това той представя идеята си на Дай и една малка група от други служители в дизайнерското студио. По това време те са били в разгара на маратона за основния ремонт на мобилната операционна система на Apple. „Ние буквално живеехме в дизайнерското студио“, казва Дай. „Малка група от нас, които работят по IOS 7". Седмата версия на операционната система на iPhone, IOS 7, е много повече от един редизайн на софтуера за смартфони и таблети: това е повратна точка за компанията, отбелязвайки изкачването на Джони Айв на позиция, на която отговаря за целия дизайн на Apple. Дай и екипа по интерфейса трябва да преосмислят всяко взаимодействие, всяка анимация, всяка функция.

Продуцентът на Saturday Night Live Лорн Майкълс е известен с факта, че насърчава своя екип да работи цели часове, защото, той твърди, че хората са склонни да бъдат най-креативни и най-безстрашни, когато са безумно уморени. Така става и в дизайн студиото на Apple. След като екипът работи над анимациите на приложенията и новия Център за управление в iOS 7, дневните разговори за софтуера за смартфона прерастват в среднощни разговори за други устройства.

Започват да циркулират все повече въпроси около идеята за създаването на часовник. Какво може да добави той към живота на хората? Какви нови неща може да се направят с устройството, което носиш на ръката си? По това време Айв започва дълбоко разследване на часовникарството, учи как разчитането на позицията на слънцето се превръща в големи часовници, които се превръщат по-късно в носими часовници. Часовникарството се превръща в мания. И тази мания става продукт.

По пътя към него екипът на Apple обмисля смисъла от съществуването на часовника. И стига до това - Вашият телефон съсипват живота ви. Подобно на останалата част от нас Айв, Линч и Дай, както и всички в Apple са обект на тиранията на постоянната проверка на дългия списък с уведомления на телефона. „Ние сме толкова свързани с технологията в момента", казва Линч. „Хората постоянно носят телефоните си и зяпат в екрана". Те се втренчват в телефоните си по време на вечеря и след това разсеяно бъркат в собствените си джобове при всяко позвъняване или вибриране. „Хората искат това ниво на ангажираност“, казва Линч. „Но как да го предоставя по начин, който е малко по-човешки, особено в момент, в който сте с някого?“

Нашите телефони стават твърде „нападателни“. Но какво би се случило, ако се създаде набор от обратно състояние? Какво би станало, ако бихме могли да направим устройство, което да не бълва много информация всеки час. Ако може да се създаде устройство, което може да филтрира всички глупости и вместо това да дава само наистина важната информация? Това може да промени съвременния живот. И така, след над три десетилетия, през които Apple създава устройства, които грабват и задържат вниманието – колкото повече, толкова по-добре, компанията решава, че пътят напред е да поеме назад.

Самата е Apple е създала в голямата си част този проблем. И сега компанията си мисли, че може да го реши с квадратно парче метал и миланска каишка.

Целта е да се освободят потребителите от техните телефони, така че може би има нещо иронично във факта, че първият работен прототип е един iPhone, с верижка велкро страп. „Много добре проектирана велкро страп верижка“, добавя внимателно Линч.

Екипът създава симулатор, който показва изображения с реални размери на Apple Watch на екрана си. Софтуерът се движи много по-бързо, отколкото хардуерът, а екипът се нуждае от начин да тества как всичко това работи на китката. Имаше дори екранна цифрова корона - имитация на класическото копче на часовника, което би могло да се върти, но едва ли пресъздава усещането за пресукването при истинското копче за навиване на часовник. В известен смисъл първият истински прототип на Apple Watch е, подобно на проект от Kickstarter, просто iPhone със странен стърчащ аксесоар.

С тромавия прототип екипът започва тестване на някои от основните функции, които устройството трябва да поеме от телефона. Знаков е начинът за пращане на текстово съобщение. Първоначално процесът много прилича на писането на sms в iPhone. Адресатът се посочва тук, съобщението тук, съобщението се потвърждава. „Докоснете, за да изпратите“. „Всичко беше много разбираемо, но продължава твърде дълго", казва Линч. А от това ръката започва да боли. Сериозно: Опитайте се да вдигнете ръката си, както ако гледате часовника си. Сега бройте до 30. Това е точно обратното на постигането на добро потребителско преживяване. "Ние не искаме хората да се разхождат и да правят това", казва Дай.

Ето защо те измислят нещо, което наричат Quickboard - един робот, който чете съобщенията и предлага няколко възможности за отговор. Ако събеседникът ви пита дали искате да сготви мексиканска или китайска храна за вечеря, "мексиканска" и "китайска" автоматично се показват в списъка за отговор. Докосвайки единия вариант, потребителят вече е отговорил. „На нас ни хареса да няма нужда от още един екран за потвърждение и да натискаме друг бутон, за да изпратим нещо“, казва Линч. „Просто го изпрати". За по-сложна комуникация екипът оборудва часовника с микрофон за диктуване на съобщения или команди, използвайки Siri. Твърде сложно за гласов контрол? В този момент може да използвате телефона си.

Когато тестването продължава, става ясно, че ключът към работата на Watch е скоростта. Едно взаимодействие може да продължи само пет секунди, 10 секунди най-много. Екипът опростява някои функции и премахва напълно други, защото те просто не може да се изпълняват достатъчно бързо. Линч и екипът му е трябвало да препроектират софтуера на часовника два пъти преди да стане той достатъчно бърз. Една ранна версия на софтуера е поднасяла информация за графика, протичаща в хронологичен ред от горе до долу. Тази идея не стига до кампуса на Apple. Идеите, които ще стигнат до потребителя на 24 април, са насочени към оптимизиране на времето, необходимо на потребителя да разбере дали нещо си струва да му обърне внимание.

Да вземем например функцията, наречена Short Look. „Ще почувствате пулса на китката си, което означава, че току-що сте получили текстово съобщение. Можете да тръснете с китка и ще видите думите „Съобщение от Джо". Ако отместите ръката си веднага, съобщението остава непрочетено и уведомлението изчезва. Ако задържите ръката си нагоре, съобщението се показва на екрана на часовника. Степента на интерес към информацията, показана от вашата реакция към нея, е единственото, което часовникът трябва да приоритизира. Това са взаимодействия, които екипът е създал, за да отдалечи лицето на потребителя от часовника му.

И така се случва - екипът разработва уведомления, които позволяват на потребителя да види дадена информация и да предприеме действия, без да отваря приложенията. Дизайнерите създават начален екран, наречен Glances – събрана на едно място бърза информация, като спортни резултати и новини. Чрез приплъзване от началния екран потребителите имат достъп до последните си нотификации за съобщения, календарни събития и контрол над музиката.

„Ние преосмислихме потребителския интерфейс", казва Линч. „Ние създадохме наново редица приложения - съобщения, поща, календар, повече от веднъж, за да получим наистина усъвършенствана версия".

Екипът изгражда софтуер, който представя всичко, което е необходимо, без да е грабващ цялото внимание. Ако тази цел не бъде изпълнена, потребителите могат да започнат да изключват своите часовници и да ги държат на разстояние, раздразнени от непрестанното бръмчене, като Apple Watch се превърне в устройството, което потребителите купуват и веднага след това връщат. По това време Линч и екипът му приключват с третия вариант на софтуера, а Айв и Дай, както и всички останали, вече смятат, че балансът е намерен.

Но ако софтуерът е готов, хардуерът е в начална фаза. Екипът по потребителския интерфейс е недоволен от начина, по който часовникът вибрира на китката, и започва тясно сътрудничество с инженерите за създаването на нов вид интерактивност. Така нареченият двигател Taptic е проектиран така, че да се усеща като потупване с пръст по китката. Тъй като човешките тела са изключително чувствителни към почукванията и тихите позвънявания, часовникът може да предостави богата информация само с леки отклонения в темпото, броя, и силата на вибрацията. Една поредица от потупвания означава, че потребителят има телефонно обаждане; а едва доловимо потупване означава, че има насрочена среща след пет минути.

Ръчните часовници използват коронката за навиване и сверяване на времето от десетилетия. Apple Watch е първият умен часовник, който използва този елемент (като нещо различно от бутон), който компанията нарича „дигитална коронка“ и играе ключова роля в навигацията на часовника. Чрез него потребителите ще могат да приближават или отдалечават, прелистват страници и менюта, без да използват докосването и по този начин не покриват малкия дисплей. Натискането върху коронката играе ролята на home бутон. Apple Watch има жироскоп, акселерометър и сензор за пулс, които ще следят финтес активностите на потребителя.

Apple тества много прототипи, всеки с малко по-различно усещане. „Някои от тях са твърде досадни", казва Линч. „Някои от тях са твърде фини; някои се усещат като насекомо на китката". Когато е трябвало да действат по специфичните операции, екипът започва да експериментира със специфична за часовниците синестезия, която превежда конкретни цифрови преживявания в докосвания и звуци. Как би следващо да се усеща един туит в Twitter? А какво да е за важно текстово съобщение? За да си отговорят на тези въпроси, дизайнерите и инженерите, включени в екипа, започват да тестват звуците на всичко - от звънци и птици до лазерните мечове на „Междузвездни войни“. А след това екипът започва да превръща звуците във физически усещания.

А какво е научил Дай от часовникарската индустрия: персонализацията и красотата са всичко, а единственият начин да се получи добър продукт на дадена компания върху китките на различните хора е да се предложат различни размери, материали и каишки - за широк спектър от вкусове и бюджети. „Ако искате да сложите нещо по тялото си и да го носите и то да бъде на китката ви, не можем да не обърнем внимание на това", казва Дай.

Именно различните опции са в центъра на плана от самото начало: два размера, три реда, бързо сменяеми верижики, и цели тонове от лица за часовниците и така наречените усложнения, цифрови добавки, които показват съответната информация, като времето и нивото на активност, за да направят всеки Apple Watch уникален. (Терминът „усложнение“ (complication) е знак за високия клас часовници и се отнася до функцията на часовника отвъд показването на часовете и минутите). „Не искахме да има три варианта, ние искахме да имаме милиони вариации“ казва Дай. "Чрез хардуер и софтуер бихме могли да направим това".

С часовника си Apple предприема следващата логическа стъпка към запазването на статута си на производител на първокласни продукти, дори в ерата на повсеместната технология. А часовникът на концерна е повече от просто един готин начин да получаваш уведомления и да звъниш по телефона: това е модно изказване. Сега Apple трябва да убеди потребителите, които направо са като удавени в морето от комерсиализирани джаджи, че могат да добавят и този часовник към начина си на живот. Залозите са огромни: Ако Apple успее да се наложи като компания, която продава часовници, някои от които струващи 17 000 долара, тя ще бъде позиционирана да завладее други луксозни пазари. Като например автомобилите.

Бен Байрин, анализатор в базираната в Силициевата долина компания за маркетингови изследвания Creative Strategies, смята, че компанията може да направи това. „Apple е най-печелившата компания, с най-висок разход на клиентска база на планетата", казва той. „Това са по същество хората, които производителите на часовници таргетират - по-заможни клиенти". Секторът на луксозните часовници генерира приходи от повече от 20 милиарда долара годишно - пари, които идват от същите клиенти, които има и Apple. А Apple се насочва към тези хора, вероятно харчейки повече за създаването на новия си часовник, отколкото са били изразходвани, за да се създаде дори най-екстравагантния Patek Philippe.

Бизнес последиците са важни за Apple, разбира се, но проблемът, който Watch има за цел да реши, е важен и извън офисите в Купертино. Ако часовникът е успешен, той би могъл да повлияе на отношенията с нашите устройства. Технологиите ни отвличат вниманието от нещата, на които би трябвало да обръщаме най-много внимание - нашите приятели, моментите на благоговение, усмивка от другия край на стаята. Но може би една друга технология може да върне тези моменти обратно в ежедневието ни. Дали Apple е компанията, която може да направи това, е въпрос на три тримесечия и 1 трлн. долара пазарна капитализация.

Линч се обляга на стола си, разказвайки за децата си. За това колко е благодарен, че може просто да погледне часовника си, за да разбере, че най-новото съобщение не е от непосредствена важност, а след това да върне вниманието към семейството си. Миг по-късно се изправя. Той трябва да напусне срещата, защото трябва да даде актуална информация за нещо важно на Айв. През цялото време на разговора с Wired той нито за момент не е погледнал към телефона си.

investor.bg

Публикувано

Много ме кефят преведени статии, писани от хора, които грам не са запознати с материята.

Публикувано

Е киларчо - ти като разбиращ винаги можеш да напишеш някоя статия...

Публикувано (редактирано)

Мда...тук

Редактирано от arm11
Публикувано

Не си заслужава ;) Нямам linkbaiting сайт, който да монетизира локумите.

Присъединете се към разговора

Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

×
×
  • Добави ново...