dessyteneva Публикувано Юли 22, 2017 Публикувано Юли 22, 2017 Слуховете за т.нар. „Project Titan”, или автономната електрическа кола на Apple, не са от вчера, но миналата година компанията обяви, че работи върху платформа за автономно управление, а главният изпълнителен директор Тим Кук я нарече „ основна технолагия“, но отрече разработката на цяла кола. Вчера обаче Yicai Global съобщи, че CATL, най-големият китайски производител на батерии за автомобили, работи с Apple по поверителен проект: „Гигантът от Купертино работи съвместно с Contemporary Amperex Technology Ltd., производител на батерии в провинцията Фуджиян в Китай, по схема, основаваща се на споразумение за конфиденциалност. Страните работят заедно в областта на батериите, посочват източници, запознати с проекта“. Нито Apple, нито CATL коментираха официално информацията, но ако това е вярно, може би означава, че Project Titan, все пак се отнася до цялостна изработка на автомобил, а не само до системата за самоуправление, която да бъде използвана от автомобилостроителните гиганти. Партньорството с CATL би било значителна стъпка в развитието на проекта, тъй като производството на батериите често се разглежда като основна пречка при електромобилите и може би това е проблем, който компанията се опитва да разреши. CATL преустрои производството на литиево-йонни батерии миналата година и планира да достигне 50 GWh до 2020 година, което ще я превърне във втория по големина производител в света, след Tesla/Panasonic. Ако Apple иска да навлезе в този бранш, CATL е сред потенциалните партньори, които могат да й помогнат по отношение на батериите. Гигантът вече е голям потребител на батерии, заради своите iPhone и MacBook, но електромобилите са нещо от съвсем друг клас. Един модел на Tesla S например консумира толкова енергия, колкото 4000 iPhone. Батериите на CATL използват предимно LiFePo и NCM в призматични клетъчни формати и са предназначени за електрически автобуси, но компанията неотдавна подписа договор за доставка със SAAB, наследник на National Electric Vehicle Swedwn (NEVS) за стотици хиляди електромобили годишно. Цитирай
Recommended Posts
Присъединете се към разговора
Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.