Премини към съдържанието
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

Задава ли се краят на ерата Facebook?


orbitalen

Recommended Posts

Задава ли се краят на ерата Facebook?

0000121527-article2.jpg

Ето една тъжна статистика: потребителите на Facebook прекарват по 23 часа на месец в сайта. Това са 500 милиона души, които се взират в монитора, докато социалната мрежа поглъща 700 милиарда минути от времето им. Защо не изберат реалния живот?

Лошата новина за Марк Зукърбърг, 27-годишния милиардер, основател на Facebook, е, че много хора правят точно това, пише „Дейли Телеграф“. Те използват Facebook по-рядко или въобще се отказват от него. Тази практика, представете си, се нарича "Фейсбук самоубийство".

Статистиката показва, че 100 000 британски потребители са деактивирали акаунтите си през май, с което общият брой на ползващите Facebook във Великобритания е спаднал на 29,8 милиона души. Шест милиона са закрили акаунтите си в САЩ. Това, което започна като затворен онлайн социален клуб в Харвардския университет и впоследствие се просмука в западното общество, сега може би клони към залеза си.

"Фейсбук самоубийството" все още е твърде дръзко решение за някои. Немислимо е за някой 16-годишен да се откаже от навика.

Вашите деца тийнейджъри може да ви казват, че "учат за изпити" в стаята си, но колко часове са пропилели в споделяне на смешни клипове в YouTube или са се "ръчкали" с приятели?

Facebook е проникнал във всяка брънка на живота на тези младежи. Той е тяхното средство за комуникация (те не използват имейл и есемеси). Чрез него си разменят статии и видеоклипове.

Както наскоро се изрази един автор на технологична литература, за тях Facebook се "превръща в отделна мрежа" - точно както планираше Зукърбърг.

За други, например за работещите хора над 20 години, е много по-лесно да се откажат. Моите приятели използват Facebook като книга с контакти, резервен вариант на "айфон"-ите си. В университета вманиачено наглеждахме сайта, защото всички останали също го правеха. Но в днешни дни безразличието расте.

Това е социална епидемия в обърнат вид.

Има една основна причина за това - след като човек навлезе в света на работещите хора, грижите за неприкосновеността на личния живот стават по-належащи.

Голото среднощно топване в морето на остров Майорка може и да е било забавно, но няма нужда да го споделяте с шефа си.

Опасностите на безразсъдното общуване в социалните мрежи важат за всеки, без значение дали е войник в Афганистан или твърде дружелюбен съдебен заседател в Манчестър.

Facebook разбираемо се свени да разкрие деликатна информация като средната възраст на хората, които напускат сайта. Компанията предпочита да говори за огромния си растеж на места като Индия, Филипините и Индонезия - десетки милиони индийци и филипинци си правят профили всяка година.

Проблемът е, че подобно на 13-годишните деца на запад те нямат кой знае каква покупателна способност. Те харчат по-малко пари онлайн (игрите във Facebook могат да бъдат също толкова скъпи, колкото и онлайн хазартът) и са по-малко ценни за рекламодателите, които предпочитат да привличат юпита от Великобритания и Америка.

Както ми каза британският предприемач в областта на технологиите Ейдриън Хон, "на повърхността загубите на Facebook в САЩ и във Великобритания се компенсират много добре от бързото му разрастване на пазарите на развиващи се страни като Бразилия, Индия и Мексико. Проблемът е, че един потребител в богата държава като САЩ и Великобритания е далеч по-ценен за рекламодателите и инвеститорите, отколкото един потребител където и да било другаде. Ако тази тенденция продължи, ще има много напрегнати срещи в централата на Facebook.

Зукърбърг е от типа директори от Силициевата долина, които се появяват на бизнес срещи по шорти и джапанки. За момента тези новини едва ли го безпокоят.

В доклад от сряда се изразява предположение, че Facebook може да разпродаде акции в началото на 2012 г. и че се стреми да бъде оценен на 100 милиарда долара.

Нищо чудно, че Бил Гейтс обединява сили със Зукърбърг за най-новото си филантропско начинание. Но дори Гейтс би се затруднил да обясни предполагаемата стойност на Facebook или в тази връзка причината, поради която се твърди, че "ЛинкдИн" (онлайн бизнес мрежа) струва 8,5 милиарда или поради която "Групон" (сайт, който предлага ваучери за намаления) се оценява на 750 милиона.

Нито една от тези компании няма приходи, които да отговарят на тези цени. Дори общият приход на Facebook за миналата година беше едва 2 милиарда долара. Нищо ли не сме научили от спукването на балона "дот ком" преди десетилетие?

Циничният инвеститор би отговорил, че не сме. Уебсайтовете се оценяват въз основа на броя посетители вместо според парите, които носи средният посетител - все едно един богат калифорниец има същата финансова стойност като индийски студент в интернет кафе в Калкута.

Размахът на "Фейсбук самоубийствата" на запад би трябвало да всее страх у ловките директори в Силициевата долина.

В момента технологичният балон е впечатляващо голям, но какво ще се случи, когато той се спука?

Има два възможни сценария. При първия Facebook ще оцелее, но в много свит мащаб. Алтернативата е кошмарът на Марк Зукърбърг - нова социална мрежа, която се появява от нищото и забърсва пода с конкурентите си. Звучи ли ви познато?

Източник: dnes.bg

Статията е хубава. Пусния в нова тема за да я коментираме. smile.gif

Слушам и изпълнявам! biggrin.gif

Този пост беше повишен в статия

Редактирано от orbitalen
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Във FB влизам само за новини - там където съм дал на някой сайт like - прекарвам в FB по 5 мин максимум...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Лично моето мнение е малко крайно. Според мен хората използват фейсбук, за да се изтъкнат, да се похвалят. Особено силно впечатление ми направи, когато, след разходка навън с добър приятел, още с прибирането, първата му работа беше да тръгне да качва снимки в социалната мрежа. Попитах го защо държи да ги качи снимките, а отговорът му беше "Да видят и другите", но го каза така, че от интонацията се четеше между редовете "... да завиждат, къде съм бил ...". Лично аз също избягвам да използвам този тип "мрежа", но от време на време намирам стари познати, с които отдавна не съм си комуникирал и това е основната цел да посещавам фейсбук. За съжаление хората като мен ми се струват доста малък процент и повечето от приятелите ми и от познатите използват фейсбук поради първата причина - да се изтъкнат.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Адаш, приеми го просто като начин да комуникираш с приятелите си. Орбитален, аз също съм от хората, които качват снимки след излети, но имам в профила си само мои хора и това се вижда само от тях (е има един, два бъга чрез, които мога да виждам снимки на хора ограничили профилите си само за приятели ;) ). Не разбирам масовото събиране на последователи, по 1000, 2000 и т.н. Други го ползват за безплатен "сайт" и така ...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Според мен facebook е временно явление, което в скоро време ще се преобразува в нещо друго, ако не залезе напълно.

Когато бях в гимназията абсолютно всички връстници чатеха в mIRC. По-големите от мен с няколко години ползваха ICQ, нещо което хората от моя набор не ползваха (защото имаха mIRC). ICQ умря, mIRC също и сигурно сегашните подрастващи не са ги и чували. После се появи skype (които се задържаха благодарение на възможността за разговори), fаcebook... и вмомента има хиляда алтернативи на социални мрежи и средства за комуникация ( каквито са и форумите например, google talk, jabber, my space, yahoo, twitter, facetime, iMassage-скоро и какви ли още не). Просто такива сайтове си имат мандат и на хората им писва.

Аз лично изтрих ( или по-скоро деактивирах, понеже няма опция да се изтрие) моя акаунт още преди 2 години, но явно обвързаността с facebook е като с топлофикация. Можеш да се разведеш с жена си, но с топлофикация и facebook не можеш. :wacko:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Еми да, аз също имам само хора, които познавам (200 и нещо човека), като на повечето им имам телефонния номер. Иначе да, някой наистина го ползват като безплатен сайт с цел реклама. Като цяло фейса си е готин сайт за отбиване на време. Виждаш как върви живота на твои познати, които са далеч от теб и така...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Естествено че ще му мине модата като на всичко. Не след дълго шаренията и кравефермите ще писнат на хората

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Естествено, че еуфорията ще отмине ако въобще е имало такава?! "Алтернативите" по-горе, повечето от тях, така и не можаха да се наложат (да не говорим за jabber). Сравнението на Фейса с mirc, icq и Skype, също не ми се вижда уместно. Има една група хора (фейс хейтъри), които се опитвам да разбера отдавна. Те не просто ненавиждат (Facebook), ненавиждат и всичко свързано с него, дори хората, които го ползват. Преди време ползвах блогер, после имах блог в уордпрес, сега си "блогвам" във фейсбук. Не съм фен, просто нямам нищо против тази алтернатива:) Добро утро.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Абе на който не му харесва сайта да не влиза в него. Мен си ме кефи поне за момента и прекарвам 15-20 минути на ден в него. :)

Преди прекарвах повече време, спор няма. Омръзва леко полеко, но 10 минути на ден не са много, просто ей така да разгледаш какво става... :D

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Скоро ще почнем и да се размножаваме онлайн, ебаси. Много ще се радвам на евентуален крах на социалните мрежи.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

http://rudesterroulette.com/ <- много бот, много нещо...

ама му имам вече 20-30 файла с видеа. Да ви направя един iOS чат? :guitarred: :guitarred: :guitarred:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Давай, да става сеир. Ще се клендзиме един на друг, без да знаем кой - кой е. :tooth:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора

Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

×
×
  • Добави ново...