dessyteneva Публикувано Август 27, 2018 Публикувано Август 27, 2018 Стрийминг гигантът Netflix направи основна промяна в абонаментинте си плащания за някои пазари, след като наскоро започна да тества функция, насочена към отделен прозорец в браузъра за обработка на плащанията в iOS приложеинето. Това ще попречи на Appleда прибира такса за плащания, напаревин в App Store, която в момента е 30% от първоначалния абонамент и 15%, в случай, че потребителят се абонира отново в бъдеще. С класирането на Netflix като трето най-добро приложение за привличане на печалби в App Store, новата функция е сериозна заплаха за развиващия се все повече бизнес с услуги на гиганта. Netflix вече тества функцията в 33 държави в Европа, Латинска Америка и Азия, а всъщност стъпката не е изненадваща, тъй като компанията би могла да увеличи собствените си приходи и да натиска върху Apple, която вече се превръща в сериозен конкурент с нарастващо портфолио от собствено съдържание. Този ход обаче подчертава уязвимостта та бизнес модела на App Store и може да причини главоболия на компанията, подобни на тези на Google и Alphabet. Всъщност Netflix не е първата компания, която се разбунтува срещу токсите в магазина за приложения. Още през 2015 година Spotify предложи на абонатите си по-ниски цени в уебсайта си, от тези в приложението за iOS, а китайсткият технологичен гигант Tencent вече има голям брой мини програми в приложението си за мобилни съобщения WeChat, които заобикалят таксите ва App Store, защото се изтеглят в самото приложение. На всичкото отгоре Apple е изправена пред съдебен процес от страна на разработчици, които твърдят, че компанията злоупотребява с господстващото положение на своя магазин за приложения, за да вземе несправедливо голяма част от приходите им и се очаква Върховният съд да се произнесе по него. По-рано тази година гигантът обяви, че App Store е генерирал приходи от разаботчици на стойност 26.5 милиарда долара, което е 30% ръст на годишна база от 2016 насам, а само за тази година компанията има вече 11.5 милирада печалба, което би било 5% в най-добрия случай. Според анализатори, генерираната от App Store печалба ще е ¼ от нетните приходи на компанията през 2020 година, а натиск от страна на големите компании и разработчици, който би намалил ставката на 15% например, съответно би свалил тази печалба наполовина и би довел до загуби от до 16 милиарда долара в най-лошия случай. 1 Цитирай
Recommended Posts
Присъединете се към разговора
Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.