Премини към съдържанието
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

(Слабо)умни телевизори


LUBECA

Recommended Posts

Предлагам на Вашето внимание, статия на "Капитал", която ми се струва, че е интересно да се прочете.

(Слабо)умни телевизори

Интернет революцията все още подминава "малкия екран"

zx620_1212630.jpgsmart-naviga.jpg

Очила с вграден преводач помагат за общуването, интелигенти автомобилни стъкла показват в кой хотел ще отседнете или къде имате среща на следващия ден. С помощта на визитката-смартфон и електронни билбордове осъществявате директни покупки или плащания. Свързването на всякакви устройства - максимално бързо и без никакви усилия, е едно от основните неща, към които се стреми технологичният сектор. Таблети, смартфони, дори кухненският плот - всичко това един ден ще може да прави връзка помежду си и да обменя информация. Самото прехвърляне на данни ще става с едно движение на пръста. Връзката ще се осъществява главно чрез "облачни технологии", като отделните устройства общуват едно с друго и осъществяват светкавичен достъп до съответната информация.

Всичко това е показано нагледно в концептуалната визия на Microsoft, който прогнозира развитието на технологиите и на нашето ежедневие в рамките на следващите десет години. Всъщност това е втората подобна прогноза, която софтуерният гигант пусна в рамките на две години. Но в нея като че ли липсва един съществен елемент от бита на хората за последните 50 години. Умишлено или не, Microsoft сякаш "забравиха" за добрия стар телевизор.

Едно от обясненията е, че концептуалното развитие на телевизията не е мръднало през последните 20-30 години – от едната страна са филмовите и телевизионните компании, които създават съдържанието, а от другата - кабелните, сателитните и ефирни оператори я разпространяват. На практика обаче бумът на интернет услугите, който навлезе и при потребителската електроника, все още не може да се пренесе при телевизорите. Поне не и с тази скорост, с която олекотените операционни системи, приложенията и "облачните" решения превзеха мобилните устройства. Проблемът е, че различните производители на телевизори все още не успяват да представят тези възможности по лесен и достъпен начин за обикновените потребители.

Неработеща приставка

Досегашните решения за връзване на телевизора към глобалната мрежа идват под формата на отделни приставки. Такива са Apple TV, Google TV, BoxeeBox, игралните конзоли като Microsoft X-Box 360 и Sony PlayStation. Те предлагат частичен онлайн достъп и най-вече определени профилирани онлайн услуги като Netflix, Hulu, iTunes и др.

Потребителите обаче не посрещат с аплодисменти отделните решения. Освен че не идват заедно с телевизора, те обикновено струват между 100 и 300 долара. Поради слабия интерес например компанията Logitech обяви своите приставки с Google TV за "огромна грешка", която им е коствала над 100 млн. долара.

apple_tv.jpg

medium_500x_googletv.jpg

Apple__TV2.jpg

Apple TV също не е сред най-успешните продукти. Първата версия дебютира през 2007 г., но успява да реализира само около 1 млн. продажби. Вторият модел, който беше пуснат на пазара през есента на 2010 г., успява да се продаде в около 2 млн. бройки до лятото на тази година. Вероятно затова покойният изпълнителен директор на Apple Стив Джобс непрестанно подчертаваше, че това устройство е по-скоро "хоби" отколкото истински продукт. Реално Apple TV е просто приемник, който дава ограничен достъп до интернет и до съдържанието на iTunes. Ограничените като обем продажби също показват, че потребителите не са склонни да приемат решения, които се закупуват отделно.

В някаква степен по-успешни са игралните конзоли, които освен за видеоигри могат да се използват и за възпроизвеждане на различен тип онлайн съдържание. Но при тях това до голяма степен е второстепенна функция, която в повечето случаи е свързана по някакъв начин със самите гейм заглавия (интегриране със социални мрежи и др.). Същевременно потребители, които не обичат подобен тип забавление, трудно биха си купили подобен продукт само за да могат да използват интернет функциите и да направят телевизора си "по-умен".

Първите интегрирани

В последните месеци водещите производители на телевизори започнаха да разработват продукти, които да не се нуждаят от приставки, за да могат да имат достъп до интернет и да използва приложения. Panasonic и Samsung например инвестират в разработката на собствени софтуерни платформи, които да интегрират в своите телевизори. Макар и сравнително олекотени, те не предлагат най-интуитивния интерфейс и все още поддържат голям брой приложения, което е един от ключовите фактори за успеха на дадена операционна система.

Google TV е една от малкото платформи, за която може да се каже, че предлага сравнително цялостно решение. Тя е базирана на мобилната операционна система Android и предлага значителна част от функциите й. Интегрирана е в някои модели телевизори на Sony и в приставката Revue на Logitech. Но големият проблем при нея е усещането за незавършеност, както и обърканият интерфейс. Някои анализатори я обявиха за мъртва услуга, след като Logitech реши да спре производството на своето устройство Revue, което я поддържа. Бъдещето на Google TV обаче не изглежда толкова черно, след като по информация на "Ройтерс" интернет компанията е в последна фаза на преговорите за интегриране системата в телевизорите на Samsung. Първите устройства на южнокорейския гигант с платформата на Google се очакват през 2012 г.

Да преоткриеш телевизора

Изброените решения имат своите предимства и недостатъци, но си приличат по едно нещо – всички те разчитат на неудобен интерфейс. Става дума за дистанционни и менюта, които наподобяват стария телетекст, но с малката разлика, че част от текстовете са заменени с големи картинки и икони. Някои производители като Panasonic предлагат половинчати решения - например включването на iPad или iPhone и използването им като терминали. Въпреки това обаче все още няма предложено цялостно решение.

Според Уолтър Исааксън, автор на биографията на Стив Джобс, легендарният визионер е изградил концепция за създаването на телевизор от следващо поколение. По думите на Исааксън, идеята на Джобс е да комбинира гласовия асистент Siri, интегриран в iPhone 4S, телевизор със сензорен екран и услугата за онлайн съхранение на данни iCloud. Трите технологии, комбинирани с онлайн магазина iTunes, наистина имат потенциала да предефинират телевизионния пазар.

Технологичният гигант Microsoft пък залага на друга концепция – използването на сензорните технологии за разпознаване на движения от приставката Kinect за игралната конзола X-Box 360. Така човешките жестове ще могат да се използват за управление на самия телевизор. Осъществяването на двете идеи обаче все още е в сферата на спекулациите, като фирмите, които седят зад тях, не са потвърдили официално дали ги разработват и ако да, в каква фаза на развитие се намират.

Компаниите, които се опитват да представят нови концепции за умни телевизори, се сблъскват и с нежеланието на повечето корпорации за телевизионно и филмово съдържание да предоставят своите продукти за ползване в глобалната мрежа. Правоносителите се опасяват, че по този начин ще започнат да губят допълнително от и без това свиващите се приходи, както се случи с музикалната индустрия след навлизането на iTunes.

Така че бавното развитие на умните телевизори през последните години се дължи основно на нерешителността на телевизионните производители да интегрират нови технологии в приемниците. Страхът от въвеждане на иновативни методи за управление и враждебното отношение на големите филмови и телевизионни компании по отношение на интернет допълнително забавят прогреса на този пазар. И докато по въпроса с достъпа до лицензирано съдържание има известен напредък благодарение на технологични гиганти като Google и Apple, то по отношение на интегрирането на новите технологии телевизионната индустрия все още е принудена да чака своя еквивалент на iPod или iPhone.

Източник: Capital.bg

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз, като човек интересуващ се и притежаващ доста от новите технологии, бих казал, че статията е интересна и съдържателна за бай Ставри от село Пършичково, а иначе просто са опитали в няколко думи да споделят нещо несъществено и общо казано.

Наблюденията ми са простички: ако се вземе в ръце, всеки един производител точно за три месеца ще изкара на пазара уникални приемници от сорта на 6 в 1 (примерно).

Но на фона на световната икономическа криза и все по-свиващите се печалби (без значение дали са няколкостотин хиляди или няколко милиарда) това поне в близките 4-5 години би било неразумно.

Точно затова се забавя темпото на иновациите и не, че всеки гигант няма нещо поразработено за наше улеснение, но въпроса с печалбите е на дневен ред повече от всякога.

Няма нерешителност.

Има икономически показатели и визия за бъдещето.

А въпросната визия (за разлика от БГ, където визия няма и за утре, а какво остава за 5 години напред) се прави в дългосрочен план при мастодонтите.

пп. Аналогично е положението и при филмопроизводителите, като разбира се детайлите са малко по-различни.

Как си представяте световна премиера на "Властелинът на пръстените" пред ТВ екран?!?!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

algor, за съжаление не мога да се съглася с теб. Твоя коментар по статията е също толкова информиращ колкото и самата статия. Истината в индустрията е какъв пазарен дял имаш и какво предлага конкуренцията ти. При телевизорите важи с огромна сила, но е видно и при телекомуникациите и при кабелните телевизии. Защо споменавам кабелните телевизии. Давам ти пример веднага. В САЩ има един кабелен оператор Comcast, който може да се каже че има национално покритие и в по-голямата част от територията или няма алтернатива или тя е локална и неконкурентно способна. Каква е изгодата тогава на Comcast да развива мрежата си, да я подобрява, да вдига стандарта и да насърчава технологичното развитие? Никаква! Ето защо в САЩ много голям процент(да не казвам точна цифра, защото ще излъжа, но над 70%) използват интернет с не по-висока скорост от 12mbps. Там все още използват по-старата ADSL технология, защото телекомуникационните компании не инвестират в тази насока. Да речем преди 4-5 години са видели накъде отиват нещата(все повече трафик през мобилни устройства) и са се насочили натам, но да виждаш да са се разбързали? AT&T взимат по 30 долара на месец за iPHone data план, а скоростта им не може да се сравнява с нашата.

И си идваме на думата за телевизорите. След като кабелните и сателитните оператори не бързат да въвеждат иновации и да подобряват качеството на услугите си, защо тези които произвеждат телевизори да правят нововъведения? Особено при липсата на конкуренция на пазара. Да, има някаква псевдоконкуренция между Samsung и LG, другите използват техни екрани. Важното е да се източи потребителя максимално до последния момент. Ти ако си решил да си купуваш телевизор, но той няма всички екстри, които желаеш, ще отлагаш покупката докато се появи такъв телевизор без значение от цената му ли? Не ми се вярва. И такъв е потребителя по целия свят. Докато не се появят един или двама, които са с по-различна стратегия, и направят пробив в потребителските навици. Примери от близкото минало има колкото искаш. Преди да се появи iPhone всички помним какво представляваха мобилните телефони. В последствие се появи и iPad и таблетите изведнъж станаха популярни. Преди това имаше 1-2 таблета и повече PDA-та. Сега виждаме какво състезание е да се въвеждат нови технологии и всяка година да се изкарват по-добри устройства на пазара за мобилна електроника.

Ако Apple(и Google) направят телевизор догодина е много вероятно да има бум и на пазара на телевизори. Големите корпорации развиват най-добрите си технологии точно във времена на криза, когато икономиките на държавите и приходите на тези корпорации имат нужда от стимул.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

И си идваме на думата за телевизорите. След като кабелните и сателитните оператори не бързат да въвеждат иновации и да подобряват качеството на услугите си, защо тези които произвеждат телевизори да правят нововъведения?

Много просто пич, ако излезе един да го наречем сензационен продукт, компаниите (операторите) ще бъдат притиснати, от желанието на потребителите, да въведат нужните иновации. Защото именно търсенето определя предлагането, а обратното е просто компромис. До сега по този начин се е развивал света на електрониката и не виждам логика да намесвате кризата в забавянето на въвеждане на иновации. Да, кризата може и да намали печалбите, но точно в моменти на криза компаниите, които съумеят да пуснат на пазара нещо по-добро от другите ще си осигурят нужната печалба, отколкото ако разчитат на нещо масово и утвърдено, което всички останали предлагат.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Людмиле, искал си да отговориш на algor. Аз написах точно същото като теб. Когато излезе iPhone индустрията за мобилни устройва изригна, после с iPad същото. Затова смятам, че имаме нужда от ОЩЕ един революционен продукт на Apple, a именно телевизор, за да се спре това източване на населението с остарели технологии. Не че новите устройства ще са евтини и всеки ще може да си ги купи, но изкуственото задържане на прогреса е само от алчност.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не забравяй, че прогресът при Епъл е платен. На час по лъжичка, но с финес. Иде ми да ти цитирам по памет, един пост на @Anthony:

"...чичко Стив ще подаде на зомбитата среден пръст, те ще го оближат и ще кажат че това е най - вкусният среден пръст който са лизали."

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Че ти безплатен прогрес виждал ли си? Важното е да не се спъва умишлено. А не е само Apple компанията, която бута напред. Просто ги дадох като пример, защото с такава тематика е форумът, а и имат поне 2 големи пробива в последните години.

А честно казано не виждам Джобс с какво е заслужил коментари от вида на този, който цитира?

Редактирано от Anton
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината, пробивите не са само два - като се замисля, целият компютърен свят в днешният му вид е дошъл от тях. Но, също така, те са бащи на стратегията "на час по лъжичка" и "всичко, само за ххх$$$".

П.П. Не виждам нищо обидно за Стив Джобс в поста ми, напротив! Шапка му свалям за начина по който прави пари. Потребителите тръпнат за момента, в който да "кихнат" - няма такава друга фирма!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ами обидното(поне според мен и затова го споменах) е облизването на средния пръст и т.н. Все пак целта ми не е да спорим, защото напълно споделям това, което каза, но идеята ми беше, че при тези производители на ТВ, които в момента са на пазара се получава не на час по лъчжичка, а на няколко часа или даже на десетки часа по лъжичка. Винаги съм си мислел, че като дойде момента да си купя нещо единствения критерий ще бъде колко пари искам да заделя. Миналия месец обаче си купих телевизор и докато избирах ми стана ясно, че явно не само цената е определяща, а и ако искам да имам точно определени екстри, които изобщо нямат нищо общо с революция в бранша трябва да дам доста повече пари, отколкото съм решил. Поне при телевизорите аз съм на мнение, че цената трябва да зависи от размера на екрана, дали е HD или HD Ready и като краен компромис от това кой е произвел матрицата(макар че прехвалените матрици на Сони, които зверски оскъпяват продуктите им не мога да ги приема като ценово адекватни). Всички останали екстри като USB, HDMI, Ethernet, софтуера и неговите възможности не трябва допълнително да оскъпяват продукта и трябва просто да ги има на всички продукти.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Хахахах, защо си мислиш, че матрицата оскъпява? А, и кой ти каза че сони правят собствени матрици? Стига офтопик, само ще ти кажа че мисленето ти е в грешна посока.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

На мен лично ще ми е интересно какво ще предложат Apple,макар че най-вероятно ще е скъпо и имам чувството,че ще просто телевизор с вградено Apple TV,но времето ще покаже.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, така като познаваш Apple, дали ще представят семпъл телевизор с АТВ вътре...

Ще е нещо, което ще направи бум в индустрията.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Дали?Епъл без Стив Джобс няма да е същата......Не знам к'во става с тази компания, 4-S ката е далеч назад от Галаксито, на "най-мощния"Айпед, му падна хоум бутона, Аймака е в сервиза, говоря за комп на 1 месец, не знам какво да мисля вече....

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ами не забравяй, че Стив е оставил план за няколко години напред и със сигурност ТВ-то е в този план.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Излъгах-:)Мак-а е на половин месец, пак на най-скъпия се наврях и сега съм ядосан на Епъл :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Е какво му стана на Аймако :)

Навсякъде има дефекти за съжеление, но за парите които плащаме за продуктите на ябълката, не трябва да го има като опция..

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Голямо петно на тъчскрийна, седи размазано, в размисъл съм да си взема парите......Да, точно така изглеждат нещата, за всички продукти на Епъл даваш пари, колкото за среден клас дамски автомобил и очакваш нещо много яко, поне да не бяха такива цифри ай-техниката, ама като съм фен, ще се плаща, няма как......

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора

Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

×
×
  • Добави ново...