Премини към съдържанието
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

Recommended Posts

Публикувано

На мойте има на самият обектив две копчета. Едното е ауто фокус, другото е ауто стабилизиране.

  • Отговори 174
  • Created
  • Последен отговор

Топ автори в тази тема

  • DreamcatcheR

    25

  • cvetty

    16

  • Kery70

    10

  • Monro

    7

Публикувано

На Никона във Фото-синтез в промоцията, за която спомена колегата asen4o0, пише, че обективите са:

"

- Nikon AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G

- Nikon AF-S DX VR Zoom-Nikkor 55-200mm f/4-5.6G IF-ED

"

Считам, че и двата са със стабилизатор, също доколкото разбрах "IF" означава "Системата за вътрешно фокусиране", "ED" не зная какво е, предполагам е някаква "добавка". В китовия няма "Системата за вътрешно фокусиране".

На канона (пак във Фото-синтез) пише, че е с обективи:

"

- Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II

- Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG Macro

"

Разбирам, че само китовия е със стабилизатор.

Апаратите и двата ли нямат в телата си стабилизатори?

Публикувано

Стабилизацията не ти трябва, освен ако не мислиш да снимаш видео. На мен стария ми обектив (18-55) имаше стабилизатор и го държах пуснат, защото си мислех че ми помага. Като взех 18-135, който е без стабилизатор, видях че е напълно ненужен при снимки. Ако, обаче ще снимаш и видео, търси със стабилизация.

Публикувано (редактирано)

Две думи относно стабилизацията.

Най-нужна е при телефото обективите (от 85-100мм нагоре), защото много трудно се снима от ръка на такава дължина и трябват идеални условия - разбирай яко слънце; или светкавица (ако става въпрос за портрет). В нощни или слабоосветени условия няма да те спаси. Трябва си статив (ако се снима неподвижен обект) или светкавица. При по-широките и нормалните дължини, стабилизация не е нужна.

Правилно си разбрал - акронимът IS при Канон означава Image Stabilization. При другите производители е под друго име: тамрон - VC; сигма OS; никон VR.

От гледна точка на максимално качество стабилизацията обикновено влошава. Не говорим за motion blur, а просто за качество на снимките като цяло. Също така увеличава малко или много размера, теглото и крайната цена (най-вече).

Относно марките, то те са две, като се намеси и трети играч. Първите две са ясни. Третият е Сони. И специално с модела a7/a7r, но е доста над бюджета ти..

Аз избрах Канон, поради ред причини, някои вече изредени от колегите съфорумници.

Ще се опитам да синтезирам съвета си:

1) не препоръчвам да се купува каквато и да е фототехника от България. Както iPhone се продава за 1500 лв в някои магазини, а на други места е по 1100, така е и в това отношение. И в почти всички случаи разликата е поне едно 30-50%. Има ebay, има amazon, има photo-forum.net (секция базар).. Предостатъчно места. Място за притеснение за гаранция не мисля, че има голямо (въпреки че е техника и всичко може да се случи). Canоn произвеждат обективите си, така че да служат вярно не 1-2 г., а 10-15. Дори и да се наложи ходене по сервизи, ремонтът не би струвал повече от вече спестената първочанално разлика в цената.

2) тяло - за начинаещи ентусиасти бих препоръчал 60d/7d; 600d/650d. За по-запалени по фотографията - 5d mark 2. Говоря за всичко втора ръка - с търсене се намират като нови за доста по-ниски цени от магазинните.

3) обективи - за general all around zoom 18-135 IS е добро решение. Има и нова версия със STM мотор (за момента е съвместим с малко тела и може да няма нужда да се хвърля на него).

- Аз съм фен повече на твърдите обективи, където зуума е в краката на фотографа. Предимството им е, че са леки, бързи, дават много по-качествено изображение (в отношение острота, изкривяване и аберации) и те карат да мислиш повече за композицията. Много добри са за портретни (понеже имат по-отворена бленда и най-просто казано - размазват много добре фона/Depth-of-field/Bokeh). Препоръчвам на първо време 50 1.4 за около 450 лв (или 1.8 за около 150); 85 1.8 за ок. 570.

- За широк обектив - няма по-добро за кроп от Токина 11-16 2.8 (900лв). Канон 10-22 също е добър, но е с непостоянна бленда.

- За телефото зуум - 70-200 4 IS е най-доброто решение в съотношение цена:качество, но пак е ок. 1400 лв.. Нестабилизираната версия е двойно по-евтина.. И има защо. Стабилизацията придава много повече възможности за използване на обектива и много повече кадри за запазване.

Има много варианти за екипировка, но трябва да се знае какво ще се снима, дали би те притеснявала честа смяна на обективи, дали търсиш удобството и практичността или повече качеството, доколкото си запален и дали имаш интерес да се учиш на нови неща и техники или просто искаш нещо, което да ти дава приличен резултат за най-малко пари и усилия..

Aко аз в момента трябваше да избирам с максимално ограничен бюджет, бих се спрял на 650D + 18-135 за около 1400 лв и вече в последствие можеш да си прецениш дали да взимаш други обективи. Например едно макро като Канон 60 2.8 е много добро както за макро, така и за портрети.

Редактирано от DreamcatcheR
Публикувано

Аз наскоро си взех 85/1.4 на Samyang, защото не ми се даваха милиони за Zeiss оптика и съм много доволен. Неудобството е ръчният фокус, но и това само по себе си носи тръпка :) Просто исках да споделя, че no-name brands също не са чак толкова лош избор що се отнася до попълване на колекцията обективи (ако на някой му е интересно, мога да му пратя някоя друга снимка).

Иначе като обективи, бих препоръчал да гледате за портретен твърд + варио пейзажен - поне скромният ми опит показва, че хората най-много се кефят на пейзажи и портрети, а с два отделни обектива (поне при мен), се получават доста по-добри резултати отколкото с един, който покрива целия диапазон (например 18-135).

Публикувано

Май ще взимам Канона, притеснява ме само Сигмата, че няма стабилизация. Но съдейки по мнението на Асенчо, смятам, че няма да имам проблеми. От друга страна на Никона обективите са значително по-евтини, но когато стане време да купувам по-хубави обективи, може би ще се наложи да сменям и тялото...

  • 3 седмици по-късно...
Публикувано

Взех Канон-а, много ми е удобен. Прикачвам малко снимки, малко ми бягат настройките снимам на режим P, но понякога ми тъмнеят снимки...

JtHzqrN.jpg

N0YrPOn.jpg

3oq7NYQ.jpg

qrlcPCu.jpg

Rw1DOea.jpg

mkmTCvQ.jpg

XX00OhM.jpg

P6o4q60.jpg

  • 2 години по-късно...
Публикувано

Да поотупам прахта и разчистя паяжините от темата...

Някой колега ползва ли новите безогледалки на Сони?
След дългомесечно мислене и мъдрене взех A7R mark II през февруари. Доста ме поблазни факта, че могат да се адаптират обективи. Взех metabones iv adapter и дълго време използвах само канонските ми обективи.
Лятото се реших да взема Zeiss batis 25mm f2, а малко след това замених канонските ми 85 1.2L II и sigma 50mm 1.4 art с Zeiss batis 85 1.8 и Sony 55 1.8. Свикнах със системата и наскоро се реших да продам (почти) всичката си канонска техника, т.к. вече на практика не я ползвам. Оставям си само 35 1.4 арт (който по-натам мога да сменя със Сони 35 1.4 fe) и 135 f2L (който за момента няма еквивалент, но пуснат ли Батис в тази дължина, веднага скачам).

Всяка система си има предимства и недостатъци. Канон дълго време ги чаках да отговорят на конкуренцията, но уви. 5д марк4 е тотално разочарование (особено за цената си), а анемичните опити за навлизане на безогледалния пазар (м-серията) са просто недостатъчни.

Трябваше ми доста време да свикна (най-вече с влошената ергономия и някои недомислици по менютата), но добрите страни си заслужават усилията. Тегава ми беше първоначално употребата на техниката в реални условия, но след като видех прекрасните резултати на компютъра, знаех че си е заслужавало.
Та така. Сега разпродавам канонската си техника на доста ниски цени (дори за употребявана). Ако някой се интересува, може да хвърли един поглед тук: https://goo.gl/PQ7c0v

Е, има ли някой съфорумец с подобна история? :) Доста фотографи преминаха на Сони последната година и ми е интересно да споделим.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Публикувано

Честито!!! Добре дошъл в отбора. Апарата е супер. Снимах до скоро с а7м2, 35/1.4 цайса е много добър, Батиста 85/1.8 също е трепач за цената си, имах и сигмата 35/1.4 арт, но не съм я сравнял обстойно с цайса защото докато снимах с нея ползвах а99. Ако искаш се присъедини към форума. Аз разпродадох всичко защото уж нямам време за снимки, но знае ли човек? http://www.alphaforum.net/forum/index.php

Публикувано

Мерси :) Алфафорумът съм го отварял няколко пъти, но не ми се иска да се регвам, че и там ще литне много време. За момента 2-3 форума са ми достатъчни :) Може би по-натам.. 

35 1.4 имаш предвид сони цайса, нали? Четох за него (много го хвалят), но честно казано не знам колко по-добър от Сигмата ще да е, след като тя е направо идеална, дори на 42мп сензор (оставяме настрана автофокуса и глезотийките на системата при ползване на нативни обективи).

Не знам дали си ползвал сони 55 1.8, но той за момента най-много ме удивлява. Просто един перфектен пример на какво е способна системата и в какъв път трябва да вървят производителите - малки, леки и оптически брилянтни стъкла. 

Публикувано

Имах го и 55/1.8, зверски остър, за цайса 35/1.4 говорех да, брутално остър е, в краищата също е една идея по-добре от сигмата, и като цветове повече ми допада. Абе системата е брутална. Е не че си няма кусури, ма инак догодина какво ще ни продадат.


Sent from my iPhone 7 plus using Tapatalk

Публикувано

То това е проблемът засега - че Сони пускат ново тяло през 6 м. И както човек се е изръсил с 3-6 бона, така изведнъж пазарната цена на тялото му пада с едно 30%. При канон това го няма. И като цяло пазарът за втора ръка е много по-голям. За алфата почти нищо не се намира..
Иска ми се да пооправят менютата и някои недомислици с ФВ ъпдейт, а не да са налични само за новия модел, като излезе например а7 Марк 3 или а8/9..
Например, много ме дразни като съм настроил да снима 30фпс видео и трябва да е в ntsc системата, при всяко пускане на апарата се появява екран с уведомление за това..
Друга недомислица е, че няма как да провериш от апарата размера на файловете. Хайде за роу е ясно, но за видеото ме интересува.
И смяната на АФ точка е много тегава (макар да съм я настроил по най-удобния за с-мата начин). Би било хубаво и като се сменя с джойстика и стигнеш до края да превърта от другата страна, а не само да стига до ръба (ако ме разбираш).
Да знаеш къде е добре да им пиша фийдбек за подобряване на Сони? На българското подразделение нямам вяра, че ще достигне до някъде и дали някой ще си играе да превежда.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Публикувано

Да ти кажа честно може би точно от българското подразделение има шанс да стигне. Светьо Драгиев е много готин. А по горното, да сони са такива, няма много неща втора ръка защото системата е относително млада. За а маунта има, но това е наследството от минолта. Има кусури но ще ги поизчистят. Но виж че няма кой да им отговори вече. Канон са една агония пълна, Никон взеха да гълтат вода, а и при тях нищо иновационно. Като гледам така Сони са бъдещето, близкото поне. Кефи се, снимай и не се задълбочавай много много. Крайния резултат е важен, а той е повече от приличен.


Sent from my iPhone 7 plus using Tapatalk

Публикувано

Намерих хакче, което премахва досадното съобщение за "running on NTSC" и също така маха ограничението от 30 мин снимане на видео. Дори активира и всички езици в менюто. Моят го взех от Англия и след пускане на опцията в хака, ми се появи и български. Едва ли ще го ползвам, но е добре да го има като опция :) Ето тук има инфо: http://marcschultz.com/blog/sony-cameras-fixing-problems-by-using-aftermarket-software/

Публикувано

При Сони дразнят няколко неща, но най много лично мен, екстрите с фокуса само за техни обективи ( и то не за всички) и новите екстри само за новите камери. Но когато видя какво може да се извади от матрицата като снимка, само от един единствен РОУ, уау, :) , динамик рейндж, цветове, сенки, хайлайти иииии ..... забравям за всички минуси. Цветопредаването на цайсите.... е направо умопомрачително. Та дори и на моменти да е малко нереално. Остава само да пуснат 135мм цайса нейтив за е-маунта и няма какво да иска човек. 5 цайса в торбата и си готов. Разбира се ако не снимаш спорт. А за пейзажи, ако не му се набутва на човек за войтлендъра 15мм който е звяр, има сами 14мм, дава доста добри резултати за паричките си. Тегавото е с филтрите, но имат два нескопосани които вършат работа. Другото в постобработката, и те така ;):)

Публикувано

c3a5510036bd904ea2eaf64f6b42377e.jpg48ff4e6b12716ba168c0830a2a1a1ba2.jpg ето две с цайс 135/1.8 да не съм офтопик ;)

Sent from my iPhone 7 plus using Tapatalk

Публикувано (редактирано)

Супер! Ето няколко от 135-цата на Канон. Това ми е любимия обектив макар и най-рядко да имам възможност да го използвам. Но е супер за спорт (в зала) и (не много диви) животни :)

07969e43f304889f.jpgf88eb336ec10dafb.jpg

4d11f8fb2925a5fb.jpgabd3217df2e79b46.jpg

4cbbb87c4e56c8a1.jpg

Редактирано от DreamcatcheR
Публикувано

Ето и zeiss 85/1.4 на бленда 21798366768315ddb70107099734344a0.jpg

81d3b7227def0c87d7eb4961d8eb4825.jpg
Според теб на канонеца 135 без да ги пипаш снимките не му липсва малко контраст?
Публикувано (редактирано)

Не, хич даже. Но това е може би, защото не съм ползвал 135мм Цайс досега :)

От 55мм и 85мм Батис бях много приятно изненадан в това отношение. В понеделник чакам да ми пристигне 18мм Батис и ще обмислям дали да не се разделя с 25мм, защото някак си не го виждам да ги нося и двата. 

Спомена за Воитландера, обмислях го и него за широк, но 15мм ми идва прекалено като че ли.. Ако е зум и покрива тая дължина, ОК, но твърд 15 рядко ще ми се налага да ползвам.. Затова се и спрях на 18мм, което е не малко по-широко от 25.. А, и имам нужда от резба за филтри, понеже рядко ги ползвам широките без поляризатор при пейзажи. Въртеше ми се и идея за фиш (можеше и в Канон маунт), но май по-добре, че не я направих тая глупост :)

Редактирано от DreamcatcheR
Публикувано

Аз фишовете не ги долюбвам, ама е въпрос на вкус. От 18мм батиса ще останеш доволен, със сигурност. И като милиметри и като цветопредаване, контраст и рязкост. Само трябва да го тестваш, на каква бленда е най остър за пейзажи и архитектура. Тези всичките са на 18-19мм. С един вивитар с1 19-35 и една КМ 17-35. Тази втората ако носех 14мм щеше да стане още по-добра. На 24-25мм стават и добри портрети в подходящи условия разбира се. Интериорни примерно :)e1a7cf9dd01f2cdcb44f67809d6e2d69.jpg3170885dc2e6d424e70a1c111c5116e7.jpg12b0850c0fa097bc70b1511eb3bd7781.jpg6d2a8521dafb8b147c66297b4bd8c51d.jpg
А за тази 20мм дойде тясно но не носех друго.
bce3c126bdf22e98b4ea384d62c8f49e.jpg


Sent from my iPhone 7 plus using Tapatalk

Публикувано

Ето и самянга 14мм. Убедих се че за пейзажи колкото по широко, толкоз по добре. Кофтито е с филтрите при тези широките. Инак за другите едно нд1000 и си в джаза. :)
0aec1b65898e907e00c60082fcae20e3.jpgf7008d8a7e54a86b8299d5fdebc3efce.jpg

Тази последната е с zeiss 24mm
6979f8e599ce175332c8c9554d450ddd.jpg

Sent from my iPhone 7 plus using Tapatalk

Публикувано

Стига фишът да е добър, без проблем може да се дефишне и кропне (а 42-та МП определено спомагат за това) като остане един кадър по-широк от 12-13мм. Въпросът е, че е играчка. Минавал съм го този път с 5д3 и 15мм 2.8 ФФ фиш.
За портрети в ест. среда 35мм арт-ът ми е любим :) На 24 вече има повечко кривене по краищата и това малко ограничава откъм композиция.
Най-широкото, което съм ползвал е сигма 12-24, но освен че имаше 0 дисторция, всичко останало му беше много калпаво - острота, винетиране (чак до ф8-11), аберации... Голям, тежък и не приема филтри.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Публикувано

Фиша е тегав и за композиция. А аз мрязя да кропя :) за какво ми е широко и да го кропя после. Губи се визията на обектива така. 35мм за вътре и за градска среда се е утрепал. Инак бокето ми идва недостатъчно.


Sent from my iPhone 7 plus using Tapatalk

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано

Пристигна 18мм-овия, щракам няколко дни вече, но нещо не е на нивото на 25-цата. Направих тест м/у 18мм и 16-35 f4L IS и канонския бие в почти всяко отношение на всяка бленда. Единственият проблем с него е, че в най-крайната лява част на кадъра е странно "мек". Четох и че други имат такива наблюдения, идва от това, че все пак не е нативен сони обектив и с адаптер все някъде нещо се губи, а това най-много се усеща при широките. 18-ката също криви повечко. Чудя се дали да не го продавам, докато е време (още е с лепенката на дисплея, регистрирах му удължената гаранция преди 2 дни).. Яд ме е, че иначе перфектно се вписва в изискванията ми откъм размер, тежина и това че поддържа филтри. А и 2.8 бленда за широк си е добре. Ще го тествам сега няколко дни по-сериозно и ще решавам.. Но действително си стои проблема, че като човек има и 18, и 25, почти никога няма да тръгне да носи и двата. 

Публикувано

Здравей, какво не му е наред? Не съм го тествал и не мога да дам мнение. Виж той си е пейзажен, няма как на 2.8 да е супер. Според мен най остър и контрастен ще е м/и 5.6-9 та дори и 11. Но това само на база други широки които съм ползвал. Тествай го и да кажеш. Весели празници.

Присъединете се към разговора

Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

×
×
  • Добави ново...