Премини към съдържанието
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

Неспазване на гаранционното сервизиране от Глобул


B_A_D

Recommended Posts

Не ги сменяме, Пеца, оправяме ремонтираме ги :tooth:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеца по-късно...

Здравейте, искам да споделя моите преживявания със сервиза на Германос.

Преди празниците, на 7-ми Декември оставих 5-цата на ремонт в магазин на Глобул. Бях я закупил от тях преди 11 месеца (с договор), които станаха 12 и половина докато седи при тях.

Бяха ми се появили поне 3 дефекта (или проблема). Home button-а спря да работи, зелен glow по border-a на дисплея, който се увеличаваше с времето, проблеми със зареждането така докато накрая спря да се зарежда напълно.

Както и да е, оставих телефона, като описаха проблемите в протокола. Тук искам само да отбележа нещо банално - винаги четете какво подписвате. Чак онзи ден обърнах внимание какво са записали в протокола - "одраскан, ужулен и следи от изпускане". Това при положение, че си пазя много device-ите и конкретно този телефон има съвсем леки следи, точно по border-a, който е супер кекав при 5-цата. Както и да е, това е в моята градина. Въпроса е, че явно така ги учат в магазините и това е често срещана практика.

Та, проблема не е за отказана гаранция.

Проблема е, че днес е 40-ти ден, в който седя без телефон. Нямам обаждане от никой, нито от магазин, нито от сервиз.

Вчера се обадих на КЗП, за да ми потвърдят дали този 30 дневен срок, който е упоменат в закона е важи за календарни или работни дни. От КЗП ми казаха, че няма рабтони/неработни - от дата до дата, което значи че днес тече 40-тия ден.

Звъннах на оператор да проверя какво се случва, бяха адски учудени и загрижени за създалата се ситуация. Продиктувах IMEI номера на телефона и ми казаха, че чакали нов device от Apple, 10 дена щяло да отнеме. Не можаха да ми кажат кога да очаквам телефона, не можаха да ми кажат също и от кога са влезли в сила тези 10 дена - разговора се провежда вчера на ден 39, като до този момент седя без никаква информация - поне едно телефонно обаждане от сервиза, където да ми се каже с две думи какво става.

Имам чувството, че до вчера този телефон е бил забравен някъде - проверих IMEI-a в Apple и не пише никъде, че device-a е подменен.

Изобщо цялата ситуация е абсурдна и не знам това некомпетентност ли е, какво е ... нямам на идея каква може да е причиниата за такъв начин на работа и къде по веригата им може някой да не си свърши работата така, че да има такъв случай като този.

От КЗП ме посъветваха да пусна жалба при тях и да опиша случая, което ще направя днес.

Някакви други съвети или идеи какво да правя?

Редактирано от undef
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Няма какво да те съветваме, те хората са го написали.

tu6ysu9a.jpg

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Отиваш и си искаш парите,хич не те грее,че те трябва да чакат 10 дни за ново устройство.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Какво се случва - мисля, че заради някой от некомпетентост и некадърност в магазина, в който оставих devicе-a е създалата се в момента ситуация.

На 2-рата седмица (27 декември), след като оставих телефона, от офиса ми звъннаха да disconnect-на iTunes account-a ми (заради Find My iPhone).

Знаете, че от iOS7 насам има нови неща и явно това е вътрешно изискване от сервиза - като се приема телефон да се махне акаунта. Нещо, което никой не ме попита на 7-ми декември.

От оператор се опитаха да ми излезат с номера, че периода почнал от тази дата 27-ми :smile:

Аз ги попитах как така, като приемно-предавателния протокол е от 7-ми, а след това връщане не съм подписвал нищо и не съм получавал нов протокол. Струва ми се, че на момичето от call center-a й беше ясно какво се случва и че някой не си е свършил в магазина работата, но ми каза че има нов протокол от 27-ми.

И реално някой се е подписал от мое име на новия протокол, нежо което ще излезе след жалбата до КЗП, предполагам.

Също ще пусна жалба в Глобул, за да обърнат внимание какви хора са hire-нали в конкретния магазин.

Иначе телефона до 7 дена щял да дойде от Apple, но не съм сигурен дали да го взимам.

Въпрос - при положение, че е лизингов телефона, в правото ли съм да си искам парите обратно?

Редактирано от undef
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

По принцип - да, но за теб е неизгодно май. Прецени си. Иначе, това с подписването на новия протокол(ако някой се е подписал от твое име) е подсъдно и би могъл да ги понатиснеш за компенсации под угрозата от разследване и дело.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Съвет от мен поискай да ти удължат гаранцията за времето което е бил в сервиза , ако ще го вземаш.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Това е законово задължение на продавача, не е до искане.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Подадох оплакване в Глобул, където почти веднага ми отговориха, че са проверили случая и се извиняват - за да ме компенсират ще ми подменят устройството с ново; сега трябва да изкажа хиляди благодарности, предполагам :)

Също пуснах жалба в КЗП.

Както и да е, ще пиша как се е развила тази моя малка драма.

Поздрави,

В.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 месеца по-късно...

Здравейте, доста четох по форума за гаранционния сервиз, правата ни и начините да ни "врътнат" . Всякакви съвети ще ми бъдат полезни, тъй като ми предстои среща с Германос.

Случаят е следният:

Iphone 5, закупен от Германос на 05.04.2013г. на лизинг, 2 години гаранция.

Преди няколко месеца телефона загряваше много, чак не можеше да се пипне, особено докато се зареждаше. Към днешна дата батерията явно е заминала. Телефона се зарежда много бавно, батерията пада много бързо. 4 пъти вече изгасва на 40% батерия, не иска да се включи докато не го сложа на зарядно. Като го сложа стартира директно на 40%. Въпросите ми са следните:

1. Това води ли се повреда, която да се поема гаранционно или ще ми излезнат с номера, че е от неправилна експлоатация? На гаранционната карта на гърба на фактурата пише, че гаранцията не се отнася за акумулаторната батерия и аксесоарите към продукта. Гаранционната карта е стандартна за всичките им продукти, но важи ли това и за телефон, който е с вградена батерия?

2. Има ли шанс телефона ми да бъде сменен с нов, заради тази повреда и важи ли и тук принципа на Епъл, че не ремонтират телефони, а сменяват с нови? Това само в рамките на едногодишната гаранция на Епъл ли важи или до изтичане на гаранцията на Германос?

3. Как да си гарантирам, че няма да ме врътнат с маркерите за влага, както доста хора са писали във форума, че имат такава практика? Телефона ми нито е изпускан, нито някога е мокрен! Предполагам, че в магазина само го приемат и няма начин да го отворят пред мен, за да констатират какво се случва вътре? Тогава какво правим и какво трябва да изискам да пише в протокола?

4. Някой знае ли дали Германос дават оборотен телефон и какъв, ако дават? Защото в Глобул преди няколко месеца, когато се появи проблема със загряването се опитаха да ми кажат, че докато телефона ми е в сервиза, ще ми дадат Нокиа 1100 ........... ????!!!!! Тия са луди. Задължени ли са изобщо да ми дадат телефон, който да ползвам и ако се направят на луди имам ли основание да споря?

Всякаква друга информация, която можете да ми дадете, ще бъде от полза. Искам да съм много подготвена, за да не ме "врътнат".

Благодаря предварително.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

1, Да, поема се. Условието за батерията е невалидно, както сама си се сетила.

2. Нов ти дължат при невъзможност за ремонт, но ще ти пробутат рециклиран с аргумента, че Епъл процедирали така(!!!), което е в директно нарушение на ЗЗП. Теб едногодишната не те бърка, ти си купила телефона от германос и имаш работа с тях.

3. Никак. Осигури си протокол и ако те врътнат, ще трябва да опираш до институции или съд на базата на тоя протокол.

4.Не, а би трябвало.

http://kzp.bg - изтегли си ЗЗП и чети, всичко е там.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора

Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

×
×
  • Добави ново...