koksibg Публикувано Юни 13, 2013 Публикувано Юни 13, 2013 След като миналата година в Италия Апъл е била глобена със 900000€ за не спазване на изискване от страна на Европеския съюз за две годишна гаранция. Изглежда сега Апъл ревизира условията по гаранция за тези три държави и по специално за поправки и замяна на техни продукти за две години а не както до сега за една година. Нищо не се казва за останалите държави от EU но е въпрос на време и там да се приложи. Само уточнявам че Апъл дават 1 год гаранция навсякъде с цел да си продават Апъл каре. Но в EU наредбата казва че всички продукти трябва да са със задължително две години гаранция. Пускам линк който го интересува. Благодаря ви. http://9to5mac.com/2013/06/12/apple-changes-warranty-policy-in-belgium-to-offer-two-years-protection/ Цитирай
gosta Публикувано Юни 13, 2013 Публикувано Юни 13, 2013 И в Англия е 1 година и то не само епъл. Няма продукт , който да си купиш и да е с повече от 1 година гаранция. Ако искаш допълнителни години си плащаш като поп. Дано и тука да направят някой колективен иск. Цитирай
ML16 Публикувано Юни 13, 2013 Публикувано Юни 13, 2013 В България, ако пазаруваш от официалните вносители гаранцията е 2 години /заради ЕС/, но ако взимаш продукта на юридическо лице /с фактура/ е 1 година. Цитирай
kaizera Публикувано Юни 13, 2013 Публикувано Юни 13, 2013 (редактирано) Тук и от Мтел и от Глобул телефоните са с две години гаранция. Преди два месеца сменихме iPhone 4 на 1г и 6м в Глобул без проблем, ако не броим забавянето от тяхна страна с... 28 дена. Гадовете чакаха до последно! От Мтел беше на фирмата и пак беше с 2 години. Редактирано Юни 13, 2013 от kaizera Цитирай
koksibg Публикувано Юни 13, 2013 Автор Публикувано Юни 13, 2013 Да знам за БГ. Но в EU нещата стоят по различен начин. В тази връзка сега се замислям за моя сценарий какъв ще бъде. Купувам си продукт който вече е с две години гаранция и преди да свърши гаранцията отивам и си вземам Апъл Каре за 2 или 3 год. и така продукта може да ми е с 4 или 5 год. Да обаче не се знае как ще стоят нещата със Апъл каре може и да го намалят като срок или спрат. В тази връзка ще вляза във Italy store да разгледам как са нещата. Цитирай
Asen_77 Публикувано Юни 13, 2013 Публикувано Юни 13, 2013 Да в България от операторите са с две години гаранция, но първата се поема от Apple, а втората от оператора. Телефони прескочили първата година са по-проблемни за смяна и от операторите играят всякакви номера на клиентите. Аз съм потърпевш точно в момента и проблема е описан в друга тема във форума - http://bgiphone.com/topic/24351-%D0%B8%D0%B7%D0%BC%D0%B0%D0%BC%D0%B0-%D0%BE%D1%82-%D0%BC%D1%82%D0%B5%D0%BB-%D1%81-%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%86%D0%B8%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D0%BD-%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D1%84%D0%BE%D0%BD/ За момента още не съм получил новия телефон. Ще напиша в момента в който си получа телефона развръзката. Но се заяждат сериозно и трябва да си отстояваш правата за да не бъдеш Прецакан. Цитирай
Jekylll Публикувано Юни 13, 2013 Публикувано Юни 13, 2013 (редактирано) @koksibg: Ще ти стане 4-5 години, ама... друг път Apple Care важи 3 години от датата на покупката, без значение кога си го активирал. Редактирано Юни 13, 2013 от Jekylll 1 Цитирай
koksibg Публикувано Юни 13, 2013 Автор Публикувано Юни 13, 2013 ОК. jekylll Съгласен съм с теб, няма как 5 или 10г гаранция да имаш. Но в момента ако вземеш MBP заводски е 1г гаранция нали.(това за EU важи + UK както спомена колегата) Купуваш Апъл каре и имаш 3 г гаранция. Айде сега ми отговори ако влезе това с гаранцията да е задължителна 2г + покупка на Апъл каре план за 2г колко гаранция ще имам? Аз си мисля че ще намалят цената и срока от 2г на 1г. И така пак ще имаш 3г гаранция както е сега. Нема смисъл да спорим преди да е станало факт в цял EU. Цитирай
Jekylll Публикувано Юни 13, 2013 Публикувано Юни 13, 2013 Ами aко гаранцията ти е 2 години е безсмислено да плащаш за 2 години AppleCare (освен ако не искаш да спонсорираш Apple ), щото нищо повече няма да получиш. Цитирай
viktorantrov Публикувано Юни 13, 2013 Публикувано Юни 13, 2013 Здравейте, (Дано не се отклонявам много от темата) Вчера купих ipad mini от техномаркет с фактура на юридическо лице. Днес видях че гаранцията към creative center е 12 мес. - заводската на apple. Попитах управителя дали не е редно да е 24 мес. ,а той ми отговори че касовия бон които съм копирал и прикрепил към фактурата ми дава 24 мес заради закона относно гаранцията, а тази гар. карта е изписана само за apple-ската гаранция(която е worldwide 12месеца). Моля кажете мнение по въпроса дали мога да разчитам на тази приказка или да очаквам при проблем след първата година ако възникне проблем да уцеля греда. Поздрави Цитирай
Alxx® Публикувано Юни 13, 2013 Публикувано Юни 13, 2013 Само да ви напомня, че каквото и да решава ЕС, при нас се прилага след съответните промени в законодателството, което пък от своя страна, не е гаранция за липса на своеволия и измами от страна на търговците. Случката в Италия е противоречие в законите, защото Епъл се явяват едновременно производител(задължително 1 год гаранция, според ЕС) и търговец(Епъл стор, търговската е минимум две год). Самите Епъл, имат бъдещи промени в политиката на сервизиране, като практиката със замени на у-ва полека ще отпадне(в държавите, в които има Епъл ритейл стор). Викторе, според новия ЗЗП, претенции се отправят САМО към търговеца който ти е продал стоката! Оттам, нататък, отношенията м/у Криейтив, Епъл и техношит не те интересуват. Цитирай
koksibg Публикувано Юни 13, 2013 Автор Публикувано Юни 13, 2013 Alxx Съгласен съм със теб 50/50. Пада и фона ми са от ЮК ретаил сторе тяхния даже. И двете у-ва са с 1г гаранция. Даже и друг колега го писа в началото. А останалото друго което казваш е така според мен. Благодаря ви. А и нещо друго. Хайде да не прекосяваме реката преди да сме стигнали реката. Сиреч нека видим какво ще се случи по напред във времето. Цитирай
iPhoneman Публикувано Юни 13, 2013 Публикувано Юни 13, 2013 Скоро някъде четох, че жената отговаряща за състоянието на Аппле Саре е замислила дълбоки промени най-вече в заплащането, което ако си спомням добре може да се превърне в месечен абонамент, а не както сега. Тук и от Мтел и от Глобул телефоните са с две години гаранция. Apple няма поддръжка и гаранция в много държави, между тях България. За айфон казвам. Нормално Мтел да е с две години. Цитирай
Alxx® Публикувано Юни 13, 2013 Публикувано Юни 13, 2013 Мдам, ментел са просто търговец в случая. Кокси, в Англия не са решили да ги газят, за разлика от Италия. ЕС не е една държава, все пак. Относно абонаментното сервизиране имах предвид в горния пост. Просто няма достатъчно данни засега, но идеята им е малките ремонти да се правят на място, в джиниъс бара и да можеш да кихаш за по - дълъг период нещо като застраховка/обслужване за дребни случки. Искат да убият независимите сервизчета. Цитирай
iPhoneman Публикувано Юни 13, 2013 Публикувано Юни 13, 2013 Това със по-сериозно сервизно обслужване в АпплеСторе някъде пишеше, че вече е в ход - дисплеи, хоум бутони т.н. Не е зле замислено, но не знам точно цените и въобще всякакви подробности. Аппле Саре е някак си по-удобно, но разбира се заплащането му не е никак добре направено и може би ако са някакви вноски от по 5-10 лева на месец, подобно като една обикновена застраховка, вероятно ще е по-купувано. Цитирай
Recommended Posts
Присъединете се към разговора
Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.