Премини към съдържанието
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

Apple в Страната на чудесата


dedil

Recommended Posts

Apple в Страната на чудесата

Юлиян Арнаудов

Технологичният гигант продължава да отчита рекордни продажби и силни финансови резултати, но сякаш губи иновативния си дух

Точно преди 17 години Apple беше не просто ударена, а повалена от тежката реалност на пазара. Компанията беше изправена пред финансов колапс с огромно портфолио от продукти, които главоломно губеха влиянието и продажбите си. Завръщането на покойния вече съосновател Стив Джобс я върна в заешката дупка (по Луис Карол) и оттогава насам започна приказният път на компанията в Страната на чудесата. Въпросът е дали някога може пак да напусне магическото място на успеха.

Apple изкара продукти, които промениха напълно няколко индустрии – музикалния плеър iPod, смартфона iPhone и таблета iPad. Компютрите Mac се върнаха на пазара, макар че силите им стигнаха само да окупират най-високия ценови сегмент. От ръба на фалита Аpple се превърна в компанията с най-висока пазарна капитализация. В края на 2013 г. оценката й беше 504 млрд. долара. Технологичният гигант от Купертино си извоюва репутацията на водещ иноватор. Тази оценка е подкрепена и от консултантската фирма Boston Consulting Group (BCG), която я поставя като номер едно в своята класация за най-иновативни фирми от началото на 2005 г. досега.

Смъртта на Стив Джобс през есента на 2011 г. повдигна въпроса дали Apple ще продължи престоя си в Страната на чудесата и да представя революционни продукти, които да разтърсят из основи цели индустрии. Или просто компанията ще се върне в реалния свят и ще се трансформира в поредния IT мастодонт, който бавно реагира на промените в заобикалящата го среда.

От атака в отбрана

Една от основните критики към Apple е, че групата от години не е пускала нова категория продукти, които да създадат или преобразят цели бизнес ниши. Последният подобен е iPad, който буквално формира сегмента на потребителските таблети с дебюта си през 2010 г. Оттогава насетне компанията обновява портфолиото си, без обаче да извади революционно устройство, което наистина да промени пазара и представите на хората за електрониката. Дори и в настоящите си сегменти Apple не разполага с ясно изразена доминация. Компанията е абсолютен лидер на пазара с мобилни музикални плеъри, където iPod е нарицателно за подобни устройства от близо десетилетие. Но този сегмент залязва бързо и стремително, след като функциите им се дублират от смартфоните и потребителите в повечето случаи вече предпочитат да носят със себе си една джаджа вместо две.

Apple създаде категорията на потребителските таблети с iPad и близо две години държеше пълната доминация на този пазар. През последната година обаче компанията отстъпва позиции от по-евтините устройства, базирани на операционната система Android. IT гигантът от Купертино свива своя дял на доставените таблети от 60% през последното тримесечие на 2012 г. на 40.2% през първите три месеца на 2013 г. до 32.5% в периода януари - март на настоящата година, показват данните на изследователската фирма IDC. Във финансовия отчет за първото тримесечие на технологичния гигант се отбелязва спад на продажбите с 16% до 16.4 млн. таблета. Компанията се опита да противодейства на негативното развитие, както и на тенденцията за силно търсене към по-малки таблети. Но дори пускането на по-компактен модел iPad Mini през 2012 г. не успя да спре намаляването на пазарния дял на Apple. При последния модел смартфони iPhone 5S ключова възможност беше представянето на сензор за пръстов отпечатък, което трудно може да се определи като иновация. Затова и при умните телефони компанията от Купертино беше задмината от Samsung и въпреки че увеличава продажбите на устройствата си с 16.8%, пазарният й дял се свива. През първите три месеца на 2014 г. той пада на 15.5% от 17.1% спрямо същия период на предходната година. Южнокорейският гигант контролира 30.2% от пазара, показват данните на IDC. Част от причините за отстъплението на Apple на тези позиции са, че компанията продължава да се цели в най-високия ценови сегмент, но устройствата не дават силен стимул на потребителите да ги заменя с нови модели.

Очаква се през тази година Apple да представи новите си модели iPhone, като очакванията са компанията да увеличи още екрана на своите устройства, за да може да се конкурира по-ефективно с Android смартфоните. Всичко това показва, че всъщност корпорацията от Купертино от близо две години е преминала от атака на пазара в кръгова отбрана. И при това продължава да губи позиции

Дефиниция за новаторство

Защо тогава Apple е обявявана всяка година за най-иновативна компания от BCG? В класацията на списание Forbes за иновативност технологичният гигант от Купертино е на незавидното 79-о място. Основната причина за тези разлики е методологията. BCG подрежда фирмите след анкета сред 1500 изпълнителни директори, които взимат за отправна точка три финансови показателя за последните три години - доходността за акционерите, ръст на приходите и маржа на печалбата. Чрез тях обаче не може да се обхване потенциалът за бъдеща техническа иновация, а просто се показват резултатите от доброто управление и вече монетизирано на пазара новаторство.

Forbes също използва финансовите показатели без доходността за акционерите, но добавя и средствата за развойна дейност, както и изготвя индекс за потенциален растеж оттук насетне. Затова и според престижното списание най-иновативни компании са Salesforce, Alexion и VMware, докато в класацията на BCG това са Apple, Samsung и Google. Реално и двете не отчитат потенциални технологии, които могат да променят изоснови цели индустрии, защото например средствата, заделени за развойна дейност, невинаги са индикация, че компанията е новатор, който реализира проектите си на практика. Пример е Nokia, която през 2007 г. разполагаше с пъти по-голям бюджет за изследователска дейност от Apple. И докато показваше концептуални клипчета на трансформиращия се умен телефон Morph (който дори няма готов прототип), компанията от Купертино пусна на пазара първия iPhone и така промени представата ни за смартфоните изоснови.

Индиректни сигнали

Въпреки липсата на революционни продукти акциите на Apple отчитат повишение през последните седмици. Преди няколко дни книжата минаха границата от 600 долара за пръв път от година и половина. За момента това се дължи главно на плановете на компанията да върне голяма част от натрупаните пари на акционерите под формата на дивиденти и обратно изкупуване на книжа. Както и донякъде на големите очаквания, които имат инвеститори и експерти, че групата ще изкара изцяло нов продукт. Известно време спекулациите бяха в посока на умен телевизор, но постепенно се изместиха към потенциален умен аксесоар – гривна или часовник. Проблемът е, че подобни слухове се появяват непрекъснато през последните няколко години, без да имат реално покритие. Apple само загатва, че подготвя "нещо ново", но единствено продължава да обновява сегашното портфолио от смартфони, таблети, музикални плеъри и компютри. Най-сигурните сигнали, които показват макар и индиректно, че корпорацията от Купертино работи по нови продукти, са придобиванията на технологични компании и патентите, които регистрира. От началото на 2013 г. досега Apple е придобила 13 фирми в различни технологични сфери. Последната е от 2 май и е разработчикът на микро LED екрани LuxVue Technology. Гигантът от Купертино разполага и с непрекъснато разширяващо се портфолио от патенти, като някои от най-интересните например са комбинацията между сензорен екран и електронно мастило. Подобна технология може да доведе до революция при таблетите и да сложи окончателно край на електронните четци. Проблемът е, че Apple я представя като концепция и регистрира като интелектуална собственост от години, но все още не е приложена на практика.

Потенциални цели

Реално компанията се опитва да напипа правилната формула за трансформация на три сегмента – автомобили, телевизори и умни аксесоари. При първите Apple полага усилия да наложи своята операционна система в колите и да ги превърне в свързани мобилни устройства. За момента резултатите са противоречиви, като това може да се дължи или на наложените ограничения от автомобилните концерни, или на невъзможността на групата да предложи смел и новаторски подход за това. Тези проблеми може да бъдат решени, ако Apple реши да произвежда собствени коли. Но подобно начинание е далеч по-сложно и специфично от разработването на потребителска електроника. Телевизорите също може да не се окажат печеливш бизнес, защото Apple винаги се цели в най-високия ценови сегмент и ако предложи революционен апарат, той може да се окаже прекалено скъп и да се превърне в бутиков продукт. Засега компанията има най-големи шансове при разработването на умни аксесоари. За момента повечето водещи играчи се опитват да предложат своите концепции, но без явен пазарен успех. Дори един от пионерите сред големите компании - Nike, излезе от тази ниша. Apple ще трябва да предложи нещо наистина различно и революционно в тази сфера, което да грабне потребителите. В противен случай може да се откаже по-бързо и от гиганта за спортно облекло. Като че ли именно тези са причините компанията от Купертино да не може да намери идеалната формула за трансформирането на тези сегменти и не пуска наистина революционен нов продукт през последните четири години.

Apple се нуждае спешно от "следващото голямо нещо", което да върне новаторската репутация на компанията и да отвори нови необятни бизнес ниши, които тя да доминира. Защото раздаването на дивиденти на инвеститорите решава проблемите в краткосрочен план, но пазарът не прощава в дългосрочен. А в момента гигантът от Купертино губи именно пазарните си позиции. Което може да сложи край на дългото пътешествие на Apple в Страната на чудесата.

Оригиналния материал capital.bg

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Поредната статия от типа "Apple е обречена компания, защото не пуска революционен продукт всяка година и защото Стив Джобс вече не е сред нас".

Сякаш забравят, че революционните продукти по времето на Джобс също бяха през 6-7 години, с изключение на iPad, който дойде само 3 години след първия iPhone.

Много са си добре Apple. Не разбирам какво са се разтревожили толкова за тях тия журналисти.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Нали трябва да пишат нещо...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Статията никак не е лоша, но с доста неточности и явно непознаване на спецификата относно компания като Епъл. Ще поживеем, ще видим, както казват братушките.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Самсунг иновират с инч и ядро годишно и гръб от дупчен балатум евентуално.

Обаче инчовете стигнаха 6, ядрата 8 и греда.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

5,1 бре, до шест има два модела поне :tooth:

П.П. Октакор нещо немá. Чакам го втора година. Манете майтапа, колко ли кихат дръпнатите за писане на такива "сериозни АНАЛизи"?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Евентуално може и мегапиксели да развиваме, но юзерите нахитряха, и на тва спряха да кълват. Останаха дистанционни с инфраред и s химикалка. QUADHD и октахд на 6 инча също може да е стръв.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

П.П. Манете майтапа, колко ли кихат дръпнатите за писане на такива "сериозни АНАЛизи"?

Прилична сума пари....

Отдавна съм спрял да обръщам внимание на такива глупости....така де-анализи.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ако се опитаме да избягаме от наложения за тук, имам предвид форума, стереотип на мислене, може да немерим нещо интересно и полезно, като информация. Не трябва да забравяме, че Apple все пак е търговско дружество и като такова целта му е да печели пари. Дали е иновативно или НЕ, доколко, ако ДА, има значение единствено, ако от това зависи прихода и респективно печалбата.

А, всичко, което касае т.нар. анализи е на първо място въпрос на данни, а след това на критерии, които се залагат, другото после… ;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Дидо, виж ми предното мнение. Не робувам на "стереотипно мислене", но е от ясно по - ясно, че "печалба" и "иновация" са две различни неща, и не е задължително да са взаимно свързани понятия. Давам пример: камерата на 5S е иновация, та знае ли се(визирам механизма и оптиката), ама понеже не носи пряко увеличение на печалбите(т.е. сама по себе си не е причината да си купиш 5S), не я споменават като такава. Цамцунг пълнят камерите с мегапиксели и печелят. Иновация няма, но има печалба. Задава се основателен въпрос: иновация = печалба или маркетинг и реклама+балък юзър = печалба?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Виж пост №5 ;) Иначе ти самият как наричаш типа потребител, който купува едно и също всяка година, само количествено изменено?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не, не следва това! Къде видя да споменавам Епъл, бре Гога? Леко натвърднах чии юзъри според мен са балъци. На последния ти въпрос, ще ти отговоря с контра - ти кога и защо си купи iPhone, и защо имаш iMac, макар стар модел? Точно Епъл е безпрецедентен пример за печалба с минимум или никакъв маркетинг(поне до скоро).

П.П. Я, четни малко:ARM: Осемядрените мобилни чипове са просто маркетинг

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Дидо, виж ми предното мнение. Не робувам на "стереотипно мислене", но е от ясно по - ясно, че "печалба" и "иновация" са две различни неща, и не е задължително да са взаимно свързани понятия...

… Точно Епъл е безпрецедентен пример за печалба с минимум или никакъв маркетинг(поне до скоро).

Alxx®, един от недостатъците на комуникацията по тази начин е, че понякога хората се разбират трудно, независимо от факта, че са на едно мнение. С поста си по-горе исках да кажа много повече, но за това трябваше да изпиша доста и не само, че ме мързи :blush: , а и не мога да се вместя в приемливия за форум размер на поста, (приеми, че съм проС ;)), та...

Определено печалба и иновация са съвсем различни неща. Това, на което акцентират Apple, е че печелят от иновативният си подход към техниката и маркетинга. Всички знаем, че са пионери в много, което включват тези две области. А, подхода на компанията да печели от иновация е изключително силно въздействащ не само върху крайния потребител, а и върху тези, които "мерят" успеха в числа и то изведени предимно от борсовите индекси и котировки. Свързвайки написаното със статията по-горе имам усещането, че автора е искал да каже, че въздействието на Apple върху крайният потребител е толкова силно, че дори и когато няма "очеизваждащи" иновации в продукта, който изкарват, продажбите не само, че не намаляват, а се и увеличават. А това всъщност е и част от маркетинга - култивиране на клиентска група… Да не прекалих? :p

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не си. Всъщност, това е есенцията на статията.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

"Понастоящем използването на осем ядра в смартфон е невероятно трудно. Истината е, че всичките осем ядра могат да се използват само за тестване. Мисля, че пускането на пазара на осемядрени процесори в момента до голяма степен е свързано с маркетинга. Тук не става въпрос за архитектурата на чипа, а за неговата маркетингова страна. Много хора обичат числото осем. Така например, в Китай то се смята за щастливо. Тоест, имаме щастливия брой от осем ядра".

Директор по мобилните решения на ARM Джеймс Брюс

Сигурно Тим Кук му е кихнал лично...

П.П. Под "балъци" визирам последователите на инчовете и ядрата, които са основният им аргумент при споменаването на термина "иновация". Не знам не схващаш ли, но аз не съм сляп фен на Епъл. Просто не мога да понасям фирми като цамцунг - мразя ги и в червата. Искат да са специалисти по всичко, но единственото което им се удава е да произвеждат поносимо добри чипове и хубави екрани, но не и завършени продукти. Копират едно или друго, обикновенно куцащо и хълцащо, а крайният продукт няма финиш - нямаш усещане за висок клас уред(каквото претендират те). Пример: Галакси ноут3(iPhone били скъпи?!) е мощен като мечка, има жесток екран, обаче има скапан софтуер и външният му вид е като на радио от Илиенци за 10 кинта. По - зле са от гаражните фирми в Шенцзен. Иначе, за пореден път ще го спомена - HTC за мен е пример за фирма, която се занимава САМО и единствено с мобилни смарт устройства. Продуктите им са много добри и изпипани, имат фасон и хубави материали, но им куцат финансите за реклама и поради това са в сянката на цамцунг, въпреки, че продуктите им са в пъти по - добри от тези на корейците.

Моето скромно мнение (поне доколкото аз разбирам нещата) е, че може да има маркетинг без печалба, но обратното е невъзможно.

Когато търсиш какво и как да набуташ на пазара - имаш маркетинг. Когато налагаш нещо на пазара - това маркетинг ли е? Това излиза доста извън общоприетите представи...Ако Епъл следваха маркетинга(поне преди първия iPhone), изобщо нямаше да са там където са сега. Щяха да си останат в '97-ма.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Свързвайки написаното със статията по-горе имам усещането, че автора е искал да каже, че въздействието на Apple върху крайният потребител е толкова силно, че дори и когато няма "очеизваждащи" иновации в продукта, който изкарват, продажбите не само, че не намаляват, а се и увеличават. А това всъщност е и част от маркетинга - култивиране на клиентска група… Да не прекалих? :p

Точно така, авторът с "две" преписани изречения доказва, че е некадърник.

iPhone, определн модел, дори и да не е добър, този модел сам по себе си е иновация в сравнение с преходният. Хората го виждат и се продава и пак казвам дори и да е модел с дефекти и не по вкуса на някои хора пак е иновация на iPhone - продукта който промени света.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Това излиза доста извън общоприетите представи...

Цитираното от теб въплъщава казаното от мен. Евала на такива маркетолози, ама колко фирми го следват точно така?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм НТС, Самсунг, Престиджио, Сони, Нокия и какво ли още не, но никога не бих определил някой като "балък" защото нещо му е харесало и си го е купил, а пък на мен тази фирма не ми допада.

За човек който има такова мнение и застава зад него може да се каже само едно: Евалата !

На мен ми е изключително драго когато сядам на една маса с такъв човек.

@Alxx тези неща които пишеш сериозно ли ги мислиш ? :)

Маса народ смята, че балъци са купувачите на S-ката айфон защото:

Модела който си купуват е същия като миналогодишния, дизайна не се е променил, иконките на спрингборда/десктопа са си същите и единственото по което се разбира, че си с друг телефон е това, че батерията започва да ти кара по-малко :)

За да заблудят хората бъзнаха малко иконките, шаренийка да има като при андроидите, сложат по някоя нова функцийка, слоумоушън например за да се различава от предходния модел и т.н.

Последния модел само се различава със скенера на пръстови отпечатъци... но тази година ще е различно, ще наблегнат на увеличаване на екрана (защо ли им е да го правят), ще пуснат фаблет... за какво им е, това не работи с една ръка, ще бъде водоустойчив - ах как копират от Сони.

Така, че всеки си има мнение и останалите трябва да го уважават каквото и да е мнението на човека.

Аз идвам на сбирките на форума, нямам айфон, но смяташ ли, че ви мисля за банда балъци... ако беше така нито щях да седна на една маса с вас нито щях да си направя труда въобще да дойда.

Едно е да хвърляш критики и упреци по дадена компания Епъл/Гугъл, друго е мнението ти за балъците.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ако сам се слагаш в графата "инчове и ядра", нямаш право да ми се обиждаш.

ще бъде водоустойчив - ах как копират от Сони.

Звучиш сериозно. Почти като цамцунг октакор. По твоята логика, всички автомобилопроизводители копират Daimler - Benz. Всички джинси копират Levi Strauss(това е почти вярно). Сигурно аз копирам JVV, щото съм кисел гъз. Ега не ме съди.

Искам да ти дам един пример относно взаимстването/купуването(или гепенето, в което редовно обвиняват Епъл) и копирането:

Салиери сътворил композиция в чест на австрийския император. Семпличка и приятна. Всички ръкопляскали, но не били чак впечатлени, защото Салиери бил добър, но не и гениален. Моцарт я чул, запаметил от първото слушане и веднага изсвирил своя версия: по - богата на съдържание, по - жива и въобще по - добра във всяко отношение, въпреки, че била изградена от същия мотив. Последвали бурни овации.

А, за копиращите Моцарт няма да кажа нищо, защото не съм им чувал или запомнил имената. Историята не си дава зор да помни бледите копия.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

… Абсолютно ненужни функции, но трябва да има нещо ново.

gorgior, според мен е логично един дивайс да се разглежда като цялостен продукт, като единение на соф и хардуеър с дизайн и ергономия насочена към желания потребител. Ако започнем да разсъждаваме "на парче", уверен съм, че по-голяма част от функционалността ще се окаже направо излишна :huh:

По отношение на водоустойчивостта съм на мнение, че е логично следствие на напредването на технологията. След като за един производител е възможно с голяма доза увереност твърдя, че е постижимо за по-големите и те просто го правят ;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не си прав, Гога. Камера ползва всеки, най - малкото инцидентно да запечата някой спомен. Без значение дали е кифла, осморка или дюнер кебап. Смартфоните са с камери вече над десет години и защо да не стават все по - добри? Подчертавам, по - добри, не с повече мегапиксели или по - големи лещи. Камерата на HTC One е само 4 мегапиксела, но като технология е иновационна. И наистина снима добре. По - добрите камери правят по - хубави снимки. Пръстовият отпечатък е улеснение за сигурност. И на мен ми се вижда ненужно, но е удобно да цъкнеш, вместо да пишеш парола всеки път. И отоплението на седалките в моята кола ми се виждаше ненужна екстра, ама одъртях и сега зимно време благославям създателя на екстрата. Между другото, след като е ненужен скенерът, к'во прави в "иновационния" жалъкСи ес5? А,да. Сетих се. Не им работи скенерът на ретината, не ще да ънлоква ако си разноглед и не си с дръпнати очи. Нищо де, догодина ще се бодем с иглички за кръвна проба и ще ни се скосят очите от "иновации".

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Имам един въпрос, четейки постовете ти. Защо посещаваш форума, пишеш в темите, ходиш на сбирките?

Аз идвам на сбирките на форума, нямам айфон, но...

Да не би.

.

На мен ми е изключително драго когато сядам на една маса с такъв човек.

Останалите ти твърдения няма да коментирам, личи си, че нямаш айфон, освен това някой теми си пропуснал. В тях пише какви са новите неща в следващия модел.

Нищо лично, просто ми е любопитно. ;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Куца им маркетинга със сигурност. Ако не беше така наесен щяха да пуснат пак два телефона - единия 4-инчов за такива като мен, които мразят лопатите и един 5-инчов за такива, които ги обичат и да не пускат големите лопати, които няма как да продават в десетки милиони бройки. Но ако свалят поглед от облаците, вземат да си погледнат краката и установят, че куцат наистина, а не конкуренцията им пречи да ходят, ще вземат да се огледат и наемат някой, който повече разбира от маркетинг. Като например кифлата със синята рокля и селфито. Тя за мен е пример е за правилно планиран и проведен маркетинг - от замисъла, през изпълнението, туку виж до предстоящите и (неминуемо) снимки в Плейбой да кажеме и наемането и като водеща на някое предаване в "хитова" телевизия. Евала ;)!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Темата е много интересна.

Първо, според мен, трябва на всички да е ясно, че тази статия е написана (или преведена) на база анализи и мнения на анализатори на сектора, които работят на Wall Street. Предполагам, че сте наясно, че там се намират най-алчните хора на планетата. Тъй като Apple е лидер в няколко сегмента за потребителска електроника е напълно нормално тези хора да спекулират с името и действията на компанията, за да се опитат да увеличат и ускорят забогатяването си (няма само някакви си тъпанари вице-президенти на Apple да са мултимилионери).

Разбира се, не може мнението на автора на статията и на авторите на анализите да бъдат отхвърлени с лека ръка, защото са базирани на публични данни за финансовите резултати и на обявени данни за бюджета. Но всичко останало е спекулация, тъй като знаем, че Apple не дава обяснение за решенията си, нито за данните, които предоставя на публиката. Това се прави всяка година на конферентния разговор за предходната година.

Колкото до маркетинговата стратегия на Apple - тя работи перфектно. Целта й е да предизвика положителни емоции в бъдещите купувачи, а не да рекламира технически спецификации или да се подиграва на конкуренцията (това го правят в keynote-ите :)). И те се увеличават постоянно. Лоялност печелят като продават много добър продукт. "Андроидаджиите" скачат от Samsung, на HTC, на Nexus и т.н., защото търсят да задоволят нуждите си от по-бърз хардуер, по-голям екран, повече мегапиксели. "Феновете на Apple" искат устройство, което да работи без засечки.

Последно за маркетинга. Това не е само телевизионната реклама, раздаването на безплатни устройства на звезди, спонсориране на събития. Маркетингът е всичко около продукта - от начина, по който е опакован, до хората, които го продават. Вижте магазините на Apple, услугата им за поддръжка и ремонти, допълнителните услуги (например обученията). Всичко това е маркетинг.

Размер на екрана. Моето лично мнение е, че в момента размерите на телефона, като цяло, са чудесни. Не бих имал нищо против да увеличат екрана, но с минимално увеличение на размерите на ус-вото. Фаблет не бих си купил, без значение от марката. Но пък осъзнавам, че Apple биха могли да продават с 10-тина милиона повече устройства на година, ако имат и фаблет. Въпросът е дали си заслужава разходите за развойна дейност, склад и пласиране това, че ще си увеличат продажбите с 5%?

И последно, ще си позволя да отговоря лично само на MMJ, понеже той винаги е компетентен в това какво трябва да направи Apple, за да не фалира: Казваш, че телефона бил със стар дизайн (от миналата година) и се различавал само с пръстовия отпечатък и някоя друга функцийка, за да се различва от предходния. А Galaxy S5 с какво се различава от предходния модел? Освен с това, че е по-зле от него. А да, с пръстовия отпечатък и с някоя друга функцийка. Прави същите сговнясани снимки, въпреки мегапикселите. Има същия гаден дисплей с надута яркост и неестествени цветове. Дизайнът му е същия (а стига бе?!?) като изключим задния панел, който беше определен от медиите, че прилича на цитопласт (band aid) и че изглежда евтино и го усещаш евтино (looks cheap, feels cheap). Т-т-т-точка по въпроса (както би казал Драго Стойнев).

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора

Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

×
×
  • Добави ново...