dessyteneva Публикувано Март 15, 2018 Публикувано Март 15, 2018 Един доста обширен доклад, който бохваща развитието на виртуалния асистент Siri, беше публикуван тази седмица, а може би най-интересната история в него е тази, че двата екипа, работещи по Siri и HomePod не са се срещали до 2015 година, малко след като Amazon пердстави своя Echo в края на 2014 година. Докладът твърди още, че Apple първоначално е планирала да пусне своя говорител без Siri, тъй като недостатъчно мащабируемата инфраструктура на асистента е причинявала редица затруднения, след като той стартира през 2011 година. Всъщност популярността на Siri надхвърля очакванията на компанията и води до много несигурност, тъй като системата не е проектирана да обработва достатъчно потребители и Apple прекарва следващите години в модернизирането й. В един момент обаче, служител преработва кода толкова значително, че компонентът на Siri вече изисква не 500, а 5 сървъра. Поддръжката на приложения от трети страни е отложена по време на управлението на Джобс, но дори и когато се връща на дневен ред, кодът просто не е готов, а екипът се противопоставя на внедряването на SiriKit, който би позволил на разработчиците да подобрят функционалността на Siri, именно защото оригиналният код е крехък. Работата по виртуалния аситент е изпълнена с конфликти и е възлагана на много различни мениджъри от 2011 година насам, а докладът цитира разногласията между ключови ръководители на проекти, довели до липса на фокус и визия в екипа на Siri. През 2013 година Apple купи Topsy, но според статията инженерите на компанията спрели да работят по Siri, поради недобре изградената инфраструктура, която била подготвена, но никога не била напълно заменена от старта си насам. В края на 2015 година компанията купува VocallQ – компания от Великобритания, която се фокусира върху по-напреднали AI технологии и използва нейните разработки за календарните заявки на Siri, като разширява технологията към останалите области. Появата на Amazon Echo в края на 2014 година буквално разтърсва екипа на Siri, който не знае за проекта HomePod, а Beats спомага за подобряване на речевото разпознаване на говорителя, чрез микрофоните. След години борба техническите детайли по Siri изглежда вече са изгладени изцяло и можем само да се надяваме, че това ще се отрази в подобренията за нас потребителите, след като през септември Крейг Федериги пое ръководството на дивизията. Компанията е постигнала значителен напредък в производителността, мащабируемостта и надеждността на своя асистент и прилага най-новите техники за машинно обучение, за да създаде естествен глас и проактивни функции, като продължава да инвестира в машинното обучение и изкуствения интелект, за подобряване качеството на отговорите и увеличаване на диапазона на въпросите, на които Siri може да отговори. 1 Цитирай
Recommended Posts
Присъединете се към разговора
Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.