Премини към съдържанието
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

Забраниха продължаване на договорите по телефон


eek

Recommended Posts

Срочен договор да не бъде продължаван, ако няма изрично писмено съгласие на абоната относно условията. Занапред промените в телевизионните програми от ценовите пакети, предлагани от кабелни оператори, ще стават с писмено съгласие на потребителите.

Това записа окончателно парламентът, който прие промени в Закона за защита на потребителите.

При липса на съгласие, след изтичане на срока на договора, той се преобразува в безсрочен при същите условия. Абонатът има право да го прекрати с едномесечно предизвестие, без да дължи неустойки. Нищожни са всички уговорки, които противоречат на тези изисквания, записаха депутатите, предаде БТА.

При сключването на договор от разстояние по телефона, той влиза в сила и потребителят се обвързва с него от датата, на която доставчикът е получил съгласието в писмена форма.

На доставчик, който наруши разпоредбите, се налага глоба или имуществена санкция от 1000 до 3000 лв. за всеки отделен случай.

Кабелните оператори

Занапред при доставка на телевизионни програми, разпространявани от лицензирани оператори, към договора ще се прилага списък с индивидуализирани наименования на програмите в ценовия пакет.

Предложения за промени разпространителят следва да отправя в писмена форма (задължително на български език) или по друг подходящ начин, който позволява възприемането им. Промените не могат да стават без изричното писмено съгласие на потребителя.

Всеки разпространител на телевизионни програми следва да поддържа в писмен и електронен формат регистър на постъпилите от потребителите жалби, сигнали и предложения.

В случаите на настъпили промени в списъка от предлаганите телевизионни програмипотребителят има право да прекрати едностранно действието на договора с едномесечно предизвестие, без да дължи обезщетение и/или неустойка.

Правят се и промени в Закона за радиото и телевизията, според които рекламите не трябва да се излъчват със сила на звука по-голяма от тази на останалата част от програмата.

Преди дни кабелните оператори се оплакаха от промени в закона.

Те заявиха, че занапред предлагането на нови канали от страна на кабелните оператори ще става практически невъзможно, тъй като кабелните оператори ще бъдат задължени да искат писмени разрешения от всеки абонат, за всяка промяна.

Най-засегнати от тази бумащина ще са абонатите на големите оператори, където за прибавяне или отпадане на един канал, ще се налага да се събират над 300 000 декларации, посочват от асоциацията на кабелните и комуникационни оператори.

Според тях предвидената в закона възможност "компетентен орган" да разваля двустранни договори, подписани между търговска компания и техните клиенти, е пряка намеса на трета страна, различна от съда, в двустранен договор и означава директна „национализация” на кабелните мрежи.

Законът с поправките ще действа оттук нататък, няма да важи за заварените случаи.

източник: дир.бг

Редактирано от eek
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Мобилните оператори вече практикуват следното - уговаряне на всички договорни условия по телефона и изпращана на куриер със договора който да разпишете.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ако си навит е удобно, ако ли не, няма как да те накарат да го направиш.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Мой приятел съвсем скоро подписа по този начин нов договор с Виваком.

П.П. Аз лично бих се навил на този вариант - в център на който и да е оператор не ми се влиза, поради простата причина, че ми досаждат безспирно да си купя какво ли не и ако мога да си взема още 4-5 карти с двугодишни договори. А това че съм с една и съща карта 13 години даже не го и споменават.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, как не ги е срам да бият барабана какво добро са ни направили, при условие че в закона за защита на потребителя, в частта за договорите отдаааавна пише същото, което обаче не се спазваше. Еб@ти държавата.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Alxx, може би ще навлезем в друга тема, но ЗЗП не се спазва, защото комисията за защита на потребителите не работи. Подавал съм жалби за различни неща от проблеми с мобилен оператор до проблеми с фирми, които провеждат обучения и т.н. Отговора на КЗП винаги е бил, че няма основание да вземат отношение по моята жалба. В някои от случаите съм подавал повторно жалбите чрез адвокат, за което разбира се си плащам на адвоката, и тогава КЗП веднага се сезира. Всякакви комисии са пълни с едни мързеливи и безполезни цървули, които само си прибират заплатите, че и бонуси за добре свършена работа. Единственият начин е да има масови уволнения докато не се научат да работят за хората, а за тази цел трябва да се промени и законът за държавния служител.

Просто лайната са много големи. Пак добре, че взеха та приеха този закон, за да може контрола да се упражнява от държавата и когато не се упражнява да има натиск върху нея от обществото.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Има нещо вярно. Обществото ни е никакво - всеки кара на принципа "боли ме фара за останалите, щом на мен ми е добре".

П.П. Ще ми се един форумен член да види твоя пост...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Комисията е работила през 1999г с численост на администрацията - 188 служители. Тогава институцията е правоприлагала по 2 закона и около 3хил. жалби на година. В момента щата ни е от 178 човека, имаме 15хил жалби на година и компетенции по 11 закона и над 70 подзаконови нормативни актове. Ако има някъде в България администрация, която е претоварена и служителите да си носят преписки у дома - това е КЗП. Видях постовете и мислех да не коментирам, но понеже знам, че адаша е мислещ и позитивен човек, написах това главно заради него. Лесно е да раздаваш квалификации, но не мога да коментирам общи приказки. Ако има желание, Anton да публикува някакви конкретни документи в подкрепа на твърденията си. Що се касае до промените в ЗЗП, само ще ви кажа, че ги внесоха депутати от различни политически сили и забележете с мотив - тъй като КРС не прави нищо?!, дайте да ги сложим тези неща да са от компетенцията на КЗП...Твърдението, че "закона за защита на потребителя, в частта за договорите отдаааавна пише същото, което обаче не се спазваше" - също няма нищо общо с истината.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Severus: ти говориш от твоя гледна точка, но от тези 178 служители дали всички си вършат работата?

И съдилищата са препълнени с дела, но това не значни, че не протакват и лобират за дела.

В крайна сметка за да намалеят жалбите нещо трябва да се промени и мисля, че това е едно добро начало, защото българина си е тарикат и винаги гледа да изкяри. Докато това мислене не се промени и хората не разберат, трябва да играят по правилата а не да ги заобикалят трябва да се действа здраво. Друг е въпроса, че много от тези правила са писани от адвокати, които лобират за дадени сфери.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Жалбите се увеличават, защото все повече граждани отстояват потребителските си права. Но имайте предвид, че КЗП не е регулатор. КЗП е контролен орган. Докато специализираният регулатор в областта на телекомуникациите - Комисия за регулиране на съобщенията, докато специализираният регулатор в областта на енергетиката и водоснабдяването - ДКЕВР, БНБ - в качаството си на банков надзор и"мастер" регулатора - Комисия за защита на конкуренцията не започнат да си вършат работата, хората ще продължават да страдат от монополите. КЗП няма как да защити потребителите от тях. Нямаме никакви правомощия нито за ценнообразуване, нито за качаството на услугата.

КЗП за разлика от гореизброените е второстепенен разпоредител с бюджетни кредити и служителите ни работят при мизерни условия и с мизерни заплати (няколко пъти по-ниски от останалите комисии). Няма как да направим чудеса. Повечето закони в България са лобистки, но добре, че все пак има европейски директиви, които законотворците с нежелание и закъснение транспонират.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Проблема на повечето фирми ( мобилни, кабелни и други оператори ) е че разчитат на това, че хората не си търсят правата. И са предвидили, че като направят простотия ще им се размине тънко защото 5 максимум 10 % от потърпевшите ще си потърсят правата, а останалите тихомълком ще си платят и няма да правят проблем. Крайно време е да ги настъпим всички и да не им даваме да си правят с нас каквото си искат.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря :) Дължа ти извинение: Адаш, аз мръсничко ти драснах клечката, понеже знаех какво ще отговориш :smile: Наясно съм, че крс си прави оглушки за много неща, а вие можете само препоръки да давате в този аспект. Скоро ги храних в една друга тема.

Към неразбралите: КЗП е една от малкото държавни институции(да не казвам единствената), която работи в ползва на гражданите. Естествено е някой ако те плаши със съд и адвокати, да се наложи да пренебрегнеш останалите и обърнеш внимание, макар че аз не бих го направил.

П.П. Ако КЗП не работеше, щеше ли да има приложение Потребител, родено от едната идея на @Severus и написано от @bgdn?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Severus, разбира се че няма да публикувам никакви документи. Този форум и още повече, който и да е публичен форум не е мястото, където трябва да давам документи свързани с жалби. Но пък мога да ти опиша съвсем накратко случая, по който последно подавах жалба и след който се отказах да ползвам услугите на КЗП - предпочитам да запаля лайно във вестник пред вратата на юридическото лице, отколкото отново да търся помощ от тази или друга комисия, защитаваща правата ми по неизвестен начин.

Преди малко повече от една година жена ми изкара курс по английски език. След края на курса трябваше да им издадат сертификати. След като 3 месеца звъняхме до фирмата за този сертификат и отговора все беше неясен жена ми отиде до офиса, където е станал скандал след като първо са й казали, че последния й тест е успешен, но понеже вдигала скандали нямало да й дадат сертификат. После дошъл един "по-главен" и казал, че теста й е неуспешен. После се минало на "ти знаеш ли, че тоя сертификат се плаща". По-късно същия ден аз отидох с нея до офиса и направих аудио запис на разговора, в който общо взето се повториха нещата от първия. Освен това на мой въпрос ми отговориха, че сертификат нямало да издадат на жена ми, защото била вдигнала скандал, което също го има на записа. Отидохме до КЗП на "Славейков" да подадем жалба, където една жена ни препоръча да ги заплашим с КЗП преди да решим да пуснем жалба. След като заплахата не сработи, реших да пусна жалба от сайта на КЗП. Първата ми жалба не беше приета, защото прикачения файл беше по-голям от позволеното. На сайта по онова време нямаше информация за ограничение размера на файловете и можеше да се прикачва само един файл(преди да пиша днес проверих сайта отново и вече могат да се качват повече от един файл до 5МБ), поради което трябваше да го деля с архиватор и да го качвам на хостинг услуга, след което да дам линкове в текста на жалбата, което съм 99% сигурен, че е довело до НЕизслушване на аудиозаписа. След като почти два месеца нямаше отговор на жалбата се обаждахме по телефона и се оказа, че разглеждащия бил забравил да изпрати отговора. Този път го изпрати и становището на КЗП беше, че този казус бил от лично естество и да сме завели личен иск в съда. Аз това го разбирам като "КЗП не може да ви помогне, когато си плащате за услуга и не получавате резултата от нея". Ето така работи КЗП.

И повярвай, не сте единствените държавни служители, които си носят "домашно". Познавам няколко души от различни места в държавната администрация, а освен това и двамата ми родители са държавни служители и съм наясно кой е натоварен.

Но не приемай нещата навътре. Сигурен съм, че в КЗП има хора, които наистина работят за защита правата на потребителите.

Съжалявам, че трябваше да занимая всички с тази история, но не мога да приема някой да ми казва, че нещо работи, когато от личен опит знам, че то не работи както трябва.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Има два начина да бъде защитено вашето право - по админстративен и по съдебен ред. Административният ред е въведен заради бързината на производството и липсата на разходи за потребителя. Но контролният орган не е съд и не може да въздаде правосъдие. В потребителските закони са въведени императивни норми, които всеки търговец следва да спазва. Ако ги наруши е предвидена санкция. Тъй като не съм запознат с конкретните факти по вашия случай, ще се спра на няколко хипотези и възможни варианти за действие.

1. Да приемем, че имаме класически случай на неизпълнение на договорно задължение. Това неизпълнение не е админстративно нарушение по ЗЗП и действително КЗП няма как да санкционира търговеца. И в този ред на мисли, колегите правилно са ви насочили да потърсите правата си по съдебен ред. Имайте предвид, че дори и да имаше санкция по ЗЗП, то търговецът щеше да бъде санкциониран, но както писах по-горе, КЗП не е съд и ние не можем да го осъдим (задължим) да ви издаде сертификат.

2. Тъй като е възникнал гражданскоправен спор между вас и търговеца, КЗП е следвало да ви предложи и помирително производство (с ниска успеваемост, защото е тромава процедура и няма задължителен за търговеца характер) или сертифициран служител на комисията, в качеството си на медиатор, да се опита да спомогне за разрешаване на вашия спор.

3. Експертите на КЗП е следвало да установят имало ли е подобно неизпълнение от страна на търговеца и към други потребители. Тоест, това изолиран случай ли е или е практика на търговеца. Ако е последното, би следвало случая да се докладва на Комисия с предложение за обявяването на практиката на търговеца за нелоялна. Което е правонарушение и ще последва санкция до 15 хиляди лева и ще бъде издадена заповед за нейната забрана и преустановяване.

П.С. Можете да ми пратите номера на жалбата ви на ЛС, за да проверя какво де факто е предприето по производството по вашата жалба.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

ОК, пиша лично съобщение, за да не размивам темата повече, но тъй като 5 души са харесали отговора, бих искал да ги попитам те подавали ли са жалба в КЗП и ако да дали резултата е бил положителен, т.е. наложена е санкция на търговеца. За отговор не приемам жалби срещу мобилните оператори, тъй като в последните години те станаха нарицателно за "измамници" и жалбите срещу тях са вероятно най-голям процент от всички жалби, т.е. попадат в точка 3. от отговора.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Достатъчно е последното изречение от поста, за да бъде харесан!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Антоне, виж в сайта на КЗП публикувания списък със санкционираните или потърси мненията на един бивш член на форума(няма да подсказвам кой) за санкциите срещу некоректен търговец.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Стане ли нещо, което нарушава нашите права, договор и т.н. първо споменаваме КЗП. Защо ли?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Защото нашата законодателна система е ужасно тромава, корумпирана и ялова.

Докато КЗП, имайки предвид името й трябва да е един по-бърз начин за решаване на спорове когато е ощетен потребителя.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора

Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

×
×
  • Добави ново...