Премини към съдържанието
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

Uber в София


hidalgo

Recommended Posts

Guys, успокойте се малко, няма смисъл да се караме за глупости :) Аз принципно бих бил съгласен с Alxx, че нещата трябва да са законово уредени. Ако не живеехме в България. Всяка година плащаме с приятелката ми 5 цифрена сума данъци за да може 1 път да искаме да заведем дъщеря ми при специалист и личната лекарка да ми се кърши и да ми обяснява "ми то направленията..." и още 49853298 такива случая. Ако всички си плащаха данъците, ако законите се спазваха и нямаше таксита, получи ли си лиценза по алтернативни пътеки, да, Uber биха били нелоялна конкуренция. Но предвид, че сигурно половината таксита в София са "нелоялна конкуренция" на съвестните такива, не мисля, че Uber е истинският проблем. И да, от клиентите сигурно зависи донякъде да изчезнат неетичните или некачествените таксита от улиците, но аз нямам амбиции или желание да раздавам правосъдие. Времето и нервите ми са достатъчно ценни, че да седна да отказвам несъответстващи таксита или да се разправям за левче ресто. Така че ако някой ми предложи по-добра услуга и по-комфортно/бързо пътуване, последната ми грижа е дали си плаща данъците и дали някой подкупен чиновник му е ударил печат на документите или не.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 156
  • Created
  • Последен отговор

Топ автори в тази тема

  • Alxx®

    35

  • shpeki

    16

  • dessyteneva

    16

  • The Shaman

    10

Да не скачаме на здравеопазване,че ако нямаш пари ще те оставят да умреш като куче...

Жив пример - 1 седмица седях в къщи на болкоуспокояващи за да изкарам някакъв камък от бъбреците....

Когато отидох на частен прием в Александровска болница и ми разбиха камъка и ми звъняха да ме питат как съм...

Самото Uber няма да го коментирам - и в София и в Перник ползвам няколко таксиметрови шофьори,които им звъня по личните телефони - хич не ща да чуя за други.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

След като не са законни подайте сигнал за това, ще ги осъдят за два дена. Нали това проповядва алксксР, да не се седи и да се трае.

Да речем, че имам пръст в приложението, познавам добре автора и знам с каква цел е създадено. И не плюя, само казвам, че не става за нищо.

Какво значи не става за нищо ? Нали съм го ползвам и си вършеше работа. Сега това, че явно е западнал контрола кой точно е виновен ? Може би Юбер ? Или просто са има прекално много мърлячи между бакшишите.

Не казвам, че юбер са ми виновни, а, че са закононарушители(ако знаеш какво означава това). Виж поста на Тони, ако не ти е ясно.

Как пък определи какви са ? Съдия ли си, съд ли го е казал? Какво е станало ? Почна смело да отсичаш.

И, не, не съм от тия българчета, които слагат всички под общ знаменател, но съдейки по постовете ти, със сигурност те класифицирам като противен. До тук нито един обоснован аргумент, а когато видя такива в отсрещната страна(които не можеш да обориш), отвърна с квалификации. Ясен си ми като вчерашен "Телеграф".

И недей точно на мен с "да си оправите колите". Тук се обърка, при това много тежко. Много мразя вчерашни гъзари да ме квалифицират, без да са наясно.

Ясно, ти пък какви аргументи имаш освен, че мрънкаш, че на жена ти ще и вземат хляба ?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз доста дълго съм разсъждавал по начин като "да не го окепазяваме човека, и той семейство храни", обаче така не става.

На твърдо мнение съм вече, че има ли нещо нередно, трябва да се сигнализира. Било убер или каквото и да е.

Така е по-добре и за потребителите, и за бизнеса, и за услугите като цяло.

От личен опит го казвам това - дълго не сигнализирах и не давах на работещите при мен да го правят за нарушения на колеги щото уж нали не било етично... Ама то се прецаква така целият бранш.

По темата - нещо не ми вдъхва доверие тая фирма, въпреки поредното финансиране, което са получили. Звучи ми като напън да се ползва нещо различно.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Френското министерство на вътрешните работи обяви, че от 2015 г. забранява услугата Uber, която e близка до тази на такситата.

Това се случва след като днес таксиметрови компании блокираха основните улици и булеварди в Париж, като знак на протест срещу скорошно решение на съда да не забранява Uber, съобщава France 24.

Три от таксиметровите компании в Париж призоваха своите шофьори да участват в колективната демонстрация, за да протестират срещу "незаконната конкуренция на гигантската уеб базирана таксиметрова компания".

Пътища, свързващи френската столица с летищата "Шарл де Гол" и "Орли", бяха блокирани от таксита, като това затрудни много движението в Париж.

Скоро след началото на протеста френското вътрешно министерство обяви, че Uber ще бъде забранена във Франция от 1 януари.

"Услугата не само е незаконна, но и излага потребителите на реална опасност", заяви говорител на министерството.

Докато Uber се появи в България едва миналатата седмица, редица световни градове и държави вече определиха услугата за превоз като незаконна.

На 8 декември холандският съд е постановил, че Uber нарушава действащите закони. На същия ден градската управа в Ню Делхи също е забранила услугата, след като пътник обвини един от шофьорите в изнасилване.

Испания също е забранила Uber, защото нарушава законите за лоялна конкуренция. В Тайланд също са се произнесли, че услугата е незаконна.

Миналата седмица в Сан Франциско и Лос Анджелис осъдили Uber за заблуждаване на потребителите.

http://offnews.bg/

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

А бе ще взема със 7-цата да стана един таксиметров шофьор, пък да видим от другата страна на барикадата как е.

Ще си монтирам и една скрита камера да заснема физиономии опулени, като види клиента в каква кола ще се вози. :biggrin:

пп.Но съм съгласен абсолютно, че без регистрация, без данъци, без осигуровки и без ясни правила кой носи отговорност не става и вместо с бавни стъпки да вървим към бяла държава с пари и бизнес на светло, някак си не ми се връзва да се връщаме назад с тарикатски методи да прецакаме всички по всякакъв начин. (под "всички" имам предвид държавата и нейните институции)

Следващата стъпка сигурно е да се измисли ресторантьорски бизнес по къщите - търся си заведение, където да отида със семейството да вечеряме и влизам в някое приложение, където хората предлагат къщите и апартаментите си за ресторантьорски цели.

Отиваш, готвят ти и ти принасят, после си тръгваш и 100-те лева сметка си остават за хората - дали са 56,40 за продукти и останалите пари са им печалбичка.

Найс, а?

А ресторантите, където имат професионално оборудване, касови апарати, сертификати и удостоверения от ХЕИ, пожарни и прочие какво правят?

Тъпа е аналогията, но е вярна и разбирате какво имам предвид.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз сега се возих в едно три годишно Audi А3 и съм повече от доволна, прекрасно обслужване, приятна атмосфера, нова и чиста кола, мацката, която караше даже беше от "нашия отбор" и имах възможността да разцъкам 6 Plus, въобще впечатленията ми се затвърждават, искам услугата да просъществува! Иначе питах - на граждански договор са, няма да повдигам отново темата с данъците и плащанията, предполагам че и самата фирма си има счетоводители, които си вършат работата, аз разсъждавам чисто консуматорски и съм предоволна, а таксиметровите шофьори вместо да стачкуват, както в цитираната по-горе статия, нека вземат пример как се обслужва и кое удовлетворява клиентите.

Едит: във връзка с аналогията за ресторанта - то и сега има хора, които си приготвят кетърнига в къщи и обслужват, така че това не е нещо ново, у нас доходи винаги са се укривали и юбер не е и ни трябва да бъде изкупителната жертва.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да се намесвам в спора,но нали отчитате, че Uber не е някоя квартална мутра , а компания оперираща в над 200 града в 53 страни по света, струваща над 40 милиарда долара (почти колкото БВП на България за 2013). Да, има проблеми тук там, но резултатите и са впечатляващи.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

@Деси: А аналогията с "хирурзи на свободна практика" например?

Въобще за мен това с Юбер е безумие. Когато се кача в нечия кола, дефакто поверявам живота си в ръцете на шофьора. Затова с пъти предпочитам този човек да е лицензиран, проверен, подлежащ на контрол и носещ отговорност!

Доводите "ма те и другите бакшиши не са стока" и т.н. са меко казано смешни и нямат нищо общо с темата. Да може да е така, да може да си купуват свиделствата и прочее, но това вече е въпрос на държава и политика. Предпочитам слаб контрол пред никакъв.

Мразя да правя сравнение с "белите държави", но в случая просто се налага. В Австрия да станеш бакшиш не е достатъчно просто да размахаш шофьорска книжка и лист от доктор. Тук те държат изпити по познаване на града, оказване на първа помощ и т.н. и доколкото съм чувал въпросните изпита са доста тежки и голяма част от кандитатие се отсвирват. Ето защо Юбер никога не могат да пробият тук.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се да не се окажеш прав, първа помощ има още на шофьорския курс, а предполагам, че има някакво отсяване като стаж и нарушения, следващия път ще се поинтересувам и за това. Има и система за оценка в самата програма, чрез която постепенно пак ние, клиентите ще отсеем тези, които не са ни допаднали. Поверяването на живота е относително, за мен няма значение, защото убиват хора и по спирките, докато чакат рейса, моят мъж на времето си купи книжката, но е перфектен шофьор, това също не е мерило или поне не можем да слагаме всички под един знаменател. Не искам да споря, просто изказвам своето мнение и подкрепата си за услугата, това е. В края на краищата не е задължително да се ползва, тези шофьори така и така са по улиците, не може да се ограничат, а който намира пътуването за риск, има избор да поръча такси. Точно това адмирирам аз - възможността за избор, правото да си дадеш парите на този, който те е обслужил по-добре. Въртим се в затворен кръг - една част харесват услугата, друга - не, няма как да го променим, ще видим какво ще стане. А за хирурзи въобще няма смисъл да говорим, толкова безсрамно некадърни лекари има, починали деца, бременни и прочие, та чак не искам да си го помислям, а всичките са учени и практикуващи...осъдени обаче няма и няма да има или ако има прецедент ще е смешен, както този от Исул, дето уби дете и получи условна присъда, нека не го коментираме, моля те!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Виж, разбирам те отлично, но наистина не зная как да изразя мнението си по-разбираемо. Има некадърни лекари, има пияни и некадърни шофьори, но пак казвам, това е въпрос на държавен контрол, а не на вида услуга. При описаните случаи ти имаш (макар и хипотетичната възможност да си потърсиш правата, да поискаш възмездие за щетите от точно определен субект - болница, таксиметрова фирма, власти ...). В случая с Юбер не е така, ти реално ползваш услугата от частно лице, на което не са му поискали квалификация и което има някакво подписано споразумение с някой, който не е в България. Мисля, че ме разбираш. Достатъчно е един единствен нещастен случай заради некадърност, психическа нестабилност, техническа неизправност на колата или каквато и да е причината и нещата са ясни. Ако се случи на друг е просто статистика, но ако се случи на теб е 100%-ва трагедия.

От другата страна стои и моралната страна на въпроса. Както Алекс писа по-горе, какво се случва със съвестните хора от бранша? Тези, които си плащат и поддържат колите, застраховките, осигуровките и т.н.? Точно снощи гледах репортаж за това, че близо 60% от производството на хляб е в сивия сектор .. легалните фурни, плащащи всички горе упоменати разходи имат себестойност на един хляб 60 ст. в същото време на пазара може да се купи хляб за 40ст. Нали се сещаш, че при това положение много, ама много скоро ще ядем само хляб, изпечен в някое мазе с подобаваща "плънка" ... А съвестните производители ще се наредят на опашки пред НОЙ.

От 3-та страна (философската) - тъй като няма контрол върху тези "таксита", много вероятно е те да "заобикалят" данъчните и осигурителните разпоредби. Ако не дай си Боже ти се случи нещо, ти ще потърсиш болница, полиция и т.н. Тоест предимно услуги от публичния сектор, които се издържат именно от въпросните "заобиколени" разпоредби. С други думи, ако ползваш този вид услуга, би поощрила дейност, която дефакто е нетен консуматор на обществените услуги...

Те така. Но спора е излишен. За всеки влак си има пътници, моят обаче е на БДЖ, а не на Юбер :tooth:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Дани, честит имен ден на патерици :smile: Не се хаби, малко хора проумяват за какво им говоря и вече са ме сложили в графата "адвокат на мизерниците". Всеки път си обещавам да не влизам в спорове с тесногръдци, но се поддавам, де'а.

Не искам да се намесвам в спора,но нали отчитате, че Uber не е някоя квартална мутра...

Ми да, не е на квартална мутра, а на "велики американци". Да им направим по една услуга без ръце? Нищо, че заобикалят закона и взимат хляба на хората с нелоялни практики. Ти на такива как им викаш, ако не мутри? Аз им викам паразити.

П.П. Извинявай за тона, още ме държи от обяд ;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък мисля, че това е право на избор! Така, че е безсмислено да се навивате кое и как е по-добре и по-правилно.

Още сто да се навъдят, няма лошо.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Шаман,в твоя бизнес спазваш законите и наредбите,нали?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля, че е правилно да говорим за неспазване на закони. Има институции, които следят за тези неща и след като толкова много хора са фенове да се доверяваш на "малкото контрол", можем да разчитаме, че ако има нещо нередно, тези институции ще се погрижат. Вече дали е етично или не е друг въпрос, но според мен колкото AirBnB е неетично, толкова и Uber. И там недоволстваха хотелите в началото, ама се примириха.

Редактирано от killer4o
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Шаман,в твоя бизнес спазваш законите и наредбите,нали?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Аз ги спазвам, десетки други не! Оправям се все пак, не се оплаквам. Както по-горе каза колегата, не ми се вярва многомилиардна компания, да не си е осигурила нещата законово!

Напълно съгласен с килерчо. Лоялноста е друго нещо, но аз лично не мисля, че е останало много от нея в който и да е бизнес, макар и нашата компания, все още да е ръководена от нея.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Както във всеки български форум, така и тук някой като започне някоя тема и се изсипват един куп разбирачи и започват да коментират кое е правилно и кое не.

Не искам да засегна никого, но да се говори за това как Uber крадял от хляба на "милите и възпитани" таксиметрови шофьори и в същото време всеки да чака с нетърпение поредния jailbreak за да може

да сваля платени приложения безплатно е нелепо.

Не защитавам Uber, ползвам такси един два пъти в годината и едва ли ще си регистрирам кредитната карта само за това, но ми беше интересно какво представлява услугата, за което мисля е започната и самата тема.

За съжаление обаче темата се превърна в някакъв юридически спор който според мен трябва да се води някъде другаде.

Иска ми се да чета теми в които да намирам наистина полезна информация, а не такива в които се водят разговори подобни на кръчмата в махалата където всеки разбира от политика, футбол и жени.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

"всеки да чака с нетърпение поредния jailbreak за да може да сваля платени приложения безплатно" :scratch:

И аз искам да чета смислени постове, ама няма.

Относно това кой какво намира и как възприема даден пост е съвсем друга тема.

Хората (аз поне със сигурност) си изразяват мнението и гледната точка.

Ако всеки се ограничи да коментира темата, а не различното мнение на предния, доста недоразумения ще се изчистят.

Тъпото е, че много хора виждайки различно мнение от тяхното хукват да оборват дадения човек, че не е прав и да доказват своята теза, а нито единия нито другия няма да си промени гледната точка.

И затова живота е интересен и пъстър, защото сме различни хора с различни възприятия, мисли, чувства и т.н.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Понеже имаше няколко примера по темата, ще си позволя да дам един и аз.

Свързан е със замяна на Хотел със B&B (нощувка със закуска), ползвал съм услулата в Испания, Италия и Австрия. В Испания, 5 човека използвахме апатамент във Барселона за 100 Евро, във Виена бутиков такъв, отново в центъра и на същата цена, в Италия бяхме даже повече хора. Пропуснах Синая в Румъния, 9 души за 110 евро. Във всичките случаи, сме били супер доволни. Това ме кара да забравя за стандартната услуга с нощувки в хотели за по 60-120 евра на човек. С този пример, отнесен към Uber, искам да ви кажа, че подкрепям идеята.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Сега вечерта пак ги ползвах, от Гоце делчев до Каблешков. И километър сигурно нямаше, за 5 мин дойде кола, нямаше мрънкане, че е къс маршрута или подобно. Всичко си беше както трябва. Нарочно викнах точно от стоянката на бакшишите, е така да им е гадно. Много доволен за втори път. Оставих само коментар, че бавно караше и по ниска оценка. Готино е така с оценяване.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Много доволен за втори път. Оставих само коментар, че бавно караше и по ниска оценка.

С колко трябваше да кара, с 200 ли? В града е 50км/ч. Точка. А, сега си прочети собствените постове за мрънкането. Наистина ме убеди, че си противен. На такъв като тебе и Ролс за 10ст/км да му изпратят, пак нещо ще му е криво.

Ти си "клиент" с нула звезди, брато.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Да ви кажа че това с рейтинга работи двупосочно. Както клиента оценява така и шофьора. Ако се лиготите/не че казвам че се лигавите/ като нищо ще ви дават ниски оценки и в един момент шофьорите като виждат клиент с нисък рейтинг не го вземат/не приемат поръчката/. За Бг не че е проблем и друго такси ще си вземеш но един път в чужбина да ти трябва Убър и нема ти приемат поръчката а ти се чудиш кво става що не приемат.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

С колко трябваше да кара, с 200 ли? В града е 50км/ч. Точка. А, сега си прочети собствените постове за мрънкането. Наистина ме убеди, че си противен. На такъв като тебе и Ролс за 10ст/км да му изпратят, пак нещо ще му е криво.

Ти си "клиент" с нула звезди, брато.

Като има зелен светофар няма нужда да изключва от скорост, на първия мина на червено щото даде газ на на жълто, втория ни хвана. И двата можеше спокойно да ги хване. Тия номера ги правят бакшишите, може и да е бивш кадър. Демек ти винаги караш с 50 по софия, дори по България и Цариградско ? Май само гледаш си контра защото не съм на твоето мнение. Онзи ден човека си караше с 80-90 по България и после по Цариградско. Нормалните бакшиши карат с 50. Нали досега пишеше, че не се оплакваме и си траеме. Сега обратното мрънкаш. Нема угодия за тебе.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Мхм, от Гоце Делчев до Каблешков, скочихте през Цариградско за по пряко. Бакшишки номера мръсни, как не ги е срам?!

Аз не съм "контра", а те оборвам с аргументи. Спор се води с аргументи, а не с анадолски масали и разкази за пиянска маса.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора

Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.



Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

×
×
  • Добави ново...