Премини към съдържанието
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

Войната на технологичните титани ще продължи и през 2014 г.


BulgarianSS
 Сподели

Recommended Posts

Границите между софтуерните и хардуерните фирми продължават да се размиват

0000144720-article3.jpg

Google и Apple - двата непримирими конкурента. Снимка: Getty Images News

Четирите технологични гиганта - Apple Inc., Amazon.com Inc., Google Inc. и Facebook Inc. - от години прекрачват в териториите си, пише Wall Street Journal. През 2013 г. войната помежду им вероятно ще ескалира около два фронта: хардуерния бизнес и бизнеса с търсачките.

Редица софтуерни гиганти, включително Google и Amazon, проявяват все по-сериозен интерес към бизнеса си с хардуер, за да подсилят лоялността на клиентите си и контрола си над софтуерните услуги, които предлагат, както и за да се възползват от приходите от този бизнес. Това още повече ще ожесточи сблъсъка им с Apple, който отвръща на удара, като хвърля все повече сили върху развитието на собствените си софтуерни продукти, за да ги отличи от тези на конкурентите.

След като купи Motorola Mobility за 12,5 млрд. долара, Google планира да използва компанията за телефони, за да пусне свои собствени устройства с Android и да измести iPhone от водещите му позиции. От друга страна Amazon, която увеличи залозите във войната си с Kindle Fire на фронта на таблетите, също тества собствен телефон.

В същото време и четирите фирми гледат на бизнеса с търсачките като на сериозна възможност да запазят клиентите си в дългосрочен план и да спечелят още повече от тях. Въпреки че Google е лидер в бранша от години, конкурентите му в момента искат да го изместят от тези позиции чрез продукти за търсене през смартфони и други устройства, както и редица услуги, които позволяват търсене на базата на препоръки от приятели.

Основното оръжие на Apple е Siri – гласовият асистент, която отговаря на въпроси по теми като времето или спортните резултати от екрана на iPhone или iPad. Догодина компанията ще продължи да търси нови данни, за да подобри още повече услугата, като я направи достъпна за по-голям брой въпроси и търсения.

На конференция през септември главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг посочи безбройните начини, по които приятели могат да дават полезни отговори на въпроси. Той заяви, че компанията ще разшири бизнеса си с търсачките догодина.

Но четирите фирми се сблъскват и в други области - от електронната търговия до онлайн рекламите.

Ето и прогнозите за технологичните гиганти на прага на 2013 г.:

Apple – лидерът е под обсада

През идната година Apple трябва да докаже, че може да играе в отбрана. По петите ѝ са конкурентите от Samsung Electronics Co. до Amazon, които имат известен успех. По данни на IDC делът на Apple на световния пазар на смартфони е намалял до 15% през третото тримесечие в сравнение с 23% през първото тримесечие на годината.

Телефоните са само една от областите, където Apple трябва да внимава. Таблетите с Android също напредват спрямо iPad-ите. За да се защити, Apple, която през тази година стана най-скъпата компания в историята на САЩ, неотдавна пусна iPad Mini - по-евтин таблет, чиято цел е да се конкурира с огромния брой по-малки таблети, дебютирали на пазара.

Но защитата сама по себе си не носи много. И така – къде може да очакваме атака от страна на калифорнийската компания? В хола.

Главният изпълнителен директор на Apple Тим Кук заяви и "засиления интерес" на компанията към телевизията и посочи, че в момента тя тества телевизори с висока разделителна способност и обсъжда евентуални партньорства при разработката на set-top box устройства с компании за кабелна телевизия. Все още не е ясно дали това ще се случи догодина.

Други области, където се очакват новини, са търсачките и Siri. Apple продължава да инвестира в гласовия си помощник, който отговаря на въпроси на потребителите за спортни резултати и друга информация. По-рано тази година Apple привлече шефа на отдела за търсачките в Amazon Уилям Стейжър.

Google – битка срещу блокадите

През тази година Google навлезе агресивно в нови територии, като се сблъска не само с основните си конкуренти, но и с фирми за кабелна телевизия и безжичен интернет.

Догодина компанията ще работи още по-усилено, за да гарантира, че търсачката ѝ, сайтът за споделяне на видеоклипове YouTube и по-новите ѝ услуги като Google Wallet (която позволява на хората да използват смартфоните си като електронни портфейли) могат да достигнат потребителите, без да им пречи слаба интернет скорост или да бъдат блокирани от конкуренти.

Това означава, че Google трябва да ускори дейностите, започнати през тази година, като например доставянето на високоскоростен интернет и видео до жилища в Канзас - прелюдия към разпространяване на услугата и на други места след 2013 г.; проучването на нови начини за контролиране на достъпа до безжичен интернет чрез партньорства, както и производството на смартфони и таблети чрез Motorola, които ще предоставят на компанията по-голяма роля при услугите, работещи с тези устройства. Google ще засили и производството на свързани с мрежата устройства за жилищата на хора, работещи под операционната система Android.

В същото време Google предприема и дефанзивни ходове, за да се защити от конкурентите си в уеб пространството - Amazon и Facebook. Компанията работи с търговци, конкуриращи се с Amazon, като им помага да достигат до клиенти чрез търсачката.

В борбата срещу Facebook Google насочва потребителите на своята търсачка, Gmail и други услуги към социалната мрежа Google+, която е смесица между Facebook и Twitter и позволява на хората да споделят новини, снимки, видеоклипове и друго съдържание.

Facebook – ще се осмели ли Зукърбърг да навлезе на пазара на хардуер?

2012 г. бе годината на първичното публично предлагане за Facebook. Догодина фокусът на компанията ще е върху продължаващата трансформация на социалната мрежа в бизнес, съсредоточен върху мобилните устройства.

През миналата година фирмата пренаписа мобилните си приложения, пусна мобилни рекламни продукти и промотира нови самостоятелни мобилни апликации, като например услугата ѝ за чат.

Конкурентите искат да знаят също дали или кога Facebook ще навлезе в бизнеса с хардуер. Зукърбърг публично опроверга слуховете, че компанията разработва Facebook телефон, като определи подобен ход като "погрешна стратегия". Според запознати с делата на фирмата обаче социалната мрежа работи тясно с производители на телефони като HTC за разработка на смартфони.

Очаква се компанията да засили и дейностите в сферата на търсачките. През този месец тя пусна нова мобилна услуга, която помага на потребителите да намират близки магазини чрез приятели и социалната мрежа.

Електронната търговия също ще става все по-важна за Facebook, която развива неотдавна стартиралия си бизнес, наречен Gifts. Платформата, която позволява на потребителите да изпращат стоки, ваучери за подаръци за Starbucks например, и бисквити на свои приятели, е заплаха за Amazon, особено като се има предвид, че мрежата от партньори на Facebook се разраства.

Amazon – атака срещу iPhone

За Amazon 2013 г. може да е годината на дългоочаквания смартфон на компанията. Фирмата за електронна търговия тества устройството с азиатските си доставчици и е възможно то да излезе на пазара още в началото на идната година, твърдят запознати.

Евентуален телефон на Amazon би засилил опита на фирмата с устройствата Kindle Fire HD и процъфтяващия ѝ бизнес с мобилни приложения, който в момента предлага над 60 000 приложения за Android.

Подобно устройство би могло да отнеме и част от пазарния дял на iPhone и да конкурира производителите на смартфони с Android, като Samsung например. Устройството на Amazon вероятно ще бъде евтино и ще се продава с ниска печалба, но ще засили приходите на компанията от продажба на стоки от сайта Amazon.com, както и на електронни книги, игри и апликации.

Amazon е по петите на Apple и на още един фронт: таблетите. Последната версия на Kindle Fire набира скорост и печели похвалите на критиците. Очаква се догодина фирмата да пусне още една евтина версия, която да задържи потребителите в екосистемата на компанията.

investor.bg

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Епъл най - добре играят в атака, отбраната е грешна стратегия. Не виждам обаче, как ще стане с типично корпоративен тип управници в лицето на мапгей(т) Кук и Джони Айв.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора

Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Сподели

×
×
  • Добави ново...