Премини към съдържанието
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

КЗП заведе колективен иск срещу Globul


Kontrero

Recommended Posts

54550_375_282.jpg

Комисията по защита на потребителите е предявила колективен иск срещу "Космо България Мобайл" (Глобул).

В съобщението, публикувано на сайта на комисията се казва, че искът е подаден "в изпълнение на Определение на Софийски градски съд, гражданска колегия, І отделение, 6 състав, по гражданско дело №58/2011г. Комисия за защита на потребителите към министъра на икономиката, енергетиката и туризма на основание чл. 186, ал. 3 от Закона за защита на потребителите във вр. с чл.382, ал.2 от Граждански процесуалния кодекс".

От комисията искат на първо място да бъде задължен операторът да преустанови прилагането на нелоялната търговска практика (НТП), изразяваща се в това, че в информацията на Интернет страницата на оператора се съдържа обещание към потребителите за "НЕОГРАНИЧЕН” мобилен интернет чрез абонаментните програми Globul Web&Talk, въпреки че е налице ограничение в количеството на интернет трафика след изчерпване на първоначално определеното количество МВ по избраната абонаментна програма.

Освен това от КЗП поискаха да се постанови забрана, касаеща бъдещото прилагане на НТП.

В едномесечен срок от 26 юли всеки потребител може да заяви пред съда, че желае да вземе участие в процеса, съответно да осъществи защитата си самостоятелно в отделен процес по общия ред, допълват от КЗП.

От Globul изпратиха и своя коментар на това съобщение от КЗП. От компанията заявяват, че в условията на абонаментните програми GLOBUL Web & Talk няма предвидено никакво ограничение на количеството мобилен интернет трафик, ползвано от абонатите на тези програми.

В условията на тези тарифни планове е предвидено единствено ограничение на скоростта на предлаганият интернет трафик през мобилната мрежа на оператора след изчерпването на ясно упоменато количество първоначален интернет трафик, което е различно за различните абонаментни програми GLOBUL Web & Talk и варира между 150 и 2500 МВ.

В този смисъл, предлаганият от тези тарифни планове интернет трафик през мобилната мрежа на GLOBUL е действително неограничен като количество, допълват от компанията.

Source: iNews.bg

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

А каква е скоростта на неограничения интернет след достигане на ограничението? Става ли за сърфиране?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз питах дали е използваем след ограничението. Благодаря.

Нека обобщим. Интернетът е Неограничен по:

- количество трафик /няма значение, че след лимита/ограничението не става за каквото и да е..

- времеви интервал /не е ограничен по време, напр. от 12.00 АМ до 14.00 PM/

- атмосферни условия /не е ограничен само при температури над 15 градуса целзий/

- сезон /не е ограничен за ползване само през лятото/

- и т.н. каквото се сетиш още..

Ограничен е само по количество.

Защо бучат?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Глобул не са много коректни към клиентите в някои отношения, но пък тази Комисия по защита на потребителите нещо им куца. Може и да греша де.

Аз също имам Неограничен мобилен интернет, но със лимит разбира се. Този лимит е както всички го знаете, и след като прескоча лимита, интернета ми е пак неограничен - мога да влизам във всички сайтове и адреси по света да кажем. Преди десет години примерно Мобилният интернет беше Ограничен и само се конектвах до оператора за да свалям игри, музика и тем подобни малоумни историй. Сега е с неограничен достъп. Така го разбирам аз ;).

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Максималната скорост е 7.2 Mbit, след изчерпването на тези MB скороста се ограничава на 128 kbit.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз говорих с оператор и ми казаха че след изчерпването на договорените в моя случай 500МБ, потреблението ми остава на същата скорост за 30% от тези 500МБ, и след това вече пада на нищожна скорост от 0,06

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Мен ме интересува, защо ми се съобщава че скоростта ще е "до 128kbit/s ", след като "До" може да означава и 1kbit/s или половин, а това прави използването му невъзможно! Искам да се гарантира МИНИМАЛНА СКОРОСТ ЗА ДОСТЪП, не максимална! Минимумът е стоката, която продаваш на клиента, максимумът е бонусът. Писна ми да плащам нещо, съществуващо само на хартия и в празни обещания!!!

Липсата на дефиниция за минимална скорост, просто означава че на хартия вие имате интернет, но на практика нямате нищо, защото е неизползваемо.

МОЛЯ КЗП(и членовете му тук), да обърнат внимание на тази "малка подробност" - необходимост от гаранции за долна граница на скоростта, определена от необходимия минимум скорост за да може да се поддържа някаква услуга(някой експерт по интернет комуникации да се включи и да каже какво трябва да е минимумът според днешните стандарти, за да се ползва мрежата).

П.П. Защо на бензиностанциите, не си позволяват лукса да пишат, че "срещу 2,42(примерно), ще получите до 1 литър бензин"???

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Alxx®, не си прав. Никой не може да ти гарантира минимална скорост за интернет. За наземна линия много рядко някой доставчик би гарантирал минимална скорост, камо ли за безжична линия (мобилният интернет). Най-малкото при мобилния интернет особено важен е сигналът, който получаваш. Да разгледаме следния пример: някой си е вкъщи, между него и улицата има три стени. Тези стени неминуемо водят до спад в обхвата на телефона/интернет модема. Как тогава Мтел/Глобул/Виваком/Бай-Пешо или който и да било би могъл да гарантира минимална скорост?

Примерът с бензиностанциите - там каквото и да става срещу 2.42 (примерно) от пистолета на колонката ще изтече един литър гориво. Няма просто как да се измени този литър (имаше преди време някакви теории, че при горещо време бензинът се разширявал и реално сипваш по-малко от литър, но дори и да е така - разликите са пренебрежимо малки). А в случая с мобилния интернет имаш твърде много променливи, от които може да зависи скоростта му. И именно заради тези променливи никой няма "да си сложи главата в торбата" и да ти гарантира минимални скорости.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

@Alxx: Ами не е ли това политика на мобилния оператор?! Той ти предлага нещо, но с нищо не те задължава да го приемеш. В края на краищата,

ако не ти харесва, можеш да си избереш друг план/оператор. Не ме разбирай погрешно! Напълно съм съгласен с теб, но наскоро водихме подобен

спор в друга тема. Това, което искам да кажа е, че винаги ще сме от е@аната страна. Разликата е дали ще ни го вкарват грубо или "по-нежно".

Което, разбира се, не означава, че трябва да мълчим и да се навеждаме!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Нашето законодателство ни гарантира покупката на стоки и услуги, по стандартизирана мерна единица, както като количество, така и като качество. Няма такъв филм - политика, ама в разрез със законодателството.

Не, Ванкувър, не си прав. Те трябва да ти гарантират какво ще ти подадат от клетката - това, какво ти ще успееш да приемеш е съвсем друг въпрос и си е твой проблем. Не са виновни в глобул, ако държиш "неправилно" четворката :tooth:

П.П. Специално за бензина да ти кажа: в БДС никъде не пише, къде в колконката трябва да стои дебитомерът(на базата на който ти таксуват горивото) - преди или след преливника. Направи си сам извода, а аз спирам до тук.

П.П.2

За наземна линия много рядко някой доставчик би гарантирал минимална скорост

7 души, ползваме ментелска оптика със собствен, наш гейт - да, скоростта ВИНАГИ е на ниво, гарантират ни 1Gbit/s и е така.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Отивам да платя за хирургическа операция. Казват ми: "Вероятността операцията да е успешна е 80% и в такъв случай ще живеете до 10 години".

Как да измеря количеството и качеството на услугата за която си плащам?! И каква гаранция получавам?! Малко кофти пример, но все пак...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Именно проблемът е там, че те могат да ти гарантират скоростта при "перфектни условия". Което не е чак толкова лесно достижимо, освен ако не си на някой площад например и си в стационарно положение.

Не искам да защитавам който и да било от мобилните оператори, но поне моето мнение е, че няма как да искаме такова нещо от тях. Изобщо бих се учудил ако по света някой мобилен оператор дава минимални гарантирани скорости.

Досега рових по сайтовете на AT&T и Vodafone UK. Такова нещо като гарантиран минимален интернет няма. Замисли се щом в "белите" страни не са го въвели - тука ли ще стане. ;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

@Vancuver да ти кажа миналата година работих няколко месеца за фирма ЕВО ООД(Велико Търново) бях търговец.... ГАРАНТИРАНА МИНИМАЛНА СКОРОСТ НА ПОТРЕБЛЕНИЕ еди колко си.... това за което плащаш е минимума който трябва да получаваш ;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Доста коментари изчетох и се шокирах, истината е че живеем в държава в която не се спазват закони (не че ги няма), просто не се спазват. Тука всички големи (говоря за бизнеса) могат да си правят каквото си икат тъй като никои не ги пипа. Много важно че от време на време им трескат по някоя глоба както се казва бълха ги е ухапала. За мен не е нормално още повече коректно да пише че в договора имам неограничени минути* към Глобул а отдолу пише:

* Максимално допустими минути към ГлоБул 1500 мин. - е те това върха.

Забележете че те за една година си промениха стила на магазините, обновиха ги до непознаваемост, станаха като бутици. Това няма как да се случи ако не беха скубели от всеки един от нас, но това са нещата който не иска да си купи кабел 200 км. и да си ходи с стационарния навсякъде!!!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Kontrero, според теб по-честни ли щяха да изглеждат в очите на хората, ако магазините им бяха с износени мебели и очукани щандове???:blink:
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Всяка една голяма (и не чак толкова) фирма си има годишен бюджет:

Примерно:

Фирма Х решила да смени бранда и офисите и отделя хххх лв. за сметка на автопарка.

Фирма Y решила, че има нужда от собствена сграда и отделя сума от хххххх лв. за сметка на заплати на служители и др.

Така, че е глупаво да кажеш, че са ни скубели за да си направят нов бранд.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Excuse me, обаче въобще не е глупаво, много добре знам за какво говоря, този годишен бюджет да нее от бонуси и дарения, той е именно от скубене на сметки.. Плащаш 30 кинта и ти казват че след 1500 мб получаваш до 120КБ

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Това са общите условия, под които ти си се подписал, с което автоматично де юре си заявил своето съгласие със същите.

Не можеш да се сърдиш на някой, който генерира законна печалба, като после реинвестира същата, както сметне за добре ;)

Не казвам че нямат кусури, ама и ние потребителите искаме да имаме всичко, ако може без нищо :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за защитниците на ГлоБул, аз не се сърдя на никой, знам за какво съм се подписал, просто изразявам личното си мнение тъй като имам право на това, а това че в БГ няма един читав мобилен оператор и нямаме избор е отделен въпрос!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ето това имам предвид.... Прекалено крайно мислиш :)

Мисля си, че който и оператор да стъпи у нас ( AT&T, VODAFONЕ, ORANGE, China mobile и тн), все ще им намерим кусури.

Може и да не съм прав ;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

На AT&T(пък и на другите споменати) със сигурност ще им намериш повече кусури, отколкото на кой да е български оператор, като започнем с качеството на гласовата услуга и стигнем до техния "неограничен" мобилен интернет. :)

Само че тук според мен става дума не толкова за това, че скоростта пада до неизползваемост след като изразходиш първоначалните МБ на максимална скорост, а по-скоро че тези първоначални мегабайти са твърде малко. Пак ще дам за пример AT&T - техния мобилен план също е "неограничен", но след 5ГБ трафик за месеца скоростта ти пада до неизползваемост. А при тях дори не е споменат обема от 5ГБ, там се рекламира като напълно неограничен трафик.

Така че що се отнася до Глобул, а и до Виваком(понеже те имат същата "промоция", а дори искат да преподписваш договора си, за да я получиш) тяхната търговска практика не е нелоялна, а подвеждаща. Плана им действително е неограничен като трафик, ограничена е само скоростта, но тя при първоначалните мегабайти пак е ограничена нали - след като има наземни линии с по 100мегабита, защо 3Г мрежата ни ограничава само до 7.2мегабита ?

Неприятно е, но не е нелоялно - всички условия са посочени, макар и част от тях с малки букви. А аз като съм на виваком какво да кажа ? Техните планове за мобилен интернет са със смешно количество трафик. Затова пък гласовите им услуги ме задоволяват напълно - това е живота, няма пълно щастие, макар че на мен малко ми трябва. :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

3Г мрежата ограничава до 7.2 мбита, защото това е технологията в момента. И това няма нищо общо. АТ&Т не ти намаляват скоростта до неизползваемост след 5-те ГБ, а ти начисляват $10 към сметката и ти добавят допълнително ГБ. И също така не съм забелязал да ти се рекламира като напълно неограничен трафик - навсякъде със звездички е посочено колко точно е "неограничен" трафикът ти. Но както и да е, това не е много релевантно - неограничеността е доста относително понятие и реално погледнато ако седнеш да се заяждаш, всеки интернет е ограничен. Въпросът е дали ограниченията са ясно изложени в клаузите на договора. Ако Глобул съвестно ти е казал, че след еди колко си мегабайта се налага допълнително ограничение, то не смятам, че имат право да се оплакват тези от КЗП.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора

Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

×
×
  • Добави ново...