Премини към съдържанието
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

Неспазване на гаранционното сервизиране от Глобул


B_A_D

Recommended Posts

Привет банда. Днес стават точно 30 дена откакто оставих iPhone-a си на ремонт в Глобул заради неработещ Home бутон. Гаранционното сервизиране не трябва да трае повече от 30 дни, това го пише и е договора:

Клиентът с подписването на настоящия сервизен протокол се задължава да се яви в магазина, за да получи апарата си на 30-я ден от датата на предоставянето му за сервизно обслужване, освен ако клиентът е получил отремонтирания си апарат преди изтичането на така установеният тридесетдневен срок.

До колкото ми е известно след изтичането на тези 30 дена фирмата е длъжна да възстанови сумата на която е закупен телефона или да бъде предоставен нов такъв по желание на клиента. В понеделник като ходя да го взимам как мога да накарам убавците да ми възстановят сумата или да ми дадат нов такъв. Колко време трае процедурата и какви са вариантите по които могат да ме минат ?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

За iPhone-ите не трябва ли винаги да получаваш нов апарат при проблем? Не съм чувал някъде да отремонтират/отварят (като гаранционно обслужване) iPhone-и и това е и политиката на Apple.

Редактирано от SpAwN
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да имаш б@саи нервите за да останеш 30 дена без iPhone.

И аз имам проблем с хоум бутона от време на време и се чудя дали да го нося, но мисълта, че ще го ставя за известно време при тях ме побърква.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ако в понеделник ти е готов, което явно е след 30-дневния срок, то бъди сигурен, че в сервизния протокол ще е записана по-ранна дата. Миналата година с един приятел отидохме в германос да оставим едно телефонче за гаранционен сервиз, бавиха го 31-32 дена и като отидохме да си искаме парите или нов апарат ни казаха, че телефона е бил отремонтиран преди няколко дена, т.е в срок. Така, че нищо не можеш да направиш ако в понеделник ти го върнат работещ, по-добре си го вземи и му се радвай, отколкото да се разправяш, защото по никакъв начин не можеш да докажеш, че сервиза е просрочил 30-дневния срок, щом в протокола е записано, че е бил готов на 28 ден.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен! Няма такова нещо, кой малоумен човек ще разпише протокол, на който е написана задна дата? Отиваш в магазина и им казваш, че искаш замяна, в противен случай им съобщаваш, че ще пуснеш жалба в КЗП. Повярвай ми това ги плаши доста, тъй като отнасят огромни глоби. Работя като управител в м-н на Глобул и от личен опит знам, че заплахата ти ще постигне ефект.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Особенно, ако е придружена с винкел :)

Аз преди седмица, смених в Мтел телефон с дефект.

Верно, с жокерка, ама...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ако усукват, задължително поискай писмен протокол. Ако не гo направят – веднага писмено искане, входирано при тях, какво искаш. Вече съм ти казала в предходната тема какво и как да правиш, ако срещнеш съпротива – по пощата с ИД(където отбелязваш – искане по чл..... ЗЗП) или с куриерска служба, пак с отблязване какво съдържа пакета, и с указание към куриерите да ти върнат вх.№ при Глобул.

ЗЗП (Закон за защита на потребителите):

Чл. 113. (1) (Нова - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Когато потребителската стока не съответства на договора за продажба, продавачът е длъжен да я приведе в съответствие с договора за продажба.

(2) (Предишна ал. 1 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.

(3) (Предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) След изтичането на срока по ал. 2 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.

(4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.

(5) (Предишна ал. 4 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.

Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:

1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;

2. намаляване на цената.

(2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.

(3) Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.

PS. Що ме ядосваш, като създаваш нова тема по тоя въпрос, като отдавна знаеш как да процедираш? Що ми създаваш работа...?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

защото по никакъв начин не можеш да докажеш, че сервиза е просрочил 30-дневния срок, щом в протокола е записано, че е бил готов на 28 ден.

Понеже е задължение на сервиза/магазина, да информират заявителя на гаранционната претенция че уредът е готов - датата на протокола не играе изобщо, а датата на предаване/получаване на стоката. За да докажат че е била готова преди 30 - дневния срок, трябва да имат писмено доказателство че са го уведомили навреме.

П.П. За германос и сервиза им, се носят легенди - не знам как още има малоумници да си купуват нещо оттам. Вероятно л@йнарщината им е фирмена политика, защото отзивите които имам не са само от един сервиз, а из цяла България. Питайте @SpLit и @GPower.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Всички телефони на Глобул се ремонтират в сервиз Германос!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не само Германос са така, повечето уж големи фирми са на това положение.

Просто глобите са прекалено малки, някой фирми са с чадъри и т.н.

Просто Българщината е навсякаде.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Андро, лошо каза къде работиш. Сега познай какво ще стане :)))) Малко офф

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Е, к'во ще стане? :smile:

Андро, замисли се по въпроса, при какъв "работодател" работиш и дали утре отношението му към теб няма да е същото, че и по - лошо. Не се сещам в друг "сервиз" да повреждат умишлено стока, само и само да откажат гаранция. Лично имам информация, от приятел + двама потребители от форума, на които умишлено са мокрени маркерите на телефона, за да им откажат гаранцията. КЗП е наложило глоби за случая и въпреки това, германос отказват и отказват, при доказана тяхна вина. Нямам думи! Еб@ти "сервиза"...

П.П. Нека GPower ви разкаже малко и пак ще си говорим...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

При всички положения не се хваля, че работя там(скоро това мисля, че ще се промени). Мога само да кажа, че сте прави. Зная, че сервиза за нищо не става и че правят такива работи, но не си мислете, че на нас търговците ни е лесно да обясняваме на всеки пети клиент, че гаранцията му е отнета. Ужасно е всичко това, но поне в случая, не сервиза решава дали да замени телефона, от магазина са длъжни да го направят. Дори и да са ти отнели гаранцията, пак трябва да ти го заменят, защото могат и да имат вина в магазина и да са ти го забавили те.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Всички телефони на Глобул се ремонтират в сервиз Германос!

"Глобул неремонтират iPhone, ами директно го заменят с нов, ако това е възможно. Това е масова практика и са мноооого редки случаите когато се ремонтира, по скоро сервизира :) ." Това са думите на главния управител на централния офис на Глобул в жк Люлин.

Днес като ходих до там да си прибера обратно парите или да взема нов апарат останах лееееко разочарован. Потвърдиха се съмненията ми че на сервизния протокол ще има задна дата. Но за щастие телефона не беше ремонтиран, а заменен с чисто нов и при това пълен комплект. Глобулчани бяха взели вместо мен решението "или парите или нови апарат" в случая в мой ущърб. Направих глупостта да си поискам обратно парите при което дойде главния управител и ми каза цитираното по-горе в допълнение с "... пари за iPhone Глобул невръща ...". При което аз му цитирах ЗЗП

(3) (Предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) След изтичането на срока по ал. 2 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.

Глобулчанина беше твърдоглав и продължаваше да си ги реди. Около 2 часа разправии и приказки на вятъра, а резултат е невъзстановена сума, неспазен договор и ужасно главоболие....

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ти си си виновен. Като не са спазили условията и ти пробутват протокол със задна дата защо го приемаш?

Чао и отиваш в КЗП.

Останал ли си там да се пазариш и да се караш то им е ясно, че ще стане на тяхната.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Действал си на принципа "Взимай и бягай", което не ме изненадва. Българина е мнителен и подозрителен по принцип и за това взима каквото му се дава, че после може и да няма нищо.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Айде недей да слагаш табелки на хората!

Колко от вас могат да пропилеят един цял работен ден ? Колко от вас са адвокати и знаят закона до последната буква ? Колко от вас си знаят правата ? Колко време сте пропилели, за да се занимавате ? Колко са тия който си търсят правата и се опитват да променят нещо ? Колко жалби сте пуснали с/у тая сган от монополисти ? Колко .... колко... ? Аз се опитвах да променя нещо пусках жалби до КЗП знам, че са ги трескали с големи глоби. И какво от това ? Продължават да си правят каквото искат и това е очевидно, а когато едно нещо е очевидно то е факт.

Колкото до "Взимай и бягай". Според теб трябваше да оставя чисто новия - пълен комплект iPhone 4 да отида до КЗП да напиша жалба и на какво основание ? В сервизния протокол те спазват срока респективно договора. Всеки ще ги оправдае, а аз ще загубя още време при това без iPhone да не говорим, че всичко това може да се точи с месеци ...

Благодаря на всички, които се опитаха да помогнат. Оценявам и уважавам съветите на всеки един от вас. Благодаря ви още веднъж!

Редактирано от B_A_D
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

В никакъв случай не исках да те обиждам колега, ако съм те засегнал искам да се извиня.

Идеята ми е, че ако те са ти предложили протокол със задна дата, то това е нарушение на закона. Аз лично не познавам достатъчно закона, колкото и да ми е неприятно да си призная. За това именно съм бил лъган много в България, но въпреки това, ако съм решил да си търся правата си ги търся до край. Моля да не приема като критика, просто казвам аз как процедирах.

Последно се опитах да съдя КАТ за неправомерно съставен акт. На второто ми явяване в съда, съдията си качи краката на масата и безкомпромисно се обърна към свидетеля ми и му каза в очите, че лъже. Ето това е лицето на българското правосъдие и законност колега. Това го казвам за да се разбере, че не мисля, че си постъпил неправилно. Постъпил си спрямо сегашната действителност в България, което според мен е правилен ход. Аз също щях да направя същото.

Редактирано от techo91
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

На мен пък, не ми стана ясно к'ъв ти е проблема, след като имаш чисто нов телефон?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е, че ако беше по-настоятелен можеше да си взема парите обратно и да си купи 4С ;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравейте,

искам да ви запозная първо с моя случай. Имам iPhone 3gs от вече 2 години. Малко преди да му изтече гаранцията (тя изтича на 11.12.2011) го занесох в германос от където е купен, за да му бъдат отстранени повреди - бяха паднали копчетата за заключване и звука, като причината за това не е изтърване. Също така преди да падне копчето за звука функцията усилване не работеше. Също така когато говорих с хора винаги ми казваха, че ме чуват ужасно и все едно им говоря от другия край на стаята или изобщо не ме чуваха. При занасянето му (на 01.12.2011) облужващия ме персонал подходи с разбиране, понеже човекът беше също с iphone. Днес звънят на човека на чието име е телефона и му казват, че гаранцията е невалидна, защото маркера е намокрен и телефонът бил удрян. Той не е наясно с iphone, но все пак телефона е на негово име защото ми е подарък от него... Казах му, че в момента в който му казат да вземе телефона да ми се обади, защото искам да присъствам и да има кажа съвсем спокойно, че ако не ми върнат парите или заменят телефона ще подам жалба в КЗП, защото телефона не се е разделял никога от мене, не съм го давал на никого без мой надзор и съм обеден, че маркерите са умишлено намокрени. Мислите ли, че има някакъв шанс да ми оправят телефона?

Благодаря ви много предварително.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Паднали копчета и т.н. Какво чака две години и го занесе десет дена преди края на гаранцията? Ти си в правото си(до някъде), не ме разбирай погрешно, но аз на тяхно място също не бих ти я признал.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора

Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

×
×
  • Добави ново...