dessyteneva Публикувано Март 30, 2015 Публикувано Март 30, 2015 На мен ми хареса по-скоро жеста на компанията да поеме разходите по нужните документи. Дали ще стане и е нас обаче, не е ясно, ние сме малък пазар и дори да го изгубят май няма особено значение... Sent from my iPhone using Tapatalk Цитирай
Alxx® Публикувано Март 30, 2015 Публикувано Март 30, 2015 "Жест", след години лапаница и укрити данъци? Хехе Разходите за пригаждане на една кола към текущите разпоредби е в пъти над 100 евро. Вероятно ще кихнат включването им в лиценз(ако получат), но останалото си е за сметка на водача. Мога да ти направя приблизителна разбивка за частен играч(шофьор, не в лизингова таксиметрова фирма) да пригоди кола за такси: 1. Изкарване на документи за превоз - психологическо изследване и документ за правоспособност за извършване на превоз на хора. Таксите са към 45лв(преди). 2. Кола до седем години(до скоро беше до пет), с 4 или пет врати и минимум 4 места. Пазарът е шарен, но масовата кола в тоя бранш е Шеви Авео. Здрава такава е 7-9 хиляди. Поставяне на газова или метанова инсталация(на бензин рентабилност НЯМА) - от 800 до 2000(зависи от модел, производител и т.н.) 3. Регистрация на ЕТ или по ЕГН като свободна професия. Подаване на декларации, късане на нерви по опашки и получаване на два заветни документа: за липса на неплатени данъци и за липса на задължения по осигуряването. Без тях - няма разрешително. По никакъв начин. За юридически лица се изисква собствен лиценз, а там е страшно и парата е доста. 4. Боядисване в одобрен нюанс жълт цвят(мдам, има пет такива, нищо, че се гледа през пръсти на някои фирми) - от 800 до...средно, но качествено пребоядисване е 1200лв. Сигурно има и за по - малко, но се очаква колата да изглежда конкурентоспособна, поне в София. Минаване през КАТ за нов талон - 30 до 80лв(ако е нов внос). 5. Оборудване: стикери 50-тина лв, таксиметров апарат със сервизен договор и фискална памет е около 330-350лв, монтажа е отделно. Табелка "такси" и задължителния надпис" не работи" - 30-тина лв. 6. Комуникация: Таблет(ако фирмата е с такива) - 300лв(средно). Радиостанция(ако се изисква) 380лв за българска(за чеп не става) и +50% за сериозна марка(горе-долу). Таксите за употребата им са месечни и обикновенно влизат в цената за ползване на лиценза към дадена фирма. Разходите по монтаж на устройствата са различни, някои сами си ги поставят, други си плащат. Плаща се при всички случаи за настройка на радиостанцията на работните честоти към даден превозвач. 7. Договор с лицензиран превозвач - месечна такса. Средно е 120-150лв и се плащат в началото на месеца. Със собствен лиценз е цял роман писане(и чувал пари) как се прави. 8. Обиколка по институции за узаконяване на автомобила, в които влизат: Оглед във фирмата, с която сключвате договор за превоз и евентуално одобрение. Посещение в ИААА за регистриране на таксито(с такса 20-тина лв без почерпките), сверка на точността на апарата(годишно, 20лв), специализиран преглед за такси на пункт за ГТП(прави се два пъти годишно, на двойна цена + 10лв ако имате алтернативно гориво). След приключване на цялата схема, документите се носят обратно във фирмата и се чака. Фирмата подава до транспортната комисия заявка за вкл. в лиценз на даден автомобил(това се прави първо, чака се за резултат). След цялата обиколка и десетина дни чакане, се занасят всички документи обратно при превозвача, събират се накуп и се подава заявка за издаване на разрешително на колата, до общината в която се извършва превозът. Пак се чака, нерядко по две седмици. Там се кихат едни 60лв. Редът не е точен, позабравил съм го. Може и да пропусна някоя точка. В цените не влизат почерпки, кафета, подкупи и скъсани нерви от полуграмотни държавни и частни служители. 8а: Забравих: застраховка места, всяко по отделно се плаща и завишена гражданска отговорност. При всичките отстъпки и гимнастики, няма как да се падне под 240лв с малолитражка. Получавате разрешително(евентуално). Кръстите се, сядате в колата и...честито. Възвръщаемостта е под 6% на годишна база в момента и то ако карате малолитражка, с газ или метан. Има крупни играчи, които подготвят много коли накуп(и им падат разходите), които после дават под аренда на разни индивиди. Най - неподдържаните коли и най - тинявите шофьори на пазара са от този вид. Още ли ви се виждат дебели цените? Бая роман изписах, но четенето му ще ви измие прозорците за някои заблуди относно такситата. Има и още, но не си заслужава да пиша за тях. Темата е за юбер, но понеже се изписаха много глупости за "гнусните бакшиши", смятам, че е редно да се прочете и направи реално сравнение. И пак ще отбележа: такситата са каквито си ги направите. Лоша кола/шофьор? Слезте и вземете друга. Точка. P.S. Някога бях "бакшиш". Играл съм по правилата, но се отказах от занаята заради клиентите. Стимулират мърлячите, а аз карам на бисквити. Сега да им е сладко. 2 Цитирай
dessyteneva Публикувано Март 30, 2015 Публикувано Март 30, 2015 Аз пък го виждам като жест, защото нищо не им пречи да кажат - като искаш да работиш под нашето лого, извади си това, това и това и ела, нали? Щото дори и лапаница да е било, не са длъжни да го правят, както тук вие сами се оборудвате и минавате през всички гореизброени гадости, нали? Не вярвам колите да са жълти, както и някои други добавки, може би ще добавят това, което е задължително за превоз на хора, като застраховки и т.н. И въпреки всичко, евала на Юбер, че въобще ги е грижа за нещо. Знаеш, че харесвам услугата и съм много далеч от идеята де се приравни с тази от клипа на Рут Колева, която се шири по нашите улици, далеч съм и от мисълта да оценявам нечии труд, аз избирам Юбер и не задължавам никого с мнението си. А с цитираната статия исках да ти покажа само, че не всичко е черно там, просто тенденциозно се разпространяват точно подобни случаи, като изнасилвания или нападения или като твоята цитирана статия с крадените акаунти, а като се замисли човек, сред толкова хиляди човешки същества, изпълняващи услугата, има ли начин да няма черна овца? Щото, ако се разровим в криминалните хроники за случаи с наши бакшиши, сигурно томове няма да стигнат запизписването им, ама и по-лесно да гледаме в чуждата паничка, че току виж конкуренция се появила, пък не е сгодно... Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Цитирай
Alxx® Публикувано Март 30, 2015 Публикувано Март 30, 2015 Щото дори и лапаница да е било, не са длъжни да го правят, Ми, не. Просто защото ако шофьорите ще си плащат, по - добре да си платят на доказана фирма на пазара с осигурен бизнес по хотели, аерогари и т.н. Толкова за "жеста". Кримихрониките нямат общо нито с юбер, нито с такситата или който и да е. Хора извън закона има от всички професии, извратеняци - също. Това е работа на полицията, не на нас. Аз не плюя, само информирам, а четящите ще си направят изводите сами. Юбер са точно от типа фирми, които искат да ч*кат дявола във въздуха. Гога, не видях къде са снахите в послеписа ми? Ясно ми е, че си контра на всичко и всички, ама като нямаш какво смислено да кажеш - по - добре си затрай. Цитирай
dessyteneva Публикувано Март 30, 2015 Публикувано Март 30, 2015 Не че искам да споря, ама по-призната фирма от юбер, при това в толкова страни по света, надали има в бранша у нас. Както и да е, всеки с позицията си, надявам се и тук нещата да са благоприятни и услугата да оцелее, за да я ползват тези, което искат, за останалите има безброй таксита. Sent from my iPhone using Tapatalk Цитирай
Anthony Публикувано Март 30, 2015 Публикувано Март 30, 2015 Oт Юбер има пoлза в Западна Европа, защoтo там разликата в цените е някoлкo пъти. Тук за лев-два пoвече или пo-малкo въoбще не ме вълнува. Вие все еднo живеете в тия таксита, дейба. 6 Цитирай
Alxx® Публикувано Март 31, 2015 Публикувано Март 31, 2015 Не схвана написаното от мен ли? Разочароваш... Цитирай
Recommended Posts
Присъединете се към разговора
Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.