Премини към съдържанието
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

Безсрочен договор - Globul


B_A_D

Recommended Posts

Привет банда. Договора ми към „Космо България Мобайл” ЕАД или по-известната с търговското си наименование Globul изтича след малко повече от месец. Искам да прекратя срочния си договор но да си запазя номера и да остана абонат на същата програма на която съм в момента. Сиреч изисквам полагащия ми се по закон "БЕЗСРОЧЕН ДОГОВОР" от оператор. Днес ходих до един от офисите им с молба да подам писмено предизвестие за това и след, като съм изплатил всички дължими суми, както и месечната абонаментна цена за срока на предизвестието те да ме пуснат на безсрочен договор. Тези хора визирам всички служители на Globul направиха всичко възможно, за да не подпиша такъв договор. На молбата ми отговориха с: "Вие сте разписали стар договор в който след изтичането му се подновява автоматично" , "Не може да се откажете от продължаване на договора без да го прекратите" , "Безсрочните договори важат само за нови клиенти, а вие не сте такъв". Звънях на 123 но и там ударих на камък. Решил съм да потърся правата си и това което ми се полага по закон. Тези дни ще пусна едно писмо до КЗП, дано ми обърнат внимание.

Редактирано от B_A_D
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Тия си правят.....майтап!

Пробвай КЗП дали ще се заемат с тия нещастници.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих си подал молбата писменно.

В този случай няма проблем и да ти откажат, но нека го направят с резолюция на молбата ти, име и подпис на служителя, дата и входящ номер.

Когато го направят, спокойно можеш да си търсиш правата където поискаш.

В момента малко висиш във въздуха, тъй като нямаш писмен отказ и сте изговорили нещата устно.

Апропо, изчети внимателно общите условия по договори в сайта им и виж застъпен ли е някъде този казус.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Жалба до КЗП можеш да пуснеш и на тоя етап, и то като изтъкнеш точно нежеланието им да приемат писмено заявено искането ти. КЗП са длъжни и ще извършат проверка. Друг е въпросът какъв ще е резултата.

А щом не приемат писмено заявление, изпрати го по пощата до централния им офис с обратна разписка за доставка, като на нея напишеш какво съдържа плика (напр – "заявление за безрочен договор"), която след като ти я върнат, окомпектована с текста на самото заявление е безспорно доказателство, че си предявил искане за това и това дори пред съд.

Ако реакцията им (която със сигурност ще последва, няма начин, защото са наясно, че няма как да укрият и отрекат заявлението ти пост фактум, както спокойно могат да го направят сега) не те удовлетворява, спокойно можеш вече да ги подпукаш пред който орган си пожелаеш – кеф ти КЗП, кеф ти – съд, кеф ти и двете, като даже в КЗП ще можеш да се ожалиш не само за сегашното основание – нежелание да заведат искане, но и за драстично нарушение на закона. Друг е проблемът обаче с правомощията на "нови" и "стари" абонати, и как се използва това от всички монополисти, по примера на най–наглите – банките, като им се откъсне парченце от баничката на произвола, който си позволяват с потребителя. Всички се пробват точно по тоя начин...

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Имам и още един въпрос. От началото на седмицата Globul ми счупиха телефона да звънят служители с оферти за преподписване на договор. Направи ми впечатление, че номерата от които ми звънят не са +359 891 23 а нормални глобулски: +359 897 019 *** . До колкото знам по договор Globul могат да пращат оферти до своите потребители, когато те не са персонални и важат за всички. Днес направих принт скриин на служителя докато любезно ме подканяше да преподпиша договор. Мога ли да използвам и това в казуса?

Редактирано от B_A_D
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

По този въпрос конкретно не съм компетентен и поради това, за да не те подведа ще си замълча.

Пак обаче ще повторя:

прочети си внимателно твоя договор и общите условия в сайта на Глобул.

Всичко, което е извън описаните там неща и за всички нарушения техни се чувствай спокоен да ги друсаш в КЗП, съд или където още ти падне. ;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

...могат да пращат оферти до своите потребители, когато те не са персонални и важат за всички.

Това пък откъде го взе :scratch:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Кака, в договорите пише че глобул може да му "провежда" директен маркетинг(което подразбира ползването на техен номер, от централата), но това не значи че сульовците от търговските центрове могат да му звънят от личните си телефони. Аз(и много други) имаме такъв проблем, когато дойде временцето на договора. Аз го реших с кратичко, обосновано писмо до централата им.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

А аз направо спрях да им плащам, и сега ще чакам какво ще напарвят. и ще информирам тука.направих разлика на нета от глобул и виваком разликата е огромна в полза на виваком.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Нем, това нещо "директен маркетинг" няма общо с офериране на услуги... Не знам какви са договрите им, ама отправяна на оферта към неограничен кръг потребители или към конкретен потребител си е просто търговско предложение, и никой на и никой на никого не може да го забрани... Това е все едно да се забрани рекламирането.

Единствения вариант е по отношение на т.нар."спам" – непоискано търговско предложение, но режимът е обратен – не е забранено, докато потребителят изрично не заяви, че не желае да ги получава.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

ОБЩИ УСЛОВИЯ НА "КОСМО БЪЛГАРИЯ МОБАЙЛ" ЕАД - GLOBUL

18. Договорът, сключен като срочен, продължава действието си за неопределен срок при отсъствие на писмено противопоставяне на която и да е от страните преди изтичане на първоначалния срок на договора.

--------------------------------

29. Крайният потребител има право да развали индивидуалния си договор с ГлоБул съществено нарушение на задължения по тези Общи условия от страна на Глобул, като срокът на предизвестие за развалянето на договора е четиринадесетдневен.

--------------------------------

80. Крайният потребител дава изричното си, писмено съгласие да получава чрез Мрежата информация от трети лица предназначена за адресирана реклама, телефонни продажби или друг вид пряк маркетинг,без да заплаща за това и декларира писмено съгласието си ГлоБул да представя на трети лица информация, отнасяща се до него. ГлоБул представя информация, свързана с потребителя и предназначена за адресирана реклама, телефонни продажни или друг вид маркетинг ....

Практиката им с агитация на потребителите за преподписване на договор не е много по правилата. Това е наказуемо. Нарича се "АГРЕСИВНА ТЪРГОВСКА ПРАКТИКА". По закон потребителя може да се откаже откаже но това, че си се съгласил не значи, че могат по 5 пъти на ден да ни звънят. Това е нарушаване на личното спокойствие!

Редактирано от B_A_D
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Вместо да си мъчиш главата с разсъждения, направи това което ти казаха по - горе:

Изискай писмен отговор от глобул, като наблегнеш на ч.18 от общите условия.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

В отговор на жалбата ми:

Уважаеми господин Веселинов,

Уверяваме Ви, че Глобул е компания, ориентирана към своите клиенти и цени всяко тяхно мнение, предложение и препоръка. В съответствие с цялостната политика на дружеството по отношение на абонатите, стремежът ни е непрекъснато да подобряваме нивото на обслужване във всички негови аспекти.

В отговор на Вашето запитване Ви информираме, че след извършена проверка и подадено от Вас заявление за посочения от Вас мобилен апарат Apple iPhone 4 с IMEI: ***************** се установи, че към настоящия момент е отключен за работа с всички мрежи.

Бихме искали да Ви обърнем внимание, че в съответствие със своята последователна политика и нееднократно заявената си позиция по темата, GLOBUL съобщава, че вече е премахнал автоматичното продължаване на договорите за своите нови абонати от 5 април 2011 г. и ще премахне тази клауза и за своите съществуващи абонати тогава, когато това бъде направено и от Мобилтел ЕАД.

Също така искаме да Ви информираме, че съгласно условията на Вашия договор, ако 1 (един) месец преди изтичането му настоящото споразумение не се прекрати с писмено предизвестие, то се подновява автоматично за същия период и условия многократно.

Оставаме на Ваше разположение в случай, че се нуждаете от допълнителна информация.

С уважение,

Дирекция "Обслужване на клиенти"

"Космо България Мобайл" ЕАД /GLOBUL/

http://www.globul.bg/

п.п. Описах кратко точно и ясно всичко за което съм писал по темата + отказа им да отключат фабрично закупения ми от тях iPhone (по-думите им вече е отключен). Изпратих писмото до КЗП + копие до Глобул.

Развитие по темата. Днес ходих до Глобул да си остава 4ката (неработещ хоум бутон) от там ми казаха, че ако неискам да ме преподписват да мина на b-connect и чак след това съм щял да бъда по новия договор ...

Редактирано от B_A_D
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Уф... Че са нагли, отдавна е доказано, ама такава простотия – да обвързват изпълнение на възложено им по закон задължение с изпълнението на същото от конкурента им, и да поставят абонатите си в зависимост от несвързани със закона и договора обстоятелства – не бях виждала. Това направо си е отказ да се съобразят със закона!

Ако съм ти – нова жалба в КЗП за това им поведение с приложено копие от отговора, а и с описание на устната гавра – да преминеш към нов договор за още година, за да можеш да се ползваш от правата си по закон .

Отделно – писмено предизвестие за прекратяване на досегашния договор (ако откажат да го приемат – казах ти по–горе как–ИД писмо). Спираш да плащаш след изтичане на предизвестието, и чакаш да се пробват да те осъдят (за да не ги започваш ти сега, че да се набутваш с такси и разноски), като в съда представяш цялата тая епистолярна баталия.

ПС: Относно това

GLOBUL съобщава, че вече е премахнал автоматичното продължаване на договорите за своите нови абонати от 5 април 2011 г. и ще премахне тази клауза и за своите съществуващи абонати тогава, когато това бъде направено и от Мобилтел ЕАД.

ето ти малко материал за позоваване :

ЗАКОН за електронните съобщения

Чл. 225. Предприятията, предоставящи електронни съобщителни услуги, предлагат тези услуги на крайни потребители при спазване на принципите за прозрачност, пропорционалност и ранопоставеност съобразно вида на използваната технология, категориите абонати, обема на трафика и начина на плащане и не допускат предимства за отделни крайни потребители или група потребители при едни и същи услуги.

ЗАКОН за защита на потребителите

Чл. 143. Неравноправна клауза в договор, сключен с потребител, е всяка уговорка в негова вреда, която не отговаря на изискването за добросъвестност и води до значително неравновесие между правата и задълженията на търговеца или доставчика и потребителя, като:

  • 3. поставя изпълнението на задълженията на търговеца или доставчика в зависимост от условие, чието изпълнение зависи единствено от неговата воля;
  • 5. задължава потребителя при неизпълнение на неговите задължения да заплати необосновано високо обезщетение или неустойка;
  • 6. позволява на търговеца или доставчика да се освободи от задълженията си по договора по своя преценка, като същата възможност не е предоставена на потребителя, както и да задържи сума, получена за престация, която не е извършил, когато сам прекрати договора;
  • 7. позволява на търговеца или доставчика да прекрати действието на безсрочен договор без предизвестие, освен когато има сериозни основания за това;

Мотиви- Комисията за защита на потребителите завежда иск срещу Globul:

http://www.kzp.bg/in...ocument_id=1517

А ето и още мотиви:

След проверка обмудсманът стигна до следните изводи:

1. Операторите на мобилни и интернет услуги нарушават правото на избор на потребителите. Те включват едни и същи специални условия за автоматично подновяване на срочните договори, ако не е подадено писмено предизвестие за прекратяване. Освен това прилагат методи, които затрудняват клиентите да прекратят договорите си. Случва се например служителите да регистрират със закъснение подадено от абоната в срок предизвестие. Някои оператори изискват допълнителни действия по прекратяването, които не са посочени в индивидуалните договори, упорито и нежелано увещават клиентите си или им дават невярна и заблуждаваща информация. Чрез тези действия компаниите злоупотребяват с влиянието си и натрапват на потребителя търговско решение, което той не би взел без подобни агресивни и/или заблуждаващи търговски практики.

2. Операторите на мобилни и интернет услуги не дават възможност за договаряне на индивидуалните клаузи, което създава условия за неравноправие. Потребителите са принудени да плащат неустойки в несправедливо висок размер при прекратяване на автоматично подновен срочен договор, което влияе на икономическото им поведение. Ако клиентът не е доволен от услугата и се откаже от договора в първия месец след подновяването, трябва да заплати санкция от 12 или 24 месечни вноски, без да е ползвал услугата. Неустойката е несъразмерно висока спрямо щетите, които мобилният оператор би претърпял. С автоматичното подновяване потребителите получават същата услуга на същите цени, а доставчиците не генерират нови разходи, нито алтернативни загуби поради смяна на тарифен план или друга причина.

3. Политиката на операторите съдържа признаци на нелоялна търговска практика по смисъла на чл. 68г, ал.1 от ЗЗП, защото оказва влияние върху икономическото поведение, което потребителите биха следвали, ако не бяха обвързани с размера на неустойките.

До автоматично подновяване на договор може да се стигне и ако потребителят, въпреки желанието си за прекратяването му, не спази неясните процедури за това, наложени в практиката на мобилните оператори. При Глобул например, процедурата се състои от два етапа: предизвестие за прекратяване на договор и заявление за отказ от услуга, подадено в срок до изтичане срока на договора. В противен случай, предизвестието се счита за оттеглено. Допълнителното изискване - заявление за отказ от услуга, не се сменава в договорите за мобилни услуги и Общите условия. Налагането му е неправилно и утежнява още повече тази процедура. Безспорно е, че с прекратяването на договора се преустановява и ползването на услугата, за която е сключен. Освен това, дори и при подадено заявление и платена неустойка, компанията не прекратява услугата, когато има незаплатена дължима сума по фактура. Така се начисляват месечни такси до момента, в който компанията вземе решение за предсрочно прекратяване на договора.

Изводът от горните констатации е, че се злоупотребява с икономическото и информационно превъзходство на мобилните оператори над потребителя. Омбудсманът сезира за това министъра на икономиката, енергетиката и туризма, Комисията за защита на потребителите, Комисията за защита на конкуренцията и мобилните оператори.

Препоръките на омбудсмана към мобилните оператори, към които се присъединява и Асоциация "Активни потребители", са следните:

- При сключването на договорите да изискват изрично съгласие на абоната относно допълнително предлаганите услуги и продължаването на договора, вместо да прилагат досегашния изричен отказ.

- Да напомнят на абонатите си (например с есемес), когато срокът на договора им изтича, както правят за дължими сметки по месечната фактура.

- При предсрочно прекратяване на подновен срочен договор от страна на потребителя, неустойката да бъде съизмерима с щетите, които компанията би понесла.

- Процедурите по прекратяване на договорите да бъдат ясни и разбираеми за потребителите и да спестяват време. При подадено предизвестие за прекратяване на договора, дори и при неплатена дължима сума, услугата да спре да се предоставя, а задълженията да се търсят по досега съществуващия ред.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Ето сега искам да си взема 4S и имам договор който му остават 9 месеца.

Ще ходя до централата да видя дали мога да си прекратя този (без да плащам неустойки) и да подпиша НОВ с който да 4S.

Мтел са ми предлагали да ми изпатят дълговете към глобул и да ме вземат като абонат което.Това ще го използвам като блъф пред глобул ,че ще ида в Мтел ,защото незнаят как да си задържат клиентите и ще видя какво ще стане.

За да си взема 4ката предният път спрях да бъда абонат на глобул пуснай си валчер и им теглих едни майни.Тогава започнаха да ми звънят постоянно. След 5 дни се върнах и им станах абонат (като си изисквах карантинният номер) така съм НОВ абонат и си взех 4ката и кво магарии за нещо което пак стана ама по трудният начин.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

А аз направо спрях да им плащам, и сега ще чакам какво ще напарвят. и ще информирам тука.направих разлика на нета от глобул и виваком разликата е огромна в полза на виваком.

Със сигурност ще намерят начин да си вземат парите,като продадът дълга ти на фирми за събиране на задължения,които естествено намират начин да си ги вземат...,,,

/имат право пише го в общите им условия/

А що се отнася за условията на Виваком- много пъти съм им гледал условията и освен по разни форуми с псевдо разбирачи и коментатори,че "там било мн. евтино"

не съм видял реални програми,чак си мисля,че на тия пишещите по фороми им дават някви тайни оферти,какво имам в предвид ;

1.АКО СРЕДНО ПЛАЩАМ ЗА GSM 25лв.

2.ИСКАМ САМО ЕДИН ТЕЛЕФОН НЕ НА ТРИТЕ ОПЕРАТОРА

3.И ЕСТЕСТВЕНО МИНУТИ КЪМ ВСИЧКИ МРЕЖИ/КАТО НЕ СЕ ВЗЕМАТ В ПРЕДВИД УДВОЕНИ И УТРОЕНИ ЗА ПЪРВИТЕ 2-5-10 МЕСЕЦА,както и минути към собствения оператор(всички имат) /

ЕТО РЕЗУЛТАТИТЕ;

1,GLOBUL ; такса- 24.90,минути към всички мрежи 300 с които може да звъните и в чужбина и от които 100 може да използвате когато сте в чужбина за разговори в роуминг.

http://globul.bg/bg/postpaid.26.html?posm=26&ref=mhome03

2,Мтел : такса 29.90,минути към всички мрежи 300 които отново може да ползвате за разговори към чужбина,но не и в роуминг

http://www.mtel.bg/mtel-active/index.php

3.Виваком: такса 29.70,минути към всички мрежи 180 и то само в България ,посочвам най-новата им тарифа viva free (3пакета по 9,90 и с по 60 мин.всеки) ,тъй като алтернативната им е с такса 30 лв. и има само 120 мин. към всички мрежи.

http://www.vivacom.bg/bg/residential/prices_and_services/mobilni_uslugi/mobilni_abonamentni/viva_free

Не знам кой какво говори,но ако Ви трябват и повече минути към всички мрежи и безсрочни пакети за интернет ,без въобще да съм на нечия страна,чисто математически GLOBUL е лидер,лично аз,ако някой предложи нещо по-добро,аз ще съм първия,НО НЯМА и ако някой пак пише кой е по,най...... моля Ви,давайте конкретни примери!!!!!!!!!!!!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

И трябва да отбележиш, че говориш за физическо лице а не за корпоративни клиенти. Там нещата стоят малко по-различно ;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Ето сега искам да си взема 4S и имам договор който му остават 9 месеца. Ще ходя до централата да видя дали мога да си прекратя този (без да плащам неустойки) и да подпиша НОВ с който да 4S.

По принцип при М-тел ако имаш подписан с тях договор за срок от 24 месеца (да речем си го подписал с взимането на iPhone 4), трябва да изчакаш да минат поне 13 месеца (т.е да остават по-малко месеци от половината срок на договора) преди да можеш да преподпишеш за минимум 1 година. В този случай си удължаваш реално договора с 1 месец, но пък подновявайки дговора можеш да си вземеш iPhone 4S от тях. Разбира се ако 4-ката си я взел на лизинг, първо трябва да изплатиш цялата сума по лизинга преди да вземеш нов на същата карта. При такова предсрочно преподписване на договора обаче не можеш да преминеш на по-нисък тарифен план, т.е ако си плащал до сега 36лв такса на месец, не можеш да минеш на 24лв, но пък можеш естествено да качиш на 54лв или да продължиш на същата такса. Иначе може да имаш до максимум 2 лизинга на твое име, съответно на два договора с две сим карти. Т.е можеш до като изплащаш 4-ката да си вземеш нов номер с договор и да вземеш на лизинг 4S-ката (казвам го само като вариант). Общо взето това знам аз, дано съм помогнал, ако се сетя нещо ще допиша. :)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Преподпиши нов договор при същите условия и след една година вече ще си на безсрочен договор. По новия закон вече подписваните договори с оператори не могат да се подновяват автоматично. В момента в който влезе този закон аз отидох до М-Тел и казах искам да преподпиша нов договор за една година при същите условия, но искам след изтичането на тази година вече да не бъда със задължението за автоматично преподписване и така и стана. Друг е въпроса, че преди две седмици си взех iPhone 4 от М-Тел с двугодишен договор ;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора

Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

×
×
  • Добави ново...