dessyteneva Публикувано Ноември 23, 2017 Публикувано Ноември 23, 2017 Тази седмица стана ясно, че Apple отлага пускането на пазара на своя интелигентен високоговорител HomePod за началото на следващата година. Това разбира се не е голяма изненада, тъй като през последните месеци има много малко новини за устройството, а част от това се дължи на огромния интерес към iPhone X. За съжаление по този начин компанията ще изгуби потенциалните продажби през празничния сезон, но всъщност защо ще се забави HomePod? Джин Мънстър от Loup Ventures има интересно обяснение. Той смята, че забавянето е свързано с преосмислянето на подхода към Siri като виртуален асистент при първоначалното пускане на HomePod. По време на представянето му на WWDC, Фил Шилър направи всичко по силите си, за да демонстрира заложбите на Siri извън музиката. HomePod обаче беше представен като висококачествено интелигентно устройство за възпроизвеждане на музика, а всичко останало, включително и възможностите му като HomeKit център, като че ли беше на заден план и това не остана незабелязано от медиите. Подходът наистина беше странен, но това може би се дължи на известни проблеми, така както при ранното представяне на Apple Watch компанията се опита да привлече вниманието към приложенията и съобщенията, тъй като операционната система все още не беше готова напълно. Има една съществена разлика между носимите устройства и домашните асистенти и тя се крие в това, че Apple навлезе на пазара на смарт часовниците достатъчно рано, за да спечели предимство, достигайки сегашното си господстващо положение. На пазара на домашни асистенти обаче, ситуацията съвсем не е такава. Amazon присъства със своите продукти близо две години, а Alexa има добре изградена екосистема. Google също излезе със собствен продукт и разполага с по-добър AI и машинно обучение от Apple. Именно заради това гигантът от Купертино трябва да изпипа детайлите предварително, без право на грешка. Мънстър смята, че вредата на марката, нанесена от пускането на един недовършен продукт, би била много по-голяма от потенциалните ползи от продажбите през празничния сезон. Нивото на свързаност в екосистемата на Apple ни кара да вярваме, че HomePod ще достави едно съвършено изживяване, а лоялните фенове на компанията ще бъдат възнаградени за търпението си. В същото време в интервю за Bloomberh, Тим Кук заяви: „За нас не е важно да сме първи, а да сме най-добрите“. Разбира се каквито и корекции да направи Apple в HomePod преди пускането му на пазара, Siri няма да е пълноценен съперник на Alexa и Google Assistant. Компанията най-сетне се загрижи за AI и машинното обучение, но ще й отнеме доста време и упоритост да навакса. Всичко това означава, че гигантът трябва де се увери, че HomePod ще се представи добре при пускането му на пазара и ще предостави най-доброто, на което Siri и Apple Music са способни. Най-вероятно това е и същинската причин за отлагането на старта му за началото на следващата година, а датата все още не е обявена. 1 1 Цитирай
Recommended Posts
Присъединете се към разговора
Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.