Премини към съдържанието
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

Как Apple завладява корпоративния свят


BulgarianSS
 Сподели

Recommended Posts

8% от глобалните разходи на бизнеса и правителствата за компютри и таблети през 2012 г. са постъпили в касите на компанията

0000164838-article3.jpg

Продуктите на Apple се превръщат в основен работен инструмент във все повече компании. Снимка: Ройтерс

С тенденцията за преминаване от персонални компютри към смартфони и таблети Apple протяга пипалата си към нов доходен сегмент от клиенти: компаниите.

Популярността на iPhone и iPad сред служителите накара бизнес лидерите да променят своето поведение при провеждането на IT инвестиции. iPhone замени BlackBerry като стандартен мобилен телефон, iPad се използва за цели, за които някога са били необходими компютри, пише в свой анализ The Wall Street Journal.

Около 8 на сто от глобалните разходи от страна на бизнеса и правителствата за компютри и таблети през 2012 г., според данни на Forrester Research са влезли в касите на Apple, докато през 2009 г. този дял е бил само 1%. До 2015 г. Forrester смята, че делът ще се увеличи до 11 на сто. В тези данни не са включени продажбите на iPhone - вероятно най-търсения от корпоративни клиенти продукт от Apple. Често за корпоративните клиенти iPhone се явява "началният наркотик" за света на Apple.

Компанията LG&E and KU Energy, най-големият електрически концерн в американския щат Кентъки, показва нагледно как Apple е в състояние да сложи крак във вратата на корпоративните клиенти.

Операторът позволи на служителите да ползват iPhone през 2010 г. След това той направи същото и с Ipad, а също така разработи приложения като програма, която позволява на инспекторите на мрежовата инфраструктура да преглеждат почти деветкилоемтровата линия за високо напрежение на компанията. С помощта на GPS система инспекторите вече могат да разберат лесно къде е проблемът и да изберат от менюто на програмата общите проблеми - например, повреден полюс или дърво, което се е сраснало с линиите.

„В продължение на години търсихме начин да автоматизираме процеса и трябваше да слушаме всякакви приказки, но никога не намерихме решение", казва Роби Тримбъл, който е отговорен за електропроводите на компанията.

Междувременно инженерите на компанията използват iPad-и, за да следят колко електричество се генерира. Складовите мениджъри използват таблетите, за да сканират баркодове и да следят инструментите и запасите в складовете.

„Започва се с iPhone. Но това е само върхът на айсберга", каза Чип Пиърсън, шеф на JAMF Software – компания, която помага на компаниите да използват продукти на Apple. Според JAMF дружеството управлява пет пъти повече телефони, таблети и компютри на Apple, отколкото преди три години.

В мултинационални корпорации, като доставчика на мрежово оборудване Cisco Systems, продуктите на Apple отдавна са се превърнали в основен инструмент. Cisco въведе през 2009 г. политиката "Bring your own Device" - служителите могат да използват личния си телефон и таблет в предприятието, като в някои случаи компанията поема телефонната сметка. Междувременно iPhone и iPad заедно „отговарят“ за три четвърти от повече от 70 000 мобилни устройства. които се управляват от отдел „Технологии“ на Cisco.

И лаптопите на Apple се разпространяват бързо след служителите, след като Cisco даде правото на избор за преминаване от Windows лаптопи към устройства с операционната система на Applе. Днес една четвърт от лаптопите, използвани от Cisco в предприятието – общо 35 000 устройства, са Macbook.

Mac-ове са по-скъпи, отколкото персоналните компютри, което представляваше в миналото сериозна бариера пред разпространението на Apple компютри. Но когато под внимание се вземат и разходите за администрация и поддръжка, двете системи излизат на почти една и съща цена, казва водещ мениджър на Cisco.

В продължение на много години Apple устройствата често бяха непрактични в рамките на компаниите, тъй като много корпоративни приложения бяха написани само за Windows. Въпреки това разпространението на уеббазиран софтуер помогна, за да се преодолее този недостатък. Cisco предоставя на потребителите на Mac в компанията софтуер, който им позволява да стартират програми за Windows.

Също така и възходът на приложенията помага силно на Apple. Cisco пусна наскоро свой собствен App Store за работниците и служителите с 60 приложения – например за обмен на съобщения за управление на празници и почивни дни и уеб конферентна връзка по телефон и таблет.

Утвърдени производители на корпоративен софтуер днес често публикуват свои собствени версии на програми за смартфони и таблети. Според Salesforce.com – облачен доставчик на софтуер с решения за обслужване на клиенти в интернет, повечето от собствените приложения са именно за устройства на Apple.

Приложенията на германския конкурент SAP позволяват на потребителите на iPhone и iPad да управляват повечето от задачите, които могат да се решават и с настолни приложения. Приложенията на SAP варират от силно използвани за управление на продажбите и връзките с клиентите (CRM) апликации, до софтуер, който позволява на мениджърите да споделят проблеми или празници.

Според Майкъл Голц, главен технологичен директор на SAP America, SAP все повече свиква с нагласата „Защо да не приведем всички в състояние на мобилност" и по отношение на разработването на софтуер - подход, който е известен също като "mobile-first". Освен това SAP е и голям потребител на Apple продукти - служителите на компанията по целия свят имат 27 000 iPhone-а и 25 000 броя iPad.

В миналото Apple полагаше малко усилия, за да привлича корпоративни клиенти. Под управлението на Тим Кук обаче концернът тихомълком предприе някои стъпки, за да стане по-привлекателен за технологичните мениджъри във фирмите. Така сега например е по-лесно да се интегрират смартфоните и таблетите на концерна в системите за корпоративна електронна поща и да се защитят корпоративните данни. Новата операционна система за Mac-овете Mavericks притежава технология за сигурност и криптиране на данните, която е насочена към корпоративни клиенти.

Стратегията бе успешна: ако на разположение са търсените корпоративни приложения за смартфони и таблети, то търсени са предимно приложения за платформата на Apple. През третото тримесечие на 2013 г. повече от 90 процента от всички бизнес приложения по данни на Good Technology са за мобилната операционна система на Apple IOS. Компанията е разработила мобилен софтуер за сигурност и събира статистически данни въз основа на повече от 5000 корпоративни клиенти.

Но и конкуренцията се разраства. Анализатори и разработчиците твърдят, че мобилната операционна система Android на Google отбелязва известен напредък - отчасти и заради многобройните производители на Android устройства, които позволяват на клиентите си известна гъвкавост в цените и функциите, като размер и скорост на процесора на устройствата.

Секторът на търговията на дребно е друга важна ниша за Apple устройства. Американската верига магазини Norstrom например вече използва за корпоративни цели повече от 24 000 iPad-а и Ipod Touch устройства, някои от които подменят част от касите. В модната верига Urban Outfitters персоналът по продажбите използва адаптирани Ipod Touch устройства за отчитане на парите, управление на продажбите и изпращане на продаваните продукти до адреса на клиента. Повече от 1000 iPod touch са в употреба в американските магазини на Urban Outfitters.

Щатската бижутерийна верига Alex and Ani замени в края на 2012 г. лаптопите с уеб-базирана система за плащане със самостоятелно създадено приложение за Ipod Touch устройства. Устройствата на Apple са прибрани в един корпус, който позволява и картови плащания. Служителите на 37 магазина от веригата използват приложението, за да издават фактури, за сканиране на баркодове и извличане на информация за клиентите. Освен това приложението е свързано бизнес софтуера на компанията, който управлява инвентаризацията.

Заради клиентския щурм за Деня на майката през 2012 г. клиентите са били принудени да чакат няколко часа пред водещия магазин на веригата в град Крънсън, казва Джо Лейзън, главен технологичен директор на компанията. След като компанията въвежда в експлоатация устройствата на Apple, времето за чакане е било намалено до по-малко от десет минути, твърти Лейзън. И то въпреки факта, че продажбите на този магазин са се удвоили.

investor.bg

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора

Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Сподели

×
×
  • Добави ново...