Премини към съдържанието
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

Uber в София


hidalgo

Recommended Posts

От скоро новата услуга за таксиметрови услуги е достъпна в София. Малко повече инфо за тези, които не са запознати с нея:

За разлика от традиционните таксита автомобилите са на частни лица – потребители, които са решили да се запишат като шофьори за Uber. От компанията потвърдиха пред "Капитал", че именно те стоят зад кампанията в социалната мрежа Facebook и интернет страница Kola v grada, която набираше шофьори през последните две седмици и предлагаше заплащане от 12 лева на час(толкова са изчислили от компанията, че могат да си докарат шофьорите от сметките за превоз - бел. ред.). Изискванията на сайта се припокриваха с тези на Uber, както и адресът за кореспонденция съвпадаше с този на софийския офис на американската компания.

Как работи

Потребителите, които искат да ползват услугите на автомобилите UberX, трябва да свалят мобилното приложение, което е налично за трите най-популярни операционни системи – iOS, Android и Windows Phone. След това трябва да се регистрират, като се изискват име, фамилия, номер на мобилния телефон и валидна кредитна/дебитна карта. За да работи приложението, трябва да се включи GPS приемникът на смартфона. То намира най-близката кола на Uber при повикване. Потребителят може да види модела на колата, имената и снимката на шофьора и рейтинга, ако предишните му клиенти са го оценили. Тарифата се изчислява на базата на изминатото разстояние по данни на GPS-а на клиента и шофьора, като накрая на пътуването плащането става автоматично от въведената карта. Uber удържа комисион, а останалото остава за шофьора.

Поне за момента цените са малко по-ниски от тези на нормалните таксита:

Колко струва

Макар очакванията да бяха за по-високи цени от тези, които предлагат таксиметровите превозвачи, американската компания излезе с по-евтини тарифи. Цената на Uber е 70 ст. за повикване плюс 40 ст. за изминат километър, както и 20 ст. за минута. Тарифата се изчислява, като се събере таксата за повикване и се добавят парите за изминато разстояние и времето, за което сте стигнали до крайната точка. Минималната цена за превоз е 3 лв., която потребителите могат да платят. Също толкова е и таксата за отменена поръчка. Uber предлага специална промоция за първите три месеца от ползване на услугата. Всички новорегистрирани потребители имат право на две безплатни пътувания в рамките на 30 лева всяко, като офертата важи до 20 февруари. За да активират промоцията, в изтегленото приложение се въвежда промокодът UBERXSOFIA.

Интересно ми е какво мислите вие. Бихте ли ги използвали? Кое ви допада и кое не?

Аз лично съм ги ползвал 3-4 пъти в Лодон и останах доста доволен от тях. Там цените им също са по-ниски от на "черните" таксита.

Източник

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 156
  • Created
  • Последен отговор

Топ автори в тази тема

  • Alxx®

    35

  • shpeki

    16

  • dessyteneva

    16

  • The Shaman

    10

Ако дойдат в Пловдив бих ги изпробвал с кеф.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Поредните кръвопийци. С тези тарифи, каквито са обявили + незнаен процент за юбер - какво остава за шофьора? Отделно, че повечето шофьори ще са без договори, неосигурени никак, а след година - две със скапани коли и липса на средства за нови. Боли ме фара, всеки си има глава на раменете какво ще работи, но няколкото години(нужни да се сринат те), ще съсипят и без това крехкия пазар на такситата. Легалните имам предвид. Отделно, че юбер-колите никоя институция не ги контролира като транспортни средства, няма психологическо изследване, няма застраховка на пътници и т.н. и т.н. Ненапразно са забранени в Германия и още няколко държави.

П.П. Да поясня: това НЕ СА таксита и според закона за движение по пътищата, превозът с частен автомобил срещу заплащане подлежи на наказателно преследване.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

20% са за юбер, 80% за шофьора. Отделно, той ако е достатъчно разумен, и разбира се, има достатъчно оборот, би могъл и да се самоосигурява.

Относно П.П.-то предполагам са го премислили преди да ги пуснат.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

В Германия не са забранени, ползвах ги преди около 2 месеца в Мюнхен. Цените са доста конкурентни спрямо тези на такситата (който се е возил в Европа на такси знае за какви тарифи става въпрос). Аз лично съм супер доволен от услугата и с регистриран Пейпал не съм имал никакви ядове.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Отделно, че юбер-колите никоя институция не ги контролира като транспортни средства, няма психологическо изследване, няма застраховка на пътници и т.н. и т.н.

За мен лично това е същината на "проблема" и факта, поради който аз няма да ги ползвам.

Сещам се, как всеки втори мазен тъмнокож чичко с миризлива 20-годишна колица ще купи някакъв смартфон втора ръка за 200 лева и в моментите, когато не превозва стадото овце на задната седалка, ще изкарва някакви пари, возейки хора.

В нормалните държави, където хората все пак си спазват в голяма част законите сигурно е друга бира и качеството е на задоволително ниво, но при нас някак си не мога да си представя картинката в добър вариант.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за изискванията, но скоро срещнах една реклама, в която набираха шофьори на свободна практика, при заплащане 12лв на час в удобно за тях време и имаше изискване колата да е до 5 години. Сега се замислям дали не е било за тях, но тъй като нашата бракма е по-стара, така и не се заинтересувах повече. Някой ако ползва услугата може да поразпита шофьора за изискванията, за да знаем от първа ръка. Принципно не бих се доверила, не знам защо, но имам някакви предубеждения...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Да, тия с 12-те лева на час са същата фирма. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ако е така, то изискването за колата е да бъде до 5 години, което май е по-добре от такситата, ако не се лъжа при тях беше до 10 години. Но пък остава въпроса за шофьорите, знайни и незнайни и в неустановено психическо състояние...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Най хубавото на UBER, е платформата, през нея се рейтингова шофьора, и който изпадне под определен миниум отпада. Така винаги може да се разчита на хубави коли и на евтина услуга. До момента компанията струва 40 милиарда долара. Това е повече от Делта Еърлайнс...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

12 лв на час, без никаква обвързаност към шофьорите. А после като включим изискванията колата да бъде такси по българските закони - кой ще плати за това нещо? Тия 12 лева май звучат привличащо само на първо четене ...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

За мен лично това е същината на "проблема" и факта, поради който аз няма да ги ползвам.

Сещам се, как всеки втори мазен тъмнокож чичко с миризлива 20-годишна колица ще купи някакъв смартфон втора ръка за 200 лева и в моментите, когато не превозва стадото овце на задната седалка, ще изкарва някакви пари, возейки хора.

В нормалните държави, където хората все пак си спазват в голяма част законите сигурно е друга бира и качеството е на задоволително ниво, но при нас някак си не мога да си представя картинката в добър вариант.

Безсмислено е да се пишат глупости без да си се поинтересувал и прочел малко. Няма как да има 20 годишна кола и ако някой се държи малоулно бързо отпада.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Има определени изисквания към колата както и хората които минават на обучение, няма как чичо Гуьо с каруцата да ви превози. Да не говорим че т.нар. "легални" шофьори в повечето случай са с ментални проблеми и баш описанието "тъмнокож чичко с миризлива колица" пасва на тях с техните шмекерлъци и номера.

Аз съм с две ръце за конкурентна практика с плащане от телефон на точно това което дължиш без да трябва да им слушаш номерата за бакшишите и манипулирането на апаратите....

Редактирано от profusion
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

20% са за юбер, 80% за шофьора. Отделно, той ако е достатъчно разумен, и разбира се, има достатъчно оборот, би могъл и да се самоосигурява.

Относно П.П.-то предполагам са го премислили преди да ги пуснат.

Дай да калкулираме:

Дачиа Логан(евтина кола), излиза 32-35ст на километър за седем години и 400 000км пробег(гориво, гражданска и овехтяване, застраховка пътник и каско няма). Юбер: 40ст/км - 20% = 32ст/км. Има ли малоумници наоколо?

би могъл и да се самоосигурява.

Би могъл??? Няма да коментирам.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

В Германия не са забранени, ползвах ги преди около 2 месеца в Мюнхен. Цените са доста конкурентни спрямо тези на такситата (който се е возил в Европа на такси знае за какви тарифи става въпрос). Аз лично съм супер доволен от услугата и с регистриран Пейпал не съм имал никакви ядове.

Дали? http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0CEcQFjAE&url=http%3A%2F%2Fwww.investor.bg%2Fsoftuer%2F458%2Fa%2Fsyd-zabrani-polzvaneto-na-uber-v-germaniia-179245%2F&ei=lpuJVJHmF8ad7gatl4DwCQ&usg=AFQjCNFKQxgfQy2Th3Cn-SO-KpLbpHDgBQ&bvm=bv.81456516,d.ZGU

Ние ги рупаме с колците в България...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Бяха забранени за кратко, след което вдигнаха забраната докато тече делото - http://techcrunch.com/2014/09/16/uber-germany-ban-lifted/. И на самия сайт на Uber изглежда, че можеш да си наемеш кола - https://www.uber.com/cities/berlin. Anyway, аз съм доста за този тип конкуренция. Не ми пука толкова дали са по-евтини или по-скъпи, колкото, че всеки един шофьор си има рейтинг и ако не се държи професионално, просто слиза надолу в класациите. Докато при такситата, има 3-4 компании и всичките са един дол дренки - има добри и възпитани шофьори, но мнозинството са селяндури, с които не бих се возил ако имах избор.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Документ за психично здраве-50 лева,преглед на автомобила-200лв.Да си таксиджия-безценно.Някои неща не се купуват с пари,затова да подкрепим Uber

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Помня, че като коментар под обявата на Uber в ФБ за набиране на желаещи ( още беше в начален стадий), един чичак беше написал отдолу, че разполага с 40 коли, които били "изпълнили" техните изисквания и 12лв го било устройвало като цена.Даже предлагаше да му пишат ЛС,и ако са "редовна фирма" , то "не виждал проблеми да не завъртят бизнес", и хоп - 10-тина дена след това вече Uber е факт.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Документ за психично здраве-50 лева,преглед на автомобила-200лв.Да си таксиджия-безценно.Някои неща не се купуват с пари,затова да подкрепим Uber

С такава "оценка" на нечии усилия, си заслужаваш смрадлив корейски кош, с манге зад волана. Такситата са точно каквито са клиентите - помислете малко, преди да ми опонирате.

Аз съм бивш таксиметров шофьор и се отказах точно заради такива "клиенти" като тебе. Имах три автомобила, един от които карах лично. Даже го има на снимка във форума.

Обидно е да се трудиш, да предложиш качествена услуга и някой "велик" клиент да се държи с теб, сякаш си му длъжен. За това какви мърлячи се возят, няма да коментирам. Има доста хора във форума, които са ми виждали колите и знаят какво означава такси.

Юбер никак не е по - евтин, а равен или по - скъп на моменти. Много неща относно тарифирането се премълчават. А, относно рейтинговането: има приложения, които работят с легални таксита и вършат отлична работа. Пример - Taxi Stars.

Редактирано от Alxx®
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Дали? http://www.google.bg....81456516,d.ZGU

Ние ги рупаме с колците в България...

Абе, не знам кой какво рупа, ама това ми е бележката от 26.09.2014, пък ти си чети некакви писания. А най-голямата реклама е фактът, че бакшишите от цяла Европа протестират срещу тях.

http://prikachi.com/images.php?images/160/7776160S.png

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Нещата се менят с времето, адаш. Виж си датата.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли някой насила кара хората да се записват като шофери в Убер. АКо няма делавера просто няма да има шофери.Доста е просто.

ps Цигании от бакшишите ни достатъчно съм търпял. Нека имат конкуренция и те да се осъзнаят малко.

Редактирано от shpeki
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Точно тук е уловката. Това не е конкуренция, а вероломно нарушаване на транспортните закони.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора

Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.



Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

×
×
  • Добави ново...