killer4o Публикувано Октомври 2, 2015 Публикувано Октомври 2, 2015 Аз явно съм малко по-глупав и не разбрах каква е драмата - че е заменен, а пише ремонтиран или, че е заменен с рециклиран апарат, а не с нов? Иначе, Деси, заменят с нови само ако няма рециклирани (първите няколко месеца след обявяването на нов модел) или първите 14 дни след покупката. И поне моят опит е, че доста трудно ще разбереш дали е рециклиран или не, така че не ми звучи голям проблем. 2 Цитирай
Alxx® Публикувано Октомври 2, 2015 Публикувано Октомври 2, 2015 Лесно се разбира от сайта на Епъл по датата на активация И да, проблем е. Според директива на ЕС(и ЗЗП в частност), рециклиран продукт се дава за обезщетение само след като е уведомен потребителят и той се е съгласил писмено с това. Във всички останали случаи се дължи връщане на средствата, поради разваляне на сделката. На него са му писали в протокола "ремонтиран", за да си отворят вратичка при съдебен спор дали са му набутали рециклаж или са ремонтирали неговия, като второто би било спазване на закона, докато първото е нарушение. Всичко обаче е лесно за доказване. Продадох си бързия автомобил приятелю, но и без него става. Не ми беше по джоба, иначе...дано новият й собственик я оцени подобаващо. Силна кола е. Цитирай
killer4o Публикувано Октомври 2, 2015 Публикувано Октомври 2, 2015 Аз от потребителски съображения имах предвид, че е малко все тая Иначе не знаех, че законът не позволява замяна с рециклирани устройства. Това на практика би значело, че почти всяка замяна след първите няколко месеца е потенциално незаконна. Цитирай
dessyteneva Публикувано Октомври 3, 2015 Публикувано Октомври 3, 2015 И аз не го знаех това, но честно казано от потребителска гледна точка, предпочитам замяна с рециклиран, вместо нашенски майстор да ми рови в телефона. Sent from my iPhone using Tapatalk Цитирай
Alxx® Публикувано Октомври 3, 2015 Публикувано Октомври 3, 2015 Редът в закона в общи линии е следният: Ремонт за сметка на търговеца и по негова преценка къде, но в 30 дневен срок от датата на предявяване на рекламацията. При невъзможност за ремонт - замяна с нов продукт, с рециклиран(при писмено съгласие на клиента), с друг модел на същата стойност или по - скъп/евтин със съответно доплащане(пак при писмено съгласие). Разваляне на сделката и връщане на пълната сума платена по договор. При неспазване на 30 дневния срок за изпълняване на гаранцията, сделката се разваля и клиентът има право да си поиска платената сума веднага, без значение каква е причината за неизпълнението в срок. 2 Цитирай
Иван Шопов Публикувано Октомври 3, 2015 Автор Публикувано Октомври 3, 2015 Казаното от Alxx е вярно (за рециклирания продукт не съм убеден, че има опция да се заменя със съгласие). Така или иначе съм депозирал молба с две точки: Да се отговори писмено дали новият апарат е рециклиран или нов; Да ми бъдат възстановени всички заплатени суми за този апарат (съгласно чл.114, ал. 1 и 2 от ЗЗП). Първият отговор ще бъде прелюбопитен за КЗП, защото ако е рециклиран ще е признание, че нарушават закона. Ако твърдят, че е нов е леснодоказуемо, че това твърдение е невярно. На втората част съгласно ЗЗП нямат право да откажат, но знае ли човек - досега се нагледах и наслушах на какво ли не. Цитирай
Иван Шопов Публикувано Октомври 14, 2015 Автор Публикувано Октомври 14, 2015 (редактирано) 13.10.2015г. Накратко ще отбележа, че в момента нямам време да сканирам и качвам. Днес в офис на "Мтел" бе приет "новият" апарат, който замени старият. Това се случи в присъствието на двама служители на КЗП, които извършиха необходимите проверки и удостовериха всичко. На протокола за рекламация има допълнение, че не съм удовлетворен, а 20 минути по-късно получих смс, че "имам отговор на молбата ми", в която исках възстановяване на цялата сума. Предстои да взема отговора и да го предам на КЗП, а интересното от предоставената им днес документация е, че в три различни документа са описали три различни действия - 1. Смяна на контрол модула (още ползваме подобни несъществуващи термини), 2. Смяна на IMEI (ако това е възможно искам да си смена ЕГН-то) и 3. Смяна на апарата. Как така са се случили три различни неща едновременно предстои да разберем от проверката на КЗП. Хубавото в цялата история е, че ако отново се докаже процедурата за замяна с рециклирани апарати ще е налице "нелоялна търговска практика", което води до по-сериозни санкции и публична забрана това да се случва. Следва... Допълнение от днес - 14.10.2015г. Вчера, около час след като приключихме с КЗП получих СМС, че молбата ми е разгледана и мога да посетя офис за да я получа. Днес, младеж от офиса, в който подадох молбата ми се обади любезно и ме информира за решението им. То е - възстановяване на всички заплатени суми (апаратът е лизингов) и прекратяване на договора за изплащане. Изводи: 1. Мтел спази чл. 114, ал.1 и 2 от ЗЗП, за което получават адмирациите ми. 2. Необходимо е да върна вчера взетият iPhone 6 и до 15 дни сумата ще бъде налична в офис на Мтел или депозирана по сметката ми. 3. Оказва се, че не е необходимо да чакам да изтече договора ми за да го преподпиша, тъй като ще бъде прекратен. Знаете, че докато тече един договор обикновено излизат по-добри предложения както за апарати, така и за месечни такси. Позитивите лично за мен са два: - ще взема направо 6S на по-нисък лизинг от предишният,който плащах; - ще премина към по-атрактивен абонаментен план. Негативите: - до 15 дни ще бъда без обичайният апарат, но това не е болка за умиране. Генерални изводи: 1. КЗП работи чудесно и бързо, когато имате пълна документация, аргументи и факти. 2. Мтел са склонни да се съобразяват със законите на Република България и се надявам това да се превърне в практика, а оплакванията като моите да изчезнат напълно. Ако за някого представлява интерес, в идните дни мога да сканирам всички документи и да опиша стъпка по стъпка предприетите действия. Пак казвам - това не е рецепта, а само напомняне, че не са нужни оправдания и неверие, а фактология и аргументи покрити с документация. Окончателен извод: Happy end-a съществува и не е само празно понятие! P.S. Alxx, барни ми репутацията приятелю или я направи на 56000, та дребните цифри да не си личат. Редактирано Октомври 14, 2015 от Иван Шопов 7 Цитирай
Asen_77 Публикувано Октомври 14, 2015 Публикувано Октомври 14, 2015 Иване, когато си търсиш правата и клякат. Няма къде да ходят. Въпроса е, че на голяма част от хората не им се занимава. От това страдат само те. Стига харесвахте на човека постовете, колко пъти да ви обясни, че иска да запази лайковете на 56 броя, че му е любимо число! Цитирай
Иван Шопов Публикувано Октомври 15, 2015 Автор Публикувано Октомври 15, 2015 (редактирано) Не клякат толкова лесно за съжаление и предполагам, че повечето некоректни търговци разчитат на това, че единици се борят до самия финал. Простата аритметика показва,че при 5000 рекламации примерно и 5-ма чешити е в пъти по-изгодно финансово да се платят всички глоби, но са се спестят пари от останалите. Колкото повече хора държат на качеството, правата им на потребители и взаимната коректност - толкова по-лесно ще става. Иначе ще продължаваме да си слушаме за "политиката на производителя", "ами то няма какво друго да се направи" и "ами, да не сте си го купували". Чувствам се удовлетворен честно казано, а и горд, че подобни дребни "битки" завършват позитивно. Пак казвам - не вярвайте на празните думи, че "КЗП нищо няма да направи" и "То и други са опитвали, ама не можеш да се пребориш". Искаш ли, упорит ли си, последователен и коректен - истината дори и след време ще възтържествува! Искрено се надявам, че няма да ми се наложи да правя "хеттрик" и наистина "Мтел" (а и другите оператори, защото и там не е по-различно) да държат на клиента поне толкова, колкото твърдят в телевизионните им реклами. 15.10.2015г. - допълнение: Ново двадесет. След вчерашните любезности, днес отидох да си взема отговора. Ха, познайте... Извинение от г-жа Врабчева - Началник отдел "Жалби" и уверение, че апаратът ми ще бъде сменен с чисто нов! Видях и мейл от някакъв младеж от "жалби", който изисква опаковката на кутията да бъде отворена пред мен. Поисках обяснение как така за 24 часа се промени становището, но отговор няма. Вторият въпрос беше защо аджеба молбата ми хем е удовлетворена, хем всъщност решението е различно от исканото в нея (и задължително в случая). Дали имаше отговор? Получих телефонния номер на г-на, който движи моята жалба. Същият любезно ми обясни, че е в извънработно време, но "утре щял да направи всичко възможно да бъде удовлетворена молбата ми". Странна работа... КЗП са били уведомени, че парите ще бъдат възстановени, както се изисква и в молбата. Аз бях уведомен за същото. На финала се оказва,че някой пак се опитва да извърти нещата. Явно прекалено рано съм се зарадвал, че справедливостта е възтържествувала. Е, утре сутринта отивам в КЗП за да представя копие от отговора на молбата ми, който е в разрез с гореспоменатите членове и изобщо не мисля да връщам за момента апарата, който взех преди 2 дни за да получа друг - чисто нов. Следва... P.S. И ако някой от "Мтел" чете - не променяйте отново отговорите си, че пак стана голяма боза! Редактирано Октомври 15, 2015 от Иван Шопов 3 Цитирай
Asen_77 Публикувано Октомври 16, 2015 Публикувано Октомври 16, 2015 Този г-жа Врабчева е най-пазения човек в Мтел. " Подписва " всичко, но когато се забатачат нещата от некадърността на служителите и стигнеш до среща в техния офис на Кукуш 1, ти изпращат " представител ", който изобщо не знае защо е там и какво да прави. Просто ти седи и мрънка без да е наясно. Цитирай
Иван Шопов Публикувано Октомври 16, 2015 Автор Публикувано Октомври 16, 2015 Така... След проведени днес разговори с г-н Илиян Михайлов от отдел "Жалби" първо получих уверение, че ще бъде сведен случая (като прецедент, какъвто не е) до знанието на висшестоящите, а по-късно бе потвърдено, че "нямало основания да бъде възстановена заплатената сума". Интересното е, че според юристите ми (КЗП ще има ясен отговор след седмица), правото да изберат как да удовлетворят рекламацията са го ползвали, когато са ми предали рециклираният апарат. Нищо де - ако преди бях склонен да приема наказателно постановление за 2000 (две хиляди) лева като достатъчна компенсация, този път като че ли ще минем и през съда. Започвам да качвам всички документи до момента за да бъдат евентуално полезни на хора, изпаднали в същата ситуация. Хронологично: Рекламационни претенции за споменатият апарат iPhone 6 - пълен опис на срещнатите проблеми. Протокол за приемането на апарата в Мтел - забележете текста, че по апарата няма следи от удар или одраскване. Протокол за състоянието на апарата в Булграм - тук вече имало такива следи. Снимка 1 на апарата в офиса на Булграм - ръчичките са на любезният им служител. Снимка 2 на апарата в офиса на Булграм Снимка 3 на апарата в офиса на Булграм Снимка 4 на апарата в офиса на Булграм След този преглед директорът на фирмата установи, че следи от удар нямало, но описанието в онлайн проверката остана същото. В описанието се добави - изпратено към външен сервиз, тоест самите Мтел. Сервизната поръчка на Мтел - забележете новият IMEI, което ще рече замяна, а всъщност пише ремонт за да се избегне конфликта с КЗП. Проверка по IMEI номер на "новия апарат" - простата проверка доказва, че апаратът е бил активиран/ползван преди повече от година. КЗП приема това за доказателство, че апаратът не е нов. Внесена молба за отговор на поставен въпрос и искане за спазване на чл.114, ал.1 и 2 от ЗЗП - датата е 02.10.2015г. Причината да не ме удовлетворява замяната с нов апарат е, че Мтел очевадно предлагат рециклиран такъв. - датата е 13.10.2015г. Забележете изричното несъгласие от моя страна с така решената рекламация. Отговор от отдел "Жалби" - датата е 13.10.2015г., часът е 30 минути след замяната на апарата. Втора молба до Мтел за спазване на закона и отговор на поставеният въпрос - датата е 15.10.2015г. Следва изчакване на отговора по втората жалба (споменаха ми по телефона, че щом не ми било отговорено първия път, да пусна втора и така до незнайно кога) и процедурата по проверката на КЗП. Любопитно: Сметка 1 - Възстановяване на заплатените суми до момента - под 1000лв. Сметка 2 - Разходи на Мтел за поредно наказателно постановление, един рециклиран апарат и втори, който ми "дължат" - над 4000лв Прелюбопитно: Желанието на Мтел да замени рециклираният апарат с нов няма конкретен срок и давност. Иначе казано мога да ползвам рециклираният такъв до момент, в който аз преценя, а след това Мтел са длъжни да го заменят с вече предложеният от тях нов. Ако на някой не му се вярва - може да се допита до КЗП, самите Мтел (и по телефона днес го дискутирахме) или първият юрист. Изводите оставям на Вас. 3 Цитирай
Иван Шопов Публикувано Декември 14, 2015 Автор Публикувано Декември 14, 2015 Времето си минава ли минава... Ето отговорът на г-н Георгиев - Директор "Обслужване на клиенти". Ето и последващата молба от мен в отговор на това писмо. КЗП продължават да работят по случая и се надявам да се стигне до определение за "нелоялна търговска практика". Ако това се случи не само глобата ще бъде в пъти по-голяма, но и официално ще бъде забранено да бъдат разглеждани и "удовлетворявани" рекламации по този начин. Следва... 5 Цитирай
Иван Шопов Публикувано Юни 15, 2016 Автор Публикувано Юни 15, 2016 Така.... Днес посетих офиса на МТЕЛ в МОЛ "Сердика" и ми предоставиха чисто нов, неразпечатван апарат + всичките му аксесоари. Можех да сотя и да си чакам да бъде изчерпан тотално iPhone 6 и да изисквам заплатената сума, но честно казано предпочетох бързата смяна. Сага №2 приключва със замяна с чисто нов апарат и излишно за мен набутване от страна на МТЕЛ да играят упражнението 2 пъти. 5 Цитирай
Mariush Minkov Публикувано Декември 22, 2016 Публикувано Декември 22, 2016 И аз се сблъсках днес с политиките на Булграм. Обадиха се да ми обяснят, че гаранцията ми отпада, защото телефонът е изпускан и нещо вътре било счупено. Това била причината за проблемите с неочакваното изключване на телефона без да му е паднала батерията. Както може да се очаква - телефонът е на повече от година. Факт е, че е изпускан, също така е факт, че проблеми с изключването си имаше от самото начало, просто напоследък зачестиха. Моля дайте ми съвет какво да направя? По принцип бих им теглил една и отишъл в Creative Center да ми го оправят, но след примера на колегата Шопов се вдъхнових да си търся правата и да не ги оставям така да ме е*ават. Убеден съм, че ме лъжат, защото според сайта на Apple, телефонът ми подлежи на безплатна подмяна на батерията поради дефект. Едно от местата, посочено в сайта на Apple е именно Булграм. Благодаря на всички отзовали се. Цитирай
Pe6o666 Публикувано Декември 22, 2016 Публикувано Декември 22, 2016 Ако си в София, вземай една тръба и отивай да ги видиш лично... Цитирай
The Shaman Публикувано Декември 22, 2016 Публикувано Декември 22, 2016 Вчера на приятел му се счупи дисплея на седмицата. От Мтел е. Звъннах в Креатив да питам какво да правим и хората ми казаха да не се занимавам с Ментел а да го пращам при тях. Това и направих, но телефона беше в първата година от гаранцията си. Цитирай
anych Публикувано Декември 22, 2016 Публикувано Декември 22, 2016 И аз се сблъсках днес с политиките на Булграм. Обадиха се да ми обяснят, че гаранцията ми отпада, защото телефонът е изпускан и нещо вътре било счупено. Това била причината за проблемите с неочакваното изключване на телефона без да му е паднала батерията. Както може да се очаква - телефонът е на повече от година. Факт е, че е изпускан, също така е факт, че проблеми с изключването си имаше от самото начало, просто напоследък зачестиха. Моля дайте ми съвет какво да направя? По принцип бих им теглил една и отишъл в Creative Center да ми го оправят, но след примера на колегата Шопов се вдъхнових да си търся правата и да не ги оставям така да ме е*ават. Убеден съм, че ме лъжат, защото според сайта на Apple, телефонът ми подлежи на безплатна подмяна на батерията поради дефект. Едно от местата, посочено в сайта на Apple е именно Булграм. Благодаря на всички отзовали се. Ако изключването на телефона е свързано с батерията и попада в дефектните бройки произведени през септември/октомври 2015г го носи в Креатив. Днес си взех моя от там. Смениха ми батерията без никакви проблеми. Преди да го заненса им писах мейл със серийния номер на телефона, за да направят справка дали е от "дефектните". Минала съм първата година, тоест реално не е гаранционен към тях, но нямах проблеми. Телефона е закупен от Мтел и изобщо не съм се занимавала с тях. Директно с Креатив си общувах.Изпратено от моят LG-H850 с помощта на Tapatalk Цитирай
koksibg Публикувано Декември 22, 2016 Публикувано Декември 22, 2016 По програмата на Апъл за гаранционна замяна на батерии срока е три години на устройства, което ще рече че устройствата трябва да са произведени до три години за да ти сменят батерията по тая програма. Примерно ако тел е производство 2015(както моя) до 2018 се квалифицирам за замяна на бат. според сайта на Апъл. Между другото вчера ми смениха моята батерия(от Септември ме побърка да се ИЗКЛ сам)в Апъл сторе. В Англия съм и си букнах замяна и на ден съм вече и мога да кажа че новата бат е супер. Засега е на 17.54 станд бай и 4.24мин юсидж. Предната на този станд бай е зареждах два пъти а сега даже имам 13 процентна. Още да кажа че гаранцията в случая по тая програма не важи, даже и изтекла гар пак сменят, мойта си е изтекла Октомври 2016 и я смениха. Единствено трябва да е до три години стар тел. Според мен виж в Криетив как стоят нещата. Успех. Sent from my iPhone using Tapatalk Цитирай
Mariush Minkov Публикувано Декември 23, 2016 Публикувано Декември 23, 2016 Аз батерията ще я сменя в Creative, но проблемът ми е, че гаранцията ми е обявена за отхвърлена. А все пак може за нещо да ми потрябва в бъдеще. Цитирай
Mariush Minkov Публикувано Декември 23, 2016 Публикувано Декември 23, 2016 преди 1 минута, gorgior написа: Значи, по-нагоре сам казваш, че телефона е изпускан! Не знам какво ти пише в гаранцията, но почти на всякъде при изпускане , удряне, давени и т.н. гаранцията отпада. Не виждам с какво можем да сме ти полезни. И аз не знам какво пише в гаранцията, от Мтел ми я взеха заедно с телефона. Разбира се, че не очаквам да ми поправят повреди и щети в резултат на изпускане. Но не виждам причина гаранцията да отпада за дефекти, които не са в резултат на това. В случая имам проблем с батерията, а твърдението на сервиза е, че проблемът не е в батерията, а в телефона. Отхвърлят ми гаранцията поради съмнителни причини, дават ми грешна информация и ми искат пари за подмяна с нов телефон. Ако за теб това е добър пример за спазване на гаранционните условия, значи наистина няма с какво да ми помогнеш. Цитирай
mirror Публикувано Декември 23, 2016 Публикувано Декември 23, 2016 Когато си нарушил гаранционните условия на производителя какво очакваш, състрадание, милостиня?! Цитирай
Mariush Minkov Публикувано Декември 23, 2016 Публикувано Декември 23, 2016 и близки срещи с дървени философи във форума 2 Цитирай
gogi6 Публикувано Декември 23, 2016 Публикувано Декември 23, 2016 Нали се пише протокол при приемане на телефона от служител на мтел или сервиз?Ако там пише,че няма следи от удар и т.н?Пишеш жалба и това е Цитирай
dessyteneva Публикувано Декември 23, 2016 Публикувано Декември 23, 2016 и близки срещи с дървени философи във форума И като молиш същите тия "дървени философи" за помощ, най-малкото си запазваш мнението за себе си, защото е леко грозно да обиждаш хората, които те съветват, да не говорим, че е в разрез с правилата...Sent from my iPhone using Tapatalk Pro 1 Цитирай
mirror Публикувано Декември 23, 2016 Публикувано Декември 23, 2016 Еми заповядай на някоя форумна среща или вземи сушеница, наденица, кашу, трушийка и заповядай на гости. 3 Цитирай
Recommended Posts
Присъединете се към разговора
Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.