dessyteneva Публикувано Февруари 3, 2017 Публикувано Февруари 3, 2017 Докато iPhone 7 Plus помогна на Apple да достигне рекордни приходи за последното тримесечие, продажбите на iPad продължават да падат. По-рано тази седмица, компанията обяви, че е продала 13.1 милиона таблети през първото финансово тримесечие, което обхваща и празничиня сезон, а това е значително по-малко от 16.1 милиона през същия период на миналата година и два пъти по-малко от 26 милиона реализирани единици през 2013 година. Всъщност Apple не е единствената компания, която отбелязва спад в тази категория, като цяло продажбите на таблети са се свили между 9 и 20% в световен мащаб, което поставя под напрежение дори и Samsung, според последните оценки на IDC и Strategy Analytics. Цената остава ключов момент за потребителите, които търсят подобни устройства и това дава възможност по-малки производители (като Lenovo, която е доставила близо 4.2 милиона бройки и отбелязва ръст от 21%), да се възползват, чрез евтините си модели. IDC твърди, че iPad Air и iPad mini продължават да се продават по-добре, от колкото iPad Pro, като само един от десет продадени таблети е от този модел. Apple обяви, че се подценява празничния период през тримесечието, който не е така силен за iPad, както и че се набляга много на проблемите на компанията с един от доставчиците й, тъй като тя е реализирала 700 000 бройки iPad Pro, което в сравнение с 900 000 през тримесечието, когаято той се появи на пазара, не е толкова лош резултат. Според компанията iPad има 85% дял на пазара на таблети с цена над 200 долара в САЩ и се справя изключително добре в премиум сегмента. Най-близкият конкурент на компанията си остава Samsung с прогнозни резултати от 8.1 милиона бройки и 12,8% пазарен дял, но това все пак са само прогнози. Едно нещо е сигурно обаче и това е, че потребителите не сменят своите таблети толкова често, колкото смартфоните и с цел да даде тласък на продажбите на своя iPad, Apple ще трябва да добави нови, завладяващи функции, които да привлекат голяма част от собствениците на по-стари модели. Цитат „Имаме някои интересни неща, които идват за iPad и аз съм оптимист за тях“, заяви Главният изпълнителен директор на компанията Тим Кук. „Удовлетворението на клиентите е на първо място от iPad Pro и аз се надявам на по-добри резултати“. Цитирай
Recommended Posts
Присъединете се към разговора
Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.