Премини към съдържанието
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

iPhone от A1, Telenor и Vivacom


Kaloyan

Recommended Posts

Да, като го купуваш от Apple, колко да е лихвата? Така или иначе те прибират цялата сума, защо им е да го оскъпяват? В Щатските магазини мисля, че го има на изплащане без лихва. Е и? Освен да пишем на Тим да отворят магазин тук, че да подбият пазара на търгашите?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Човекът просто е показал как мислят едните и как другите...

:offtopic: скоро разбрах, че българската IKEA е най-скъпата... Не гарантирам за достоверност, просто така ми казаха. Но идеята ми е ясна, предполагам.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Достоверно е. Креватът на който спя + матрак с пружини и пяна = 1200лв. Същата комбинация продавана преди НЯКОЛКО години в Швеция(по съвпадение мод роднина ползва същия) е под 400 евро.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Малеееее… сега като започнат да пустосват и IKEA, грабеа, ментеа... :lol:

Който може те бръсне, това е положението :tooth:

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Човекът просто е показал как мислят едните и как другите...

Той е показал как мислят Apple (производителят на въпросния телефон) и Мтел (някакъв си оператор). Мисля, че доооста надценявате Мтел ако ги сравнявате с Apple :) Да не говорим, че кредитът от Apple не е толкова по-различен от кредита към банка - пак ще го кара да мисли за друга сметка и другите там негативи, които изброи на миналата страница.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Показал съм, че е възможно нещата да се случват както трябва.

Казваш, че Apple печели от всичко едва ли не. Хайде да помислим заедно...

Apple продават ФО апарат за определена сума и с определена печалба (нека бъде Х).

Mtel продават ФЗ апарат за определена сума и с определена печалба (нека бъде Y).

Всеки от двамата търговци е преценил каква да бъде тази печалба - 1,2,5,30,80% и това си е тяхна работа. Дотук предполагаме, че X>Y, защото Apple са производител и така намерихме опрадвание на "Мтел" защо аджеба продава ФЗ толкова скъпо.

Сега да разгледаме как стоят нещата с изплащането.

При Apple е простичко - 10% лихва за срок от 2 години. Това означава, че те печелят X + 10% за две години от хора, които просто купуват апарата и не са обвързани с никакви други взаимоотношения (абонаменти, договори, такси и т.н.).

При "Мтел" е малко по-сложно. Подписва се договор за 2 години, от което произтичат определени ангажименти (и ползи вероятно) от страна на потребителя за този период. Приемаме, че във всеки абонаментен план "Мтел" има някаква печалба, защото такава е търговската логика. Нека я наречем променливата Z. Променлива, защото е различна за различните абонаменти.

Печалбата на "Мтел" при най-скъпият абонамент е Y + 16% + Z (печалбата за всеки един месец от абонамента).

При вторият по стойност абонамент, печалбата е Y + 28% + Z (печалбата за всеки един месец от абонамента).

При най-ниският абонамент, Y + 53% + Z (печалбата за всеки един месец от абонамента).

Очевадно е, че лихвата при изплащане се повишава драстично при "Мтел", а при Apple е константа.

Сега ще оставя на теб да пресметнеш кой аджеба печели повече - Apple или "Мтел". Ясно е, че няма как да направиш точни сметки без да си наясно колко точно са X,Y и Z, но чисто теоретично нещата стоят така:

- Ако Apple продава ФО с 50% печалба от крайната цена и добавя 10% лихва, то за 2 години печели 551.4 евро или около 1078.44лв. Не забравяме, че трябва да осигури нужната гаранция, а и клиентът ще купи отново от компанията евентуално при нов модел, безпроблемно ползване на стария и т.н. Печалбата от 50% ми се струва завишена и несериозна, но нека е такава и тя е еднократна.

- Ако "Мтел" продава ФЗ с 20% печалба от крайната цена и добавя 16% лихва (най-високият абонамент), то за 2 години печели 256,96 евро или около 502.58лв. само от апарата! Тук трябва да добавим и печалбата Y!

- Ако "Мтел" продава ФЗ с 20% печалба от крайната цена и добавя 16% лихва (най-високият абонамент), то за 2 години печели 525,39 евро или около 1027,58лв. само от апарата! Тук трябва да добавим и печалбата Y!

Излиза, че ако "Мтел" продава с ниска търговска надценка (повярвай ми, тя е повече от 20%!) и на най-ниският абонаментен план, фирмата печели повече от продажбата само на апарата, отколкото самият производител. Като добавим и печалбата от абонамент, нещата изглеждат по-различни от твоята представа.

Във всички случаи смятам, че "Мтел" печели ДОСТАТЪЧНО за да продължава да се опитва да продава Apple, но остава висящият въпрос - защо такива безбожни лихви, защо 25 вноски и защо искаме огромна печалба от апарата, щом ще печелим и от абонамент?

Между другото - тези сметки ги направих сега и заради теб. Изобщо не ме интересува колко точно печели "Мтел", просто не ме кефи да се опитва да сваля по n-айсет кожи от клиента, докато тръби, че се грижи за него.

Ако смяташ, че сметките ми са грешни, направи твоите и с радост ще се оставя да бъда убеден, че "Мтел" не ПРЕКАЛЯВАТ с лакомията и кожодерщината си.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Евала за търпението и желанието.... В днешно време са малко хората готови да се борят с вятърните мелници.

П.П. Казвам го изцяло позитивно и с най-добри чувства!

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

ФО са телефоните от Мтел.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

За Грабул не се ли чува нещо?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Виваком:

1349 - без договор

979 - план с вкл. 10 000 MB - 40 лв.

Цените са с ДДС към бизнес клиенти.

За 6+ ще разбера утре.

Има ги налични.

П.П. Дружно се посмяхме на Мтел :D

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

AppStore USA - 1050 лева.

Дружно се смеем и на Виваком.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

А, какво е смешното, Bulgarian SS?

Не би било коректно да коментирам предложение, което е индивидуално, но нека кажем, че цените към корпоративни клиенти на Мобилтел започват от 0 лв. (с ДДС) ;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Като му сложиш митото и ддс-то и май става като на виваком цената.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

По повод на поста на Шопов ще кажа нещо, което никой от нас не би могъл да калкулира, а е сериозно перо - двугодишната гаранционната поддръжка на дивайса от самия оператор и за негова сметка (да, именно това искам да кажа!!!), включително платено обучение на специалисти, както и блокиране на пари в резервни части, които са на база договор за определен брой дивайси и се определя по методика на Apple. Мисля, че е логично, че този дерт се аутсорсва (много модерна дума :tooth: ) от оператора, мисля ти бе писал за приключенията си с някаква си фирма, като сервиз на Мобилтел...

Другия момент, който само ще фиксирам, защото не виждам смисъл от дискусия е, че калкулацията на % лихва се формира основно на база риск, не само финансов, а същия такъв в татковината ни в момента логично е най-високия за територията на ЕС…

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

А ако добавиш и още една година гаранция и американския гони тази цена. Все пак в България са с две години гаранция ;)

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Две неща само:

+ Z (печалбата за всеки един месец от абонамента). - Аз като не съм купил апарата от тях дали не си плащам абонамент? Защо винаги смесвате нещата? Моля ви направете разлика между Стока и Услуга.

В цял свят печалбата на търговеца е НАЙ-голяма, защото, той носи риска (фира, брак, мостри и останали бройки, след излизането на нов модел, както и гаранцията 2-рата година).Това второто няма да го описвам подробно. Който е учил икономика го знае.

Редактирано от baronbg
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Баси икономиката... За 2000 могат да се купят два телефона от САЩ... Да не говори че при старата цена от 2400 хич не ми дреме за двете ум години гаранция.... Просто ще си купиш нов от Англия ( примерно), стария все ще го продадеш за цена покриваща разликата... Цената е такава защото българина в тъп гъзар. Може да живее в мизерна панелка, ама отпред паркира аудито, взима 500-600 лв, ама всяка събота пълни деколтетата на чалгарките с педесетаци...

Редактирано от kaizera
Линк към коментара
Сподели в други сайтове

...двугодишната гаранционната поддръжка на дивайса от самия оператор и за негова сметка (да, именно това искам да кажа!!!), включително платено обучение на специалисти, както и блокиране на пари в резервни части, които са на база договор за определен брой дивайси и се определя по методика на Apple.

Не казвай на никой за "специалистите" при този оператор. Три причини:

1. Ментел нямат и не инвестират в сервиз или специалисти. Ползват външна фирма със средняци бачкатори и един брой висшист инженер, който навремето сигурно е можел да запоява КТ транзистори, ама сега става само да п*рди на бюрото.

2. Епъл НЕ продава резервни части, никому и под никакъв претекст. Крадени от заводите части не се получават по каналния ред, т.е. ментел е извън схемата.

3. Специалисти с нужното обучение има за Мак(в Криейтив и няколко други вносители, iStyle например). За iPhone НЯМА.

В заключение само бих добавил, че гаранция от ментел е като от яйце вълна. Има го в народния фолклор, но никой не го е виждал.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Да. Просто зачекнахме "инвестициите" на ментел, които биха оправдали кожодерската цена.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да разбера българите (като цяло, не говоря за форума).

С кой акъл се търсят и дават по 200-300-500 лева и нагоре повече за апарати с гаранция от мобилен оператор?

Пълно е с обяви от сорта на "Търся си едикакъвси апарат, но задължително с гаранция от мобилен оператор".

Да ви кажа фирмите (някои им викат "гаражни", но тези, които познавам са далече от това определение) обслужват много по-коректно гаранционен проблем, сменяли са пред мен апарати поради някакъв си дефект и т.н.

Който не се е разправял с обслужване на гаранция в оператор (говоря аз лично за по-скъпи модели и в случая за iPhone), той не знае какъв четвъртит е и по колко пъти връщат, пазарят се, отказват и т.н.

Питайте Пешо бре, ей го човека тук е и нека ви каже.

За какво ви е тази 2-годишна гаранция, питам аз, при положение, че ако средно три пъти стане проблем вие сте с 3 до 6 месеца по-малко ползване на същия апарат.

Търси друг, прехвърлай контакти, синхронизирай и т.н.

Ако е същата марка ок, ами ако вземете някоя андроидна дулсинея какво правите, м?

Вкусове всякакви, разбира се, но моя е такъв, че предпочитам една година сериозна и обслужена гаранция, пред три години необслужваеми.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Саше, хората са лъгани ежедневно и смятат, че щом е оператор (разбирай голям, "държавен", без шанс за фалит, с постоянни, хиляди адреси) работата им е сигурна. Всичко е от страх, за съжаление.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Какво се зачепкахте с тоя Мтел бре? Като не ви оттърва, наливайте кинти на Пеевски и си купувайте от него.

Баси, на щат ли сте към тях не знам?

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Така е, прав си и аз заради това не порицавам никой.

Но и много млади и отракани хора разсъждават по този начин, за съжаление.

И не, че е важно, но обслужването на гаранция и отключването на iPhone с приключил двегодишен договор при Водафон Англия е с доста повече перипетии от който и да е наш оператор.

Минал съм няколко пъти по тази пътека и не ви говоря ей така наизуст.

То не са обаждания, прехвърляния от този отдел на онзи, искания на едикакъвси документ, кой бил подписал едикойси анекс към договоря и в кой магазин в Лондон...

Никой не ти казва "Не, няма да го отключим" или "Платете си едиколко си", но е не по-малка врътня от тукашните, наистина.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

А, какво е смешното, Bulgarian SS?

Не би било коректно да коментирам предложение, което е индивидуално, но нека кажем, че цените към корпоративни клиенти на Мобилтел започват от 0 лв. (с ДДС) ;)

Кое е смешното ли?

Ти сериозно?

Да Мтел и на мен ми предлагат 6-цата на доста прилична цена,но това не ги прави по-малко смешни-при 110 карти оставаше да ми го дадат за 2к лева?!?

А смешното е,че ако имаш 10 карти към Виваком,с които се водиш бизнес клиент ще ти го дадат на цената горе.

Не искам да ти казвам какви цени ми обаждат,ако реша да се върнем към тях.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Не казвай на никой за "специалистите" при този оператор. Три причини:

1. Ментел нямат и не инвестират в сервиз или специалисти. Ползват външна фирма със средняци бачкатори и един брой висшист инженер, който навремето сигурно е можел да запоява КТ транзистори, ама сега става само да п*рди на бюрото.

2. Епъл НЕ продава резервни части, никому и под никакъв претекст. Крадени от заводите части не се получават по каналния ред, т.е. ментел е извън схемата.

3. Специалисти с нужното обучение има за Мак(в Криейтив и няколко други вносители, iStyle например). За iPhone НЯМА.

В заключение само бих добавил, че гаранция от ментел е като от яйце вълна. Има го в народния фолклор, но никой не го е виждал.

Саше, аз приемам и тук разговора, като диалог, но за да го има трябва да се изслушваме, а в нашия случай да четем и после да пишем ;)

Та… по твоето:

1. Аз казвам, че аутсорсват, т.е нямат сервиз, ти… а, какви са няма значение, защото им се отчисляват кинти (т.е. Мобилтел им плащат за това) и са защитили пред Apple изискванията им;

2. Не съм казал никъде, че Apple продава части, а се затварят пари в това! Това е процес за всеки който иска да работи с компания, като Apple (и не само). Ако не се сещаш или не знаеш, как… ;)

3. iStyle не предлагат сервиз, а се опитват да се сборят за това, тепърва, ако се е случило нещо в близките няколко часа и не съм инфо. бих бил сериозно изненадан… положително разбира се. Не е редно да коментирам, но който се интересува да погледне в предложенията им или да попита, какво именно предлагат - различни услуги, които са по софт., като клониране на машини, качване на еди което си приложение и т.н.

Досежно гаранцията от Мобилтел… нямам какво да кажа, освен, че има двугодишна такава. Съдейки по коментарите на хора тук някои имат проблеми, предполагам други не… Но това е друга тема.

А… щях да забравя, замислял ли си се кой, как и поради каква причина покрива +1 година гаранцията, че "всички да са доволни"? Това струва нещо, нали? Мисля, че го написах по-горе.

ПС Приятели, не съм адвокат или на хонорар към който и да е оператор, но ми става много тъпо, когато всичко отива в една посока… хей така по навик, защото Apple са върха, ние също, дори повече, а операторите или просто търговците са… На мнение съм, че малко коректност или поне повече премерени изказвания биха били, ако не в полза, то поне няма да навредят или изопачат реалността в посока такава, че да се чудим кой сме или дали сме ние, когато се погледнем в огледалото.

Линк към коментара
Сподели в други сайтове

Присъединете се към разговора

Можете да публикувате сега и да се регистрирате по-късно. Ако имате акаунт, влезте сега да публикувате с вашия акаунт.

Гост
Отговори в тази тема...

×   Вмъкнахте текст, който съдържа форматиране.   Премахни форматирането на текста

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Разглеждащи в момента   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази страница.
Ремонт на покриви | Ремонт на покриви цени | Хидроизолация на покриви

×
×
  • Добави ново...