Премини към съдържанието
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

Измама от МТел с гаранционен телефон.


Asen_77

Recommended Posts

Здравейте всички,

Ще опиша проблема си с МТел и дано някой който има вземане даване с тях да не се опари като мен. Ситуацията е следната:

Преди 1 година и 8 месеца закупих от МТел телефон iPhone 4 с 2 годишен договор. Телефона прояви фабричен дефект, а именно жълто петно в частта на дисплея над слота за сим картата. По реда си отидох в магазина от който съм закупил телефона. Първата им реакция беше дайте кутията на телефона - моя грешка е че не я носих с мен и се наложи да се върна отново до вкъщи и до магазина. Както и да е. Вече с кутията и телефона жената в магазина започна да пише протокол за телефона. Описа че няма видими следи от удари или изпускания. И ми даде да подпиша протокол. Преди да подпиша протокола аз попитах - няма следи от наранявания, а дали този телефон не е мокрен? Тя се опита да им обясни че не била компетентна да разбере този проблем, но след като и показах наличието на бяла лакмусова хартийка в областа при конектора за зареждане на телефона, тя бързо се сети за това и каза - Ами добре напишете го на ръка в протокола и аз ще се разпиша. За това ми беше казано от познати, да го пише задължително в протокола, защото в сервизите за телефони с цел не признавана на гаранция мокрят тази лакмусова хартийка, тя придобива различен цвят и съответно гаранцията на телефона отпада поради тази причина. След написване на забележката, снимане на протокола от моя страна и съответно предаване на телефона, продавачката ме увери че в 5 дневен срок ще получа отговор. Е петте дена минаха и тя така и не се свърза с мен, съответно аз отидох отново до магазина им. В момента в който и подадох протокола за телефона получих въпрос - вие имате ли втори телефон iPhone 4S бял. Аз с учудване отговори че нямам подобен телефон. Тогава тя ми обясни, че слота за сим картата ми бил сменен и не бил от моя телефон, а бил от споменатия iPhone 4S бял. При това положение гаранцията на телефона ми отпадала и той не подлежал на смяна. Разбира се аз изказах мнение, че слота не е сменян от мен и съответно това за мен не е причина да ми отпадне гаранцията, а и най-малкото в телефона се съдържа информация за IMEI номер. Посъветваха ме да звъня в сервиза - оттам ми отговориха че телефона все още е в процес на Сервизиране и още няма отговор.

За мен вече е ясно че пътя ще е дълъг и трънлив но няма да остава нещата по този начин. Като начало в протокола никъде не е опоменато че слота е друг, така че това е проблем на жената която ми е приела телефона за ремонт. Разбира се ще запозная КЗП със случая по реда, след това по съвет на Alxx от форума ще подам нотариално заверено писмо молба за признаване на гаранцията. Следваща стъпка ще бъде и наемане на адвокат ако е нужно, но това няма да им де размине.

Ако ви се налага да връщате гаранционен телефон на някой от операторите ВНИМАВАЙТЕ много. Вероятно има и други подводни камъни който биха ползвали за да не признаят гаранцията на определен телефон или каквото и да било продадено от тях. Ще продължа да публикувам в темата развитието на казуса.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Created
  • Последен отговор

Топ автори в тази тема

  • Asen_77

    9

  • Pe6o666

    8

  • Alxx®

    8

  • Lyudmil

    4

Развръзката:

Миналата седмица в петък получих потвърждение, че телефона ми ще бъде сменен с нов, а до там се стигна по следния път:

След като ме обвиниха с подмяна на чекмеджето на сим картата, аз се върнах в магазина и разказах на продавачката че съм говорил с КЗП и адвокат. Липсата на компетентност от тяхна страна да приемат телефона по правилния начин и да опишат всичко необходимо за безпроблемното му последващо сервизиране е лично техен проблем и това по никакъв начин не може да премахне гаранцията ми. Продавачката смени два три цвята на лицето и започна да звъни по телефона. След проведен 5 минутен разговор с "шефа на сервиза" по нейните думи, излязоха с оферта и тя беше - да си закупя нов сервизен слот за сим картата който няма серийни номера и имей и по този начин ще признаят гаранцията на телефона. С две думи заобиколиха правилата си за да ми изпълнят гаранцията. Разбира се целия този цирк е поради една единствена причина - 1-вата гаранционна година на телефона е от Apple, а втората заради нашето законодателство е покрита от продавача - в случая МТел. Другото което трябва да се спомене е и това, че след като се намеси управителката на магазина сумата която платих за новия слот за сим картата ми беше приспадната като отстъпка за следващата фактура. Е благополучно в Петък получих своя чисто нов iPhone 4 заменен от МТел по гаранция.

Никога не се отказвайте да си търсите правата. Винаги има начин - въпроса е да го намерите. Големите фирми са силни докато не видят във Вас желание да си търсите правата. Тогава вече си вършат работата.

Специални благодарности на Alxx и Saverus за съветите който ми дадоха. Ако не бяха техните съвети най вероятно щях да получа още първия път iPhone 4 с "цветен лакмус" и отпаднала гаранция със становище телефона е мокрен.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Респект!

Крайно време е да се разбере, че ние обикновените клиенти си имаме права, с които трябва да се съобразяват.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Радвам се, че цялата ти драма с Мтел е завършила благополучно. Направо ме е яд, че не видях по-рано темата. Преди два дни оставих моят 4s в Мтел за ремонт. Ползвам телефона от година и 5 месеца, още го изплащам и съответно е в гаранция. Преди няколко дни ми даде дефект със звука. Мога да говоря, но телефонът не звъни, не се чува никакъв звук докато гледаш клипчета или пък докато се опитваш да пуснеш радио. Оставих го за ремонт, с уверението, че до ден ще ми звъннат да ми кажат каква ще му е съдбата и най-много до седмица ще е готов. Уви, не се обадиха. Чакам търпеливо. Телефонът е пазен много, не е мокрен, но не знаех, че трябва да го упомена в протокола. Дано не ме разиграват. Няма да се оставям, още по-малко да доизплащам нещо, което не е развалено по моя вина. Вариантът с КЗП и адвокат също го имам. Дано имам късмет.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеца по-късно...

Отново имаме проблем. Мой приятел си беше оставил 4S за ремонт в М-тел и въпреки, че му казах да се опише бялата лакмусова хартийка в конектора за слушалките, от там са му казали, че не виждат такова нещо и няма как да го опишат в протокола. Естествено телефона е върнат с обяснението, че е мокрен. Т.к днес ще ходим да си го вземе, а искам да оставя една 5-ца за ремонт/смяна кажете как да им обясни за тая лакмусова хартийка и как да ги накарам да го впишат в протокола. Честно казано гледайки в конектора, бяло на дъното не виждам, по-скоро някаква пластинка, която блести от светлината?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Моята петица я смениха без проблеми. Сега вярно е, че я оставих точно една седмица преди да изтече първата година. Точно 15 дни и ми се обадиха. Късмет и успех

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Тая, която ще оставям влезе във втората година началото на тоя месец, за това очаквам изненади и искам да съм подготвен.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Хартийки има 2 на платката и 1 на гърба на дисплея (сега не се сещам да има други).

Преди да се отвори телефонът, няма как да се види дали са червени.

А и тия хартийки в 5цата доста трябва да ги полееш, за да почервенеят.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Люска, искайте да ви покажат телефона, по какво са преценили "намокрянето" и ако няма описани червени маркери в протокола за приемане - не го взимайте и не подписвайте, ами бегом в КЗП(ако е на частно лице). В мотива за жалбата приложете копието от приемния протокол.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Никога не се отказвайте да си търсите правата. Винаги има начин - въпроса е да го намерите. Големите фирми са силни докато не видят във Вас желание да си търсите правата. Тогава вече си вършат работата.

:anime3:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя към горният ми пост. Ако е закупен на името на фирма, имате два варианта:

1. Удушвате си акаунт менаджера да ви осигури замяна.

2. Иск в търговския съд.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Да на името на фирма е телефона. А той и да не е бил с червени маркери като сме го оставили, те в сервиза като ги намокрят как ще докажеш, че са били бели преди това - просто никак. За това ми се иска поне с 5-цата да не стане същото. Трябва да ги накарам някакси да впишат в протокола, че маркерите са бели.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Според мен го показваш, и ако не желаят да го впишат в протокола си тръгваш и отиваш в друг офис на Мтел. Допиши и също серийния номер на чекмеджето на сим картата в протокола. Не мисля, че има законово право да ти откажат да дописваш на протокола състоянието на телефона и те да го заверят с подпис.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Моята петица няма номер на въпросното чекмедже...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

До 4S са номерата там. Люси, по същия начин и те няма как да докажат червения цвят, след като липсва опис в протокола. Дело, брат, дело! Отидете с юрист в офиса. Пак ще кажа: има купища спечелени дела срещу ментел за гаранционна измама, но плащат на съд и преса да се мълчи. Не им се навеждайте!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ок, надъхахте ме! Днеска не успяхме да отидем, но утре ще ги изям с парцалите!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз втория път влезнах едва ли не с вратата, след като ми обясняваха че нямало да ми сменят телефона поради описаните проблеми. Обясних да си изберат Господарите, КЗП или адвокат ... покрещях малко, продавачката смени 3-4 цвята и викна управителката и нещата се случиха. Никакво навеждане на тия ....

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Значи май само аз изгорях Март месец тази година с една 4s-ка. Имаше леко едва забележимо браждене в слушалката като статично електричество - срещал съм много с подобно жужене, но има и такива без такова нещо и затова именно реших да си потърся гаранционните права. В последствие се оказа, че явно е било от гадна сим карта, защото не съм го чувал повече, но това е друга тема. Занесох го в сервиза на Кукуш и на следващия ден ми се обадиха с констатацията, че е мокрен и да ида да си го взема с отпаднала гаранция. Взех си го, но за съжаление не знаех как да реагитам, тъй като изобщо не очаквах подобна мизерия да измислят. Подавах жалба до КЗП, но ми отговориха, че за съжаление не могат да вземат страна по подобен казус и да си потърся правата по съдебен ред, което за съжаление не направих (моя огромна грешка) понеже не очаквах да постигна нищо в скапаната ни система. Телефона е още в гаранция и си бачка безпроблемно, но вече минаха доста месеци от тогава и не мисля, че бих могъл да постигна нещо. Ако има някой с подобен проблем и вижда решение на гнусната ситуация нека сподели, готов съм да седнем да мислим нещо. Мислех, че съм единствения с подобен проблем и затова не очаквах да постигна нещо, но явно съм един от многото и тези помияри (извинявам се за гнусния език знам, че е против правилата но не мога да си сдържам яда) трябва да си получат заслуженото.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеца по-късно...

Моята петица вчера я оставих в мтел с петна по дисплея и с работещо когато си иска копче за заключване.

Има още 10 месеца гаранция .

Въпроса е, трябва ли да го ремонтират или да го сменят?

Гледам в сервизната поръчка пише ремонт, ама аз не искам да ми се отваря телефона...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Моя го смениха с нов за неработещ бутон. Разликата обаче е, че го оставих малко преди да изтече първата година.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разбрах, мтел нямат право да ремонтират...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

мтел изобщо нямат сервиз. Телефоните се изпращат в един сервиз някъде на околовръстното. Моята петица за късмет я смениха с нова-беше с жълто петно.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Пеца, правят ти я по задължение, а къде и как - тяхна работа ;) А, сервизът е на хърватска фирма и е на входа на кв. Драгалевци.

Коментар за тях от дългогодишен служител на ментел, който при нужда е клиент на нашия сервиз: "Мъка…".

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Демек да не очаквам чудеса :tooth:

Stanev, колко гаранция ти оставаше?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да го сменят! А може би трябваше да го пратиш в Creative.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора

Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.



Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

×
×
  • Добави ново...