Sladichuk® Публикувано Януари 15, 2012 Автор Публикувано Януари 15, 2012 СРАМ и ПОЗОР! Как не ви е срам, бе, дори и в тази тема, която създадох именно за да провокирам да се замислят малко поне "бедните духом" ( не, че съм се надявала, че в кухината в кутийчицата над врата им ще има някакво вещество, което да ги подтикне към подобен процес, ама надеждата умира последна... ), се хванахте за гушите, илюстрирайки нагледно първоизвора на горните констатации !!!!! Чак пък толкоз духовна нищета не очаквах.... Особено пък подобна дребнавост, честолюбие без покритие и злост, демонстрирани от този ни псевдо"колега" – iHustle... А пък "зеленoтo" риболовно "клъв" на стръвта – дори няма да коментирам !!! СРАМ..... Още една думичка от някой, който няма какво смислено да каже, а използва момента за личностен псевдо"реванш" на настъпено по дребен повод его – заключвам темата, и – "кесаревоту – кесарю" ! Цитирай
kal1ch Публикувано Януари 15, 2012 Публикувано Януари 15, 2012 Също исках да добавя, че образователната ни система куца. Твърде е неефективна. Децата изучават прекалено много предмети, голяма част от които никак не ги интересуват, и едва ли някога ще им послужат в живота. Съгласен съм, че е хубаво човек да има една база от знания, но в момента по никакъв начин не се насърчават учениците да учат нещата, които са им интересни - напротив, те биват отблъсквани с неща, които не ги вълнуват или не им се отдават. И така се стига или до спиране на посещаването на учебни занятия, което бива замествано с кафенетата, или наизустяване на материала колкото да изкараш добра оценка, и след няколко години не помниш нищо от тези уроци. Аз попадам във втората графа. Според мен след 8 клас трябва да отпаднат повечето задължителни предмети, и децата да изучават по-засилено нещата, с които искат да се занимават. Цитирай
Wayward Публикувано Януари 15, 2012 Публикувано Януари 15, 2012 Абсолютно съм съгласен с kal1ch.Хубаво е да ти обогатят общата култура и ти да се насочиш сам.Обаче ако някой има възможност да отвори Физика или Химия за 10-11клас.Да види какво страшилище е. Цитирай
The Shaman Публикувано Януари 15, 2012 Публикувано Януари 15, 2012 Общата култура няма как да ти я "набият" с учебници и един тон предмети ако сам нямаш желание за това. 3 Цитирай
Sladichuk® Публикувано Януари 15, 2012 Автор Публикувано Януари 15, 2012 А за да имаш желание – мама и тате трябва да са те научили. А те пък, за да искат да те научат – трябва да имат перспективи, че да имат стимул да предадат на поколението жаждата... Перспективи днес и тук ...????? Обаче ако някой има възможност да отвори Физика или Химия за 10-11клас.Да види какво страшилище е. На стената на 14 годишната ми племенница: 2 Цитирай
Wayward Публикувано Януари 15, 2012 Публикувано Януари 15, 2012 Прав си,че няма как да ти я набият.Обаче трябва повече време да се отделя.Поне 2-ма от 10 ако хванат нещо пак е успех.Докато аз бях ученил учителите имаха страхова невроза,че няма да имат време да си предадат материала.И като го предадат едно нищо-никои не вдява.Много пъти съм мислил за часовете по музика.Хубаво се учат класиците,но това е музика която се слуша в доста по-зряла възраст.При тази масовост на чалгата е добре поне да се покаже на децата че има и друга музика. Цитирай
orbitalen Публикувано Януари 15, 2012 Публикувано Януари 15, 2012 (редактирано) @Wayward, караш ме да се смея на глас с постовете ти в тази тема (по-конкретно последния)! :tooth: Всички (повечето от нас) сме преминали през Физиката и Химията за 10-11 клас, а даже и в университета сме ги учили и сме оцелели... По логиката на 2мата форумци от по-горе, в училище трябва да се учи как се е*е, как се пие, как се пуши, щот това интересува младежта днес, не е ли така? Според мен лично образованието в училище трябва да ти даде точно основата за всички възможни фундаментални науки, от там насетне университетът е институцията, в която специализираш и учиш областта, която те интересува, а ако искаш да станеш още по-тясно профилиран специалист в дадена област следваш и магистратура. Що се отнася до технологиите и компютрите, аз лично от 8ми клас насетне постоянно се застоявам пред компютъра, но това не ми е попречило нито на образованието в училище, нито на образованието в университета. Още повече, напълно подкрепям мнението, че родителите са тези, които трябва да държат детето изкъсо, но съм на мнение, че учителите също имат задължения към децата. Наскоро имах интересен разогвор с човек, едното дете на който учи в училище към Руското посолство (ако не греша) в София. Още от първият разговор директорът на училището е съобщил на родителите на детето: "Ние ще помогнем на Вас, Вашето дете да стане човек!". П.П. @Sladichuk, аз всеки ден използвам изобразеното на картинката. Не в тази му форма, разбира се, а по-скоро в по-общия вид - логиката, която влагам при вършенето на най-различни дейности (включително програмиране и пр.). Никога не знаеш, кога едно нещо, което си учил ще влезе в употреба. Редактирано Януари 15, 2012 от orbitalen 5 Цитирай
Wayward Публикувано Януари 15, 2012 Публикувано Януари 15, 2012 Хмм orbitalen ясно е ,че всички сме минали.Аиде кажи какво си спомняш.Аиде и друг да се изкаже обаче не съм сигурен,че е нужно да се учат неща като маса на елементите и пр.Неща които ще са интересни само на бъдещи химици.Останалите го зазубрят за 15 мин и забравят всичко.Според мен по-добре да се набляга на основите и после които е заинтересован сипове и така нататък. Цитирай
Sladichuk® Публикувано Януари 15, 2012 Автор Публикувано Януари 15, 2012 Ами аз да ти кажа, щом не се сещаш... Дори това, което считаш, че си забравил на 5–тата минута, развива способността да мислиш, обогатява интелектуалния ти капацитет. Нищо, че може и никога да не влезе в употреба в реалния ти живот. В това е смисълът на т.нар. "обща култура". Знанието не е самоцел само по себе си. То е най–вече средство да развиеш мисленето като специфична и най–необходима за съществуването дейност. ПС. А елементарно погледнато – само за пример: Макар, че очевидно за всички – аз например не съм човек на т.нар."точни" науки, а съм хуманитарно ориентирана и по заложби, и по житейска реализация – и до ден днешен, наложи ли се да смятам процент – ползвам наученатата в училище формула, а не калкулатор; И до ден днешен, когато ми се наложи да сметна число, за което знам само цифра, съставляваща процент от него – си съставям уравнение, и го решавам, за да го получа; и ред още примери мога да ти дам, вкл. и от гимназиалната химия. На това му се казва солидно усвоено основно познание. Резултат – гимнастика на сивите клетки и логическото мислене – за поддържане на форма... 6 Цитирай
Alxx® Публикувано Януари 15, 2012 Публикувано Януари 15, 2012 Резултатът = караща се по форумите Кака, с голяма, лоша, зелена метла Майтапа настрана - колкото и да им пишеш, не си Преслава или Слави Трифонов и няма да те вземат насериозно(е, не чак всички, но голяма част от тях). 2 Цитирай
Blurry Публикувано Януари 15, 2012 Публикувано Януари 15, 2012 Има ли значение от кого произлиза вината, когато плачевната реалност е на лице? Дайте да се стремим да направим добър имидж на страната ни, защото в чужбина предимно ни знаят с лош такъв. Цитирай
Sladichuk® Публикувано Януари 15, 2012 Автор Публикувано Януари 15, 2012 Резултатът = караща се по форумите Кака, с голяма, лоша, зелена метла Майтапа настрана - колкото и да им пишеш, не си Преслава или Слави Трифонов и няма да те вземат насериозно(е, не чак всички, но голяма част от тях). Всъщност, не си прав – практиката те опровергава.... Доста слушат, и доста сериозно, освен вопиющо гьоновете.. А за тях – е, там е първата част от поста ти.... 1 Цитирай
pepo1919 Публикувано Януари 15, 2012 Публикувано Януари 15, 2012 Резултатът = караща се по форумите Кака, с голяма, лоша, зелена метла Майтапа настрана - колкото и да им пишеш, не си Преслава или Слави Трифонов и няма да те вземат насериозно(е, не чак всички, но голяма част от тях). 1/5 от всички прочели темата,ако се замислят,пак е от полза! 1 Цитирай
Alxx® Публикувано Януари 15, 2012 Публикувано Януари 15, 2012 Мерси, Пепо. Мисля че и един, единствен да е - пак ще си е заслужавало усилието. Ако всеки от нас вложи старание да даде добър пример не само на своите деца, а на всички - ще минат немного години и това ще се промени. 2 Цитирай
Wayward Публикувано Януари 15, 2012 Публикувано Януари 15, 2012 Значи не искам да се заяждам обаче къде е да съставиш просто уравнение къде е това за което аз говоря.Според мен твърде много се задълбава по предмети които трябва да са профилирани.Това е моето мнение и не обвързвам никой с него.Много куца образованието и това е ясно. Цитирай
Grievous Публикувано Януари 16, 2012 Публикувано Януари 16, 2012 Хайде сега да видим. Кой е произлязъл от маймуна и кой не ? Като деца ни учеха, че всичко в науката е точно, ясно и доказано. Но днес нещата започват да изглеждат все по-странни. Още полезно четиво. Цитирай
orbitalen Публикувано Януари 16, 2012 Публикувано Януари 16, 2012 (редактирано) @Wayward, и аз не искам да се заяждам, но или четеш през редовете, или не искаш да разбереш какво се опитва да каже @Sladichuk, както и аз с послеписа в предния си пост. Идеята на всичко, което се учи в училище (както и в първите 1 или 2 години в университета, ако става на въпрос) не е да те научи на неща, които после 100% ще използваш в бъдещето си развитие. Идеята е всички тези предмети, обхващащи различни области (Математика, Физика, Химия, хуманитарни науки), да развият начина ти на мислене и да обогатят общата ти култура. Между другото, да добавя и още нещо - ти може да си знаел още от 6ти клас (например) какво искаш да правиш със живота си, но имам неколцина познати и приятели, които в момента завършват висше образование и все още не са наясно с бъдещите си планове, както и с това, в коя област искат да работят. Какво тогава трябва да учат такива хора в училище? Освен това хората си променят мнението непрестанно. Какво става ако в един момент в 3ти курс, учейки право (например) изведнъж решиш, че искаш да се занимаваш с компютърни науки, а в училище си учил само хуманитарни предмети? На каква база ще стъпиш, за да започнеш да изучаваш новата област? Така е, компютърните науки не са свързани с непрестанно изчисление на 5-редови математически уравнения, но без логическото мислене, което ти дава математиката мислиш ли, че ще успееш да се справиш? Да не говорим, че ако например ти се наложи да работиш над софтуер, свързан с микробиологията (което е доста нашумяло в момента, както на Запад, така и в България), ако нямаш поне основни знания в тази област как ще се справиш? Не можеш да разчиташ на 100% на експертното мнение на биолога, който ще ти помага при изследванията, все пак трябва и ти да знаеш какво правиш, не мислиш ли? П.П. А що се отнася до това какво помня от Физиката и Химията от училище, дори в момента да не мога да назова нито един пример (а ситуацията далеч не е такава), ако трябва да се върна в момента в училище и трябва да избера какви предмети да уча, бих избрал същата програма. Защото съм на мнение, че всеки предмет е допринесъл с нещо, макар и малко. Редактирано Януари 16, 2012 от orbitalen 2 Цитирай
Wayward Публикувано Януари 16, 2012 Публикувано Януари 16, 2012 За мен е ясно,че всичко което е преподадено и си чул и една десета е в твои плюс.Въпроса не е дали да преподават повече или по-малко.Това е все едно дали искаш да взимаш повече пари или по-малко.Не ме разбирате.Ако има учител да се изкаже колко е материала и как се панира ако се губи час извън регламента.По-добре да вденеш основите за повече време,а не бам-бам и нищо не си запомнил.Друг проблем е,че програмата е така направена-теорията(поради факта че е нужен само учител) бяга напред , а практиката(ако я има) още ти обесняват кое бие ток.Незнам кога сте били ученици,защото като съм говорил и с мои бивши учители всяка година става по-зле.Може би в по-горните поколения човешкия материал е бил по-добър.Според мен е по-добре системата да се настроива според хората,а не обратното. Цитирай
Alxx® Публикувано Януари 16, 2012 Публикувано Януари 16, 2012 Тук си се объркал много. Ако системата се настройваше според хората, отдавна нямаше да има такова нещо цивилизация, прогрес и пр. Проблемът за който пишеш ти, всъщност е проблем на системата в държавните училища - по - назад в темата @AlGor и още няколко човека са писали. Няма качествено преподаване по ред причини - липса на мотивация при учители и ученици, треперене за парицата от изпълнената квота, лапането от частни уроци и т.н. Но, това не прави преподавания материал или броя предмети излишен, както ти се опитваш да го изкараш - напротив. Проблемът е и винаги ще остане липсата на мотивация, независимо дали става дума за учители или за ученици. 2 Цитирай
Wayward Публикувано Януари 16, 2012 Публикувано Януари 16, 2012 Еми вие се опитвате да ме убедите,че образователната система(почти непроменяна от социализма) си е супер.Еми отказвам да го приема.Нали знаете -когато говорят фактите ... .Ако някой каже,че говорят добре за системата ....... Цитирай
Sladichuk® Публикувано Януари 16, 2012 Автор Публикувано Януари 16, 2012 образователната система(почти непроменяна от социализма) .... Дори самото това твое изказване като такова на продукт на настоящата система доказва нашата теза, толкова е объркано и несъстоятелно мисленето ти. Защото горното е пълна неистина. Отдавна я няма онази система, отдавна й видяха сметката... Не си прави илюзии, че сегашната има общо с нея, която в световен мащаб беше призната за една от най–солидните и успешните.... 2 Цитирай
Alxx® Публикувано Януари 16, 2012 Публикувано Януари 16, 2012 ...а, най - лошото е че всички днес разчитат на чичко гугъл, а както знаем - той дава правилни отговори само на правилно зададен въпрос. Като няма основа за задаване на въпроса - оставаш в шеста глуха или тънеш в заблуда. Язък и компютрите, язък и технологиите... 2 Цитирай
lelopexa Публикувано Януари 16, 2012 Публикувано Януари 16, 2012 Ми затъпяват..как да не затъпяват децата. Колко от тях си купуват книги, колко от тях ги четат изобщо?! Колко от тях познават българските класици поне и техните произведения.....не говорим въобще за чуждите..Твърде малко..уви Ама за това не са виновни децата, учителите или системата..единствено и само. Факторите, които се натрупват и влияят негативно са много. Започваме с родителите, разбира се...Първите 7 г. са най-важни, казват. И е така. В този период децата правят това, което виждат. Ако са изложени на нездрави отношения в семейството..кавги, поступвания..правят същото и навън, още на пясъчника при пързалките се виждат децата-агресори и съответно майките им, стоящи на 2 м. от тях, пушещи и говорещи по телефона. Писнало ми е да се разправям с майки на деца, които удрят моето. Отказала съм се, разбира се. След това..фастфоруърд..стигаме до фрапантните случай, в които в училище 5 г. деца идват с телефони. Вината е единствено и само на родителите. Ама притеснявали се, били..ама тва-си, онова си...Какво очакват тези родители..щом на 5 е с телефон, на 7 е вече с айпад...учителите са безсилни. Вярвайте, аз съм била от другата страна..учителят няма право да изгони ученик от час..и те го знаят, разбира се...Да пишат могат да не знаят, но правата си знаят. Та, да се върнем на темата..компютър и телефон хлапетата получават на 5-6. Родителите са спокойни, не е нужно да отделят много внимание на децата си, могат да си направят салата и да гледат..квото там гледат..пред компютрите децата се зомбират, нервират..оглупвяват...пишат на лайнявица, псуват..Пускат телевизора..същата работа...извънземни атакуват земята, Бен Теновци, Бакугани и такива глупости..само насилие и побоища. И филмчетата вече са пийс ъф шит...идва ред на игрите...там става страшно..Те хубаво си пишат хората за каква възраст са подходящи игрите ма кой ли гледа..Насилие, убийства, кървища, крясъци, писъци...и пак НАСИЛИЕ. Да продължавам ли...няма смисъл....Животът е еднакво труден за всички. Все повече се налага да работим и все по-малко време, сили и желание имаме за децата си. Да, телефоните, компютрите и конзолите са добри заместители, но като че ли твърде им се предоверихме... Не, те не заместват книгите..не, те не ги учат да пишат правилно, не..те не ги предпазват от нежелана бременност или полово предавани болести..не, те не ги подготвят за живота вън..Това е наша/ваша работа...Не на учителите, не на образователната система, не на министрите и другите тъпаци.. Няма ли го собственият пример..няма ли я съвестната грижа за детето, любовта...усмивката..ценностите..няма какво да искаме от децата... Колко от вас подарихте книжки на децата си за някакъв празник? Колко от вас заведохте децата си там, където е писана българската история? На колко от вас им е по-лесно да пратят детето на частни уроци по нещо си, просто за да не се занимавате вие? Отговорите са за вас..Аз съм учител, ученик и родител. Най-много пари от бюджета си продължавам да давам за книги. И ги чета. Дали ще успея и ще възпитам достойни човеци...не знам, но давам всичко от себе си..денонощно..надявам се един ден децата ми да не бъдат част от тази мрачна статистика... 21 Цитирай
Sladichuk® Публикувано Януари 16, 2012 Автор Публикувано Януари 16, 2012 Ей това е! Най–сетне в прав текст.... Wayward, iHustle , и всички от отбора – темета беше за вас... И за обкръжението около вас... 2 Цитирай
algor Публикувано Януари 16, 2012 Публикувано Януари 16, 2012 И още по темата: Дойче веле: Родители, грижете се за децата си! 2 Цитирай
Recommended Posts
Присъединете се към разговора
Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.