dessyteneva Публикувано Февруари 20, 2018 Публикувано Февруари 20, 2018 Нов доклад на Bloomberg сочи, че интелигентният високоговорител на Apple, HomePod, чиято пазарна цена е 349 долара, струва на компанията около 216 долара като компоненти, или това означана 38% марж. Ако данните са точни, Apple печели доста по-малко от Google или Amazon, чиито маржове са съответно 66% и 56%. Информацията на Bloomberg се основава на цените на компонентите, използвани от компанията и налализа на TechInsights, като в доклада се посочва, че в сравнение с Apple Watch и iPhone, гигантът е намалил печалбите си, за да успее да наложи продукта на пазара. По-голямата част от разходите за HomePod идват от високотехнологичната му аудио техника, която включва различни микрофони, пищялки, бас и компоненти за управление на захранването. Предполага се, че те достигат до 58 долара, като още 60 покриват по-дребните части под формата на осветителна система, използвана за показване на анимацията, свързана със Siri. Още 25.50 долара струва чипът А8, външният корпус и другите части са с цена около 25 долара, а до 186 долара TechInsights калкулира за производство, тестове и опаковка. Разбира се тези цифри далеч не разкриват цялата история, тъй като за пръв път експертите нямат достъп до всички цени на компонентите, използвани от Apple, заради политиката на компанията да предоставя на своите доставчици правото да ги удвоят, или намалят, за да получи това, което иска на цена, на която никой друг не може. Цифрата 216 долара не разкрива и разходите на гиганта за научноизследователска и развойна дейност през времето, в което е разработван HomePod. Някои доклади твърдят, че това се случва далеч преди Google и Amazon да пуснат своите продукти в тази категория. От тогава насам разходите за разработка на Apple като дял от приходите са по-високи, отколкото в даден момент са били те за iPhone. Всичко това не е пресметнато в калкулацията, освено, ако там не се крият липсващите в сметката 30 долара. Маржовете несъмнено са важни, а фактът, че HomePod се продава за повече пори, отколкото Google Home или Echo на Amazon означава, че Apple все още печели повече от продадена бройка, отколкото конкурентите й с по-ниски цени. 1 Цитирай
Recommended Posts
Присъединете се към разговора
Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.