Премини към съдържанието

Apple съди Swatch заради слогана „Tick different”


dessyteneva
 Сподели

Recommended Posts

Swatch-Tick-different.jpg.cc10e83f77c649d3cc415d8359a623e2.jpg

Apple заведе дело срещу швейцарския производител на часовници Swatch с твърдението, че нейният слоган „Tick different” е игра на думи и напомня използвания в емблематичната рекламна кампания през 90те години „Think different”. За да спечели делото обаче, гигантът от Купертино трябва да докаже, че най-малко 50% от потребителите свързват фразата с марката Apple.

Ако се върнем малко назад във времето ще видим, че четири месеца преди дебюта на Apple Watch през 2015 година, Swatch придоби правата върху запазената марка на още една фраза „One more thing”, използвана от покойни вече Стив Джобс в презентациите на ключови продукти. Преди две години компанията подаде документи и за „Tick different”, която е очевидна игра на думи с фразата „Think different” от една от най-известните рекламни кампании на Apple, която вървеше между 1997 и 2002 година, разработена от рекламната агенция TBWA\Chiat\Day и показваща черно-бели снимки на известни личности, сред които Амелия Еърхарт, Алфред Хичкок, Томас Едисон, Махатма Ганди, Джим Хенсън, Франк Синатра и Ансел Адамс. Част от същата кампания беше и Crazy Ones, която можете да видите по-долу.

Swatch постави слогана „Tick different” върху своите бели ръчни часовници с NFC свързаност, която позволява извършването на безконтактни плащания с Visa и които излязоха на пазара четири месеца преди Apple Watch. Компанията твърди, че слогънът е вдъхновен от собствения й „Always different, always new”, използван през 80-те години, но Apple, която е представлявана от адвокатската кантора Lenz & Staehelin смята, че това е препратка към нейната маркетингова стратегия. Швейцарският федерален административен съд постанови, че гигантът трябва да докаже, че поне 50% от потребителите свързват спорната фраза с „ Think different”.

Редактирано от dessyteneva
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Само имат да си връщат ;) Суоч ги прасна за "оня" дизайн с часовниците от швейцарските влакови перони и те така. Ама и споразуменията от типа тпт, акта и подобни дават твърде много крила на американските фирми. Подозирам обаче, че в Швейцария ще 'апнат хорец.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора

Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Сподели

×
×
  • Добави ново...