Премини към съдържанието
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

И видео игрите поемат към "облака"


BulgarianSS

Recommended Posts

0000137437-article3.jpg

През миналата седмица японският електронен гигант Sony обяви, че иска да придобие компанията Gaikai за 380 млн. долара. От своите центрове за данни тя предлага стрийминг игри. Технологията позволява на играчите да играят в уеб браузър визуално разнообразни заглавия, без да инсталират някакъв специален софтуер или купуват нов хардуер за по-добри графични възможности. Тя работи с лаптопи, таблети, смартфони и дори с някои телевизори.

За Sony придобиването е възможност да излезе извън сянката на PlayStation 3, при която от създаването ѝ през 2006 г. продажбите постепенно спадат с все по-силни темпове. Световните продажби на традиционните конзоли се свиват все повече, тъй като много потребители на видеоигри все по-често използват интернет, за да играят, пише в свой анализ Wall Street Journal.

С тази сделка Sony показва, че залага сериозно на тази технология, известна като "Cloud Gaming". Първата такава услуга, наречена OnLive, бе пусната през 2010 г., след близо десет години подготвителната работа. От тогава се появиха редица конкуренти, включително Gaikai, компания със седалище в Алисо Виехо, Калифорния, която започна дейността си през януари 2011 г.

Но експертите от игралната индустрия предупреждават, че технологията трябва да преодолее някои технически и финансови препятствия, преди да стане сериозна алтернатива на традиционните устройства.

Cloud Gaming има ясни предимства – например потребителите не трябва да купуват скъпи конзоли. И все пак технологията досега може да се похвали само с умерен успех. Анализаторската компания IDC изчислява, че OnLive през първото тримесечие на годината е имало около два милиона клиенти. Спрямо 60 милиона продадени конзоли на Sony и Microsoft това е доста слаб резултат.

Говорители на Sony и Gaikai не са пожелали да коментират данните. OnLive пък не предоставя финансови данни, а компанията е собственост на няколко дялови инвестотори.

Компаниите за облачни услуги все още продават твърде слабо своята технология, което според експерти може да потисне ръста на игралната индустрия. Според софтуерни компании като Electronic Arts, която експериментира с технологията, все още има нужда от повече иновации преди Cloud Gaming да стане реална алтернатива. "Тя все още е в начален стадий", казва Ричард Хилеман, творчески директор на ЕА и експерт в облачните технологии.

Едва ли някой оспорва, че интернет има огромно влияние върху света на видео игрите. Zynga, например, показва, че над 290 млн. потребители на месец използват нейните визуално опростени игри. И конзолните производители предлагат онлайн услуги, които позволяват на потребителите да се свързват един с друг и да играят един срещу друг, като например Sony PlayStation Network и Xbox Live на Microsoft.

Microsoft вече експериментира със своя собствена версия на облачни игри, за да установи, дали това ще е икономически обоснован модел за компанията, твърди запознат с плановете източник. Microsoft има сървърите, технологията и необходимата експертиза за облачни игри, казва източникът, пожелал анонимност. Но заради техническите предизвикателства и разходите, свързани със създаването на услуга, която достига до всички потребители на Xbox, засега Microsoft ще се фокусира първоначално върху технологията Xbox Live.

Компании като OnLive и Gaikai изместват натоварването на дейността на конзолите на свои сървъри. Центровете за данни струват пространство и електричество, те трябва да се охлаждат и се нуждаят от бърза връзка към интернет. Освен това, съобщават представители на индустрията, сървърите се нуждаят от по-сложни графични чипове.

Става дума и за чисто физически закони: картини, които са генерирани в отдалечен център за данни, обикновено се появяват по-късно в конзолата на потребителя, обясняват представители на индустрията. Забавянето след като потребителят натисне даден бутон, също е по-дълго от това при традиционния персонален компютър или конзола.

„На 100% е вярно, че това е проблем, но 100% е вярно също така, че той може да бъде решен", каза Стив Пърлман, главен изпълнителен директор на OnLive. По време на тестове компанията е успяла да докаже по-бързо време на реакция на софтуера, отколкото при традиционните конзоли. "Ние знаем как можем да намалим това значително."

Пърлман казва, че OnLive е намалила значително своите разходи, след като е купила сървъри за визуално по-сложни задачи. Компанията е получила финансова подкрепа от HTC, Juniper Networks и Warner Bros.

Също толкова оптимистично се изказват и от Nvidia. Фирмата произвежда графични чипове за видео игри. Нейното най-ново семейство чипове, което е известно под името Kepler, може според компанията да генерира почти толкова бързо изображения и да ги изпраща на екрана на потребителя, както всяка традиционна конзола.

Тази „GeForce GRID" технология бе приета наскоро и от Gaikai и дава възможност за просвирване на няколко игри от един и същи сървър. Това намалява големината и разходите за управление на центровете за данни.

„Техническите проблеми ще бъдат преодолени през следващите няколко години“, казва Тони Тамаси от Nvidia.

Освен потенциалното въздействие върху продажбите на хардуер, Cloud Gaming поставя и някои нови въпроси за самите производители на игри. Те трябва да се замислят как и при какви условия да „заемат“ своите заглавия на тази технология и как тя да не навреди на продажбите на конвенционалния софтуер.

OnLive например предлага за месечен абонамент от 9,99 долара неограничен достъп до над 200 по-стари игри, но за по-новите заглавия цената скача.

Неограничен достъп за играта „Saints Row: The Third", която е на осем месеца, струва 49,99 долара, колкото струва и играта в онлайн магазина на производителя. Потребителите обаче може да платят и само 6,99 долара, за да имат тридневен достъп до заглавието.

Хилеман смята, че цените и други проблеми с облачните услуги засега предотвратяват изместването на традиционните игри от тях. Но Cloud Gaming давала възможност за достигане до нови клиенти и нови ценови модели.

Тази гъвкавост е също толкова важна и за компанията Two Interactive Software, която предлага някои от своите игри в OnLive. Също така е изкушаващо, че пиратството по-трудно може да бъде прилагано чрез облака, казва главният изпълнителен директор Карл Златоф. „Ние сме готови да си сътрудничим с всеки, който е сериозен, и предлага една добра платформа с правилно финансиране“.

investor.bg

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

И през Мак не работи маи дава ми нещо за inactive java plugin...

Редактирано от profusion
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

инаталирай си java 7.5 или разреши плъгина в браузъра

а може и да не работи ощена мак, не съм го пробвал

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Да с резрешен плъгин в Сафари стана - качеството и бързодействието е удивително! за съжаление игрите са демо :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ами за без пари - демо, по късно или ще плащаш абонамент или ще си купуваш игрите които искаш да играеш (само дано не е и двете заедно :smile: ).

Иначе това ще сложи край на гейм конзолите и геймърските ПЦ-та, трябва ти само телевизор, контролер и интернет :smile:

П.П. Щях да забравя - тази Java 6, която е от Apple е уязвима и точно за това плъгина не е разрешен по подразбиране. Разреши я само за gaikai.com или си изтегли Java 7 от Oracle - http://www.oracle.com/technetwork/java/javase/downloads/jdk7-downloads-1637583.html

Редактирано от lambreto
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора

Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

×
×
  • Добави ново...